kamphuysen
door kamphuysen Jul 23, 2010 om 21:51
Voeding & gezondheid

Spoedeisende Hulp is Onzin en bedrog

De Spoed Poli,s zitten voornamelijk vol met lieden die geen verzekering hebben afgesloten, meestal zijn het Ella Vogelaar types uit die Verbeterwijken. De gewone mens gaat naar de dokter de buitenlanders naar de SpoedPoli. Want men weet als ik daar binnen kom en in de wachtkamer zit, Moeten ze me helpen gratis en voor niets! Het is dus een flagrant misbruik op kosten van de (je bent dat verplicht) betalende mensen.de normale zullen we maar zeggen zijn hierdoor extra de dupe.

1414 15 Rapporteer

robert11
door robert11 - Jul 23, 2010 om 22:14
310 Antwoorden / 25 Vragen

Er zijn veel mensen zonder verzekering, weliswaar, maar er wordt gejagen op hun en ze worden verplicht een verzekering te nemen!
Misschien is dat zo in uw stad, hier heb ik niks van gemerkt van die toestanden, of het wordt stil gehouden om geen onrust te maken!
Treurig toestaanden hier en niet alleen op dit punt maar op alles! Wij betalen overaal te veel......

blekkie
door blekkie - Jul 23, 2010 om 23:01
18 Antwoorden / 7 Vragen

wat zijn ella vogelaar types ?

robert11
door robert11 - Jul 24, 2010 om 07:43
310 Antwoorden / 25 Vragen

Vogelaarswijken zijn benoemd naar de naam van Ella Vogelaar...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ella_Vogelaar

Of de groep die TS aangeeft alleen uit deze wijken komen heb ik mijn twijfels, maar niettemin is ons zorgsector dermaat duurder dan andere landen. Wij betalen een commerciële zorg, niet meer en niet minder. Men zou het kunnen vergelijken met tabak en energie, producten waar men de mensen kan uitzuigen tot het laatste druppelbloed....maar dan komt men ook bij de spoedpoli terecht...
;-)

tdehond
door tdehond - Jul 24, 2010 om 07:49
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Zo kan men ons dubbel laten betalen voor mensen die onverzekerd zijn. Past helemaal in het Pluk ze beleid in Nederland.

erik008
door erik008 - Jul 25, 2010 om 11:36
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Hier hebben ze een tijdje geleden zo gehad.
Van huisarts verwezen naar spoedpoli
Direct naar de specialist mocht ineens niet meer.
Op de spoedpoli moet je 4 uur wachten.
Vervolgens word je geholpen door een leerling.
Als die het verprutst mag je pas naar de specialist.
Daar trap ik niet meer in....wat een ellende.
Als ik een specialist nodig heb ga ik er heen, en niet via die poli.
Wel of geen verwijskaart, trek ik me ook niets meer van aan.

Gek he..dat het zo druk is op de poli

ma
door marnix1 - Jul 25, 2010 om 11:54
256 Antwoorden / 22 Vragen

@erik, zo, dat is knap, naar de specialist zonder verwijskaart.

mhofman
door mhofman - Jul 25, 2010 om 16:59
530 Antwoorden / 93 Vragen

Hoi Kamphuysen,vind het knap dat je kan zien wie verzekerd is en wie niet.Je komt er regelmatig waar haal je die wijsheid vandaan.Ben blij dat dit kan ookal zijn er mensen die er misbruik van maken maar kijk niet 1kant op ook de mensen die wel verzekerd zijn gaan snel naar het ziekenhuis.

invalide
door invalide - Jul 25, 2010 om 19:00
787 Antwoorden / 5 Vragen

De spoed poli is ook voor mensen zonder Huisarts omdat deze soms vol zitten.

Op vakantie kan ik vaak niet bij de huisartsenpost terecht en werd ik doorgestuurd, dus wie zit er dan fout?

melomaan
door melomaan - Jul 26, 2010 om 13:54
157 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens dhr./mevr. Kamphuysen ben ik een Ella Vogelaar type (deze dame is absoluut mijn type niet), doordat ik in een krachtwijk/prachtwijk (of hoe mijn wijk tegenwoordig ook genoemd wordt) woon. Ik ben echter geen buitenlander. (Het verbaast u misschien, maar er wonen ook nog Nederlanders in deze wijken.)
Ondanks dat ik elke maand keurig mijn premies betaal ben ik wel afhankelijk van de spoedpoli (gelukkig heb ik nooit wat), omdat hier een chronisch tekort aan huisartsen is.
Ik ben ruim 5 jaar bezig geweest om een huisarts te vinden. Deze man heb ik enkel bij mijn inschrijving bij zijn praktijk gesproken en afgelopen jaar constateerde ik dat hij met de noorderzon vertrokken is zonder zijn patiënten hierover in te lichten, waardoor mijn zoektocht naar een huisarts weer opnieuw is begonnen.
Ik vind dat een huisarts een basisvoorziening is en dat de overheid er voor dient te zorgen dat er voldoende huisartsen zijn. (binnen een straal van 5 km van mijn woning zijn alle praktijken vol!) Dan zou ik (wanneer de nood aan de man is) niet van de spoedpoli gebruik hoeven te maken.

erik008
door erik008 - Jul 26, 2010 om 17:06
1401 Antwoorden / 25 Vragen

@marnix1

Het is wel mogelijk om direct naar de specialist te gaan.
Mijn vorige huisarts weigerde nogal eens een verwijskaart.
Je loopt wel het risico op een rekening, als je voor iets onzinnigs komt.
Ik was me op dat moment zeker van, dat ik blijvende schade zou ondervinden, als ik niet direct naar de specialist zou gaan.

margreet1958
door margreet1958 - Oct 16, 2010 om 18:12
59 Antwoorden / 13 Vragen

Denken jullie nou echt dat iemand naar de spoedpoli gaat om gratis te gaan?
Geloof me de rijken mensen maken jullie geld op.
Niet iemand die hulp zoekt in een ziekenhuis.
Waar gaat dit over,zouden jullie iemand wegsturen die hulp nodig heb?
Nee toch.

an
door anicu - Oct 16, 2010 om 21:17
110 Antwoorden / 0 Vragen

We hebben in dit land regels afgesproken over verzekeringen en vergoedingen. Wie niet wilt betalen heeft wat mij betreft geen recht op gezondheidszorg.

invalide
door invalide - Oct 16, 2010 om 21:48
787 Antwoorden / 5 Vragen

Als ik gewond raak ga ik mijn niet eerst scheren en nette kleren aantrekken maar om mij nu een arme vogelaar type te noemen gaat mijn te ver.

Beoordeel nooit iemand op uiterlijk, want niet iedereen wil laten zien hoeveel geld hij werkelijk heeft.
Door slordige goedkope oude kleren zullen ze mijn minder snel beroven omdat ze denken dat er niets te halen valt, betere veiligheid kan ik me niet voorstellen als ik met veel geld op zak ergens op straat loop.

di
door dirk2 - Oct 16, 2010 om 23:01
364 Antwoorden / 21 Vragen

Als je een infarct hebt dan ben je heel blij met de eerste hulp, ik ben het er daarom niet mee eens dat deze afdeling onzin of bedrog is.
Ik sluit niet uit dat ik de EH eens nodig zal hebben, mijn huisarts is maar 4 dagen per week beschikbaar en als je een afspaak wil maken kan je maar een paar uur per dag bellen. Ziekte kan je niet plannen, vandaar de eerste hulp.
Meestal geven mensen ergens op af maar als ze zelf nodig hebben dan gillen ze het hardst.

la
door lapto - Oct 17, 2010 om 08:40
53 Antwoorden / 5 Vragen

Het is wel erg belangrijk dat het er is al ben ik wel van mening dat er meer gedaan moet worden aan het feit dat veel mensen niet verzekert zijn en ook vind ik dat er iets gedaan moet aan het feit dat mensen ( bijvoorbeeld uit polen of dergelijke die hier werken ) mee moeten gaan betalen aan de zorg hier.

Die mensen hebben ook zorg nodig soms maar ze moeten naar mijn mening wel mee betalen aan hier.

=margreet1958 schreef op zaterdag 16 okt 2010, 18:12: Geloof me de rijken mensen maken jullie geld op.

Wat is nieuw ? dit doen al die gasten toch die met andermans geld spelen.

Daarbij komt dat veel mensen ook snel naar de spoedeisende hulp gaan aangezien is een hele hoop gevallen het niet makkelijk is om een dokter te bellen of te gaan.
Bij mijn vorige dokter was ik soms wel 1,5 uur bezig om ze aan de telefoon te krijgen

Greetings Lapto