kl
door kling Nov 2, 2012 om 14:11
Voeding & gezondheid

Medicijn vlgs herhaalrecept tegen kosteprijs kopen

Wanneer en waar kunnen we als bijdrage voor direkte kostenverlaging van de Zorg zelf onze medicijnen ( vlgs herhaalrecept) kopen en direkt kontant afrekenen.?????

439 5 Rapporteer

poltol
door poltol - Nov 2, 2012 om 14:46
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Bij de apotheker?????
Vraag daar maar eens of, en hoe, dat kan gaan verlopen.

De pillenschuiver maakt het m.i. niet uit wie betaald, als er maar betaald wordt.

Vr.gr. poltol

jo
door jorisw - Nov 2, 2012 om 15:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als genoeg mensen zelf de medicijnen betalen zorgt dit inderdaad voor een forse kostenbesparing. Je moet alleen een constructie verzinnen dat mensen die veel medicijnen gebruiken niet zelf hoeven te betalen. Maar goed, dat is het hele idee achter een verzekering: je verzekert je voor zaken die niet te voorspellen en niet met een normaal inkomen zijn te betalen.

Een tijdje terug moest ik een tubetje zalf halen en het meisje achter de balie zei toen dat ik de volgende beter een receptje bij de huisarts kon halen want dan bespaarde ik 4,95. Dat de kosten voor dat zalfje dan ineens ver boven de 20 euro komen had ze niet door.

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2012 om 16:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U betaalt al zelf voor uw medicijnen. Dit jaar 220 euro, volgend jaar 350 euro. En kostprijs? Denkt u dat de apotheker daar voor niets staat?

valerius-2
door valerius-2 - Nov 14, 2012 om 16:53
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 14 nov 2012, 16:37]U betaalt al zelf voor uw medicijnen. Dit jaar 220 euro, volgend jaar 350 euro. En kostprijs? Denkt u dat de apotheker daar voor niets staat?

Maar er zit dan verder geen schakel meer tussen om de boel duurder te maken. Maar dan worden de medicijnen toch duurder, dan is er geen afspraak meer tussen de verzekering en de fabrikant.

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2012 om 17:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waar wil je ze dan ophalen? Aan de achterdeur van de fabrikant?