an
door angelstat Nov 6, 2005 om 04:46
Voeding & gezondheid

Overeenkomst met de huisarts (2)

Beste lezers


De bedoeling van mijn vorige posting was een inzicht te krijgen of er meer personen een soortgelijke overeenkomst met hun huisarts moeten sluiten. Het komt erop neer dat mijn huidige huisarts een formulier heeft uitgedeeld waarop men persoonlijke gegevens en sofi-nummers van zichzelf en alle medeverzekerden en het inschrijvingsnummer en naam van de verzekeraar moest invullen. Tevens moest het formulier ondertekend worden ten teken dat men alles naar waarheid had ingevuld. Maar door het ondertekenen van het formulier ging je ook automatisch akkoord met een gegeven die ertussen stond dat ingeval van onjuiste behandelswijze en verkeerde diagnose opgelopen, de huisarts niet voor een hoger bedrag aan schade vergoeding aansprakelijk kon worden gesteld dan waarvoor hij in aller redelijkheid voor verzekerd is.


Maar door een verkeerde handeling drukte ik op de entertoets en het bericht werd verstuurd, hoewel het maar een deel van het verhaal was. Later had ik het bericht  opnieuw in z'n totaliteit gepost maar die is nooit verschenen omdat het een te lang verhaal was.


Ondertussen heb ik het formulier ook maar ondertekend ingeleverd! Gelukkig stond er ook bij dat je de overeenkomst kunt verbreken maar wel met een maand opzegtermijn. De huisarts wilde zijn inkomen voor 2006 zeker stellen!!!!


 


Mvg,  

725 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ijzerbroot
door ijzerbroot - Nov 9, 2005 om 14:04
460 Antwoorden / 6 Vragen
0


Beste angelstat,


Heb ik het zo goed:


u kreeg bij uw huisarts een formulier ter invulling en ondertekening.


Het invullen betrof uw persoonsgegeven alsmede info over uw verzekering(polisnr en maatschappij


maar ondertekening hield ook in dat u in de toekomst geen schade-claims mag indienen die hoger zijn dan het bedrag waarvoor uw huisarts zich in redelijkheid heeft verzekerd?


U noemde ook een 2e papiertje -waarop het hoe en waarom zou zijn uitgelegd- welke uitleg geeft uw huisarts hier dan aan?


Ik denk niet dat uw huisarts het inkomen voor 2006 hiermee heeft willen zeker stellen, wel wil hij/zij hiermee voorkomen dat er een hoge (en dus ook dure) aansprakelijkheidsverzekering moet worden afgesloten. Vraag uw huisarts eens tot welk bedrag een (hopelijk nooit nodige) schadeclaim zou mogen gaan... Dan kunt u er altijd nog voor kiezen om desnoods/ desgewenst voor een andere huisarts te kiezen.


IJzerbroot

ko
door koekman - Nov 15, 2005 om 18:06
18 Antwoorden / 0 Vragen
0

Een huisarts moet zich verplicht verzekeren voor dit soort dingen.


Wat de huisarts hiermee logisch wil voorkomen, is Amerikaans achtige schadeclaims als miljoenen euro's voor een klein litteken (dat in het dagelijks leven onder de kleding zit). Als dit gebeurt is dit voor de betrokken persoon uiteraard lastig, maar hij zal hier geen miljoenen euro's voor vangen, mischien enkele duizenden (een redelijk bedrag). De huisarts doelt in deze overeenkomst naar deze duizenden euro's.


Niets mis mee dus, gewoon akkoord gaan.

tr
door trampelmoes - Mar 3, 2006 om 22:06
27 Antwoorden / 9 Vragen
0

Nou dit lijkt mij toch niet helemaal normaal,heeft die huisarts zo weinig vertrouwen in zijn eigen kennis?


Sorry,ik zou het niet getekend hebben,dit is een soort vrijbrief,en ik vraag me zelfs af of dit door de huisartsenvereniging zou worden toegelaten

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer