stekeltjes
door stekeltjes Feb 2, 2013 om 20:38
Voeding & gezondheid

Kokosvet

Hallo allemaal,

Weet er iemand iets zinnigs over het feit of kokosvet al dan niet goed is om te gebruiken i.p.v. margarine of roomboter o.i.d.

Stekeltje

22657 90 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Feb 2, 2013 om 21:30
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Quote:

Wat is een gezond alternatief voor margarine?

Een gezond alternatief voor margarine dat absoluut geen transvetten of plantensterolen bevat is kokosvet. Dit is een olie die in een boterachtige substantie verandert als het onder de plm 28 C bewaard wordt. Kokosvet is rijk aan plantaardige verzadigde vetzuren. Men beweert vaak dat verzadigde vetten per definitie ongezond zijn, maar dit is een fabeltje. Het menselijk lichaam heeft verzadigde vetten nodig als onderdeel van een gebalanceerd voedingspatroon, want deze vetten zorgen onder andere voor een sterk geconcentreerde hoeveelheid energie en dragen bij aan sterke botten, een gezonde lever-, hart-, en longfunctie, een goedwerkende zenuwsignaalwerking en een sterk immuunsysteem. Bovendien zorgen verzadigde vetten ervoor dat je vertering wordt vertraagd waardoor je langer een verzadigd gevoel houdt. Kokosvet bevat daarnaast veel middellangeketen-vetzuren die antimicrobiële en schimmelremmende eigenschappen hebben waarmee het immuunsysteem wordt versterkt. Het voordeel van kokosvet is ook dat je het kunt gebruiken om mee te bakken en te braden, want het beschadigt niet bij verhitting zoals vaak bij plantaardige oliën zoals zonnebloemolie en olijfolie het geval is. Kokosolie is verkrijgbaar bij natuurvoedingswinkels en online winkels. Let wel op dat je alleen biologische extra vierge kokosolie koopt, want deze bevatten geen schadelijke stoffen zoals pesticiden. Ook kun je beter niet de geurloze variant van kokosolie kopen, want deze is sterk bewerkt en is daardoor minder krachtig.

En verdere info uit dit artikel van deze schrijver vind je hier -> Waarheid over margarine

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2013 om 21:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zou ook zelf een kokosvet op Google kunnen intikken en daar er alles over lezen.

pinguin1
door pinguin1 - Feb 4, 2013 om 13:22
37 Antwoorden / 6 Vragen

Gebruik het al jaren. Gerechten smaken beter en zijn gezonder. Kan ook op het brood. Verder ok fijn om je gezicht te reinigen en in te smeren en voor je haar.

wilna en leo
door wilna en leo - Feb 4, 2013 om 13:44
27 Antwoorden / 3 Vragen

NEE DÚS!
Allergisch voor alle noten en pinda's!

Cookies
door Cookies - Feb 4, 2013 om 13:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@gompy2: wel vreemd dan dat alle kokosproducten (dus ook kokosvet) mij ten strengste verboden zijn door de cardioloog.

fp
door fpo - Feb 4, 2013 om 13:50
87 Antwoorden / 3 Vragen

Ik begrijp de reactie van Wilna en Leo niet, er wordt helemaal geen verdere uitleg aan gegeven.
Wat Gompy2 heeft gezegd klopt helemaal. Het advies om een bioproduct te kopen, heeft als voordeel dat er vele malen minder aan de producten gerotzooid is dan reguliere producten die in supermarkten e.d. te koop zijn. Het scheelt absoluut en zal daarom ook de moeite waard zijn om je gezondheid hiermee te ondersteunen.
Overigens kan je kokosolie ook gebruiken om je hele gebit - 2 x daags - ermee schoon te spoelen door de vloeibaar geworden massa in je mond tussen je tanden door te laten 'trekken' middels een soort van zuigbewegingen. Voordeel hiervan is (bewezen!) dat het aanwezige bacteriën en schimmels doodt. Veel mensen hebben daar last van, vaak onbewust. Reumapatiënten en allergisch reagerende mensen kunnen ook vaak dergelijke ziekteverwekkers in het tandvlees hebben zitten, en die trek je er nu allemaal uit. Succes verzekerd dat je zeer gezond tandvlees krijgt!

fp
door fpo - Feb 4, 2013 om 13:52
87 Antwoorden / 3 Vragen

Carola.83, kan je ook aangeven waarom dat verboden is geworden? Want deze uitspraak vind ik wel erg vreemd in de oren klinken!

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2013 om 13:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het lijkt wel Haarlemmerolie, goed voor alle kwalen dus.

xi
door xion - Feb 4, 2013 om 14:09
16 Antwoorden / 1 Vragen

Nog steeds krijgt verzadig vet de schuld van alle hartproblemen terwijl er echt bewijs is dat verzadigd vet niet slecht is. Integendeel.
Kokosolie bevat oa veel laurinezuur, dit zit ook in moedermelk. Verzadigd vet wordt trouwens ook door het lichaam zelf gemaakt,namelijk van koolhydraten.

Hier ook wat info

http://melchiormeijer.wordpress.com/2012/03/02/goed-voor-hart-en-bloedvaten-aflevering-21356/

http://voedingengezondheid.com/plantensterolen-cholesterol-becel-pro-activ-2.html

xi
door xion - Feb 4, 2013 om 14:19
16 Antwoorden / 1 Vragen

Google ook eens op youtube naar fathead. Leuke manier om te zien hoe de hypothese (een mogelijke oorzaak) in ontstaan. Je moet wel de Engelse taal machtig zijn.

En kijk ook eens hier.

http://roberthoenselaar.blogspot.nl/2012/03/sterfte-aan-hartziekten-het-hoogst-in.html

xi
door xion - Feb 4, 2013 om 14:22
16 Antwoorden / 1 Vragen

Fat head is hier te zien

http://www.fathead-movie.com/index.php/about/

ha
door harryromijn - Feb 4, 2013 om 14:30
272 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wilna en leo schreef op maandag 4 feb 2013, 13:44]NEE DÚS!
Allergisch voor alle noten en pinda's!

Omdat wij deze vrucht een NOOT naam gegeven hebben, wil dat nog niet zeggen, dat dit dezelfde allergie reacties geeft als bijv grondnoten (pinda's, in feite een peulvrucht), of paranoot of amandel, hazelnoot enz.
Kijk maar eens op google voor allergie +kokos

ha
door harryromijn - Feb 4, 2013 om 14:35
272 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 4 feb 2013, 13:48]@gompy2: wel vreemd dan dat alle kokosproducten (dus ook kokosvet) mij ten strengste verboden zijn door de cardioloog.

Zal niet de eerste keer zijn, dat een "Westerling" NIET op de hoogte is van alle voedingseigenschappen van een tropenproduct.

Zelfs het RIVM moest ik op de verschillen van kokoswater ( drank) en kokosmelk ( voor koken) wijzen, want hadden zelf niet het flauwste idee.

tenormin
door tenormin - Feb 4, 2013 om 14:41
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Mag ook geen kokosolie gebruiken (van cardioloog), wel de gewone en extra vergine olijfolie.
Vreemd genoeg mag ik wel zo nu en dan boter gebruiken. Is toch hard.

gompy2
door gompy2 - Feb 4, 2013 om 14:51
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 4 feb 2013, 13:48]@gompy2: wel vreemd dan dat alle kokosproducten (dus ook kokosvet) mij ten strengste verboden zijn door de cardioloog.
Ik ken jouw kwaal niet Carola, maar het is denk ik net als met veel andere dingen, wat goed is voor de één, kan erg schadelijk zijn voor de ander...

fp
door fpo - Feb 4, 2013 om 15:11
87 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn jarenlange ervaring met NL artsen is dat ze veel te weinig tijd hebben om van alles op de hoogte te raken. daarom duurt het soms vele jaren voor een bepaalde overtuiging eindelijk overboord is gegooid. Ik herinner me nog al die jaren dat men vond dat je geen eieren moest eten die je cholesterol konden verhogen. Terwijl vanuit vele onderzoeken in o.a. Japan en Amerika al láng bekend was dat eieren eten juist zo goed is tegen die cholesterolverhoging! Dus toen eindelijk eens onze regels hier ook overstag gingen, bleek nog lange tijd hoe halsstarrig dit sprookje leefde (en nóg leeft!) onder de mensen en sommige artsen......
Ook het feit dat kokosolie zeer gezond is voor de mens wordt door veel artsen nog steeds niet serieus genomen. Ze hebben er een eigen mening over, die ook weer afkomstig is van anderen, die de wijsheid in pacht denken te hebben, en papegaaien die mening dus na.
Daarom ben ik blij dat er Google is, je kunt er van alles in vinden m.b.t. wat voor onderwerp dan ook. Zo ook dit onderwerp. En wil je echt soliede info hebben, ga dan eens naar www.mercola.com. Weliswaar een Amerikaanse site, maar als je geen moeite hebt met Engels lezen, zal je hier verschrikkelijk veel aan hebben, want deze arts (Mercola) staat wereldwijd bekend als de arts die sprookjes uit de weg ruimt en aankomt met gefundeerde bewijzen.
Bovendien heeft margarine, zeker de NL !, geen positieve naam in de wereld van de melkproducten. Teveel aan gerommeld, waardoor het niet supergezond genoemd kan worden. De Franse boters, geldt ook voor de margarines daar als je per sé margarine wilt hebben, zijn veel beter in kwaliteit!

Cookies
door Cookies - Feb 4, 2013 om 15:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=fpo schreef op maandag 4 feb 2013, 13:52]Carola.83, kan je ook aangeven waarom dat verboden is geworden? Want deze uitspraak vind ik wel erg vreemd in de oren klinken!

Omdat (o.a.) daardoor het slechte cholesterol verhoogd wordt.

Cookies
door Cookies - Feb 4, 2013 om 15:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=fpo schreef op maandag 4 feb 2013, 13:52]Carola.83, kan je ook aangeven waarom dat verboden is geworden? Want deze uitspraak vind ik wel erg vreemd in de oren klinken!

Artikel van de Hartstichting waarin o.a. kokosvet genoemd wordt KLIK

stekeltjes
door stekeltjes - Feb 4, 2013 om 15:23
32 Antwoorden / 42 Vragen

Allemaal bedankt voor de reactie. Wordt niet echt wijzer van, maar houd me even vast aan het bericht van FPO.

fp
door fpo - Feb 4, 2013 om 15:29
87 Antwoorden / 3 Vragen

Daar was ik al bang voor, Carola.83. Het zijn, typisch genoeg en te gek voor woorden, juist instellingen als deze die niet zelf hebben onderzocht hoe de vork in de steel zit. Het is deze zelfde stichting die destijds dat fabeltje van die eieren (waar ik eerder over sprak) jarenlang actief hebben gehouden onder de mensen.
Zelf onderzoeken ze namelijk niets. Daarom is informatie, wat uit vooruitstrevende landen komt als Amerika, Japan, Engeland e.d. véél beter dan al die oude koek, die nog niet eens op waarheid berust ook.

Natuurlijk moet je voor jezelf de keuze maken wie je wilt geloven, dat is logisch. Ik prik alleen maar ballonnen door die alleen maar gevuld zijn met fabels en sprookjes, meer niet. Dus het is aan jou wat je kiest, maar ik ga voor gezond, en dat is absoluut mét kokosolie!

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2013 om 15:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@fpo

Margarine heeft niets met melk te maken en is geen boter.

fp
door fpo - Feb 4, 2013 om 15:32
87 Antwoorden / 3 Vragen

Stekeltjes, het eerste antwoord van Gompy is het beste antwoord, het meest uitgebreid en verklarend ook. Daar staat precies in wat voor positieve eigenschappen kokosolie heeft en daar zitten geen negatieve eigenschappen bij. Ja, als je er weer teveel van binnen krijgt, maar dat is met alles zo.
Gewoon normaal je producten bakken in kokosolie is een uitstekende keuze!

stekeltjes
door stekeltjes - Feb 4, 2013 om 15:37
32 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo,

Ik had de reactie van Gompie niet meer op m´n scherm. Je hebt gelijk. Ik ga het gewoon proberen en zie wel waar het schip strandt.

Bedankt allemaal

fp
door fpo - Feb 4, 2013 om 15:41
87 Antwoorden / 3 Vragen

Tijger1, je hebt gelijk. Het heeft nauwelijks maar iets met een melkproduct te maken. De samenstelling van margarine verschilt maar 1 molecule met plastic en heeft 27 ingrediënten die ook in verf zitten!!!

Margarine is JUIST een product dat hart- en vaatziekten in de hand werkt, in sneltreinvaart. Een heel educatief en interessant artikel hierover vind je terug op
Als je dat gelezen hebt, kijk je héél anders naar margarine! Misschien is dat maar goed ook.....

fp
door fpo - Feb 4, 2013 om 15:43
87 Antwoorden / 3 Vragen

De link is weggevallen, hier nogmaals, maar dan moet je hem even plakken in je browser:
http://missnatural.nl/voeding/bewust-weten/verschil-tussen-boter-en-margarine/

lo
door loesmara - Feb 4, 2013 om 15:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

vroeger was men van mening dat kokos cholesterolverhogend was. vandaar waarschijnlijk de reactie van de cardioloog. inmiddels is dat achterhaald en weet men dat kokos een gezonde toevoeging is. ik gebruik het zelf al jaren, net als olijfolie en roomboter.

pb
door pbarendse - Feb 4, 2013 om 15:49
406 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=fpo schreef op maandag 4 feb 2013, 15:41]Tijger1, je hebt gelijk. Het heeft nauwelijks maar iets met een melkproduct te maken. De samenstelling van margarine verschilt maar 1 molecule met plastic en heeft 27 ingrediënten die ook in verf zitten!!!

Margarine is JUIST een product dat hart- en vaatziekten in de hand werkt, in sneltreinvaart. Een heel educatief en interessant artikel hierover vind je terug op
Als je dat gelezen hebt, kijk je héél anders naar margarine! Misschien is dat maar goed ook.....
Margarine is ook geen melkproduct maar een plantaardig product. De rest van wat u vertelt kan met een grote katapult naar de enorme berg onzin geschoten worden die op internet over voeding te vinden is...

fp
door fpo - Feb 4, 2013 om 15:53
87 Antwoorden / 3 Vragen

pbarendse schrijft:
De rest van wat u vertelt kan met een grote katapult naar de enorme berg onzin geschoten worden die op internet over voeding te vinden is...

Komt-ie dan terecht naast die nog véél grotere berg onzin waar u zoveel waarde aan hecht? Vast wel!

pb
door pbarendse - Feb 4, 2013 om 15:57
406 Antwoorden / 1 Vragen

En welke berg mag dat volgens u zijn?

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2013 om 16:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is met veel dingen zo. Als het van ver komt,zal het wel beter zijn. Chinese kruiden, olijfolie en nu kokosvet.

Er is vastgesteld dat gewone zonnebloemolie beter is voor het cholesterol dan olijfolie, maar ja, nadat men naar de zuidelijke landen op vakantie geweest is, moet het olijfolie zijn. Smeer gewoon een beetje roomboter op je brood en klaar.

Cookies
door Cookies - Feb 4, 2013 om 16:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Daar was ik al bang voor, Carola.83. Het zijn, typisch genoeg en te gek voor woorden, juist instellingen als deze die niet zelf hebben onderzocht hoe de vork in de steel zit. Het is deze zelfde stichting die destijds dat fabeltje van die eieren (waar ik eerder over sprak) jarenlang actief hebben gehouden onder de mensen. Zelf onderzoeken ze namelijk niets.......

Ik weet dat de Hartstichting zelf geen onderzoeken verricht, maar wel wetenschappelijke organisaties, ik kom nl. uit de onderzoekswereld.

Voorlopig houd ik me aan het advies van de cardio, totdat door de reguliere medische wetenschap het tegendeel is bewezen (zoals bij de eieren).

vr1944
door vr1944 - Feb 4, 2013 om 16:43
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Het heeft nauwelijks maar iets met een melkproduct te maken. De samenstelling van margarine verschilt maar 1 molecule met plastic en heeft 27 ingrediënten die ook in verf zitten!!!

@FPO
Als verfmenger ben ik bekend met de grondstoffen die gebruikt worden om verf te maken ..Ik ben tot nu toe geen vitamines en vetsoorten etc in de mengerij tegengekomen .Ik raad je af om verf op je brood te smeren ,want alle grondstoffen zijn ongeschikt voor consumtie zo niet giftig.Uit welke meer dan 27 componenten is margarine opgebouwd.Ik kom tot 10 waarvan 3 soorten vitamines en 2 soorten vet.Wat een onzin.

@Pbarendse .

Wijze woorden hoor ,ben het volkomen met je eens.

sj
door sjstil - Feb 4, 2013 om 17:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien heeft iemand het al genoemd: de SMAAK van kokosvet/kokosolie.

Kokosvet/-olie is in mijn ervaring echt iets waar je aan moet wennen, dus niet meteen alle alternatieven in de vuilnisbak gooien! Het beste is om langzaam steeds wat meer kokosvet te gebruiken, want het is behoorlijk dominerend qua smaak.
Dit hangt natuurlijk ook een beetje af van het merk, dus experimenteren met verschillend merken is altijd een goed idee.

Overigens lukt het niet iedereen eraan te wennen, hoe geduldig ook. Soms vinden maag en darmen het gewoon teveel van het goede (te machtig qua smaak/vet).

Maar zoals dat geldt voor alle voedingswaar: zonder proberen kom je er nooit achter of het iets voor jou is.

fp
door fpo - Feb 4, 2013 om 17:36
87 Antwoorden / 3 Vragen

pbarendse, dat is de grootste berg die helaas nog steeds bestaat: de fabeltjes en sprookjes over wat gezond zou zijn, net als die eieren van toen en de kokosolie van nu.

De reden waarom ik zo reageer, is omdat u werkelijk geen verstand hebt opgedaan van dit onderwerp, uit gebrek aan gedegen onderzoek. En als daar dan uitspraken over komen die totaal niet kloppen, zelfs het tegendeel zijn van de werkelijkheid, dan gaan mijn tenen krommen. Er is al teveel onzin via fora gespuid - en daar horen uw opmerkingen ook onder -, dus ik ben blij dat er nog mensen zijn die werkelijk weten waar ze het over hebben. Die hebben echt recht van spreken.....

wimmi20
door wimmi20 - Feb 4, 2013 om 17:43
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Alle kokos produkten zijn het slechte cholesterol verhogend.
Van de verwijzingen naar die vage alternatieve sites met vage alternatieve deskundigen wordt ik een beetje moe.
Maar nu even de realiteit van Wimmi : ik lust geen biefstuk die naar kokos smaakt, ik lust geen broodje kaas dat naar kokos smaakt, zoals ik ook geen broodje kokos lust dat naar kaas smaakt.
Ik lust geen salade die naar kokosolie smaakt.
Ik lust ook geen gebakken eieren die naar kokos smaken.
Ben ik een beetje duidelijk ? Ik ga toch geen brood eten dat naar kokos smaakt.
Kokosolie ? Smeer dat maar lekker in je haar !
En wat betreft de Hartstichting : Becel betaalt jaarlijks aan de Hartstichting een enorm bedrag om in de advertentie te mogen pronken met : aanbevolen door de Hartstichting.
Als je maar genoeg betaalt kun je van vele stichtingen hun zgn. aanbeveling kopen.

th
door theflyingdoctor - Feb 4, 2013 om 17:44
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een Gastrick Bypass laten doen (Maagverkleining) en ben nu twee jaar onder begeleiding van de Nederlandse Obesitas Kliniek.
De dieetisten daar zijn uiterst negatief over kokosvet en wij mogen het dan ook niet gebruiken omdat het inderdaad verzadigde vetten met zich meedraagt.

Als ex diabeet ja ik ben ± 55 kilo afgevallen was ik een goede opgeleide diabeet en daarbij leerde je ook alles over koolhydraten, wat weinig mensen weten is dat 5 gram koolhydraten gelijk staat aan een klontje suiker.

Dus als een cardioloog kokosvet verbied is dat omdat je bloedvaten mede dicht slibben door dit soort vetten.

Na 32 jaar in de gezondheidszorg gezeten te hebben, heb ik heel veel geleerd over wat voeding inhoud.

th
door theflyingdoctor - Feb 4, 2013 om 17:44
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een Gastrick Bypass laten doen (Maagverkleining) en ben nu twee jaar onder begeleiding van de Nederlandse Obesitas Kliniek.
De dieetisten daar zijn uiterst negatief over kokosvet en wij mogen het dan ook niet gebruiken omdat het inderdaad verzadigde vetten met zich meedraagt.

Als ex diabeet ja ik ben ± 55 kilo afgevallen was ik een goede opgeleide diabeet en daarbij leerde je ook alles over koolhydraten, wat weinig mensen weten is dat 5 gram koolhydraten gelijk staat aan een klontje suiker.

Dus als een cardioloog kokosvet verbied is dat omdat je bloedvaten mede dicht slibben door dit soort vetten.

Na 32 jaar in de gezondheidszorg gezeten te hebben, heb ik heel veel geleerd over wat voeding inhoud.

pb
door pbarendse - Feb 4, 2013 om 17:47
406 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=fpo schreef op maandag 4 feb 2013, 17:36]De reden waarom ik zo reageer, is omdat u werkelijk geen verstand hebt opgedaan van dit onderwerp, uit gebrek aan gedegen onderzoek. En als daar dan uitspraken over komen die totaal niet kloppen, zelfs het tegendeel zijn van de werkelijkheid, dan gaan mijn tenen krommen. Er is al teveel onzin via fora gespuid - en daar horen uw opmerkingen ook onder -, dus ik ben blij dat er nog mensen zijn die werkelijk weten waar ze het over hebben. Die hebben echt recht van spreken.....
Een behoorlijk boude uitspraak. Ik ben erg benieuwd waar u deze aanname op stoelt, voor zover ik weet ken ik u niet en kent u mij niet, en kunt u dus ook niet op de hoogte zijn van wat ik wel dan niet weet of onderzoek.
Het geeft voor mij echter weer volkomen duidelijk aan met wat voor persoon ik te maken heb, en dat het volledig zinloos gaat worden om deze discussie met u te gaan voeren omdat het verloop van deze discussies mij maar al te goed bekend is. Ik ga u vragen naar wetenschappelijke onderbouwing van uw claims, die kunt u niet geven dus komt u met allerlei vage websites en louche onderzoeken, die ondergraaf ik vervolgens weer en vraag u naar echte bewijzen en voor we het weten zijn we 80 pagina's en 5 maanden verder. Daar ga ik dus maar niet aan beginnen.

Als mensen willen weten wat voor discussie ik bedoel: zoek op een willekeurig forum een willekeurig onderwerp over bijvoorbeeld aspartaam, en u krijgt voorbeelden te over.

En voordat fpo nog meer rare insinuaties gaat doen: nee, ik werk niet in de voedingsmiddelenindustrie, en ook niet in de farmaceutische industrie. Ik heb geen enkele band met welke margarineproducent dan ook, zowel privé als zakelijk. Ik ben slechts iemand die sceptisch staat tegenover allerlei nonsens die mensen plegen te spuien op internet over voedingsmiddelen...

fp
door fpo - Feb 4, 2013 om 17:48
87 Antwoorden / 3 Vragen

Carole, ik kom ook uit de onderzoekswereld en heb jaren op het lab gewerkt bij een researchbedrijf voor geneesmiddelen en voedingswaren. Mijn uitspraken zijn dus gefundeerd.
Nog wat puntjes om over na te denken:
1) Onderzoeken zijn duur. Het geld wat daarvoor besteed wordt, is vaak minimaal, dus grootschalig onderzoek is meestal niet mogelijk, wat ten koste gaat van de uitslagen.
2) Daarnaast gaat een onderzoek veel te vaak gepaard met een vooraf opgestelde vraagstelling: is er iets wel, of juist niet te zien via dit onderzoek? Gegarandeerd dat ook dit niet ten gunste werkt voor de eindresultaten. Het is te smal, nauwelijks tot geen ruimte voor echt gefundeerde conclusies. In Amerika b.v. zijn groepen onderzoekers die, soms uit eigen zak, soms via andere financiële middelen, hun onderzoeken zodanig opzetten, dat ze voldoende ruimte creëren voor allerhande mogelijkheden die uit een onderzoek kunnen rollen. Dikwijls zijn ze daar zelf ook verrast onder. Dit is m.i. de kunst van onderzoek doen.

Verder is de samenstelling van margarine de laatste jaren veranderd. Meer toevoegingen, inderdaad zoals bepaalde vitaminen, omdat de wet dat inmiddels voorgeschreven heeft.
Mijn link is blijkbaar niet gelezen. Ook goed, hoor.
We gaan weer terug naar de topic met de vraag of kokosolie gezonder is dan margarine?
Mijn antwoord nog steeds: absoluut!

fp
door fpo - Feb 4, 2013 om 17:55
87 Antwoorden / 3 Vragen

pbarendse: het is niets anders dan wie zaait, die oogst.
Maar ik geef u gelijk, het heeft geen enkel nut om elkaar in de haren te vliegen. U beschuldigt mij van onzin, en ik geef van repliek. Inderdaad kan dat pagina's vol duren en eruit komen we nooit, zolang er niet voldoende onderzoek en ervaring is opgedaan......

tenormin
door tenormin - Feb 4, 2013 om 18:40
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@theflyingdoctor, u heeft 32 jaar in de gezondheidszorg gezeten en, zo schrijft u zelf, heel veel geleerd over wat voeding inhoud. Ik weet inmiddels (door t.v. programma's) dat obesitas een ziekte is en dat u een Gastrick Bypass operatie ondergaan. Wil totaal niet brutaal zijn, werkelijk niet, maar als u dan zoveel ervaring had met voeding hoe bent u dan toch obisitas patiënt geworden? Zoals reeds eerder geschreven: ik mag geen kokosvet, maar misschien, alles gelezen hebbend, is mijn cardioloog (een oudere arts) niet volledig op de hoogte dat kokosolie misschien wel zou mogen.

fp
door fpo - Feb 4, 2013 om 19:37
87 Antwoorden / 3 Vragen

Tenormin, als je je huisarts dat op de man af vraagt en een eerlijk antwoord zou willen krijgen, zal je die ook krijgen. Hele grote kans dat hij daar niet van op de hoogte is....

tenormin
door tenormin - Feb 4, 2013 om 19:53
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=fpo schreef op maandag 4 feb 2013, 19:37]Tenormin, als je je huisarts dat op de man af vraagt en een eerlijk antwoord zou willen krijgen, zal je die ook krijgen. Hele grote kans dat hij daar niet van op de hoogte is....

Dat zou inderdaad mogelijk zijn, echter, over de hartproblemen spreek ik altijd met mijn cardioloog. (Uiteraard is huisarts wel op de hoogte).

fp
door fpo - Feb 4, 2013 om 20:32
87 Antwoorden / 3 Vragen

Tenormin, heb je helemaal gelijk in.
Ook de cardioloog kan je deze vraag rustig voorleggen. Er zullen zeker artsen en specialisten zijn die het wel aandurven er eerlijk en open op te reageren....

xi
door xion - Feb 4, 2013 om 23:14
16 Antwoorden / 1 Vragen

HDL zijn géén cholesterol maar eiwitten (proteïne), die cholesterol vervoeren. Het zogenoemde HDL-lipoproteïne zorgt voor het transport van het met het voedsel opgenomen cholesterol naar de lever. Het cholesterol wordt daar gebruikt voor de vorming van de noodzakelijke galzuren. Het LDL- lipoproteïne brengt het door de lever gemaakte cholesterol (ruim 80% van alle cholesterol) naar de biljarden lichaamscellen, die het nodig hebben voor hun groei en de vele functies.

Cholesterol wordt gemaakt van de fundamentele stof Acytyl CoA wat bestaat uit zwavel,stikstof en fosfor (geen van de moluculen bevat vet) Ze zitten namelijk in eiwitten.

Onstabiele plaque is het gevaarlijkst. Het bestaat uit een soort wat je kunt omschrijven als een puist in de slagader. Een half harde kern met brei.
die wordt omgeven door een dun jasje Deze brei bestaat uit vetten.dode witte bloedlichaampjes,bloedstolsel.
Het grote gevaar dit type plaque is dat het de dunne korst de brei bij elkaar houdt. Gemakkelijk barst of beschadigd. Daardoor komt de brei in aanraking met de bloedstroom.
De blootstelling van het bloed zendt een krachtig impuls naar het bloedstolling systeem waardoor zich een stolsel (ook wel trombus genoemd) vormt op de plek van de barst in de plaque.
Als dit stolsel groot genoeg is sluit het de bloedtoevoer naar het orgaan dat door de desbetreffende wordt voorzien volledig af.
Als dit orgaan het hart kan zich vervolgens een infarct voordoen (infarct bekent plaatselijke necrose of celdood als gevolg van een geblokkeerde bloedvoer)
(Necro betekent in het grieks dood) - als gevolg van een geblokkeerde bloedtoevoer. Dit wordt dus een hartinfarct genoemd.

Wist je dat statines zijn gemaakt van Red Yeas rice plantje in Noordelijk China
Dit plantje ziet er erg aantrekkelijk uit voor dieren,maar als je ervan eet,dan producuceert het een gif (lovatatine) waardoor ze sterven.
Een farmacognost van de Amerikaanse overheid op zoek naar een potentiele biologische wapens ontdekt dit plantje en zijn gif en neemt het mee om het te onderzoeken.
Waarschijnlijk was Lovastatine een tamelijk onbruikbaar gif, tenminste vanuit het gezichtspunt van het Amerikaanse leger. Echter Lovastatine bleek interessant genoeg het enzym HMG CoA reductase te blokkeren Dit enzym staat de basis van de lange,lange weg van de cholesterol synthese in de lever. In kleinere niet zo verschikkelijke giftige dosis remt lovastatine de cholesterol productie en verlaag het het bloedcholesterolgehalte bij mensen.
Merck vroeg er patent op En de miljarden stroomde binnen.

Het lichaam kan slecht voor 2000 calorieën aan glucose opslaan (in de vorm van glycogeen in de lever en de spieren) Zodra deze limiet is bereikt rest de lever slecht een mogelijkheid de suiker omzetten in vet en opslaan in het vetweefsel. En welk soort vet kiest de lever in die situatie? Voor supergezonde meervoudige onverzadigde vetzuren? Eh nee.. Als de lever vet maakt, maakt hij verzadigd vet en niets anders. Mijn hemel weet onze bloed eigen lever wel hoe waanzinnig ongezond dit is. Te worden omgebracht door onze bloedeigen verraderlijke fysiologie

De ziekte van SLO is een ziekte dat je lichaam te weinig Lipoproteine maakt. Verbetering treed op als men meer voeding neemt met cholesterol.

Je lichaam maakt zelf 4 a 5 keer zoveel cholesterol aan in je lever.

Cholesterol moet vervoerd worden door lipoproteine (stel het voor als een soort vrachtwagentjes) mensen met erfelijk te hoge ldl hebben te weinig vrachtwagentjes om te worden vervoerd.

xi
door xion - Feb 4, 2013 om 23:16
16 Antwoorden / 1 Vragen

Een aantal citaten zijn uit het boek De cholesterolhype te leen bij de bibliotheek.

stekeltjes
door stekeltjes - Feb 5, 2013 om 08:46
32 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo allemaal,

Ik had niet gedacht met mijn eenvoudige vraag zo´n ketting van reacties op te roepen. Ik denk dat het nu wel genoeg is en ga kokosvet proberen.

Groetjes en bedankt allemaal.

an
door angenietje - Feb 5, 2013 om 09:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dag stekeltjes
Ik las uw vraag over kokosvet en dat deed mij meteen denken aan het boek van Julia Kang: 100% gifvrij, slank en gezond door een natuurlijke levensstijl.
Ik pakte het boek er even bij en in hoofdstuk 8 beschrijft zij de mythe van vet. Zij zegt dat kokosolie meer toepassingen kent dan alleen bakken en braden. Je kunt het ook gebruiken als bodylotion, zonnebranbcreme en lippenbalsem.In margarine en halvarine zitten veel E nummers en er zitten zelfs bestanddelen in die ook voor de productie van verf worden gebruikt!
Het is een prachtig boek,vlot en humoristisch geschreven. Het boek is in 2011 uitgegeven en inmiddels is de zevende druk verschenen.
Ik zou zeggen kijk eens op haar site;juliakang.nl
Veel succes met het natuurlijlke kocosvet

tijger1
door tijger1 - Feb 5, 2013 om 10:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@angenietje

Dus zoals al gezegd, kokosvet is net Haarlemmerolie. Wat een onzin allemaal. Krijgen we weer die idioterie over E nummers en bestanddelen voor verf in margarine. Flauwekul.

aragon
door aragon - Feb 5, 2013 om 13:29
106 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=stekeltjes schreef op zaterdag 2 feb 2013, 20:38]Hallo allemaal,

Weet er iemand iets zinnigs over het feit of kokosvet al dan niet goed is om te gebruiken i.p.v. margarine of roomboter o.i.d.

Stekeltje

Kokos is zeer sterk cholestorolverhogend, vandaar dat het door de cardiologen ook afgeraden wordt.
Heb e.a. zelf bij ervaring.

xi
door xion - Feb 5, 2013 om 13:45
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aragon schreef op dinsdag 5 feb 2013, 13:29][quote=stekeltjes schreef op zaterdag 2 feb 2013, 20:38]Hallo allemaal,

Weet er iemand iets zinnigs over het feit of kokosvet al dan niet goed is om te gebruiken i.p.v. margarine of roomboter o.i.d.

Stekeltje

Kokos is zeer sterk cholestorolverhogend, vandaar dat het door de cardiologen ook afgeraden wordt.

Maar koolhydraten verhogen ook je cholesterol,toch hoor je cardiologen hier nooit over. Ruzie met Unilever?
Cardiologen gaan vaak over de totale gehalte. En kijken alleen naar LDL,HDL en triglycerides. de andere factoren die ook een indicatie kunnen zijn worden nooit meegenomen.

Heb e.a. zelf bij ervaring.

tenormin
door tenormin - Feb 5, 2013 om 14:30
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@xion, nog eens proberen om antwoord te geven c.q. uw visie?

wimmi20
door wimmi20 - Feb 5, 2013 om 14:38
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Er is een slogan van Veilig Verkeer Nederland : bij twijfel niet inhalen.
Dat doen wij dan ook niet, want we willen niet dood.
Na alle verschillende meningen weet ts Stekeltjes het : ik ga cocosolie proberen.
Bij twijfel niet gebruiken die olie Stekeltje, anders ga je misschien eerder dood.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 5, 2013 om 16:19
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Een interessant onderwerp, en ik lees nog eens alle meningen en bijdragen door.
Opvallend is de deskundigheid van ene FPO.
Hij beweert wetenschappelijk voedsel onderzoeker te zijn geweest.
Om zijn deskundigheid te bewijzen verwijst hij in diverse bijdragen naar verschillende internet sites.
Dat had hij beter niet kunnen doen.

Internet site nr.1 : MissNatural, een internetsite die zich voordoet als informatief, maar gewoon een verkoop site is van produkten.
Van die site haalt FPO de "wetenschap" dat er in margarine 27 elementen zitten die ook in verf zitten.
Enig bewijs hiervan ontbreekt, maar FPO verkoopt het als zijnde oei oei linke soep.
De eigenares van de verkoop site, Eva de Beijer, is geen arts, welnee, zij heeft alleen maar een studie gevolgd orthomoleculaire geneeskunde, en haar ervaring in de fitness industrie geeft haar de status van deskundige, volgens haar eigen tekst.
Voor wie het niet weet : orthomoleculaire geneeskunde is de studie van vitamine pilletjes, niks dokter dus !
En FPO kakelt een commerciele site na.
FPO : wist u dat er in verf 27 elementen zitten die ook in maragarine zitten ?
Kun je net zo goed margarine tegen het plafond smeren.

De 2e site waar FPO naar verwijst is die van de Amerikaanse arts dr. Mercola.
Dr. Mercola is een omstreden arts, met omstreden denkbeelden.
De internetsite van dokter Mercola is een ordinaire verkoop site.
En FPO schrijft heel deskundig na wat dr. Mercola beweert.

Het grappige is ook dat andere inzenders verwijzen naar gezondheids boeken die geen van alle door wetenschappers zijn geschreven.

Volgens FPO hebben twee "gezondheids" handelaren het bij het rechte eind, want hij schrijft bijna woordelijk hun tekst na, en honderdduizenden artsen over de hele wereld niet.
Dat is vet cocosoliedom !
En vraagsteller Stekeltje gaat toch cocosolie gebruiken.
Stekeltje, wist u dat in cocosolie dezelfde bestanddelen voorkomen als in WC papier ?

tijger1
door tijger1 - Feb 5, 2013 om 16:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wimmie20

Maar kokosvet kan je blijkbaar ook gebruiken om te smeren en dan komt dat wc papier goed van pas.

tenormin
door tenormin - Feb 5, 2013 om 18:54
16836 Antwoorden / 108 Vragen

en stekeltje kan ook beter de raad van wimmie20, en van carola en nog wat mensen (waaronder ikzelf) want laat wimmie nu eens, voor één keertje dan, gelijk hebben. Alleen zijn kokos is nog geschreven uit de tijd dat menschen de Nederlandsche taal nog anders schreven;-). Wedden dat...

wimmi20
door wimmi20 - Feb 5, 2013 om 19:23
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Nee neen nee Tenormin,
cocos en kokos zijn beiden huidige, en juiste schrijfwijzen.
Kijk maar bij coecel en van Dale.
En zoals de vogel zei : coeccoec.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++=========

=tenormin schreef op dinsdag 5 feb 2013, 18:54: en stekeltje kan ook beter de raad van wimmie20, en van carola en nog wat mensen (waaronder ikzelf) want laat wimmie nu eens, voor één keertje dan, gelijk hebben. Alleen zijn kokos is nog geschreven uit de tijd dat menschen de Nederlandsche taal nog anders schreven;-). Wedden dat...

tijger1
door tijger1 - Feb 5, 2013 om 19:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wimmie20

In mijn Dikke van Dale, uitgave 1995 komt alleen KOKOS voor en niet COCOS. De Latijnse naam is natuurlijk wel met c's.

tenormin
door tenormin - Feb 5, 2013 om 19:36
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 5 feb 2013, 19:33]@wimmie20

In mijn Dikke van Dale, uitgave 1995 komt alleen KOKOS voor en niet COCOS. De Latijnse naam is natuurlijk wel met c's.

hé hé, je zal me niet eens vóór zijn;-). Heb niet "gekoekeld" als je het niet erg vind, wimmie20, maar ik had wel gelijk met mijn...wedden dat, toch? (reageren, maar dat had je wel begrepen).

wimmi20
door wimmi20 - Feb 5, 2013 om 19:55
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tenormin en Tijger,
het is inderdaad kokos.
Tijdens koekelen kwam ik het ook met een c tegen, vandaar.
Tenormin, nu we toch aan het mieren cohabiteren zijn : in een vorige bijdrage bent u een woord vergeten.
Achter (waaronder ikzelf) bent u het woord aannemen vergeten.
Misschien kan Tijger even de stand doorgeven.
Inderdaad Tijger, cocos is de Latijnse naam.
Ik ben net terug van vakantie in Vaticaanstad, en dan zit die taal nog in je hoofd.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=====

uote=tenormin schreef op dinsdag 5 feb 2013, 19:36

=tijger1 schreef op dinsdag 5 feb 2013, 19:33: @wimmie20

In mijn Dikke van Dale, uitgave 1995 komt alleen KOKOS voor en niet COCOS. De Latijnse naam is natuurlijk wel met c's.

hé hé, je zal me niet eens vóór zijn;-). Heb niet "gekoekeld" als je het niet erg vind, wimmie20, maar ik had wel gelijk met mijn...wedden dat, toch? (reageren, maar dat had je wel begrepen).

tijger1
door tijger1 - Feb 5, 2013 om 20:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@Wimmie 20

Off topic

Ik ben net terug van vakantie in Vaticaanstad, en dan zit die taal nog in je hoofd.

Dan wordt het u vast vergeven.

mamamama
door mamamama - Feb 6, 2013 om 14:24
67 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 4 feb 2013, 13:48]@gompy2: wel vreemd dan dat alle kokosproducten (dus ook kokosvet) mij ten strengste verboden zijn door de cardioloog.

Het is niet zo vreemd als het lijkt Carola.
Misschien is jouw cholesterol gehalte wel erg hoog.
Met name cocosvet is zeer rijk aan cholesterol. Zoals gelezen schreef Gompy heel juist:" wat goed is voor de één kan slecht zijn voor de ander"

Veel succes want voor CVA-patienten is extra vergine olijfolie goed genoeg. Dus geen gewone olijfolie gebruiken om te bakken omdat schadelijke (gif)stoffen vrijkomen door verhitting.

groet van mamamama

mamamama
door mamamama - Feb 6, 2013 om 14:37
67 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 4 feb 2013, 17:43]Alle kokos produkten zijn het slechte cholesterol verhogend.
Van de verwijzingen naar die vage alternatieve sites met vage alternatieve deskundigen wordt ik een beetje moe.Als je maar genoeg betaalt kun je van vele stichtingen hun zgn. aanbeveling kopen.

Wel wat kort. door de bocht Wimmi!!!!!!
We hebben diverse controlerende instanties waaronder FOODWATCH die een oogje in het zeil houden. Dus over Becel is reeds veel vertelt dat weten we nu wel en zij ook.
Die hebben nu opdracht gegeven de verpakkingen met plantesterolen bij elkaar op de bovenste schappen te zetten.

Groet mamamama

mamamama
door mamamama - Feb 6, 2013 om 15:17
67 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 5 feb 2013, 20:05]@Wimmie 20

Off topic

Ik ben net terug van vakantie in Vaticaanstad, en dan zit die taal nog in je hoofd.

Dan wordt het u vast vergeven.

Hallo tijger Teormin Wimmi en nog enkele,
Tjonge, jonge, ik word er zo langzamerhand een beetje misselijk van hoe jullie elkaar lopen te betwisten. De één weet het nog beter als de ander en omgekeerd. Je zou toch bijna geen vraag meer durven plaatsen op dit forum. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
En tijgertje gaan we het nu hebben over de vakantie? Ook zo'n onderwerp waarbij je elkaar weer heerlijk in de haren kunt vliegen. Wat kokosvet al niet teweeg kan brengen.

Fijne dag nog allemaal en de groeten van
Mamamama
Ciao, buona salute e sta tranquilo, a qualche momento moriamo tutti!

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2013 om 15:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mamamamOff topic

Eerst even lezen, ik heb het niet over vakantie. Als u misselijk wordt, adviseer ik u reacties niet te lezen.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 6, 2013 om 16:53
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Mamamamamamamamama,

mamamamamamama mia, wat schrijft u een onzin.
Om te beginnen noemt u Foodwatch een instantie die ons voedsel in de gaten houdt.
Vooer uw kennisvergroting : Foodwatch is helemaal geen instantie, dat is een 1 persoons voedsel indegatenhoudende site.
Met overigens interessante informatie.
En wat Becel betreft : er zijn landen waar Becel niet verkocht mag
worden omdat de beloften van Becel klinisch niet zijn bewezen.
In die landen wordt de claim van Becel niet bewezen geacht, en vindt de overheid aldaar de reclame misleidend.
De Hartstichting wordt jaarlijks zeer fors betaald door Becel voor het gebruiken van hun naam.
En ja, sommigen deelnemers aan deze rubriek houden wel van een geintje onder elkaar, maar we geven voldoende tegengas met een serieus advies.
En wat uw vrolijke tekst betreft onderaan uw verhelderende bijdrage : ik weet het, we gaan allemaal eens de pijp uit.
Mamamamamamama pas op, teveel azijn drinken is niet gezond.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++============

=mamamama schreef op woensdag 6 feb 2013, 15:17:
=tijger1 schreef op dinsdag 5 feb 2013, 20:05: @Wimmie 20

Off topic

Ik ben net terug van vakantie in Vaticaanstad, en dan zit die taal nog in je hoofd.

Dan wordt het u vast vergeven.

Hallo tijger Teormin Wimmi en nog enkele,
Tjonge, jonge, ik word er zo langzamerhand een beetje misselijk van hoe jullie elkaar lopen te betwisten. De één weet het nog beter als de ander en omgekeerd. Je zou toch bijna geen vraag meer durven plaatsen op dit forum. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
En tijgertje gaan we het nu hebben over de vakantie? Ook zo'n onderwerp waarbij je elkaar weer heerlijk in de haren kunt vliegen. Wat kokosvet al niet teweeg kan brengen.

Fijne dag nog allemaal en de groeten van
Mamamama
Ciao, buona salute e sta tranquilo, a qualche momento moriamo tutti!

mamamama
door mamamama - Feb 8, 2013 om 15:10
67 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=stekeltjes schreef op zaterdag 2 feb 2013, 20:38]Hallo allemaal,

Weet er iemand iets zinnigs over het feit of kokosvet al dan niet goed is om te gebruiken i.p.v. margarine of roomboter o.i.d.

Stekeltje

mamamama
door mamamama - Feb 8, 2013 om 15:17
67 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 6 feb 2013, 15:32]@mamamamOff topic

Eerst even lezen, ik heb het niet over vakantie. Als u misselijk wordt, adviseer ik u reacties niet te lezen.

Nou, Tijger als dat jullie manier van communiceren is, zal ik dat waarschijnlijk ook niet meer doen. Maar bedankt voor de tip hoor. En succes met het forum.

tenormin
door tenormin - Feb 8, 2013 om 15:33
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Off Topic: ja, mamamama, zo gaat het hier regelmatig, jammer genoeg. En ik noem het niet communiceren, maar afkatten.

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2013 om 16:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 8 feb 2013, 15:33]Off Topic: ja, mamamama, zo gaat het hier regelmatig, jammer genoeg. En ik noem het niet communiceren, maar afkatten.

Off topic

Ik katte @wimmie niet af en hij of zij, mij niet. U kunt blijkbaar een grapje niet herkennen.

tenormin
door tenormin - Feb 8, 2013 om 17:48
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Off Topic: Voel je je dan aangesproken? In zijn algemeenheid gesteld.

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2013 om 18:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 8 feb 2013, 17:48]Off Topic: Voel je je dan aangesproken? In zijn algemeenheid gesteld.

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2013 om 18:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 8 feb 2013, 17:48]Off Topic: Voel je je dan aangesproken? In zijn algemeenheid gesteld.

U haastte zich de kritiek van mamama te beamen, die kritiek had op onder meer mij. Dus zo algemeen was het niet bedoeld.

zoekster
door zoekster - Feb 8, 2013 om 18:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik weet een heel goed middel tegen afkatten, humeurig zijn, goedbedoeld verkeerd begrijpen, ochtend humeur, moedwil en misverstand

KOKOSVET !!!!

Helpt ook uitstekend tegen steenpuisten, allerlei vormen van kanker, alzheimer, botbreuk, bijziendheid, stotteren en nachtbraken...

Echt waar!!!!

(De bron hiervan kan ik helaas niet leveren, de rapporten zijn verduisterd door de zorgmaffia. Jullie begrijpen het belang van de medische wereld, die het feitenmateriaal zo lang mogelijk onder de pet wil houden!)

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2013 om 18:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kan ook Haarlemmerolie aanbevelen. (Lol)

Cookies
door Cookies - Feb 8, 2013 om 18:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@zoekster: helpt het ook bij/tegen een lege portemonnee?

valerius-2
door valerius-2 - Feb 8, 2013 om 18:55
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik vind dat dit aleen maar persoonlijk is, omdat elk lichaam anders is. Voor de een kan het wat uitmsken Voor een ander is juist niet de manier. Men kan persoonlijk alleen maar constanteren.

zoekster
door zoekster - Feb 8, 2013 om 19:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 8 feb 2013, 18:51]@zoekster: helpt het ook bij/tegen een lege portemonnee?
Jazeker... Kokosvet is HET middel tegen iedere kwaal.

Zelfs de aandeelhouders van SNS schijnen er baat bij te hebben!

wimmi20
door wimmi20 - Feb 9, 2013 om 02:15
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tjeemigdepemig,

dus ook volgens Carola helpt kokosolie tegen kanker.
Als je twijfels uitspreekt over deze belachelijke stelling dan is er volgens Carola een schroefje los in je hoofd.
Tjeemigdepemig, hoe suf kun je zijn ?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=======

=carola.83 schreef op zaterdag 9 feb 2013, 01:05:
=wimmi20 schreef op vrijdag 8 feb 2013, 23:23: [Zoekster,
is deze opmerking komisch bedoeld of moet ik uw belachelijke opmerking over kanker serieus nemen ?
Als deze opmerking serieus bedoeld is heb ik ernstige twijfels over uw geestelijke instelling.

Als deze vraag serieus bedoeld is, heb ik ernstige twijfels over uw geestelijke vermogens.

zoekster
door zoekster - Feb 9, 2013 om 10:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@wimmi20, zelfs jouw verroeste schroefje kan worden gesmeerd met het multifunctionele KOKOSVET en daarna niet vergeten stevig aan te draaien!
Het komt goed!

mamamama
door mamamama - Feb 10, 2013 om 12:37
67 Antwoorden / 7 Vragen

Wimmy20 je hebt het nog steeds niet in de gaten dat iedereen je in de maling zit te nemen?
Het wordt tijd dat je op houd overal zo negatief op te reageren!! Ik neem u niet meer serieus

=wimmi20 schreef op vrijdag 8 feb 2013, 23:23: [Zoekster,
is deze opmerking komisch bedoeld of moet ik uw belachelijke opmerking over kanker serieus nemen ?
Als deze opmerking serieus bedoeld is heb ik ernstige twijfels over uw geestelijke instelling.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========

quote=zoekster schreef op vrijdag 8 feb 2013, 18:38

KOKOSVET !!!!

Helpt ook uitstekend tegen steenpuisten, allerlei vormen van kanker, alzheimer, botbreuk, bijziendheid, stotteren en nachtbraken...

Echt waar!!!!

Cookies
door Cookies - Feb 10, 2013 om 12:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Ik neem u niet meer serieus!.......

Zeer verstandig!

wimmi20
door wimmi20 - Feb 10, 2013 om 15:40
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Zoekster maakt een ongelooflijk onsmakelijke opmerking dat kokosvet kanker kan genezen.
Dat wordt later een grap genoemd.
Mamamamama zit zicht te verkneukelen : Wimmi is in de grap getrapt over kanker.
Carola beaamt dat Wimmi niet serieus te nemen is.
Met andere woorden : de opmerking van Zoekster over kanker en kokosolie neemt Carola wel serieus.
Zo iemand kan je toch niet serieus nemen ?
Grappen maken over kanker, en het nog leuk vinden ook.
Zoekster, Mamama, Carola, jullie moesten je dood schamen !
In jullie familie is zeker nog niemand aan kanker gestorven ?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++====

=mamamama schreef op zondag 10 feb 2013, 12:37: Wimmy20 je hebt het nog steeds niet in de gaten dat iedereen je in de maling zit te nemen?
Het wordt tijd dat je op houd overal zo negatief op te reageren!! Ik neem u niet meer serieus
=wimmi20 schreef op vrijdag 8 feb 2013, 23:23: [Zoekster,
is deze opmerking komisch bedoeld of moet ik uw belachelijke opmerking over kanker serieus nemen ?
Als deze opmerking serieus bedoeld is heb ik ernstige twijfels over uw geestelijke instelling.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========

quote=zoekster schreef op vrijdag 8 feb 2013, 18:38

KOKOSVET !!!!

Helpt ook uitstekend tegen steenpuisten, allerlei vormen van kanker, alzheimer, botbreuk, bijziendheid, stotteren en nachtbraken...

Echt waar!!!!

mamamama
door mamamama - Feb 11, 2013 om 12:18
67 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zondag 10 feb 2013, 15:40]Zoekster maakt een ongelooflijk onsmakelijke opmerking dat kokosvet kanker kan genezen.
Dat wordt later een grap genoemd.
Mamamamama zit zicht te verkneukelen : Wimmi is in de grap getrapt over kanker.
Carola beaamt dat Wimmi niet serieus te nemen is.
Met andere woorden : de opmerking van Zoekster over kanker en kokosolie neemt Carola wel serieus.
Zo iemand kan je toch niet serieus nemen ?
Grappen maken over kanker, en het nog leuk vinden ook.
Zoekster, Mamama, Carola, jullie moesten je dood schamen !
In jullie familie is zeker nog niemand aan kanker gestorven ?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++====

[quote=mamamama schreef op zondag 10 feb 2013, 12:37]Wimmy20 je hebt het nog steeds niet in de gaten dat iedereen je in de maling zit te nemen?
Het wordt tijd dat je op houd overal zo negatief op te reageren!! Ik neem u niet meer serieus![quote=wimmi20 schreef op vrijdag 8 feb 2013, 23:23][Zoekster,
is deze opmerking komisch bedoeld of moet ik uw belachelijke opmerking over kanker serieus nemen ?
Als deze opmerking serieus bedoeld is heb ik ernstige twijfels over uw geestelijke instelling.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========

quote=zoekster schreef op vrijdag 8 feb 2013, 18:38

KOKOSVET !!!!

Helpt ook uitstekend tegen steenpuisten, allerlei vormen van kanker, alzheimer, botbreuk, bijziendheid, stotteren en nachtbraken...

Echt waar!!!!

mamamama
door mamamama - Feb 11, 2013 om 12:32
67 Antwoorden / 7 Vragen

=wimmi20 schreef op zondag 10 feb 2013, 15:40: Zoekster maakt een ongelooflijk onsmakelijke opmerking dat kokosvet kanker kan genezen.
Dat wordt later een grap genoemd.
Mamamamama zit zicht te verkneukelen : Wimmi is in de grap getrapt over kanker.
Carola beaamt dat Wimmi niet serieus te nemen is.
Met andere woorden : de opmerking van Zoekster over kanker en kokosolie neemt Carola wel serieus.
Zo iemand kan je toch niet serieus nemen ?
Grappen maken over kanker, en het nog leuk vinden ook.
Zoekster, Mamama, Carola, jullie moesten je dood schamen !
In jullie familie is zeker nog niemand aan kanker gestorven ?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++====
Wimmi20,

=mamamama schreef op zondag 10 feb 2013, 12:37: Wimmy20 je hebt het nog steeds niet in de gaten dat iedereen je in de maling zit te nemen?
Het wordt tijd dat je op houd overal zo negatief op te reageren!! Ik neem u niet meer serieus
=wimmi20 schreef op vrijdag 8 feb 2013, 23:23: [Zoekster,
is deze opmerking komisch bedoeld of moet ik uw belachelijke opmerking over kanker serieus nemen ?
Als deze opmerking serieus bedoeld is heb ik ernstige twijfels over uw geestelijke instelling.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========

quote=zoekster schreef op vrijdag 8 feb 2013, 18:38

KOKOSVET !!!!

Helpt ook uitstekend tegen steenpuisten, allerlei vormen van kanker, alzheimer, botbreuk, bijziendheid, stotteren en nachtbraken...

Echt waar!!!!

Wimmie 20,

Ik verkneuter me niet om een kankergrap. Mijn vader leeft ook niet meer door die rotziekte.
Ik verkneuter me om jouw manier van reageren die schijnbaar meer reakties uitlokt die voor u niet positief overkomen maar wel meer in de belachelijke sfeer. Ik vind het prima hoor en heb een goede tip voor u, Het lontje wat korter en lach eens een keertje om je onvermogen de berichten GOED te lezen. Dat ik zuur cq azijn gedronken zou hebben zou meer op u van toepassing kunnen zijn!! En ik heb niets gezegd om me voor te schamen, u wel!!

Redacteur
door Redacteur - Feb 11, 2013 om 14:49
1055 Antwoorden / 62 Vragen

De laatste reacties gaan niet meer over het aan de orde gestelde. Daarom, graag alleen nog on topic reageren.

De redactie

ekiem
door ekiem - Feb 12, 2013 om 15:17
676 Antwoorden / 100 Vragen

Ik heb een poosje terug voor het eerst een maaltijd gehad waarin kokosvet is verwerkt.

Had het nog nooit gehad maar een vriendin eet auyuvedisch en vegetarisch en vindt het spul geweldig lekker en gezond. Ze gebruikt het i.p.v olie, margarine en boter. En gebruikt het in bijna al haar maaltijden.
Ze gebruikt het eveneens bij massages ( hydratatie van da huid ).

Maar goed, ik kan geen oordeel geven over gezondheid e.d. alleen vond ik het kokosvet verwerkt in het eten erg nadrukkelijk van smaak. Oftewel ,niet lekker.

Ekiem

Cookies
door Cookies - Feb 12, 2013 om 16:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[off topic - redactie]

sn
door sniddy - Mar 28, 2013 om 22:47
4 Antwoorden / 0 Vragen

. En wil je echt soliede info hebben, ga dan eens naar www.mercola.com. Weliswaar een Amerikaanse site, maar als je geen moeite hebt met Engels lezen, zal je hier verschrikkelijk veel aan hebben, want deze arts (Mercola) staat wereldwijd bekend als de arts die sprookjes uit de weg ruimt en aankomt met gefundeerde bewijzen.

Een dokter die zonnebanken verkoopt... Denk dat hij winst toch belangrijker vindt dan gezondheid

wimmi20
door wimmi20 - Mar 28, 2013 om 23:21
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Sniddy,
de door u genoemde dokter Mercola is een commerciele charlatan die door geen enkele deskundige serieus wordt genomen.
Het gaat hem alleen maar om de verkoop van zijn producten.
U beweert dat die dokter sprookjes uit de weg ruimt.
Mooi niet, hij vertelt zelf sprookjes.
Overigens in een eerdere bijdrage over dit onderwerp heb ik uw Mercola dokter genoemd.
Heeft u vast niet gelezen.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========

=sniddy schreef op donderdag 28 mrt 2013, 22:47: . En wil je echt soliede info hebben, ga dan eens naar www.mercola.com. Weliswaar een Amerikaanse site, maar als je geen moeite hebt met Engels lezen, zal je hier verschrikkelijk veel aan hebben, want deze arts (Mercola) staat wereldwijd bekend als de arts die sprookjes uit de weg ruimt en aankomt met gefundeerde bewijzen.

Een dokter die zonnebanken verkoopt... Denk dat hij winst toch belangrijker vindt dan gezondheid