![Nespresso koffieclub: blijft rekening sturen voor retour gezonden bestelling](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/624731f2967fc409282df7f93cf9a3f1ebfa7330.jpeg)
Nespresso koffieclub: blijft rekening sturen voor retour gezonden bestelling
Nespresso koffieclub klacht: blijft rekening sturen voor retour gezonden bestelling.
Nespresso koffieclub bestelling (bestelnr. 48493221). Bestelling na een dag ongeopend retour per post gezonden, vergezeld van een papieren Nespresso herroepingsformulier. Ook digitale kopie van herroepingsformulier plus digitale kopie van retourbewijs gemaild. Paar dagen later een bevestiging van ontvangst gekregen.
Toch blijft Nespresso, inmiddels voor de vijfde maal en twee maanden verder, telkens dezelfde rekening sturen. Meerdere contacten met klantenservice helpen niet. Nu dreigen met incasso. Daarom deze klacht. Via deze website eis ik van Nespresso sluitend antwoord, uitleg, welgemeend excuus en bovendien een vergoeding voor ergernis, verloren tijd en belkosten. Lees hieronder het originele retour/ontvangst bericht van Nespresso. Ondanks deze blijft de rekening dus komen.
---------------------------------------------------
Dit is de originele retourbevestiging/ontvangstbevestiging van Nepresso:
Beste Xxx Xxxxxxxxxx,
Hartelijk dank voor uw bericht aan Nespresso. Wij hebben uw herroeping in goede orde ontvangen en zullen deze in behandeling nemen. Wij betreuren het dat u ervoor gekozen hebt af te willen zien van uw bestelling en zien u graag terug bij Nespresso voor een nieuwe bestelling. Het betaalde bedrag kunt u binnen 14 dagen tegemoet zien op uw bankrekening.
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, wens ik u een fijne avond toe.
Met vriendelijke groet,
Xxxxx
Nespresso
![sjjoppy](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/a73feb03eae049088108b91560bf7f28f7866094a632d8bc332dfffde5c70e21.png)
Het lijkt erop dat u eerst moet betalen om later dat bedrag teruggestort te krijgen.
Neem nog eens contact op:
https://www.nespresso.com/nl/nl/contact-us
![heremietkreeft](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8bb485b83a59f81d7492eb34177ee4da1dc2c245ffa03a64d122403e376f69b8.png)
Daar lijkt het inderdaad op. Eerst betalen en dan geld terug maar de stelling eerst toch betalen en dan geld terug is m.i. juridisch volstrekt onhoudbaar.
Echter toch eerst betalen en dan zien wat er gebeurt kan 'de weg van de minste weerstand zijn'.
![heremietkreeft](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8bb485b83a59f81d7492eb34177ee4da1dc2c245ffa03a64d122403e376f69b8.png)
Dit lijkt eenvoudig maar is het niet omdat er bij Nespresso kennelijk iemand (of men) niet in de gaten heeft dat u niet heeft betaald en geheel volgens de wetgeving het product terug heeft gezonden. Men kan dus wel met incasso dreigen maar dat zal per saldo toch geen succes hebben. Zoals ik uw melding lees zou, zo het tot een zitting zou komen en het bewijs dat u heeft aanlevert eiser 'met de staart tussen de benen' worden weggezonden. Maar helaas, met spreekwoorden etc. schiet u nu niets op.
Men blijft duidelijk in gebreke naar mijn mening en u kunt dan mogelijk een brief zenden op basis van een voorbeeld dat ik nu geef voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en daarbij stellen dat men in gebreke blijft en nu terugbetaling wenst binnen 14 dagen met daarbij dat u alle rechten voorbehoud. Normaliter zou een brief als deze per aangetekend verzonden moeten worden maar dat zou u dan €9,40 kosten en mijn advies is om dat dan nu nog niet te doen. Wel herhhaald de zin dat u alle rechten voorbehoud. Richt de brief aan de directie.
Nespresso Nederland
![heremietkreeft](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8bb485b83a59f81d7492eb34177ee4da1dc2c245ffa03a64d122403e376f69b8.png)
Zie ook mijn reactie bij het antwoord van @SJOPPY
Dank voor het antwoord.
Ja, Retourzending is ook fysiek ontvangen door Nespresso:
![panter22](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/f33d6a492f29ae96cec86158870062c2e9179953b9d6d7000f7256b86edf19e3.png)
Je hebt een kopie gemaakt van het verzendbewijs. Heb je ook een bewijs(track&trace code) dat het pakket ontvangen is door Nespresso?
In de brief staat dat Nespresso je herroeping heeft ontvangen. Niet dat het pakket is ontvangen.
Waarom stuurt Nespresso je dan toch steeds weer rekeningen?
Wat zegt de klantenservice waarom je moet betalen?
"Wat zegt de klantenservice waarom je moet betalen?"
Dat er niet betaald hoeft te worden. Toch stuurt Nespresso die toch.
![panter22](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/f33d6a492f29ae96cec86158870062c2e9179953b9d6d7000f7256b86edf19e3.png)
Wat een vreemde toestand. En de klantenservice kan er niet voor zorgen dat de rekeningen niet meer verstuurd worden?
Heb je al eens schriftelijk gereageerd? Misschien komt het bericht dan bij de goede afdeling terecht.
Ze willen maar steeds dat je belt en dat je teruggebeld wordt. Maar je kunt on de mail zetten dat je graag een schriftelijk antwoord krijgt. Heb je dit formulier gezien?
https://www.nespresso.com/nl/nl/contact-us
Topantwoord
![panter22](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/f33d6a492f29ae96cec86158870062c2e9179953b9d6d7000f7256b86edf19e3.png)
Jouw standpunt is duidelijk.
Je hebt het pakket teruggestuurd binnen 14 dagen.
En je hebt een brief gekregen dat je je geld binnen 14 dagen terug
zou krijgen.
Je geld krijg je niet terug, je had kennelijk niet betaald en je krijgt alsnog een rekening.
Dan moet er iets bijzonders aan de hand zijn. Waarom je toch moet betalen, dat schrijf je niet. Dus dat wordt raden.
Heb je soms een abonnement op die koffiecupjes en je abonnement niet of te laat opgezegd?
Dan zul je nog een zending moeten betalen. Of zit het toch nog anders?
.
Ja, is fysiek ontvangen door Nespresso.
Nee, ik heb geen abbo.
Dit was de tweede losse (geen abonnement) bestelling in 2 jaar tijd.
Inderdaad, geeft de track en trace aan dat het pakket ook daadwerkelijk ontvangen is? Iets dat niet terug is bij Nespresso kunnen ze ook niet terug betalen.
zie hierboven svp
![1paul](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/0e8dfe82af581691ae4a6f1612fc7ad0e6be16f8a5a6c0b092e4d259e9dcaacb.png)
tja, ik lees nergens dat men het produkt ook werkelijk ontvangen heeft, u heeft daar ook een bevestiging van neem ik aan?
in dat geval niet meer reageren anders dan schriftelijk met ingesloten de mail en daarin schrijft u dat dit de laatste keer is dat u reageert, u geen betaalverzoeken meer wilt zien en mochte men volharden u deze verzoeken zult weggooien, mocht men een incasso bureau sturen laat u dan ALLE mails/brieven die u uiteraard bewaart, aan hen zien....
Dank voor uw antwoord.
En wat exact heeft u terug gestuurd? Producten met een beperkte houdbaarheid zijn uitgesloten van herroeping.
![marita5](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/27437faaaca3fff9e729f3ebf87dd4bb57c72f22b279f4b076b1f1f31b6afd3c.png)
Hallo Mcp ,
Nespresso is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels .
https://www.thuiswinkel.org/leden/nespresso/certificaat/
https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/
Dank voor uw antwoord.
Is gebeurd. Klacht ligt bij thuiswinkel.
![marita5](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/27437faaaca3fff9e729f3ebf87dd4bb57c72f22b279f4b076b1f1f31b6afd3c.png)
Graag gedaan , suc6
![Henk De Zevende](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/ad263fb0c25a42edb7ee78adfa74dcd09ff5e618e53ae4442fe18871e4825c60.png)
Zo te zien heeft u geen ontvangstbevestiging gehad van Nespresso maar zegt PostNL dat het afgeleverd is. De geleerden zijn het met elkaar eens dat dit geen bewijs is van afleveren maar de geleerden zijn het niet met elkaar eens of u in deze situatie moet bewijzen dat het afgeleverd is of dat het voldoende is om aan te tonen dat het opgestuurd is. Dat laatste kunt u wel bewijzen dat eerste niet. Probeer toch met Nespresso in gesprek te komen maar als u daar geen gehoor krijgt moet u kiezen tussen betalen of incasso en dan mag u bij de kantonrechter uitleggen dat u het echt opgestuurd heeft en dan maar kijken of die het afdoende vindt.
Nespresso reageert ook niet op dezelfde klacht een week geleden gemeld bij Thuiswinkel Waarborg. Nespresso aanvullend met deze klachten hier bij Vara Kassa en bij Thuiswinkel extra een aanvullende brief gestuurd. Ook hier reageert Nespresso niet op. Nog een derde melding/klacht gedaan bij consumentenbond. Geen reactie, niets. Doof en blind.
![marita5](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/27437faaaca3fff9e729f3ebf87dd4bb57c72f22b279f4b076b1f1f31b6afd3c.png)
@mcp , neem eens contact op met Consuwijzer
Bel ons
Mail ons
App ons
06 52527006
Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
![Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, nu wil de woningstichting v](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/b215dbe6cd2631b4af386eabbd20baa733a0f8ba.png)
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, nu wil de woningstichting v
Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer
![ekiem](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/fd6bc5b7ef32d94122ca6faed2a7505e8fed8d23a39644a1fe6df7f2ea8b260e.png)
Annuleren vacantie
Goedenavond
Het verhaal gaat als volgt.
Mijn dochter heeft vol enthousiasme begin dit jaar een vakantie geboekt bij Allcamps.
Niet wetende dat zij op de 2de Paasdag de diagnose uitgezaaide eierstokkanker zou krijgen. Wat volgde was een hele emotionele toestand.
Nu krijgt zij over een week een zware operatie en heeft deze vakantie geannuleerd. Ze heeft bij de boeking een annuler
...
Lees meer
![mathijs_b](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/748ebbb10a58701729fde432e61865e9213a0d45fec77944c6b47f5861bef8c3.png)
![Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/4e09611b6b5f26c714f2f50b424b970b7667045b.jpg)
Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.
Vlak voor afgesproken bezorgmoment verandert postNL van bezorgtijd 14:10-16:10 naar 'zelf afhalen' bij afhaalpunt. Bij het afhaalpunt vertelden ze dat dit héél veel gebeurt. PostNL doet er niets aan. Mogelijk is het luceratief voor de bezorger die alles op afhaalpunt dumpt en zo dubbel zoveel pakjes kan "afhandelen". De verzender kan er niets aan doen en voor post NL wil er n.m.m. nie ... Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
![rebek](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/3635addad96f15184ad219da14b4363240839aec637e62d40950bf38bc35beff.png)
![ALDI Duurdere Notenmelange](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/9f97b72c8f80908d49d0333aa863015bd2f32403.jpeg)
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
![R81](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/215832779a84ee33b1d5faaab865de475e59a8173e6d3d3bb4bd4f429360e1ed.png)
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
![Lidl_ira](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/400b58d6046536fa415fe53eb11c22a62503ee481d740af95fc57a6eec6aa797.png)