H.
door H.A.J.vanderPloeg Mar 1, 2007 om 21:22
Voeding & gezondheid

SANA direct

2 weken geleden bestelde ik bij Sana direct b.v. in Oisterwijk, een proefverpakking glucosamine. Deze heb ik van de week binnen gekregen
en de rekening van € 2,95 onmiddelijk betaald.
Heb hen in een e-mail en per brief laten weten geen volgende verpakkingen van glucosamine meer te willen ontvangen.
Wat schetst mijn verbazing krijg ik vanmiddag een e-mail binnen met de mededeling "Sana Direct heeft geen inzage meer in uw dossier. Deze is uit handen gegeven aan Universum Inkasso. Voor vragen en/of opmerkingen kan ik een telefoonnummer bellen." Ik vraag mij af wat een inkasso bureau hiermee doet.  Besteld , netjes betaald en dan een inkasso bureau. Wie heeft er een soortgelijke ervaring met Sana Direct?

5481 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 1, 2007 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Hier kun je nog veeeeeeeeeeeel meer lezen ;-(

Sana direct- alle overige vragen/klachten

Succes,

ve
door verwijderd - Mar 1, 2007 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt Stacey, als ik dit alles eerder had geweten, maar ja, dat is met alles zo.
In ieder geval noooiiiit meer van internet iets kopen.
Bedankt alsnog en ga nu ook maar een aangetekende brief sturen, wat een idioterie, voor pillen van € 2,95.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2007 om 09:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo hilde@ u heeft al het een en ander gelezen op basis van de verwijzing van Stacey.Bijzonder merkwaardig dat men "een Incasso Bureau"om de hoek laat komen terwijl u betaalt heeft en opzegt.

Hoewel u niets behoeft te doen geef ik u toch in overweging om hierover rechtstreeks een klacht te deponeren bij Sana en doe dat liefst per aangetekend schrijven. Bevestig in dat aangetekend schrijven uw opzegging want dan heeft u wettig en overtuigend bewijs. Op basis van al het geen Sana kennelijk "uitvreet"vrees ik latere problemen en die kunyt u beter voor zijn.

Ik zal de kassa redactie apart attenderen op dit fenomeen.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2007 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Gerrit Altena,
Gisteravond heb ik een e-mail gestuurd naar Kassa en kreeg vanmorgen bericht hierover.
Ik vroeg hen wat te doen voor al die mensen die op de site staan.
Hun antwoord was "Dat hebben we al gedaan zie www.kassa.vara.nl en zoek bij kassa op TV onder trefwoord Natuur Post - Sana Direct.
Dus ik ga nu naar die site en kijk wel wat ik nog meer kan doen.
In ieder geval bedankt voor je reactie.
Hilde 11.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2007 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na wat zoeken op internet het volgende gevonden, Universum Inkasso Ned. b.v., Handelspoort 1, 4538 BN Terneuzen.
Zou al die mensen, die door Sana Direct worden opgelicht, want dat is het gewoon, willen aanraden een aangetekende brief naar dit inkasso bureau te sturen, want Sana Direct accepteert geen aangetekende brieven.
Dus moeten we naar diegene die hen vertegenwoordigt.
Hoop dat jullie hier iets aan hebben. groeten Hilde 11.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2007 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sana direct behandeld geen aangetekende brieven?????!!!!!!!

Wat een grote onzin!!

Nou ,ze doen dat maar niet maar diegene die wel een aangetekende brief met bericht van ontvangst hebben verzonden of nog gaan zenden heeft in ieder geval genoeg wettig bewijs dat er op tijd is opgezegd (mits natuurlijk binnen 8 dagen of ; de koopovereenkomst nog niet ingeschreven bij de KvK nog later mogelijk).

Daarna kan Sana in de vuilnisbak.

Maar die brief  in een tekstverwerker geschreven goed opslaan/ ook per fax nogmaals verzenden = datum + tijd van verzenden.

Dit is nu één van die bedrijven dat al zo vaak zaken fout heeft gedaan dat het een hond is die vreselijk kan blaffen  maar waarvan de tanden al zijn uitgetrokken.

Elke rechtszaak zal zij dan ook verliezen zolang de consument zich wel houdt aan de spelregels en zelfs indien wat tijd overschreden dan nog is die standaardbrief waarover al menig advies is gegeven vaak toch nog voldoende.

Sana, UPC, waar gaat deze wereld toch naar toe??

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Mar 2, 2007 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grootvader@

U schrijft:

Sana, UPC, waar gaat deze wereld toch naar toe??

Ik kan u vertellen, wat UPC betreft, met hen heb ik NOG NOOIT problemen gehad.

Hilde11@

Wat wel héél toevallig is, dat Sana-Direct mij vanmiddag belde om mij een proef verpakking aan te bieden van Glucosamine. Ik heb dit uiteraard geweigerd, en alle vragen en klachten die op Kassa zijn geplaatst, aangekaart. Ze wilde beweren dat dit al lang geleden was. Ik heb tegen haar gezegd, dat de laatste klacht, (van u dus) vanmiddag nog op de site stond. Ze was toen heel snel uitgepraat.

Groet, libra

ve
door verwijderd - Mar 2, 2007 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@libra,

off topic

Je schrijft: Ik kan u vertellen, wat UPC betreft, met hen heb ik NOG NOOIT problemen gehad.

Gewoon afwachten, je komt vanzelf aan de beurt!

Collegiale groet, Read2.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2007 om 21:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Read@

Ik heb al zo'n 8 jaar UPC en werkelijk nog nooit problemen gehad, op wat voor vlak ook, tv, telefonie of internet.

Duzzzzzzz

Vriendelijke groet, libra.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2007 om 00:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Libra,
Ik ben blij dat ik door mijn vraag op Kassa te stellen, en daarna de rest van de geschiedenis te vertellen, er tenminste alvast één iemand uit de klauwen van Sana Direct is gered.
Groetjes Hilde.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2007 om 10:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hilde11@ quote "Sana accepteert geen aangetekende brieven"".

Als u dat kunt bewijzen doordat de brieven die u aangetekend verzond terugkomen - en u heeft ze goed bewaard - nou dan is het probleem voor u hegeel en al voorbij mocht het ooit tot een procedure komen. Iedere rechter zal namelijk stellen dat het weigeren van een aangetekende brief betekent dat de geadresseerde overduidelijk in de gelegenheid is geweest om de brief wel in ontvangst te nemen en kennis te nemen van de inhoud.

Sana zadelt zichzelf daar heel keurig zelf op met het probleem, men is namelijk weigerachtig etc. en iedere vordering, ook namens een incassoboevenbureau zal onherroepelijk falen. (En schadevergoeding voor u.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2007 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dan zijn er nog personen die denken dat dit bedrijf niet malafide (!!!) is........

Voor een ieder: 'bezint eer ge begint!!'. Ga nooit in zee met dit bedrijf!

Dit ***bedrijf (sterretjes vanwege de spelregels!) is zo MALAFIDE als maar zijn kan!! Indien iemand telefonisch benaderd wordt door dit 'bedrijf', gewoon helemaal niets zeggen en de verbinding verbreken. Je weet maar nooit wat zij opnemen en daarmee gaan 'knoeien'.

Men heeft het wel eens over 'draaideurcriminelen'; ik kan mij niet geheel aan de indruk onttrekken, dat dit 'bedrijf' een soort 'draaideurbedrijf' is, wat vaker voor de kantonrechter moet (dient te) verschijnen dan de eerste de beste 'draaideurcrimineel'.

Gr. Hutch