st
door staart_1 Jun 13, 2005 om 13:35
Voeding & gezondheid

Klopt het dat varkensvlees naar vis smaakt.

Aan een ieder die dit leest.

Het komt steeds vaker voor, als ik vlees koop in de supermarkt, dan blijkt het al bevroren geweest te zijn. Bij het bakken van dat varkensvlees, ruikt het naar vis, en het smaakt ook nog naar vis.

Welke soort boter of olie ik gebruik, maakt niet uit.

Zijn wij de enige die daar last van hebben, of zijn er meerdere.

Hopende op reaktie's, Groet Yvonne.

3999 2 Rapporteer

johandv
door johandv - Jun 14, 2005 om 00:26
94 Antwoorden / 4 Vragen

heb er geen ervaring mee. om welke supermarkt gaat het? Ik zou voortaan vlees kopen bij een echte (evt. keur)slager dan is hetvast beter en zo niet kun je de slager e rop aanspreken!

polletje
door polletje - Jun 14, 2005 om 01:57
14 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Staart,

Het kan inderdaad zo zijn dat het varkensvlees naar vis smaakt, ooit heb ik eens gelezen dat de varkens soms met vismeel gevoerd worden.

Maar weet je zeker dat het echt een vislucht is, weet je met enige regelmaat heb ik ooit ervaren dat als ik speklapjes in de pan deed ik een geur in m'n neus kreeg die ik niet thuis kon brengen maar wel heel onaangenaam vond. De lapjes waren vers niets mee aan de hand leek het.

Bij navraag bleek het om zgn.: "Berevlees" te gaan, nu niet lachen, dit is het vlees van een mannetjesvarken... waaraan kennelijk geen, maar wel noodzakelijke noodzakelijke behandeling aan vooraf was gegaan...

Dit vlees kocht ik ook in de supermarkt, heb een klacht ingediend bij de bedrijfsleider. Nadien is het aanmerkelijk verbeterd.

De smaak van dit "Berevlees" week overigens na het bakken niet echt af, maar de lucht tijdens het bakken was echt niet leuk.

Ga er in de supermarkt eens achteraan, dien een klacht in, want wat er ook aan de hand is, vlees hoort naar vlees te smaken toch..?