ri
door risje85 Dec 7, 2007 om 16:57
Voeding & gezondheid

Slechte service contactlenzen Pearl Opticien!!

Hallo,

Ik draag nu 3 jaar contactlenzen van de Pearl en ik heb nu al enkele klachten gehad waar niets mee gedaan wordt.. Het is 2x voorgekomen dat mijn lenzen scheurde, na ze nog niet eens 1 week te hebben ingehad. Tja, hier kon de Pearl niets aan doen. Ik moest maar voorzichtiger doen en het lag aan mijn nagels. Ten eerste heb ik al helemaal geen nagels en ten tweede, maak ik mijn lenzen netjes iedere dag (soms zelfs 2x) schoon en ben ik er heel zuinig mee. Ik vind dit geen stijl! Ze geven je niet eens vervangende lenzen! Hier ben ik zeer ontevreden mee.

En deze week liep ik in de stad en stapte ik een winkel binnen. Net op dat moment kwam er een windvlag en dacht ik dat er iets in mijn oog vloog. Ik liep naar de dichtsbijzijnde spiegel en kwam tot de ontdekking dat mijn lens spoorloos was. Ik ben direct naar de Pearl gegaan, vroeg wat dit kon zijn en of mijn lens nog in mijn oog zat. Na lang kijken, bleek mijn lens uit mijn oog te zijn gevlogen.. Nou, dit hadden ze nog nooit mee gemaakt, heel vreemd.. Ik heb net die dag daarvoor mijn nieuwe paar lenzen ingedaan, dus daar stond ik dan, met 1 lens in mijn ene oog. Ik vroeg of ze net 1 lens konden bestellen of misschien een andere oplossing. Nee, dat kon niet, ik moest maar 2 maanden met een andere lens doen.. Terwijl ze zelf altijd zeggen dat ik max. 1 maand met mijn lens mag doen,tja. Sorry hoor, maar dit is toch geen service. Ik ben zeer teleurgesteld en ontevreden over de gang van zaken bij de Pearl en ben van plan elders mijn lenzen te gaan bestellen.

Heeft iemand nog advies hoe ik dit aan kan pakken?

6010 5 Rapporteer

door 4711 - Dec 7, 2007 om 19:52
885 Antwoorden / 2 Vragen

Een niet goed passende lens kan inderdaat eruit vliegen!

Deze Pearl via de website aanklagen want bij elke organisatie zitten naast goede ook wel eens rotte appels!

Zelfs de discount Hans Anders, vader is prutser, maar ik ga gewoon naar zijn dochter 15 KM verder, want vlakbij is niets!

Lenzen vallen wel eens op de harde plavuizen zonder schade...en ik kies gezien jou problemen eerder voor goedkope wegwerplenzen, vooral mensen met vies werk doen dit!

Geen krassen of waas voor ogen en niet duurder!

Klagen kan maar ik zou veel eerder naar een goede zijn gegaan, Specsavers en Groeneveld stellen vaak hogere eigen aan de Opticien dan andere!

kiran
door kiran - Dec 7, 2007 om 20:41
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik ben zelf al sinds 1994 een lenzen draagster, maar dat je lens bij een windvlaag uit je oog vliegt? Nog nooit van gehoord of zelf meegemaakt. Zou zo zeggen: is een flut meting bij u geweest! Kan en mag niet! In al die jaren, heb ik 1 x gehad dat ik een scheurtje in een lens had. Kon toen wel 1 nieuwe bestellen. Ik kwam 10 jaren lang bij Optiek Service. Niet goedkoop .... wel goed. Totdat ik het idee had dat ik rechts slechter begon te zien. "kan niet, je wordt ieder half jaar gecheckt" zei de meneer. "je heb je misschien vergist, en zit links nu rechts". Vergissen kan altijd ... maar ben onderhand een 'expert' he, in het dragen van lenzen. Leek me niet te kloppen. Ik naar een ander. En jawel hoor. Rechteroog moest aangepast worden. Vertrouwen was weg. En nu ik dit zo van u lees? Heb misschien een tip voor u. Ik ben toen naar Kruidvat gegaan. Keuze uit 1/3/6 maanden te gebruiken lenzen. Merk: Opti-care. Als u een beetje thuis bent in lenzen? Is gerenomeerd merk lens. Ik haal ze nu eenmaal per 3 maanden bij Kruidvat. Kosten: lenzen 12,50 / vloeistof 3,- euro. Bevalt prima! Goede kwaliteit. Je hebt dan geen check-up meer van je ogen. Maar ik kwam 10 jaar lang, elk half jaar, zonder mankeren! Je zult het zelf in de gaten moeten houden als je het idee heb dat er iets veranderd aan je ogen. Dus als die Pearl van u in de container verdwijnt? Zou u willen aanraden, dit ook eens te proberen. Koopt u gewoon een setje maandlenzen om uit te proberen. Maar wat u ook besluit .... Ik loop er ook mee in wind en regen .... eruit vliegen? Belachelijk! Suc6

ch
door chantal21 - Oct 13, 2010 om 10:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

ik draag nu al 6 bijna 7 jaar contactlenzen van pearl, ik heb de laaste paar maanden veel pijn in mijn ogen bij het indoen van mijn contactlenzen, een soort prikkelt en brandend gevoel, ik moet ze dan soms weleens drie keer er op nieuw uithalen. Ik heb soms, ook weleens een waaz voor mijn lenzen zitten en soms zijn ze heel droog, ik heb deze prikkelende klachten ook weleens als ik ze een paar uur in heb gehad. Ze vallen er soms als ik er niets raars mee heb gedaan zomaar ineens uit.

Ik zit erover na te denken om helemaal te stoppen met mijn lenzen of misschien naar een andere opticen te gaan, is er iemand die mijn wat advies kan geven.

groetjes chantal

druifje01
door druifje01 - Oct 13, 2010 om 11:44
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Een lens die niet goed aangemeten is kan er wel eens uitvliegen bijvoorbeeld als je toevallig de zijkant van je oog aanraakt. Er moeten goede controles gedaan zijn na de eerste wentijd. Er uitvliegen is een heus teken van een verkeerde vorm. Kan mij niet voorstellen dat de winkel dat niet weet.

lindavanpearle
door lindavanpearle - Oct 14, 2010 om 08:45
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Chantal21,

Wat een ontzettend vervelende situatie is er ontstaan. Uit het bericht wordt mij niet duidelijk of je al 6 of 7 jaar hetzelfde lenstype gebruikt. Ogen zijn een levend organisme en aan veranderingen onderhevig. Het kan dus goed mogelijk zijn dat het gebruikte lenstype niet meer goed aansluit bij 'de wensen van het oog'.

Ik zou je dan ook aan willen raden om een controle uit te laten voeren. Bij voorkeur bij de contactlensspecialist van de Pearle winkel waar je de lenzen altijd aanschaft. Hij/zij moet door middel van de controle meer duidelijkheid kunnen geven en kan wellicht even een proefsetje van een ander lenstype meegeven om uit te proberen.

Succes ermee!

Linda

=chantal21 schreef op woensdag 13 okt 2010, 10:46: hallo,

ik draag nu al 6 bijna 7 jaar contactlenzen van pearl, ik heb de laaste paar maanden veel pijn in mijn ogen bij het indoen van mijn contactlenzen, een soort prikkelt en brandend gevoel, ik moet ze dan soms weleens drie keer er op nieuw uithalen. Ik heb soms, ook weleens een waaz voor mijn lenzen zitten en soms zijn ze heel droog, ik heb deze prikkelende klachten ook weleens als ik ze een paar uur in heb gehad. Ze vallen er soms als ik er niets raars mee heb gedaan zomaar ineens uit.

Ik zit erover na te denken om helemaal te stoppen met mijn lenzen of misschien naar een andere opticen te gaan, is er iemand die mijn wat advies kan geven.

groetjes chantal