re
door remynelly Jul 13, 2004 om 18:17
Voeding & gezondheid

Scheidegger

Ik wil graag een opleiding administratief medewerker volgen bij Scheidegger opleidingen, nu wil ik graag weten of dit een goed opleidings instituut is of dat ik beter bij iemand anders de opleiding kan gaan doen. en dan natuurlijk de vraag, bij wie?

11766 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 13, 2004 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag remynelly,

Ik zou toch ook even lezen wat er bij http://www.trosradar.nl/ staat over het bedrijf Scheidegger. Alles is geen rozegeur en maneschijn. Gebruik de zoekfunctie en voer Scheidegger in. Sukses met je toekomstige studie, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2004 om 23:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je geld te veel heb is dit mischien een aanrader, maar duizende euro's voor scheidegger? Er zijn tal van andere instituten waar je voor een redelijke prijs je opleiding kan volgen op je eigen tempo .Ook ik wilde een opleiding volgen (computer) koste via scheidegger een vermogen, wel in no time maar dingen moeten wel de tijd hebben te bezinken .

Dus bezint eer gij begint . En kijk even verder dan je neus lang is.

Anders ...............trekt iemand een lange neus ....maar niet niet jij.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2004 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

De opleiding die je overweegt is een goede, degelijke opleiding. Ik heb ervaring met twee dames die de opleiding gedaan hebben en die is zeer positief, Binnen het MBO zijn er ook nog andere opleidingen voor secretarieel medewerker t/m secretaresse-opleiding (zelfs internationaal). Een MBO-opleiding duurt vaak langer en is breder dan een opleiding bij Scheidegger, die erg gespecialiseerd is.

Succes met je keuze en de opleiding.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2005 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou eens moeten kijken bij Schoevers, die hebben allerlei administratieve en secretariele opleidingen. Dit instituut staat ook bij werkgevers hoog aangeschreven omdat het degelijke opleidingen aanbiedt.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2005 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel oud administratief draadje

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 13, 2007 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf de opleiding Middle-management gedaan bij Scheidegger en ik ben er heel positief over. Het heeft voor mij zelfs het verschil gemaakt tussen wél en géén goedbetaalde baan. Ja, ik kon werken in de horeca of als taxichauffeur maar doordat ik een diploma kreeg i.p.v. de certificaten die ik al had ben ik toch aangenomen met een fatsoenlijk salaris. Het was inderdaad niet de goedkoopste opleiding maar ik kon het gespreid betalen door middel van dat lease-plan. Als ik het vergelijk met wat ik op de Hogeschool moest betalen dan was het nog goedkoper. Het kost allebei even veel.

Hogeschool--> 3,5 jaar 150,- euro per maand + studiemateriaal  42x150,- = 6300,- (excl. boeken, readers e.d. circa 500,- per jaar)

Scheidegger-->  4250,- euro gespreid betalen incl. studiemateriaal en laptop

Ik heb van te voren op de hogeschool zuyd gezeten en deze opleiding heb ik 2 jaar gevolgd. Ik ben er toen mee opgehouden omdat ik het te lang vond duren terwijl ik te weinig leerde. Het voordeel aan Scheidegger vond ik dat ik het kon doen naast mijn bestaande werk. Ik heb ook de reacties op tros radar gezien maar ik snap niet helemaal waar de ophef over gaat. Elke opleiding zal wel zn ontevreden klanten hebben denk ik. Die ervaring heb ik immers op de hogeschool zuyd gehad. Het lesmateriaal was up-to-date, alleen de laptop die ik in bruikleen kreeg was niet de nieuwste maar ik was al blij dat ik een laptop kreeg. Zo kon ik lekker naast mn vrouw op de bank zitten terwijl ik mijn huiswerk maakte.

Kortom:  Alle opleidingen zullen wel problemen hebben (die had ik op de hogeschool zuyd). Maar wil je veel leren in weinig tijd (6 maanden) dan zou ik voor Scheidegger gaan. Wil heb je de tijd dan zou je de hogeschool of een universiteit kunnen overwegen i.v.m. studiefinanciering (leeftijd tot 30 jaar). Moet je het wel afmaken anders moet je het terugbetalen  :S

Groetjes en succes,

Dennis

ve
door verwijderd - Feb 1, 2008 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb in december 2007 een studieadviseur aan huis gehad van Scheidegger.
Omdat ik daar vroeger mijn typcursus heb gevolgd dacht ik dat het wel goed zou zijn.
De man was heel vriendelijk, achteraf té vriendelijk! Ik heb met hem afspraken gemaakt omtrent de betaling van mijn cursuspakket. Het gaat om de opl. basis en middle management. Omdat ik zelf geen inkomen heb en de dure opleidingen niet ineens kon betalen maakten ik met de adviseur, dhr. Leopold de afspraak dat ik alles in termijnen zou gaan betalen te weten 100 euro per maand. Toen hij de formulieren ging invullen en ik ze na keek voordat ik mijn handtekening ging zetten, zag ik dat hij had ingevuld dat ik 500 ineens per automatische incasso zou voldoen en dan het restant bedrag ineens! Ik attendeerde hem daarop en ik kreeg het volgende antwoord: Ik moet het zo op papier zetten anders kan het kantoor het niet verwerken. Als je de acceptgiro krijgt, geef mij dan even een belletje en dan regel ik met het kantoor dat je 100 euro per maand gaat betalen. Vertrouw maar op mij dat komt allemaal goed. Einde citaat. Ik zei daarop: weet u dat zeker, ik zit nl niet te wachten op financiele problemen of dergelijke. "Ja dat weet ik zeker, dat komt veel vaker voor hoor" Hierop vertrouwende heb ik toen mijn handtekening gezet. Maar wat een schrik toen ik op 3 januari jl een brief thuis kreeg van Scheidegger met daarin de acceptgiro van 3740.- euro! of ik dat maar even voor 3 maart wilde betalen. Dus ik gelijk gebeld. Bij het eerste telefoontje naar dhr leopold kreeg ik te horen dat hij in Frankrijk zat voor een studiereis. Of ik maar even naar het kantoor wilde bellen dan zou het allemaal wel goed komen.Ik heb op 3 januari gelijk het kantoor gebeld. Niet dus! Ik weer dhr leopold gebeld, hij zei mij toen: Ik bel je straks even terug. Dus ik wachten en ja de volgende dag belde hij mij terug met het nr van een andere studieadviseur, of ik die maar even wilde bellen want hijzelf zat op dat moment in "de lappemand"zei hij. Ik heb die andere man gebeld en die zou alles gaan regelen mbt de betaling en evt een andere studie plaats omdat ik het anders niet zou halen aangezien ik pas 'savonds om 19 thuis was van mijn werk en de studie om 19 uur zou beginnen. Die overigens niet in mijn buurt is maar in Dordrecht. Vervolgens heb ik niets meer vernomen van de firma Scheidegger, tot vandaag! Om 17:30 ging de telefoon en een mevr. met limburgs accent deelde mij mede dat het bedrag van de aanbetaling á 500 euro niet geincasseerd kon worden volgens de bank. Dat klopt ook want zoveel geld heb ik niet! Dat heb ik ook de hele tijd gezegd! Ik kon heel misschien wel een betalingsregeling treffen maar dan wilde deze mevr. totale inzagen in ons huishouden. Alle inkomsten en uitgaven en de daarbij behorende bankafschriften!! Dit heb ik geweigerd. Ik heb aangeboden om een contract te ondertekenen met daarin de afspraak dat ik 100 euro per maand zou betalen, maar na navraag van deze mevr. aan haar meerdere bleek dit niet mogelijk. Ze zou nu een  notitie maken dat ik weiger te betalen. Nu vraag ik je! Dhr leopold zou alles regelen, nou er is dus helemaal niets geregeld! Ik heb zojuist contact opgenomen met mijn  rechtsbijstands verzekering en nu is het maar afwachten. Ik zou graag van jullie een reactie ontvangen. Ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden en wat ik volgens jullie nog verder kan ondernemen. Ik kan het gewoon écht niet betalen.

ve
door verwijderd - May 13, 2008 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schoevers valt onder Scheidegger.. :P
Maarja vind dat Dennis gelijk heeft..
Alle opleidingen hebben wel slechte en goede kanten..
En in verhouding kost het even veel..
Ik heb nu 2 jaar op het ROC gezeten werd er helemaal gek van die ongeregeldheid daar..
Daar kan je echt boeken over schijven..
Maarja dat is een reguliere school en niet zo duur dus heb je er minder ophef over..
Ik ga in september gemotiveerd van start met administratief mederwerker..
En we zullen we zien hoe het uitpakt..
Maar k maar me er niet zoveel zorgen over..
Na wat k heb mee gemaakt op andere scholen..

Nathalie..

ve
door verwijderd - Aug 4, 2008 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@fluffy8431; In het beginsel lijkt het erop dat je niet erg sterk staat omdat je iets getekend hebt waar je het niet mee eens was eigenlijk en wat ook niet afgesproken was mondeling. Het lijkt erop dat je helaas zelf getekend hebt voor iets waar je opeens tegen 'lijkt' te verzetten... Verder weet ik het niet zo goed. Maar het is wel een goede waarschuwing voor iedereen, vertrouw niet op mondelinge afspraken!!! Mocht je nou wijzer geworden zijn in de tussentijd, dan verneem ik dat heel graag.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2008 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor iedereen die nog geld tegoed heeft van Scheidegger hier de mail die ik vandaag kreeg:
Scheidegger Opleidingen is failliet verklaart !
 Afgelopen vrijdag is Scheidegger Opleidingen faiiliet verklaard. Daardoor is grote onrust ontstaan onder de Scheidegger cursisten. Met deze nieuwsbrief willen wij u zo goed mogelijk informeren op basis van de door ons verkregen informatie.

Wij doen er alles aan om uw belangen onder de aandacht te krijgen én te houden bij de curator. Daarin is EduCheque Nederland echter wel beperkt omdat wij geen onderdeel zijn van Scheidegger Opleidingen maar 'slechts' een buitenstaander. Daarom is het voor de curator en de directie van Scheidegger geen prioriteit om ons te informeren over de ontwikkelingen zodat ook wij afhankelijk zijn van de flarden informatie die wij krijgen. Wij pretenderen dan ook niet dat deze informatie volledig of juist is. Wij verzoeken u daarmee rekening te houden! Wij adviseren u rechtstreeks contact op te nemen voor actuele informatie. U kunt Scheidegger Opleidingen bellen op 0800-0200871 of 077-8505555  of contact opnemen met uw Scheidegger docent of studieadviseur indien u daar een telefoonnummer van heeft.
Omdat wij niet alle emailadressen hebben, verzoeken wij u deze nieuwsbrief door te mailen aan uw mede-cursisten.
Met vriendelijke groet,
directie
EduCheque Nederland BV
M. Matijssen

ve
door verwijderd - Nov 4, 2008 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wilde de hele email plaatsen maar de ruimte is beperkt. Ik hoop dat ik jullie van voldoende informatie heb voorzien,wil je  de hele email ontvangen laat het me dan even weten. Ik stuur hem dan naar je door.

Groetjes Christel

ve
door verwijderd - Jan 5, 2009 om 17:06