la
door laurina2 Mar 21, 2012 om 07:56
Voeding & gezondheid

Slaapgebrek

Beste helpers,wie heeft voor mij een tip om omgevingsgeluid 's nachts uit te bannen.Ik woon bij een winkelcentrum dat meestal 's nachts of heel vroeg in de morgen bevoorraad wordt.Ik heb die zogenoemde oorstoppers aangeschaft maar dat werkt niet,die dingen blijven niet zitten.
Ik hoop op goede raad

11658 40 Rapporteer

herrdroetker
door herrdroetker - Mar 21, 2012 om 08:23
275 Antwoorden / 10 Vragen

Liebe Laurina2,

Dat hangt af van de leeftijd en de kwaliteit van uw woning. In mijn tijd was er alleen enkel dun glas met in de winter mooie ijsbloemen er op, die er bij de eerste de beste mislukte lancering van een V2 uit vlogen. Ik heb daar indertijd in een vroegere functie veel klachten over ontvangen.

In zo'n situatie kan er goed verbeterd worden door het plaatsen van een modern geïsoleerd kozijn in de slaapkamer met uiteraard dubbel isolerend glas en voor de ventilatie zogenaamde 'suskasten' (hier klikken). Als u al een moderne goed geïsoleerde woning heeft, dan wordt het lastiger.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

jo
door jorisw - Mar 21, 2012 om 08:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je zou eens kunnen kijken of oordoppen op maat een oplossing zijn. Die blijven waarschijnlijk wel zitten.

Maar is het niet zo dat de bevoorrading pas na een bepaalde tijd gedaan mag worden. Ik woon ook naast een winkelcentrum, en je kunt de klok erop gelijk zetten dat ze om 7.00 beginnen en geen minuut vroeger.

la
door laurina2 - Mar 21, 2012 om 08:52
142 Antwoorden / 70 Vragen

Beste Herrdokter Oetker leuk gevonden nickname?

Ik woon in een redelijk goede flat met overal dubbel glas.
Op gevaar af een zeurpiet gevonden te worden meld ik nog dat mijn buren ook nogal luidruchtig zijn daar hoor ik ook tot midden in de nacht de radio en tv van.
Geloof me ongestoord slapen is er hier niet bij.
Een woningstichting inschakelen heeft geen zin hoorde ik al van andere buren die hetzelfde probleem hebben.
Je woont nu eenmaal in een flat word er gezegd en zult het daar mee moeten doen.

Ik vind dat prima vandaar mijn aanschaf van die stoppers maar...die helpen niet daarom mijn vraag of iemand hier een andere oplossing voor weet, waar ik niet aan denk.

Jorisw oordoppen op maat waar koop je die? bij de drogist Kruidvat etc hebben ze alleen die herriestoppers.

Groet Laurina

jo
door jorisw - Mar 21, 2012 om 09:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=laurina2 schreef op woensdag 21 mrt 2012, 08:52]
Jorisw oordoppen op maat waar koop je die? bij de drogist Kruidvat etc hebben ze alleen die herriestoppers.

Groet Laurina

Even googlen op "oordoppen op maat" en je vindt diverse leveranciers van oordoppen op maat. In ieder geval 1 van de bekende ketens van gehoorapparaten verkoopt deze dingen.

eh
door ehzdhz - Mar 21, 2012 om 10:44
98 Antwoorden / 1 Vragen

Als er brand is of iets dergelijks hoor je met oordoppen niets. Heb je daar wel eens aan gedacht?

despuiter
door despuiter - Mar 21, 2012 om 11:07
107 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ehzdhz schreef op woensdag 21 mrt 2012, 10:44]Als er brand is of iets dergelijks hoor je met oordoppen niets. Heb je daar wel eens aan gedacht?

Blijven dove mensen dan ook de hele nacht wakker?

Oordoppen op maat heb ik ook maar die gaan pijn dan als je op je oor gaat liggen.
Je zou eens Ohropax (gehoorbeschermer) wasbolletjes kunnen proberen die gebruik ik nog weleens op vakantie als ik in een rumoerig hotel zit.

jo
door jorisw - Mar 21, 2012 om 11:34
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ehzdhz schreef op woensdag 21 mrt 2012, 10:44]Als er brand is of iets dergelijks hoor je met oordoppen niets. Heb je daar wel eens aan gedacht?

Oordoppen dempen meestal zo'n 20 a 30 dB. Dat is meer dan voldoende om stilte te ervaren en een beetje alarm komt daar wel doorheen.

Als zo'n demping niet voldoende is dan blijft allen verhuizen naar een stille omgeving over als optie.

emcede
door emcede - Mar 21, 2012 om 11:39
960 Antwoorden / 4 Vragen

Ik las onlangs iets over 'witte ruis'. Er is een apparaatje te koop dat ruis produceert dat allerlei geluiden min of meer filtert. Google eens op 'witte ruis slapen'. Of klik hier.

Geen idee of het werkt, 't is maar een idee.

hu
door husflipcorti - Mar 21, 2012 om 12:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik OHROPAX. Dat zijn waspropjes verkijgbaar bij Kruidvat (gele doosjes). Deze propjes moet je zacht maken en sluiten het gehoor nagenoeg helemaal af. Ik gebruik ze al jaren, op vakantie, in het ziekenhuis en thuis. Ze werken perfect en zijn gemakkelijk te verwijderen. Voordat ik ga slapen neem ik ook altijd een glas lauwe melk met honing en 25 druppels valeriaan. Ik slaap als een roos in een vrij lawaaige omgeving. Ook overdag gebruik ik ze als mijn buren de volumeknop iets te hoog hebben staan van hun radio of TV.

natuurmens
door natuurmens - Mar 21, 2012 om 12:48
158 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb oordoppen op maat laten maken door een gehoorzaak die halen het omgeving geluid wel weg ik heb voor de dichte variant gekozen, hier zit wel een kosten plaatje aan vast. Ik woon onder een kerk en hoor de bel ook niet meer.

Verder is er in 2010 nieuwe milieu wetgeving de vrachtauto moet aan geluid normen voldoen. Binnen bepaalde tijd mag de koel generatoren niet draaien en de het laten en lossen mag niet een bepaalde geluidsnormen overtreden.

raydep
door raydep - Mar 21, 2012 om 12:58
100 Antwoorden / 1 Vragen

Indien u het voor elkaar krijgt om u niet aan het geluid te ergeren maar het te accepteren zullen uw hersenen na verloop van tijd "antigeluid" genereren waardoor het lijkt alsof het stil(ler) is. Het is wel makkelijker gezegd dan gedaan maar het loont wel.

den dries
door den dries - Mar 21, 2012 om 13:42
62 Antwoorden / 1 Vragen

Is een tampon geen optie ?

geer56
door geer56 - Mar 21, 2012 om 13:51
100 Antwoorden / 9 Vragen

Is een geweer kopen iets??

J. Schipper
door J. Schipper - Mar 21, 2012 om 14:00
64 Antwoorden / 30 Vragen

Ik kan je alleen over onze geluidsoverlast en zij van hùn overlast van hùn buren vertellen. Bijvoorbeeld: huis nr. 1 en 2 hebben geluidsoverlast van nr. 3. Dit betreft bij ons eengezinshuizen van de woningbouwvereniging. Het is zo dat je bij echte geluidsoverlast altijd de politie mag en moet bellen. Dat doen wij en onze buren ook. Daarna komt de politie altijd en belt aan bij de lawaaimakers. Als de politie dat dan constateet is het "door de politie geconstateerde geluids-OVERLAST".
Het is alleen te hopen dat wanneer de politie daar komt, het geluid net op dàt moment net niet even pauze houdt.....
Je moet ook schriftelijk! klagen bij jullie woningstichting, elke keer weer. En bewaar een kopie! Zij maken dan een dossier aan en als ze dat niet doen, verzoek daar dan om. Daarin worden de door de politie daadwerkelijk geconstateerde geluidsoverlast-data verzameld. Zij moeten ervoor zorgen dat ze die constateringen van de politie krijgen. Onze naast-naastburen hebben al diverse keren brieven en bezoeken gehad van onze verhuurder maar ook van de wijkagent.
Het is wel een zaak van lange adem hoor. Maar informeer zelf eens bij jullie woningstichting alsmede bij een politiebureau in jullie buurt naar hun geluidsoverlastbeleid, daar kom je meer over je rechten te weten. Maar nogmaals: het kan lang duren voordat de overlastgevers zich daar wat van aantrekken. Bij ons is de overlast al veel minder en minder frequent geworden. Maar wij en onze buren bellen wel steeds de politie als het weer eens te erg is. Mag altijd, zegt de politie, dus niet persé vanaf bijv. pas na 22.00 uur. Sterkte!!!

tenormin
door tenormin - Mar 21, 2012 om 14:07
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Hi laurina2, heb daar ook last van (dat heb je nu eenmaal in een flat) en gebruik ook Ohropax. Je moet ze wel goed in model kneden; vooral niet te groot laten zodat ze wat "dieper in je oor zitten" en slapen maar. De eerste week is wennen, maar mij helpt het gelukkig wel. En de brandweer hoor je ook, hoor!

kriekra
door kriekra - Mar 21, 2012 om 14:18
204 Antwoorden / 64 Vragen

Ik heb zelf baat bij op maat gemaakte oordoppen. Het dempt voldoende het omgevingslawaai, en ze zitten confortabel. Ik moet wel mijn wekker iets harder zetten, anders slaap ik erdoor heen, maar van een brandalarm wordt je zeker wel wakker. Had ze in eerste instantie gekocht om het lawaai van de radiator van de bovenburen te dempen, dit werkte perfekt. Intussen ben ik verhuisd, en nu kan ik het nachtelijke geschreeuw, gekrijs en gesmijt met deuren van mijn buren dempen.

la
door laurina2 - Mar 21, 2012 om 14:37
142 Antwoorden / 70 Vragen

Dag helpers,

wat een respons,ik ben hier blij mee.
Ben naar Beter Horen geweest(was wel wat raar) ik kom voor het tegenover gestelden.Toch konden zij mij helpen...... mij werd afgeraden zo'n dop aan te schaffen van €120.
Wel hebben zij een pakketje met dopjes voor €19,95 voor 3 maanden.
De man was zo correct te zeggen om eerst die Ohropax ad € 2,59 die hij niet heeft te proberen.
Ik heb het antwoord van husflipcorti dan ook ter harte genomen en heb bij Kruidvat Ohropax gekocht op hoop van zegen:>)

Tenormin ik ben niet bang de brandweer niet te horen haha! en ik denk dat ik onverhoopt ook de rookmelders wel zal horen.

Wat de overlast van de buren betreft daar zijn meerdere buren al mee bezig!ik heb wel bij de woningstichting aangegeven dat ik ook last heb van deze mensen.
Heel erg bedankt allemaal voor de reacties ,voor mij mag dit topic gesloten worden,ik ben weer geholpen door jullie:>)

Groeten Laurina

tenormin
door tenormin - Mar 21, 2012 om 14:45
16847 Antwoorden / 108 Vragen

laurina2, natuurlijk is het aan jou als TS dit te sluiten, maar....we zijn toch benieuwd of het heeft geholpen of niet, dus toch over een weekje nog je ervaring, alsjeblieft....afz. "nieuwsgierig aagje"!

la
door laurina2 - Mar 21, 2012 om 14:48
142 Antwoorden / 70 Vragen

Tenormin dat doe ik duim maar voor me:>)),

volgende week het relaas!

groet Laurina

leelie
door leelie - Mar 21, 2012 om 15:20
5 Antwoorden / 1 Vragen

orhopax werkt echt als een tierelier! verkrijgbaar bij Kruidvat...

de
door dewollf - Mar 21, 2012 om 16:37
54 Antwoorden / 0 Vragen

het is natuurlijk van de gekke dat u maatregelen moet nemen.
dit is het probleem van de transporteur / supermarkt of winkel.
ik zou en officiele klacht indienen en de veroorzaker zal maatregelen moeten nemen.
er bestaat nog steeds en milieuwet die ook geluidsoverlast aanpakt.
ook hier zou ik medestanders proberen te vinden.

ma
door marineke - Mar 21, 2012 om 16:55
5 Antwoorden / 4 Vragen

Hai Laurine.
Ohropax dus, perfect, goedkoop en ik deel een bolletje doormidden, zijn ze precies groot genoeg voor mijn oren. Laat je geen andere dure dingen aansmeren.
Groeten Marineke

Em
door Emmap - Mar 21, 2012 om 17:05
162 Antwoorden / 8 Vragen

V.w.b. het winkelcentrum:
Er zijn bepaalde normen voor geluid waaraan ze moeten voldoen, naar ik aanneem. Voor zover ik weet zijn er drie tijdvakken: dag, avond, nacht. Van belang is bv het piekgeluid, maar ook het gemiddelde. Het is vrij complexe materie, maar als je de betreffende ambtenaar om hulp vraagt, kom je misschien verder dan je denkt (hangt een beetje van de persoon af ...). De geluidsspecialist van de afd. milieu van uw gemeente zou er 'alles' van moeten weten. Hij/zij zou op uw verzoek / vraag / klacht een meting kunnen verrichten, met een professionele geluidmeter, of dit uitbesteden aan een geluidmeetbureau. Er zou een meter op / aan uw balkon gehangen kunnen worden voor een meting over langere tijd (een of meer weken).
Door de metingen te vergelijken met de normen, kan hij/zij zien of er sprake is van overschrijding van die norm. Zoja, dan moet er iets bij de bron veranderen, bv afscherming, andere tijden ...

Ik weet uit ervaring dat het even kan duren voor er resultaat is, maar als je in je recht staat: het kán wel :-))
Blijven klagen / hulp vragen lijkt soms niet te helpen, maar soms krijg je de gemeentelijke organisatie alleen in beweging als je er wat druk op blijft uitoefenen.
Samenwerken om tot een oplossing te komen lijkt eng, maar kan wel goed uitpakken.
Denk je echt in je recht te staan, en denk je echt dat er normen worden overschreden, en komt de gemeente niet in beweging, overweeg dan juridische stappen (hoewel de meeste juristen helaas volstrekt geen kaas hebben gegeten van milieuregels, laat staan hoe je moet rekenen met geluid - ).

(Ga niet zelf aan de gang met een simpel metertje, een metertje van 50 Euro kan echt niet op tegen professionele apparatuur, bovendien: de regelgeving zit volgens mij zo ingewikkeld in elkaar om als leek zelfs maar een begin van een oordeel te kunnen vellen.)

Succes!!

hu
door husflipcorti - Mar 21, 2012 om 17:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even een aanvulling op het gebruik van OHROPAX. De bolletjes zijn omwikkeld met een soort van watvulling. Deze eerst verwijderen en dan het roze spul flink kneden tot dat het a.h.w.boterzacht is. Dan flink in je oor drukken. Wees niet bang voor een beschadiging van je trommelvlies want dat gebeurt niet. Als alles volgens jou goed zit, zet dan de radio of tv even iets harder aan dan normaal. Hoor je nauwelijks geluid dan zit het goed. Hoor je nog wel veel geluid druk het spul dan steviger in je oor totdat je bijna niets meer hoort. Dan zit het goed Het is echt een verademing. Gooi het na verwijdering niet weg maar bewaar het in het doosje en hergebruik het steeds. De propjes worden wel kleiner maar zijn nog steeds goed bruibaar. Ook de roze kleur verdwijnt en gaat over in een donkere kleur maar dat is geen probleem. Ik gebruik dezelfde propjes dagenlang, elke nacht en dag weer. Het is voor mij de ultieme oplossing en niet duur.

pa
door paola4all - Mar 21, 2012 om 17:48
2 Antwoorden / 1 Vragen

De HEMA heeft bijzonder goede oordopjes. Deze zijn zachter dan de herriestoppers en beter van pasvorm. Deze helpen bij mij geweldig tegen ernstig geluidsoverlast. Ik slaap naast en DC-10 (mijn man) en kan met deze oordopjes gewoon doorslapen. PS niet meer aan ergeren en accepteren helpt ook al voor een groot gedeelte!

Linski
door Linski - Mar 21, 2012 om 19:09
22 Antwoorden / 5 Vragen

herriestoppers zijn echt lomp spul. de ohropax soft is al ietsje beter. ik heb een hard snurkend manmens dus ik ben redelijk thuis in de wereld van de oordoppen. ik bestel nu al jaren Bilsom 303 in de kleinste maat bij sonicshop.de ze zijn zacht en ze blijven goed de hele nacht zitten.

tenormin
door tenormin - Mar 21, 2012 om 19:10
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=paola4all schreef op woensdag 21 mrt 2012, 17:48]De HEMA heeft bijzonder goede oordopjes. Deze zijn zachter dan de herriestoppers en beter van pasvorm. Deze helpen bij mij geweldig tegen ernstig geluidsoverlast. Ik slaap naast en DC-10 (mijn man) en kan met deze oordopjes gewoon doorslapen. PS niet meer aan ergeren en accepteren helpt ook al voor een groot gedeelte!

Nou, aan humor ontbreekt het je in ieder geval niet. En dat laatste: je er niet aan ergeren is ook een feit. Om in jouw termen te blijven: optimist tot in de kist.

Linski
door Linski - Mar 21, 2012 om 19:11
22 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=husflipcorti schreef op woensdag 21 mrt 2012, 17:05] Gooi het na verwijdering niet weg maar bewaar het in het doosje en hergebruik het steeds. De propjes worden wel kleiner maar zijn nog steeds goed bruibaar. .

Ahum, mijn vader kreeg op zekere dag ruzie met zijn oorarts omdat hij jarenlang wasbolletjes had gebruikt in de machinefabriek. Wat bleek... de was smelt steeds een beetje tijdens het dragen en loopt dan het oor in, gevolg is een verstopte gehoorgang.Helpt wel tegen herrie :-)

wimmi20
door wimmi20 - Mar 21, 2012 om 19:12
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat een dwaas advies :
de bolletjes zijn omwikkeld met een watvulling, waarvan u adviseert deze eerst te verwijderen.
Ik heb nieuws voor u : Ohropax is een wattenbolletje gedrenkt in een wasoplossing, de watten zitten door het gehele wasbolletje.
In ziekenhuizen wordt Ohropax verstrekt aan patienten die last hebben van nachtelijke geluiden.
Dus zal het wel goed werken
En u vertelt dat de bolletjes na een tijdje gebruik bruin verkleuren.
Dat klopt, het is uw eigen oorsmeer dat zich vermengt met de warme was.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++========

=husflipcorti schreef op woensdag 21 mrt 2012, 17:05: Nog even een aanvulling op het gebruik van OHROPAX. De bolletjes zijn omwikkeld met een soort van watvulling. Deze eerst verwijderen en dan het roze spul flink kneden tot dat het a.h.w.boterzacht is. Dan flink in je oor drukken. Wees niet bang voor een beschadiging van je trommelvlies want dat gebeurt niet. Als alles volgens jou goed zit, zet dan de radio of tv even iets harder aan dan normaal. Hoor je nauwelijks geluid dan zit het goed. Hoor je nog wel veel geluid druk het spul dan steviger in je oor totdat je bijna niets meer hoort. Dan zit het goed Het is echt een verademing. Gooi het na verwijdering niet weg maar bewaar het in het doosje en hergebruik het steeds. De propjes worden wel kleiner maar zijn nog steeds goed bruibaar. Ook de roze kleur verdwijnt en gaat over in een donkere kleur maar dat is geen probleem. Ik gebruik dezelfde propjes dagenlang, elke nacht en dag weer. Het is voor mij de ultieme oplossing en niet duur.

inekel1953
door inekel1953 - Mar 21, 2012 om 19:23
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Laurina2,

Mijn advies is, ga naar een audicien, een zaak die hoortoestellen verkoopt en vraag daar of ze zwem-oorstukjes voor je willen maken.

Deze kan een adicien zelf doen, door een pasta in je oor te doen, en dat een paar minuten laat zitten en het er vervolgens verwijderd. Een paar dagen later zijn ze dan klaar.

Intussen zijn de oorstukjes dan passend gemaakt en van buigzaam materiaal, waardoor het prettig zit en geluid goed dempt en soms geen geluid meer doorlaat, afhankelijk van het aantal DB ( decibel) van het geluid.

Ps. Laat je geen (vreselijk dure oordoppen aansmeren van tegen of meer dan 100 Euro per set van twee) Wil de eerste beste audicien dat niet om om wat voor reden dan ook, ga dan gewoon naar de volgende.
Sommige audiciens willen liever wegens en overeenkomst met fabrianten de veel duurdere oordoppen verkopen die niets, maar dan ook helemaal niet beter zijn dan de flexibele oorstukjes, welke amper 25 Euro kosten per set ( voor ieder oor één).

Ik wens je veel succes en vooral een goede nachtrust en hoor graag of ze bevallen.

M.vr.gr.,
Ineke L

tenormin
door tenormin - Mar 21, 2012 om 19:28
16847 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. inekel1953, die oordopjes bevallen niet, hoor.

inekel1953
door inekel1953 - Mar 21, 2012 om 19:29
323 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=despuiter schreef op woensdag 21 mrt 2012, 11:07][quote=ehzdhz schreef op woensdag 21 mrt 2012, 10:44]Als er brand is of iets dergelijks hoor je met oordoppen niets. Heb je daar wel eens aan gedacht?

Blijven dove mensen dan ook de hele nacht wakker?

Beste de Spuiter,

dove en ernstige slechthorende mensen kunnen dat niet horen, afhankelijk van het aantal DB gehoorverlies.
Deze mensen maken gebruik van een wek en waarschuwings systeem, dit kan met lichtsignalen of trillingen werken waardoor een doof of slechthorend persoon alle geluiden op een andere manier wordt aangeboden.
Te denken aan het waarschuwen van het overgaan van een telefoon, deurbel, babyfoon en brand.

M.vr.gr.,
Ineke L

inekel1953
door inekel1953 - Mar 21, 2012 om 19:58
323 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 21 mrt 2012, 19:28]O.T. inekel1953, die oordopjes bevallen niet, hoor.

Graag goed lezen voordat er een reactie geplaatst wordt. Ik heb het nl. niet over oordoppen of oorstoppers maar over zwem-oorstukjes

Er zit wel duidelijk verschil in, functie, comfort en prijs

Ineke L

tenormin
door tenormin - Mar 21, 2012 om 20:45
16847 Antwoorden / 108 Vragen

inekel, als je zelfs een grapje tussendoor niet herkent (of ze bevallen), tja.

Laurina2 gaat Ohrax proberen en had "afgesloten"; laat ons volgende keer weten of dat werkt bij haar slaapprobleem.

snah
door snah - Mar 21, 2012 om 20:51
654 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo laurina2

Ik ga niet doorboorduren op de eerder genoemde oor- dopjes - stoppers en watjes , maar heb een andere suggestie .

Het omgevingsgeluid komt meestal binnen via de ramen , u heeft dubbelglas dus de demping is meer dan bij enkel glas echter nog niet genoeg .

Mijn suggestie is om de demping van het geluid nog groter te maken door bv. zware ( dikke ) overgordijnen te plaatsen voor de ramen .

Ik weet niet of dat kan bij u en of u dat mooi vind , vraag eventueel advies aan zo'n gordijnenverkoper .
Wel weet ik dat gordijnen het geluid dempen en de warmte binnen houd.

Hans

fo
door fokaal - Mar 21, 2012 om 20:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Laurina2,

Even genoeg gepraat over oordopjes. Het is tijd om iets aan de bron, het laden en lossen te doen.

Winkels hebben net als andere bedrijven milieuregels/voorschriften.
Zo zijn er ook voorschriften voor geluid. In deze voorschriften staat dat een woning als geluidsgevoelig object is. De leeftijd van een woning maakt hierbij niks uit.

Als het bedrijf gaat laden en/of lossen en ze doen dat tussen 07.00 uur en 19:00 uur dan mogen ze veel lawaai maken. Er gelden dan geen geluidsnormen voor laden en lossen.

Maar als ze voor 07.00 uur laden of lossen dan moeten ze ervoor zorgen dat het geluid op de gevel van de woning niet harder is dan 60 dB(A). (Om aan te geven hoe hard dat is: 60 dB(A) geluid is net zoveel als dat je op een normale toon tegen iemand praat. 60 dB(A) wordt al snel overschreden.

Als ze tussen 19:00 uur en 23:00 uur laden en lossen dan mag het geluid op de gevel 65 dB(A) zijn.

Mijn advies:
Ga naar de bedrijfsleider van de winkel en geef aan dat je overlast ondervindt van het laden en lossen. Vraag of het mogelijk is of het laden en lossen na 07:00 uur kan plaats vinden. Als de bedrijfsleider hier geen gehoor aan geeft meldt je hem dat je met het hoofdkantoor contact opneemt.

Geef bij het hoofdkantoor aan dat je de bedrijfsleider hier over benaderd hebt maar dat hij hier geen gehoor aan geeft.

Als het hoofdkantoor hier ook geen gehoor aan geeft, geef je aan dat je contact met de gemeente opneemt en daar de klacht neerlegt.

Geef bij de gemeente aan welke acties jij al ondernomen hebt. Mocht de gemeente aangeven dat deze klacht geen prioriteit heeft vraag dan hoe je een handhavingsverzoek moet indienen. (laat je niet afschepen met de opmerking dat ze er dan ook niks aan doen).

Doe het altijd in deze volgorde want een bedrijf heeft vaak zelf niet door dat ze overlast veroorzaken en stellen het op prijs dat u hen benaderd onder het mom " samen komen wij eruit" .
Ga dus nooit direct naar de gemeente omdat dit vaak " kwaad" bloed zet bij een bedrijf. Ook de gemeente neemt je dan serieus omdat je geprobeerd hebt dit zelf op te lossen.

Blijf altijd kalm en beleefd.
Noteer altijd wanneer je met wie hebt gesproken.

Ik hoor wel van je hoe dit afloopt.

toon59
door toon59 - Mar 22, 2012 om 08:06
40 Antwoorden / 7 Vragen

Ik weet natuurlijk niet of je in een huur- of koopflat woont.

Maar ROLLUIKEN zijn een prima oplossing, kost iets meer, maar verschillende problemen zijn opgelost tw: lawaai, warmte, koud, veilingheid, donker.
Ik zelf heb al meer dan 25 jaar rolluiken, een heel goede investering!
In Limburg is dit heel gebruikelijk.

andre.d
door andre.d - Mar 22, 2012 om 10:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien een raar klinkende oplossing
Ik/wij slapen altijd met het raam open het hele jaar door en daar we in een hoekwoning wonen met een doorlopend fiets/wandelpad is daar vooral in het weekend s nachts veel geluid jongeren die gaan stappen en terug komen van het stappen.
Omdat ik het altijd warm heb (slaap nog wel onder het raam) heb ik een ventilator geplaatst en die geeft ook een ruis af.
Het geluid is een stuk minder en mijn slaap genot is verhoogd

la
door laurina2 - Mar 27, 2012 om 09:45
142 Antwoorden / 70 Vragen

Beste helpers een up-date slaapgebrek.

De OHROPAX werkt perfect heb dit nu een 5 dagen gebruikt en de geluidsoverlast is grotendeels voor mij opgelost,van de bezorging winkelcentrum is het geluid voor een 80% minder en voor mij dus aanvaardbaar.
De woningstichting heeft de overlast bezorgende buren aangesproken,en hiermee is ook de rust terug gekeerd,ik hoop dat dit geen tijdelijke zaak is.
Natuurlijk woon ik niet op een onbewoond eiland maar zonder maatregelen te treffen vind/vond ik het wonen in een flat niet echt optimaal.
Maar.....ik heb nu de bolletjes! en dat had ik eerder moeten weten,wat dat betreft mis ik de ouderwetse drogist die met je meedacht als je iets nodig had waar je geen verstand van hebt.

Nu kan dit topic dus echt gesloten worden,ik dank jullie allemaal hartelijk voor het meedenken.

Met vriendelijke, groet Laurina

inekel1953
door inekel1953 - Mar 28, 2012 om 08:18
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Laurina,

Een goede nachtrust gewenst, en dat deze voor vele nachten zal herhalen. En bedankt voor het terugkoppelen.

M.vr.gr.,
Ineke L