la
door lalou Feb 9, 2008 om 19:16
Voeding & gezondheid

Sambrosa Slaapsap

Heeft iemand ervaring met Sambrosa Slaapsap. En is het wellicht door Kassa onderzocht? Ik sliep uitstekend op het middel (alleen te bestellen via internet en razendduur). Maar sinds ik deze week een nieuwe fles heb besteld lijkt het alsof het niet meer werkt. Er zou een stofje uitgehaald zijn, een chemisch slaapmiddel? Is dat zo? Op een forum over slapen zie ik dat het middel wellicht onderzocht zou zijn door Kassa, maar daar kan ik niks over vinden. Heb ik nu een jaar toch gewoon een chemisch slaapmiddel geslikt? Ik heb info opgevraagd bij degene die het middel opstuurt maar ik krijg geen antwoord.

106549 18 Rapporteer

stacey
door stacey - Feb 9, 2008 om 22:21
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Hier is het artikel dat je denk ik bedoeld;

---Slapeloosheid… een serieus probleem

Thema artikel / Vara Kassa-online

Ken het middel niet, voor zover ik weet is het homeopatisch.

Wellicht dat het nu niet meer zo goed werkt door gewenning, dan zou je wellicht (steeds) hogere dosis nodig hebben. Maar ga daar niet zomaar mee experimenteren. Zeker nooit meer dan maximaal toegestane dosis nemen.

Een tijdje overstappen op een ander middel is wellicht ook een optie.

Overleg eens met je huisarts.

Succes,

on
door onkruid - Mar 18, 2008 om 22:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

hoi

inmiddels hebben de dames van sir-mix-a-lot ( easy sleep plaza ) het sap vervangen door een lightversie .... nav een onderzoekje in een lab. door een wantrouwende apotheker :

Slaapsap is ook helemaal niet zo onschuldig als de naam doet vermoeden. Het wordt verkocht als een homeopatisch middel, maar in slaapsap zit doxylamine. Dat is een verslavende stof, je mag het maar twee weken gebruiken. Doxylamine is een antihistaminicum met als (in dit geval: gewenste) bijwerking dat je er slaperig van wordt. Maar de verdere bijwerkingen zijn niet mis: psychomotorische stoornissen en anticholinerge effecten (accomodatiestoornissen; achterblijven van urine in de blaas; droge mond; droge ogen; obstipatie; onrust; verwardheid.)

probeer eens alleen de White chestnud van de bachremedie

succes

on
door onkruid - Mar 18, 2008 om 22:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

hoi

inmiddels hebben de dames van sir-mix-a-lot ( easy sleep plaza ) het sap vervangen door een lightversie .... nav een onderzoekje in een lab. door een wantrouwende apotheker :

Slaapsap is ook helemaal niet zo onschuldig als de naam doet vermoeden. Het wordt verkocht als een homeopatisch middel, maar in slaapsap zit doxylamine. Dat is een verslavende stof, je mag het maar twee weken gebruiken. Doxylamine is een antihistaminicum met als (in dit geval: gewenste) bijwerking dat je er slaperig van wordt. Maar de verdere bijwerkingen zijn niet mis: psychomotorische stoornissen en anticholinerge effecten (accomodatiestoornissen; achterblijven van urine in de blaas; droge mond; droge ogen; obstipatie; onrust; verwardheid.)

probeer eens alleen de White chestnud van de bachremedie

succes

la
door lamantijn2 - Mar 19, 2008 om 08:14
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb door mijn zus Sambrosa leren kennen. Het is zelfs geschikt voor baby's vanaf 1 jaar. Gewenning kan niet optreden, er is geen chemisch of verslavend aspect toegevoegd.Op dit moment wordt Sambrosa slaapsap geregistreerd en vanwege een nieuwe eigenaar en de commerciële verruiming van de producten is het "even" niet te bestellen. Wel zijn de : "Light Sambrosa" (zal wellicht een verdunde vorm zijn van het slaapsap) en "No Worries"  die een kalmerende en antidepressieve heeft, te verkrijgen. Ik bestel deze altijd op http://www.easysleepplaza.com/ (daar vind je ook de ingredienten terug )

Zelf heb ik er dus hele goede resultaten mee, mijn familie en kinderen ook! Je wordt er rustig van (een uur voor het slapengaan innemen) en ontspant met een gevoel die "lekker loom" aanvoelt. Ik hoop dat je antwoord op je vraag beantwoord is, je kunt me altijd mailen als je meer zou willen weten.

Groetjes Astrid

la
door lalou - Mar 19, 2008 om 08:20
3 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor je antwoord. Echter: Het middel was dus niet zo onschuldig. Er zat doxylamine in. Dat is een antihistamine. Maar wordt ook als slaapmiddel gebruikt. Ik raad je aan eens op het forum www.insomnia.nl te kijken. Daar is op dit moment een hele discussie aan de gang over sambrosa. De dames van firma easy sleep plaza zijn oplichters. De light versie werkt niet en de oude versie daar zat een slaapmiddel in. Hartelijke groet

la
door lamantijn2 - Mar 19, 2008 om 08:46
5 Antwoorden / 0 Vragen

Even een reactie op het voorgaande:

www.insomnia.nl zie ik niet op mijn schermpje verschijnen (de domeinnaam bestaat niet?!)

Zou iemand van jullie 2  de resultaten van de uitslag over de besproken chemische stof die erin verwerkt is kunnen mailen?

Met vriendelijke groet,

Astrid

la
door lalou - Mar 19, 2008 om 08:58
3 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry Astrid,
ik heb het te snel en verkeerd geschreven: www.somnio.nl
Hopelijk lukt het nu.
groetjes
Marlou

la
door lalou - Mar 19, 2008 om 08:59
3 Antwoorden / 2 Vragen

ik probeer te reageren maar het lukt vooralsnog niet
nog een keer dan:
sorry ik had het verkeerd opgegeven: het is
www.somnio.nl

la
door lamantijn2 - Mar 19, 2008 om 09:31
5 Antwoorden / 0 Vragen

Even een reactie op het voorgaande:

www.insomnia.nl zie ik niet op mijn schermpje verschijnen (de domeinnaam bestaat niet?!)

Zou iemand van jullie 2  de resultaten van de uitslag over de besproken chemische stof die erin verwerkt is kunnen mailen?

Met vriendelijke groet,

Astrid

la
door lamantijn2 - Mar 19, 2008 om 09:38
5 Antwoorden / 0 Vragen

sorry....het antwoorden loopt zaaaaaaaaaaaalig mis :-s

;-) Ok, dank je wel Lalou, ik heb t nu gevonden en ook op DIE site vraag en antwoord gegeven!

Rest me nu de vraag voor Onkruid (ook op die andere site actief...hoe kom je aan die info van de KVK?)

Heeeeeeeeeeeeeeel graag antwoord hierop!

BVD Astrid

johanpc
door johanpc - Mar 19, 2008 om 09:51
1379 Antwoorden / 2 Vragen

www.kvk.nl

zoeken via de optie handelsregister.

la
door lamantijn2 - Mar 19, 2008 om 09:57
5 Antwoorden / 0 Vragen

Dank u ....maar dit wist ik al ;-)

Ik bedoelde eigenlijk vooral de combinatie tussen de namen van de dames, Sir-mix-a-lot en Easy Sleepplaza?

Astrid

lo
door lodewieke - May 16, 2008 om 10:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Door de fibromyalgie heb ik een behoorlijk slaapprobleem. Dit was opgelost door Sambrosa. Ik heb altijd vertrouwd op wat er op de site gezegd werd en nu lees ik dat er dus toch iets verslavends inzit. Wie is de apotheker die dit onderzocht heeft? Het zou aardig zijn als diegen zich bekend maakt zodat ik zeker weet dat het een vakkundig iemand is......

Lodewieke

su
door suzanne11 - Jun 4, 2009 om 11:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Al is deze vraag lange tijd geleden gesteld, bij deze plaats ik toch nog even een reactie. Het bedrijf Easy Sleep Plaza is een jaar geleden overgekocht en sindsdien is er veel onderzoek geweest naar hoe wij het product nog kunnen leveren. Aangezien er doxylamine in Sambrosa Original zit, is het nu alleen nog op dokters recept verkrijgbaar. Een apotheek bereidt het vervolgens magistraal. Alle informatie staat ook op www.easysleepplaza.com.

Hopelijk zijn hiermee alle misverstanden uit de weg, echter kunt u altijd contact met ons opnemen, telefonisch of per mail. Contactgegevens staan op de bovengenoemde website.

Met vriendelijke groet,

Suzanne
Easy Sleep Plaza

se
door seliinee - Aug 12, 2009 om 16:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het feit dat er doxylamine aanwezig is in het sambrosa slaapsap wil niet zeggen dat er een vorm van verslaving moet optreden. Zeker niet als er telkens slechts een kleine dosis van wordt gebruikt.
Ikzelf neem het middel al zeer lang en er treedt geen enkele vorm van verslaving op. Als men op reis is voor een maand is daar niet het feit dat je de sambrosa mist of iets dergelijks. Je slaapt exact zoals je voorheen sliep, toen je de sambrosa niet had genomen. In geen enkele vorm ben je er afhankelijk van. Met sabrosa slaap je gewoon meer ontspannen, en dieper. Er is helemaal niets ongezonds aan.
Wat er gebeurt als je een heel flesje opdrinkt met doxylamine in, is weer een ander geval. Doch honderden mensen gebruiken het middel en zijn er tevreden mee.
Het blijft een homiopatisch en onschadelijk middel.

ku
door kuiph - Jan 23, 2011 om 12:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kun je nou in vredesnaam een middel dat zo'n risicovol, chemisch ingrediënt bevat een homeopathisch en onschadelijk middel noemen? Dit middel is bijna een benzo (of te wel: drugs)! Bovendien zou ik dit middel eerder fytotherapeutisch dan homeopatisch bestempelen. Ik zou me nog wel een keer achter de oren krabben voor ik dit middel aan baby's of kleine kinderen zou geven! Ik kan me echter heel goed voorstellen dat de wens om lekker te slapen zo groot is, dat je de bijwerkingen maar voor lief neemt. Maar wees asjeblieft voorzichtig en terughoudend bij het gebruik van dit middel!

erik008
door erik008 - Jan 23, 2011 om 13:07
1401 Antwoorden / 25 Vragen

@kuiph

[u]Dit is een vraag uit 2008[/u]

ku
door kuiph - Jan 23, 2011 om 14:45
2 Antwoorden / 0 Vragen

ja, en wat zou dat? Ik krijg nog regelmatig cliënten met slaapproblemen die ervan gehoord hebben en het (willen gaan) gebruiken. Dus nog actueel, lijkt me....