w.
door w.driessen Nov 5, 2010 om 14:39
Voeding & gezondheid

Kalknagels

Wie weet er een middel tegen kalknagels .

6925 9 Rapporteer

vladja
door vladja - Nov 5, 2010 om 14:57
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Google eens, er zijn diverse middelen bij de drogist/apotheek verkrijgbaar.

Vladja

bosduif
door bosduif - Nov 6, 2010 om 13:44
113 Antwoorden / 21 Vragen

Na 2 jaar de middeltjes van de drogisterijen te hebben gebruikt ben ik er van overtuigd dat de enige manier om van kalknagels af te komen is: naar de dokter gaan!
De middeltjes helpen echt niet.
Ik moet er zelf ook aan geloven, heb er ook last van.

Mvg
Bosduif

lintie
door lintie - Nov 6, 2010 om 14:02
22 Antwoorden / 0 Vragen

Naar de doctor gaan.

Ben zelf ook begonnen aan een pillenkuur van 3 maanden voor een kalknagel :-(

druifje01
door druifje01 - Nov 6, 2010 om 15:07
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Pillen schijnen niet goed voor de lever te zijn, maar goed met mate kan het misschien. Dus uitkijken ermee en eerst met de dokter overleggen.
Ik ken iemand die kalknagels in zeer hevige mate heeft en deze nu en dan door in het ziekenhuis liet trekken. Een zeer pijnlijke onderneming. Het heeft op den duur geen nut gehad. De moeilijk te vinden oorzaak van de kalknagels bleek op een heel ander terrein te liggen.

moeder56
door moeder56 - Nov 6, 2010 om 15:55
483 Antwoorden / 2 Vragen

Daktarin, is niet goedkoop maar helpt heel goed. Wel trouw blijven aanbrengen, ook nog enige tijd nadat voor je gevoel de kalknagel weg is.

lintie
door lintie - Nov 6, 2010 om 16:14
22 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=druifje01 schreef op zaterdag 6 nov 2010, 15:07]Pillen schijnen niet goed voor de lever te zijn, maar goed met mate kan het misschien. Dus uitkijken ermee en eerst met de dokter overleggen.
Ik ken iemand die kalknagels in zeer hevige mate heeft en deze nu en dan door in het ziekenhuis liet trekken. Een zeer pijnlijke onderneming. Het heeft op den duur geen nut gehad. De moeilijk te vinden oorzaak van de kalknagels bleek op een heel ander terrein te liggen.

Dat is ook correct. Eerst 2 weken pillen slikken, dan bloedprikken voor controle of je lever "er tegen kan". Pas dan mag je de kuur afmaken.

mhofman
door mhofman - Nov 6, 2010 om 16:37
530 Antwoorden / 93 Vragen

Zou naar een pedicure gaan en daar advies vragen.Het is een schimmel,dus ook je schoenen moeten behandelt worden .Zit overal dus een pil alleen helpt niet.

th
door theo sprong - Nov 19, 2010 om 17:21
27 Antwoorden / 9 Vragen

gewoon kort knippen dan valt hij er van zelf af . dat doe ik ook en het helpt . teminste dat vindt ik .

iv
door ivanvliet - Nov 19, 2010 om 17:29
32 Antwoorden / 3 Vragen

100% mee eens daktarin
is in een flesje met kwastje
kreeg het van me dokter op recept

ouderwets middel als je geen medicijn wilt
kruidnagelolie oa bij het kruidvat te krijgen