to
door ton hollemans Nov 22, 2011 om 16:46
Voeding & gezondheid

Rusteloze benen

middel tegen,rusteloze benen?

46673 40 Rapporteer

haarp
door haarp - Nov 22, 2011 om 17:52
514 Antwoorden / 62 Vragen

Onderstaande link kan je zeker verder helpen:

Rusteloze benen

to
door ton hollemans - Nov 23, 2011 om 10:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=haarp schreef op dinsdag 22 nov 2011, 17:52]Onderstaande link kan je zeker verder helpen:

Rusteloze benen[quote=ton hollemans schreef op dinsdag 22 nov 2011, 16:46]middel tegen,rusteloze benen?

Bedankt,ga er zeker gebruik maken van deze informatie,Antonie69

to
door tonb - Nov 23, 2011 om 11:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ton, ik heb er al een paar jaar last van,behoorlijke last,ben nar de huisarts gegaan en heb toen uitstekende medicatie gehad, die nog redelijk goedkoop was ook, de naam is Rivrotil.

an
door anyawijchers - Nov 23, 2011 om 12:11
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook last gehad van rusteloze benen. Daarvoor gebruik ik magnesium en dat helpt en het is nog natuurlijk ook, waardoor er geen bijwerkingen zijn.

ja
door javel47 - Nov 23, 2011 om 12:25
11 Antwoorden / 9 Vragen

Ik kreeg voor mijn al 40 jaar rusteloze benen Sifrol.
Dit is een middel dat Parkinson patienten gebruiken met als gunstige bijwerking dat het helpt tegen rusteloze benen.
Is alleen op doktersrecept te krijgen. Helpt mij uitstekend!!

pl
door plebpleb - Nov 23, 2011 om 13:10
113 Antwoorden / 60 Vragen

De beste tip voor onrustige benen en allerlei krampen in je lichaam...
'n Stuk zeep (ouderwetse sunligt zeep zou 't beste werken) onder je matras leggen op de plaats waar je benen liggen of gewoon op de plaats waar je de meeste kramp heb bv. ook de buikstreek e.a....
't Stuk zeep onder je matras voel je helemaal niet...

tpol
door tpol - Nov 23, 2011 om 13:23
34 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kan een stuk zeep onder je matras nou helpen tegen rusteloze benen, buikkrampen etc, behalve dan als je in de suggestie zou geloven...?

ma
door marscholl - Nov 23, 2011 om 14:06
90 Antwoorden / 14 Vragen

Ten eerste is Restless Legs een hoax opgezet door Radar. Ik heb wel een periode gehad dat ik nogal flink roofbouw pleegde op mijn lichaam. Hierdoor kreeg ik m.n. tijdens de slaap last van verkrampingen in de kuiten. Dit was zeker geen pretje want ik kon niet in slaap komen of als ik al sliep werd ik er weer wakker van. Dit werd veroorzaakt door vitaminen gebrek. Nu ik weer wat meer in harmonie met mezelf leef, maw. wat beter voor mezelf zorg, heb ik hier geen last meer van. Vitamines dus en gezonde voeding.

gr
door gravin4 - Nov 23, 2011 om 14:42
52 Antwoorden / 19 Vragen

Rivotril had voor mij vreselijke bijwerkingen. Houd het op Amitriptyline, op doktersrecept. Overigens slik ik al jaren diverse extra vitamines, waaronder magnesium en DAT MAAKT GEEN VERSCHIL!
Ook de zeeptip is een zepert.

ma
door marscholl - Nov 23, 2011 om 15:12
90 Antwoorden / 14 Vragen

Als de Sunlightzeep het daglicht niet mag zien zal het wel een placebo-effect hebben.

pe
door peerb - Nov 23, 2011 om 16:35
4 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk ook eens op http://www.stichting-restless-legs.org/

ma
door maridrie - Nov 23, 2011 om 19:43
11 Antwoorden / 12 Vragen

het stuk sunlight moet niet onder het matras maar onder het onderlaken ter hoogte van je benen (bij mijn man en mij werkt het), dit wordt ook in verzorgingshuizen gedaan.

bo
door boykedoenja - Nov 23, 2011 om 20:17
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ton hollemans schreef op dinsdag 22 nov 2011, 16:46]middel tegen,rusteloze benen?
Vraag uw huisarts naar INHIBIN en u komt succesvol van uw rusteloze benen af.

Em
door Emmap - Nov 23, 2011 om 20:43
162 Antwoorden / 8 Vragen

Ik vond het een nare gedachte dat ik de rest van mijn leven aan medicijnen tege Restless Legs vast zou zitten, en ben na enig experimenteren uitgekomen op iets heel eenvoudigs: meer bewegen met de benen, in mijn geval van veel zittend werk misschien wel een logische oplossing?
Dus ik probeer een of twee keer per dag echt minimaal een kwartier te lopen of te fietsen: ommetje in de pauze, een keer lopend of fietsend naar de winkel, 's avonds voor het slapen gaan een blokje om.... het helpt niet à la minuut, maar binnen een paar dagen met wat meer bewegen had ik geen last meer. En nu nog maar heel zelden, bv als ik een paar dagen (twee, drie) nauwelijks in de gelegenheid ben te bewegen, dan merk ik heel snel, het bekende 'jeukerige' gevoel 'in' mijn benen is terug, Dus dan maar weer aan het kuieren :-) (alhoewel, kuieren, slenteren, werkt niet zo - ik moet echt wel een lekker wandeltempo aanhouden, niet buiten adem raken, een gesprek kan probleemloos, maar te sloom werkt niet zo - dan moet het weer langer duren om hetzelfde effect te bereiken?)

Eén geval zoals van mij is geen statistiek, maar wie weet is dit een eenvoudig toepasbare goedkope en medicijnvrije oplossing. De farmaceutische industrie zal hier niet zo blij mee zijn vrees ik, ook weet ik niet of R.L. in soorten en maten voorkomt, zodat het toevallig bij mij wel en bij een ander niet werkt - maar de moeite van het proberen waard.

mi
door miesenfrits - Nov 23, 2011 om 22:39
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik gebruik al jaren VENAL van het merk BIONAL en het werkt perfekt en heb nergens geen last meer van. Een echte aanrader.

r-ien
door r-ien - Nov 23, 2011 om 23:19
14 Antwoorden / 0 Vragen

's avonds en 's nachts heb ik er ook het meest last van. Het kan wel uren aanhouden.
Wat mij wel helpt is gehurkt gaan zitten zodat mijn bloedvaten afsluiten zeg maar. De pijn die dan ontstaat voelt prettig aan al klinkt dat raar.
Na enige tijd ga ik weer staan zodat het bloed weer gaat stromen voelt het enigzins goed aan.

bo
door boykedoenja - Nov 23, 2011 om 23:24
6 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring met Inhibin is dat je deze tabletjes een paar dagen achter elkaar moet innemen en dan daarna alleen maar als je voelt dat het weer komt opzetten.
Ik heb al 15 jaar nergens last meer van.
Ik zou zeggen probeer het ook eens.

jpm
door jpm - Nov 24, 2011 om 17:26
820 Antwoorden / 28 Vragen

Wat een zeperd, die sunlight. De onrust moet eruit, geen geurtje erin.

r-ien
door r-ien - Nov 24, 2011 om 22:43
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=boykedoenja schreef op woensdag 23 nov 2011, 23:24]Mijn ervaring met Inhibin is dat je deze tabletjes een paar dagen achter elkaar moet innemen en dan daarna alleen maar als je voelt dat het weer komt opzetten.
Ik heb al 15 jaar nergens last meer van.
Ik zou zeggen probeer het ook eens.
Ik heb mijn huisaerts om inhibin gevraagd en gekregen boykedoenja, hij heeft me wel gevraagd om over 14 dagen terug te bellen om te vertellen hoe het ermee gaat.
Ben benieuwd!!!
Uiteraard laat ik het hier ook weten.

mi
door mia9 - Nov 25, 2011 om 19:42
2 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=marscholl schreef op woensdag 23 nov 2011, 14:06]Ten eerste is Restless Legs een hoax opgezet door Radar. Ik heb wel een periode gehad dat ik nogal flink roofbouw pleegde op mijn lichaam. Hierdoor kreeg ik m.n. tijdens de slaap last van verkrampingen in de kuiten. Dit was zeker geen pretje want ik kon niet in slaap komen of als ik al sliep werd ik er weer wakker van. Dit werd veroorzaakt door vitaminen gebrek. Nu ik weer wat meer in harmonie met mezelf leef, maw. wat beter voor mezelf zorg, heb ik hier geen last meer van. Vitamines dus en gezonde voeding.

Dan heb ik behoorlijke last van die zogenaamde hoax: ik zorg uitstekend voor mijzelf maar elke nacht als ik moe ben en ga liggen (in bed of voor de tv) werd ik gek van het getintel: opstaan, even lopen, weer gaan slapen - opstaan, even lopen, weer gaan slapen: niet bevorderlijk voor je nachtrust.
Mij hebben (na veel geexperimenteer) de goedkope tabletten van Bloem ontzettend geholpen: als ik ze eens een nacht vergeet te slikken is het meteen diezelfde nacht weer raak.
Op de verpakking staat 2 tot 4 tabletten gebruiken: ik slik er maar eentje en ben er dolgelukkig mee....

r-ien
door r-ien - Nov 25, 2011 om 21:14
14 Antwoorden / 0 Vragen

ik zit nu in mijn tweede dag inhibin.
Onvoorstelbaar, sinds gisteren nog niet EEN tintelingetje gevoeld :)
I know, ik ben pas begonnen.

r-ien
door r-ien - Nov 27, 2011 om 12:14
14 Antwoorden / 0 Vragen

zaterdag 26november. Meestal maak ik het dan wat later dan door de week. Ik voelde de kriebel weer opkomen zo rond normale bedtijd. Ik had dus nog niet mijn nachtpilletje ingenomen.
Eenmaal ingenomen was het zo na 15 minuten weer rustig.
Tot de volgende.

lu
door lucas01 - Nov 28, 2011 om 13:34
3 Antwoorden / 2 Vragen

Wat bij mij helpt:
- Niet met blote voeten op een koude ondergrond staan of lopen (gedurende de hele dag/nacht).
- Geen afknellende kleding aan (zowel ondergoed (let op elastiek rond bovenbenen) als bv. broeken).
- Regelmatig bewegen als je lang moet zitten (bv. 's avonds voor de tv).
- Ik gebruik een elektrische deken in bed, waarvan ik alleen de aparte voetverwarming aanzet vlak voor het slapen. Vergeet ik het: onrust/kramp!
- Onderbenen warm houden, bv. door speciale voetverwarmingsslof.

Als ik één van bovenstaande vergeet: geheid onrustige benen!
Succes met het uitproberen. Lijkt me gezonder dan via medicijnen (als het lukt).

r-ien
door r-ien - Nov 28, 2011 om 14:01
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lucas01 schreef op maandag 28 nov 2011, 13:34]Wat bij mij helpt:
- Niet met blote voeten op een koude ondergrond staan of lopen (gedurende de hele dag/nacht).
- Geen afknellende kleding aan (zowel ondergoed (let op elastiek rond bovenbenen) als bv. broeken).
- Regelmatig bewegen als je lang moet zitten (bv. 's avonds voor de tv).
- Ik gebruik een elektrische deken in bed, waarvan ik alleen de aparte voetverwarming aanzet vlak voor het slapen. Vergeet ik het: onrust/kramp!
- Onderbenen warm houden, bv. door speciale voetverwarmingsslof.

Als ik één van bovenstaande vergeet: geheid onrustige benen!
Succes met het uitproberen. Lijkt me gezonder dan via medicijnen (als het lukt).
ik slaap zonder pyamabroek, heb vloerverwarming en zit constant te wiebelen met mijn benen om de kriebel niet te hoeven voelen.
Ik slaap in een prima bed onder een lekker warm dekbed en lig soms zelfs een beetje te gloeien.
Jammer dat er geen eensluidende oplossing is maar keigoed als het voor jou werkt lucas01.
Ik moet wel beamen dat geen medicijnen natuurlijk altijd beter is.

loreleigil
door loreleigil - Nov 28, 2011 om 14:27
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=marscholl schreef op woensdag 23 nov 2011, 14:06]Ten eerste is Restless Legs een hoax opgezet door Radar. Ik zou de desbetreffende aflevering nog even goed terugkijken, dan kunt u zien dat wat u nu neerzet onzin is. Restless Legs is zeker wel een 'aandoening' of 'syndroom', en zeker geen geintje van Radar. Ik lijdt hier zelf al jaren aan en het heeft geen drol met Radar, gezonde voeding en/of vitamines te maken. Het zijn gewoon je hersenen die een seintje naar je benen/voeten sturen dat zij eens lekker moeten gaan bewegen. Je kúnt op zo'n moment je voeten/benen niet stilhouden, je hebt geen keuze. Bij mij komt het juist op momenten van ontspanning, dus als ik lekker op de bank hang of net in bed lig om te gaan slapen. Zo merk ik dat ik moe genoeg ben om te gaan slapen, ik moet mijn benen gaan bewegen. Alleen kom je door het bewegen weer niet in slaap. Dus voor u dingen een hoax noemt, even zeker weten dat uw informatie klopt. En in deze klopt het echt niet!

r-ien
door r-ien - Nov 28, 2011 om 14:53
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=loreleigil schreef op maandag 28 nov 2011, 14:27][quote=marscholl schreef op woensdag 23 nov 2011, 14:06]Ten eerste is Restless Legs een hoax opgezet door Radar. Ik zou de desbetreffende aflevering nog even goed terugkijken, dan kunt u zien dat wat u nu neerzet onzin is. Restless Legs is zeker wel een 'aandoening' of 'syndroom', en zeker geen geintje van Radar. Ik lijdt hier zelf al jaren aan en het heeft geen drol met Radar, gezonde voeding en/of vitamines te maken. Het zijn gewoon je hersenen die een seintje naar je benen/voeten sturen dat zij eens lekker moeten gaan bewegen. Je kúnt op zo'n moment je voeten/benen niet stilhouden, je hebt geen keuze. Bij mij komt het juist op momenten van ontspanning, dus als ik lekker op de bank hang of net in bed lig om te gaan slapen. Zo merk ik dat ik moe genoeg ben om te gaan slapen, ik moet mijn benen gaan bewegen. Alleen kom je door het bewegen weer niet in slaap. Dus voor u dingen een hoax noemt, even zeker weten dat uw informatie klopt. En in deze klopt het echt niet!

Helemaal mee eens!!!

r-ien
door r-ien - Nov 28, 2011 om 14:54
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=loreleigil schreef op maandag 28 nov 2011, 14:27][quote=marscholl schreef op woensdag 23 nov 2011, 14:06]Ten eerste is Restless Legs een hoax opgezet door Radar. Ik zou de desbetreffende aflevering nog even goed terugkijken, dan kunt u zien dat wat u nu neerzet onzin is. Restless Legs is zeker wel een 'aandoening' of 'syndroom', en zeker geen geintje van Radar. Ik lijdt hier zelf al jaren aan en het heeft geen drol met Radar, gezonde voeding en/of vitamines te maken. Het zijn gewoon je hersenen die een seintje naar je benen/voeten sturen dat zij eens lekker moeten gaan bewegen. Je kúnt op zo'n moment je voeten/benen niet stilhouden, je hebt geen keuze. Bij mij komt het juist op momenten van ontspanning, dus als ik lekker op de bank hang of net in bed lig om te gaan slapen. Zo merk ik dat ik moe genoeg ben om te gaan slapen, ik moet mijn benen gaan bewegen. Alleen kom je door het bewegen weer niet in slaap. Dus voor u dingen een hoax noemt, even zeker weten dat uw informatie klopt. En in deze klopt het echt niet!
Helemaal mee eens!!!!!!!
Helemaal mee eens!!!!!

bo
door boyd the brave - Nov 28, 2011 om 15:29
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ondanks veel sporten, atletiek, sportklimmen, roeien heb ik sinds 2 jaar "restless legs", opgelopen na een kortsluiting in mijn korte termijn geheugen. Heb onbedwingbare behoefte om been te bewegen a.g.v. hersenimpuls. Gebruik Ropinirol zoals voorgeschreven door neuroloog. 0.5 mg helpt c 12 uur. Geweldig. Niet gebruiken geeft slapeloze nacht en enorme stijfheid de volgende morgen. Ik ben dus zeer geholpen met deze medicatie (was er natuurlijk liever vanaf) en sluit me aan bij voorgaande schrijver. Restless legs een hoax? De hoax is een hoax.

r-ien
door r-ien - Nov 30, 2011 om 11:55
14 Antwoorden / 0 Vragen

6de dag achter de rug.
Tijdens het eten de twee voorgeschreven pillen inhibin ingenomen. Ging prima tot een uur of 10 's avonds. Ja hoor, de kriebel was er weer. Ben wat gaan lopen en stretchen tot het bedaarde.
Voor de nacht de laatste pil vergeten in te nemen.
Nog een weekje en ik heb de hele kuur klaar.
Ben benieuwd hoe het verder gaat dan. Voor nu helpt het voor pakweg, 90%

r-ien
door r-ien - Dec 3, 2011 om 22:03
14 Antwoorden / 0 Vragen

dag 9
ik neem alleen nog een pilletje als ik het aan voel komen.
Het werkt wel maar ervan komen denk ik niet.
Soms een en soms twee op een dag(avond/nacht)

bo
door boykedoenja - Dec 3, 2011 om 22:13
6 Antwoorden / 0 Vragen

Neem die pilletjes gerust in als ze nodig zijn en probeer ook al eens om door de "kramp" heen te komen. Probeer het maar eens om uw benen als u ze weer wilt gaan bewegen, om ze dan ontspannen en stil te houden.... is eventjes doorzetten (oefenen) maar het helpt echt.

r-ien
door r-ien - Dec 18, 2011 om 00:16
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=boykedoenja schreef op zaterdag 3 dec 2011, 22:13]Neem die pilletjes gerust in als ze nodig zijn en probeer ook al eens om door de "kramp" heen te komen. Probeer het maar eens om uw benen als u ze weer wilt gaan bewegen, om ze dan ontspannen en stil te houden.... is eventjes doorzetten (oefenen) maar het helpt echt.

Dag 24. Ik snap wat je bedoeld en ik heb dat al vaak gedaan met wisselend succes.
Ik neem nu alleen nog een pilletje als het me te gortig wordt. Na een kwartiertje is het weer onderdrukt.
Voor iedereen met RLS een aanrader.
Bedankt dat je me er op attent hebt gemaakt.
De andere tips in dit topic zullen ook best helpen maar ik laat het hier bij.

inekel1953
door inekel1953 - Dec 18, 2011 om 09:45
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Ton Hollemans,

Al hebt u misschien een oplossing gevonden voor uw rusteloze benen, toch is het niet raadzaam allerlei pillen en andere middeltjes te gaan uitproberen.

Juist omdat u niet weet wat de oorzaak is van die rusteloosheid in uw benen. Het kan een bijwerking zijn van een medicijn die u misschien al gebruikt maar het kan ook een lichamelijke oorzaak hebben.

Om deze redenen is het altijd aan te bevelen om naar uw huisarts of indien u die heeft uw behandelend specialist.

M.vr.gr.,
Ineke L

loreleigil
door loreleigil - Dec 18, 2011 om 13:37
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=boykedoenja schreef op zaterdag 3 dec 2011, 22:13]Neem die pilletjes gerust in als ze nodig zijn en probeer ook al eens om door de "kramp" heen te komen. Probeer het maar eens om uw benen als u ze weer wilt gaan bewegen, om ze dan ontspannen en stil te houden.... is eventjes doorzetten (oefenen) maar het helpt echt.Dus je hersenen geven je been een signaal om te bewegen en dan moet je maar je benen gewoon stil houden? Dat probeer ik elke avond, maar dat lukt gewoon niet. Je kunt een signaal van je hersenen niet met pure wilskracht negeren!

r-ien
door r-ien - Dec 18, 2011 om 14:09
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=loreleigil schreef op zondag 18 dec 2011, 13:37][quote=boykedoenja schreef op zaterdag 3 dec 2011, 22:13]Neem die pilletjes gerust in als ze nodig zijn en probeer ook al eens om door de "kramp" heen te komen. Probeer het maar eens om uw benen als u ze weer wilt gaan bewegen, om ze dan ontspannen en stil te houden.... is eventjes doorzetten (oefenen) maar het helpt echt.Dus je hersenen geven je been een signaal om te bewegen en dan moet je maar je benen gewoon stil houden? Dat probeer ik elke avond, maar dat lukt gewoon niet. Je kunt een signaal van je hersenen niet met pure wilskracht negeren!

Zo ik het ervaar kan je het inderdaad onder controle krijgen en dan concentreer ik me zoveel mogelijk op gevoel in delen van mijn been die wel rustig zijn, afleiding zoeken dus. Pijn kan je slechts op een plek tegelijk voelen is me eens verteld en zo ervaar ik het ook.
Lastig om uit te leggen maar ik hoop dat je het kunt begrijpen.

bo
door boykedoenja - Dec 18, 2011 om 14:10
6 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk kun je een signaal van je hersenen met wilskracht negeren. Stoppen met roken gaat ook van uit je hersenen....!! Dat is ook het signaal om een sigaret op te steken negeren...!!!
Blijf het maar proberen want op een dag lukt het U ook.
Veel succes.

r-ien
door r-ien - Dec 18, 2011 om 14:34
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit net op het forum van stichting RLS te lezen, zie onder.
Vreemd dat de kriebels bij mij zich tot rust laten brengen door INHIBIN terwijl daar gezegd wordt dat een placebo geen merkbaar verschil maakt.
Bij mij werkt het i.i.g..

Let op:

In het verleden werd vaak hydrokinine (Inhibin) voorgeschreven.
In Leiden (LUMC) is onderzoek gedaan naar de werking ervan bij RLS/PLMD, met als conclusie dat hydrokinine niet beter werkt voor RLS dan het placebo. (NTvG, 07/91).

loreleigil
door loreleigil - Dec 18, 2011 om 22:39
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=r-ien schreef op zondag 18 dec 2011, 14:09][quote=loreleigil schreef op zondag 18 dec 2011, 13:37][quote=boykedoenja schreef op zaterdag 3 dec 2011, 22:13]Neem die pilletjes gerust in als ze nodig zijn en probeer ook al eens om door de "kramp" heen te komen. Probeer het maar eens om uw benen als u ze weer wilt gaan bewegen, om ze dan ontspannen en stil te houden.... is eventjes doorzetten (oefenen) maar het helpt echt.Dus je hersenen geven je been een signaal om te bewegen en dan moet je maar je benen gewoon stil houden? Dat probeer ik elke avond, maar dat lukt gewoon niet. Je kunt een signaal van je hersenen niet met pure wilskracht negeren!

Zo ik het ervaar kan je het inderdaad onder controle krijgen en dan concentreer ik me zoveel mogelijk op gevoel in delen van mijn been die wel rustig zijn, afleiding zoeken dus. Pijn kan je slechts op een plek tegelijk voelen is me eens verteld en zo ervaar ik het ook.
Lastig om uit te leggen maar ik hoop dat je het kunt begrijpen. Nou, met drie soorten reuma kan ik toch echt op meer dan 1 plaats pijn voelen (en dit zeg ik met een lach op min gezicht hoor!).... En aangezien het RLS net komt vlak voor ik in slaap val, is concentreren op dat moment nogal moeilijk wegens de moeheid op dat moment.
[quote=boykedoenjacschreef op 18 dec 2011 14:10]Natuurlijk kun je een signaal van je hersenen met wilskracht negeren. Stoppen met roken gaat ook van uit je hersenen....!! Dat is ook het signaal om een sigaret op te steken negeren...!!!
Blijf het maar proberen want op een dag lukt het U ook.
Veel succes. Dus een verslaving waarvan wel gezegd wordt dat het moeilijker is om vanaf te komen dan heroïne vergelijkt u met RLS? Een verslaving is wel even iets anders dan een signaal vanuit de hersenen alleen hoor. Lijkt mij een manke vergelijking...

r-ien
door r-ien - Dec 18, 2011 om 23:35
14 Antwoorden / 0 Vragen

Er is natuurlijk altijd een overtreffende trap te vinden, daar gaat het natuurlijk niet om. Bijvoorbeeld die man die zijn hartslag haast stil kan leggen.
Zoals ik het zelf ervaar is niet meer en ook niet minder een ervaring van mijzelf en hoeft zeker niet voor iedereen te gelden.
Zo stel ik het ook niet.
BTW. ook ik heb een vorm van reuma en als ik me stoot tijdens het gekriebel in mijn been....nou geloof me....ik voel alleen die pijn door het stoten en niet de onrust in mijn been. Ik wil geen gelijk hebben of krijgen, Ervaringen delen en er voordeel mee doen is waar ik iets mee kan.

bo
door boykedoenja - Dec 18, 2011 om 23:45
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben geen arts, ik heb alleen mijn goed bedoelde ervaring gedeeld waarmee ik mij zelf heel goed heb weten te helpen in de voorbije 15 jaren.
Hopelijk helpt het u ook goed en hebt u er eerstdaags ook geen last meer van.
Fijne kerstdagen en een gezond 2012.