Retourneren kleding Didi
Op 4 oktober jl. heb ik een spijkerbroek bij Didi Fashion in Lisse gekocht. Deze jeans viel bij thuiskomst erg tegen, dus wilde ik deze graag terugbrengen. Omdat ik niet in de gelegenheid was om snel naar Lisse terug te gaan, ben ik pas na 9 dagen hieraan toe gekomen. Echter, toen bleek de retour termijn van 8 werkdagen te zijn verstreken. De verkoopster wilde de broek niet retour nemen, ook al is het maar 1 dag te laat. Dit viel mij erg tegen. Is er een andere mogelijkheid om de broek te retourneren?
Ik heb deze vraag al verschillende keren gemaild en via contactformulier op hun website gesteld, maar krijg geen reactie. Wat zijn mijn rechten?
Helaas, de winkel staat hierbij volledig in zijn recht. Het is sowieso al een gunst dat de winkel binnen 8 dagen je aankoop terugdraait. Zolang er niets aan mankeert ten minste... Bij dit soort aanschaffen geldt nu eenmaal koop=koop. Veel winkels hebben een ruilregeling, maar die is niet gebaseerd op enige wettige maatregel en dus puur een gunst van de winkel. Zij mogen er dan ook zelf de voorwaarden voor bepalen. Typisch gevalletje pech gehad..
Als u spijt heeft van een aankoop kunt u alleen nog van de koop
af als de verkoper u heeft toegezegd dat u binnen een bepaalde termijn het
product mocht ruilen of als het product ondeugdelijk is, dat wil zeggen: als
het product niet aan de verwachtingen voldoet die u normaal gesproken mocht
hebben of als het kapot is. In alle andere gevallen kunt u de koop niet meer
ongedaan maken.
helaas "pindakaas"zie:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46f.html koop op afstand
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46d.html U heeft niet gereageerd binnen de wettelijke termijn.
Ho, ik kom nog even terug om na te zien of er geen sprake is van 7 werkdagen.
Ik kom onmiddelijk bij u terug, omdat ik zie dat koop op afstand niet van toepassing is. feitelijk is er wettelijk geen recht op het terugnemen tenzij de winkel van verkoop daarover met u aparte afspraken heeft gemaakt. In alle andere gevallen geldt Koop = Koop. Negeer s.v.p. het eerste antwoord.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer