door 102030 Dec 20, 2004 om 05:48
Voeding & gezondheid

No-claim ziekenfonds

Wie kan mij vertellen hoe ik die no-claim premie te pakken kan krijgen als ik verplicht ben minstens een keer per jaar naar de tandarts te gaan in verband met "sanering"?

470 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 20, 2004 om 09:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo 102030,

Geen gebruik maken van het ziekenfonds voor die 'sanering' en die rekening zelf betalen.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Dec 20, 2004 om 10:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo 102030, het is niet zo dat je na 1 tandsartsbezoek je no-claim korting kwijt bent. De kosten van de tansarts worden van de no-claim afgetrokken, dus de korting wordt wat lager. Als het bij dat ene tandartsbezoek blijft (hoop ik voor je) blijft er echt nog wel wat over. Hoeveel is niet precies te zeggen omdat alle bijzonderheden en tandarts tarieven voor 2006 nog niet bekend zijn. Even geduld dus nog aub, groeten - PML

ve
door verwijderd - Dec 20, 2004 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi ,

ik zat even te kijken bij mijn eigen ziekenfonds, agis.

daar staat op de site dat o.a de periodiek controle niet onder de no-claim regeling valt omdat dat al niet meer onder de normale ziekenfondsvergoedingen vallen , maar uit de aanvullende verzekeringen en die vallen niet onder de no-claim regeling.

ik vraag me zelf alleen nog wel af hoe hoog de korting op de no-claim wordt als je ergens gebruik van maakt wat wel onder de regeling valt, dat is me tot nu toe nog niet duidelijk geworden.
zo ver ik het zie worden de totale kosten in rekening gebracht, dus kan ik zelf als diabetes patient wel fluiten naar mijn no-claim ben ik bang, door alle pillen en teststrips e3n lab-onderzoeken(4x) per jaar.
dan kan ik net zo goed nog meer gebruik van de zorg gaan maken om zo veel mogenlijk  te krijgen voor mijn €255,00.

groeten mike

ve
door verwijderd - Dec 20, 2004 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Mike. De volledige details van de nieuwe Zorgverzekering zijn helaas nog lang niet bekend, dus het blijft een beetje gissen. Behalve de huisarts die niet ten koste van de no-claim gaat staan veel details nog lang niet vast en kunnen onder druk van allerlei instanties nog wel een paar keer wijzigen. Maar als diabeet hoef je niet erg te rekenen dat je iets van die no-claim korting terugziet en dan zou je inderdaad kunnen zeggen dat je dan alle zorg moet pakken die je kunt krijgen. Ik denk dat de regering op die manier hun doel behoorlijk voorbij schiet. Maar wie weet is de volgende stap wel dat je voor hooguit € 500.00 zorg per jaar mag besteden. Van deze regering verbaast me niets meer. PML

ve
door verwijderd - Dec 20, 2004 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

De no-claim gaat ALLEEN OVER HET STANDAARD PAKKET.

Dus als je boven de 18 bent,ga ik vanuit, dan zit de tandarts niet meer in het standaard pakket. Dan verlies je ook geen no claim. Ongeacht wat de tandarts ook bij je doet. Alleen als hij je pijnstillers voorschrijft, die gaan wel weer van je no claim af. Dus even flink zijn.

ve
door verwijderd - Dec 20, 2004 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die No-claim korting kunt U vergeten, het is immers een sigaar uit eigen doos.

Mijn Tip; Stem bij de volgende verkiezingen niet op de huidige regeringscoalitie of de PvdA. Van deze partijen weet U inmiddels dat zij er zitten voor eigen gewin.

ve
door verwijderd - Dec 20, 2004 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,

als persoon met diabetes hoef ik dan blijkbaar nergens op te bezuinigen, want ik zit alleen al met de teststrips( maar 400 per jaar, wel +/-€1,00 per stuk, krijg ze wel vergoed ondanks dat ik niet spuit, maar gaat lijkt mij dan wel van no-claim af) dan al over de €255,00 heen. dus alles wat ik meer aan zorg krijg is boven de no-claim (ik zou bijna nog meer aan medicijnen gaan gebruiken hierdoor :-)  )

groeten mike

ve
door verwijderd - Dec 20, 2004 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Mike, en dan hebben we het nog maar niet over de medicijnen die je gebruikt, de bloedonderzoeken en wat je nog meer aan medische zorg nodig hebt. Even zwaaien naar die € 255 dus. PML

ve
door verwijderd - Jan 16, 2005 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

De no-claim heb je alleen bij het standaard pakket. Het geldt dus niet voor uitgebreide dekkingen of tandarts verzekering

ve
door verwijderd - Jan 16, 2005 om 22:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

In tegenstelling tot wat ik in mijn eerste antwoord zei, zit de vergoeding voor de tandarts niet in het standaard pakket en worden de kosten dus ook niet op de no claim in mindering gebracht. Enc.

Invoering no-claim ziekenfonds
Op 1 januari 2005 wordt een no-claim regeling ingevoerd in de ziekenfondsverzekering. Het bedrag van de no-claimkorting bedraagt per jaar € 255. Dit bedrag van € 255 betaalt iedere ziekenfondsverzekerde vooraf, als voorschot, aan het ziekenfonds via de premie. Ziekenfondsverzekerden die in een jaar minder dan € 255 aan zorgkosten maken, krijgen het overgebleven deel na afloop van het verzekeringsjaar terug (de no-claim teruggave).

De no-claim heeft alleen betrekking op ziekenhuiszorg, medicijnen, paramedische zorg en het zittend ziekenvervoer. De zorg die verzekerd is in de aanvullende verzekering, de zorg voor kinderen onder de 18 jaar, kraamzorg, verloskundige zorg en huisartsenzorg vallen dus niet onder de regeling.