Overkoepeld orgaan voor verzorgingshuizen
Wie kan mij vertellen, waar wij moeten wezen over klachten van een verzorgingshuis.
wij komen er niet meer uit met het verzorgingshuis waar mijn vader zit. we hebben al met de directrice gesproken, met de hoogste directeur.
Nou nog op zoek naar een overkoepeld orgaan die verzorgingshuizen controleert, en waar je je klachten kwijt kunt.
Dat laatste is het belangrijkste
bij voorbaat dank
Ik weet niet wat uw klachten zijn, maar probeert u de inspectie voor de gezondheidszorg eens (klik hier).
Klachten Zorginstellingen:
Consumentenklachten over Zorginstellingen
Of
Kom je er bijvoorbeeld met een zorginstelling niet uit dan kun je, mits het schadebedrag onder de € 5000,- blijft, een klacht indienen bij:
Geschillencommissie zorginstellingen en ziekenhuizen:
https://loket.degeschillencommissie.nl/Web/Site/default.aspx?m=commissie&code=zin
ReadAC.
het gaat erom dat onze vader behandeld wordt, als een klein kind. er wordt niet naar hem geluisterd, het eten is niet te eten. hij is al 14 dagen ziek, er is 1x iemand geweest, voor een broodje te maken, en een koppie thee te maken, van het personeel. verder wordt er niet naar hem omgekeken. alles komt eigenlijk meer op mijn tante en mijn zus en mij neer
hij woont er nu ruim 2 jaar,, hij wordt 82 jaar en is echt niet gek of zo, tuurlijk vergeet ie wel eens wat, en hij is echt niet makkelijk, maar ik ben van mening, dat ze daar toch wel mee om moeten kunnen gaan.
we hebben al met de directrice gesproken, en de hoogste directeur van deze stichting, maar het enige antwoord wat ze hebben is, aanpassen of een ander verzorgingshuis zoeken. Nu hebben ze tegen hem gezegd, discussie gesloten. hij moet zijn mond houden.
mijn vader uit zijn ongenoegen, door gedichten te schrijven en in de klachtenbus te doen, en er werd gezegd. WIJ DOEN HIER NIETS MEE, WIJ WILLEN HEBBEN DAT U DIT NIET MEER DOET!! Dit gaat ons te ver, met ons bedoel ik dochters en zus
Ik herken dit van het proces dat we begin dit jaar met mijn moeder hebben meegemaakt. Iedereen verstopt zich achter de ander. Iedereen denkt dat ie zijn deel van de werkzaamheden goed uitvoert, echter niet kijkt over alles heen of de optelsom van alle werkzaamheden wel voor de patiënt positief uitwerkt.
Tot drie keer toe foutieve toepassing van medicijngebruik heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat de slechte gezondheidstoestand haar fataal werd. Ook onze moeder was 82. Ze klaagde niet, maar we zagen haar per dag achteruit gaan.
Dag jansje,
Misschien is er een patiëntenraad. Als meerdere mensen dergelijke klachten hebben zou u de krachten met en via die patiëntenraad kunnen bundelen, mits deze raad goed functioneert en bijv. niet de "rechterhand" van de directie is. Ik zou echter voor de zekerheid wel zoeken naar een betere instelling omdat directies veelal voet bij stuk houden.
vr.gr.
Jansje, dit is helaas in de meeste verzorgingshuizen vandaag de dag de normale gang van zaken.
Ik denk dan ook niet dat een klacht veel zal uithalen, al zou ik je wel aanraden om de klacht kenbaar te maken.
Welk logo heeft het personeel of kijk online.
Naast het huis waar je vader woonde is er meestal ook een Directeur voor meerdere tehuizen in jou regio.
Dus naast het huis zelf is er meestal een regionale directie die vaak wel beter luisterde.
aurora1 schreef op maandag 18 okt 2010, 16:03: Dag jansje,
Misschien is er een patiëntenraad. Als meerdere mensen dergelijke klachten hebben zou u de krachten met en via die patiëntenraad kunnen bundelen, mits deze raad goed functioneert en bijv. niet de "rechterhand" van de directie is. Ik zou echter voor de zekerheid wel zoeken naar een betere instelling omdat directies veelal voet bij stuk houden.
vr.gr.
er is een patientenraad alleen hebben wij en ook mijn geen idee wie dat zijn, willen ze ook niet zeggen.
invalide schreef op maandag 18 okt 2010, 16:16: Welk logo heeft het personeel of kijk online.
Naast het huis waar je vader woonde is er meestal ook een Directeur voor meerdere tehuizen in jou regio.
Dus naast het huis zelf is er meestal een regionale directie die vaak wel beter luisterde.
wij hebben ook met de directeur van deze stichting gesproken ( geen nut)
staat volledig achter de directrice van het tehuis.
ik begrijp alleen niet goed wat u bedoelt met het logo van het personeel
sonjaatje schreef op maandag 18 okt 2010, 16:07: Jansje, dit is helaas in de meeste verzorgingshuizen vandaag de dag de normale gang van zaken.
Ik denk dan ook niet dat een klacht veel zal uithalen, al zou ik je wel aanraden om de klacht kenbaar te maken.
Hallo Sonjaatje,
ten eerste dank je wel voor je antwoord en iedereen natuurlijk. ik heb op de link van Jscholten gekeken, en uitgeprint. ik denk dat we heeeeel erg stevig in onze schoen moeten staan, om dit allemaal uit te halen. maar is wel een goede link. ( denk ik )
het nadeel lieve mensen allemaal is dat mijn vader het niet meer aankan, dat wij gaan klagen. hij wordt er erg nerveus van.
Laat ik het zo zeggen ( hij geeft het op )
Dank je wel STAF EN PERSONEEL VAN DE BLINKERT IN HAARLEM
( sorry wordt mij ook ff teveel )
dank iedereen voor zijn bijdrage.
ik blijf voor hem vechten, denk alleen dat het niet lang meer hoeft.
ik sta nog wel steeds open voor suggesties.
denk alstublieft niet dat ik het opgeef, ik lees alles, en probeer alles,
DANK DANK ALLEMAAL
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer