no
door noppie Oct 6, 2008 om 22:58
Voeding & gezondheid

Prijsverhoging?

Bij AH haalde ik altijd de tray's met 10 pakjes pure appelsap voor 1,19. Toen was het vak een paar dagen leeg.Het vak was enkele dagen later weer gevuld, maar ipv 10 zitten er nu 6 pakjes in de tray.Wel is de prijs nog 1,19.Als alternatief zijn er nu 10 pakjes appeldrink voor 1,19, maar wel 50 % water ipv puur sap.Hoezo letten op de kleintjes, dit is wel een grote prijsverhoging bijna  50% !!

871 5 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 6, 2008 om 23:45
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag noppy,

Wanneer heb je zo'n tray voor het laatst gehaald?
Sinds een half jaar zit de prijs van appelsap geweldig in de lift. Zogenaamd omdat de appeloogst zo slecht was geweest. Dat werd later weer tegengesproken, doch de prijs ging niet weer omlaag.

In het voorjaar zag ik de prijs van 1,5 ltr puur appelsap van 0,69 via 0,85 naar 0,92 gaan bij Lidl.  Overal zie ik nu appelbomen zó zwaar beladen, dat de takken gestut moeten worden. Denk je dat de prijs omlaag zal gaan? Vergeet het.
Bij Lidl en bij Aldi hebben ze ook van die kleine pakjes puur appelsap.
Laat Appie ze mooi houden, met z'n exorbitante prijsverhoging.

Hardware ERror MAN.

mo
door monica - Oct 6, 2008 om 23:59
70 Antwoorden / 8 Vragen

Datzelfde had ik met de AH-sinasappelsap. begin september 10 pakjes voor 1,12 euro einde september 6 pakjes voor 1,20 euro en 10 pakjes AH sinasappeldrink (suikerwater met een beetje sap) op de plek van de 10 pakjes sinasappelsap in het schap voor 1,20 euro.

In andere winkels waren de kleine pakjes ook (wat minder dan bij AH) duurder geworden, maar de grote niet.

stacey
door stacey - Oct 7, 2008 om 10:21
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Hoezo letten op de kleintjes --

AH let wel op de kleintjes hoor, elke cent die ze uit jouw zak kunnen krijgen laten ze niet liggen,hamsteren......  ;-)

Dat is nooit anders geweest ;-(

ah
door ah kenner - May 8, 2010 om 19:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte consument,

Sinds een halfjaar zijn de appels die gebruikt worden voor de appelsap van Albert Heijn flink duurder gewoon in de inkoop. Daarnaast heeft Albert Heijn het plastic om de pakjes heen vernieuwd en sterk verbeterd. Er kwamen veel klachten binnen dat het plastic vaak loslaat en de pakjes allemaal los in de schappen lagen. Maar de prijsverhoging heeft vooral te maken met de prijsverhoging van appels die gebruikt worden voor deze drank. Ook is bijvoorbeeld de appelsap van Appelsientje verhoogd in prijs.

Ik snap wel je frustratie, omdat die lijkt op een truc waarbij ze een product introduceren voor dezelfde prijs, maar vermengd met water. Dit staal echter in deze totaal los van de situatie. De appeldrank vermengd met water stond al een geruimte tijd op de nominatie om in het schap opgenomen te worden, hetzelfde geldt voor de sinaasappeldrank vermengd met water.

Ik hoop dat je wat kan met het antwoord!

vladja
door vladja - May 8, 2010 om 20:04
8293 Antwoorden / 27 Vragen

ah kenner,

Vraagsteller:
Gebruikersnaam: noppie
Datum: maandag 6 okt 2008, 22:58

Dat de appel het laatste half jaar veel duurder geworden zijn, zal dan ook wel weer de volgende prijsstijging inhouden.

Vladja