Kl
door Kloppenburgh Jul 8, 2020 om 19:24
Voeding & gezondheid

Te laat contributie opgezegd

Mijn dochter stopt met hockey bij haar club. Ik heb het lidmaatschap onbedoeld te laat opgezegd en hierdoor moeten we nu een heel jaar contributie betaen terwijl ze geen dag zal spelen of trainen. Ik moest dit voor 1 mei doen volgens de regels van de club. Dit wist ik niet. Wij moeten nu 180 euro betalen voor een heel jaar. Dit willen we natuurlijk niet. We begrijpen best dat er kosten gemaakt worden en we willen best wat bijdragen maar niet het volle pond. Kunnen wij hier iets mee?

8102 14 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - Jul 8, 2020 om 19:33
809 Antwoorden / Vragen

KIjk eens in de voorwaarden van het lidmaatschap van de hockeyclub waar uw dochter lid van was. Daar staan de antwoorden op uw vragen.

Iv
door Ivo W Jul 8, 2020 om 21:03
729 Antwoorden / Vragen

Een vereniging kent geen voorwaarden, maar een huishoudelijk reglement.

diumenge
door diumenge - Jul 8, 2020 om 19:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het zal een vereniging zijn, dus je kan aan het bestuur coulance vragen. Dat je niet wist dat je voor 1 mei moest opzeggen is geen excuus.

rj
door rjw - Jul 8, 2020 om 19:47
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Wat zou je als extra termijn willen doen dan? Een week extra, een maand, 3 maanden?

De leden (waar jullie ook bij horen) hebben blijkbaar voor een harde datum van 1 mei gekozen en daar moet je het mee doen.

tenormin
door tenormin - Jul 8, 2020 om 19:47
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Het is een sportvereniging en dan is het lidmaatschap gewoon per jaar, zoals u weet. Dat u vergeten bent op te zeggen is naturlijk geen reden voor de club om een streep door de rekening te halen. Nog eens met onderbouwde redenen de club bekend maken waarom het voor u ondoelijk is het hele bedrag te betalen? En ook: vergeet niet dat ook clubs, verenigingen e.a. "evenementen" zijn getroffen door alles wat er de laatste 4 maanden heeft gespeeld en nog natuurlijk. Heel misschien de helft aan hen voorstellen? Mag ik wel mijn verwondering uitspreken dat u het vergeten bent: juist in deze Corona tijd?

Ka
door Kassagebruiker - Jul 8, 2020 om 23:36
683 Antwoorden / 5 Vragen

Bij vereniging is de ALV, de algemen leden vergadering waar iedereen "altijd" naar toe gaat en dus ook weet wat er besloten is, is de hoogste besluitnemend orgaan. Als er dus jaarbetaling is en er voor 1 mei opgezegd moet worden kunt u max om coulance vragen, echter, rechten heeft u niet.

Tr
door Trostomaat - Jul 8, 2020 om 23:49
239 Antwoorden / Vragen

Kijk vooral eerst in de statuten. Wat staat daar over het 'boekjaar'? Wat staat er over opzeggen?

Iv
door Ivo W Jul 9, 2020 om 08:19
729 Antwoorden / Vragen

Wat er over het boekjaar staat, is niet relevant. Het boekjaar van de vereniging zoals vastgelegd in de statuten staat volledig los van de regels in het Huishoudelijk Reglement met betrekking tot opzegging en contributie betalingen.

Het kan prima zo zijn dat het boekjaar loopt van 1 januari tm 31 december, terwijl het lidmaatschap loopt van 1 juli tm 30 juni.

In dit geval lijken de leden te hebben afgesproken dat het lidmaatschap inderdaad loopt per seizoen van 1 juli tm 30 juni en dat opzegging minimaal één maand voor aanvang van het nieuwe seizoen gedaan moet worden.

Eenmaal afgesproken door de leden, dient het bestuur simpelweg uitvoering te geven aan die afspraken.

Vm
door Vmnae Jul 9, 2020 om 11:54
Antwoorden / Vragen

.

panter22
door panter22 - Jul 9, 2020 om 08:39
6599 Antwoorden / Vragen

Je bent mooi op tijd met opzeggen voor het volgende seizoen.
Tenminste als je op de juiste manier opzegt.
Dat je dochter opeens geen zin meer in hockey heeft, had ze eerder moeten bedenken.
Je bent te laat om voor dit seizoen op te zeggen, dus betalen. Daar kun je niets mee.
Maar de vereniging wel,als je weigert te betalen,
De regelementen van de club gelden voor iedereen.

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2020 om 10:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kunnen wij hier iets mee?
Nee. Je moet gewoon betalen.

Ik moest dit voor 1 mei doen volgens de regels van de club. Dit wist ik niet.
Maar dat had je wel moeten/kunnen weten als je de info van de club gelezen had.

mo
door mof - Jul 10, 2020 om 10:06
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u lid bent van een club en het is een vereniging dan bestaan er statuten en een huishoudelijk regelement. Lees dat eens nauwkeurig door. Daar bent u aan gehouden.
Mocht u dan nog steeds moeten betalen dan kunt u het aan de algemene ledenvergadering voorleggen. Dan zou die nog kunnen beslissen dat u
deels of geheel kwijtschelding krijgt.
Lid zijn van een vereniging betekent gezamenlijke verantwoordelijkheid. Maar als u door een vergissing te laat bent geweest met opzeggen is dat
niet in het verenigingsbelang om u verplicht het jaar te laten volmaken. Levert toch vooral slechte publiciteit op dacht ik zo.

HeinKooij
door HeinKooij - Jul 10, 2020 om 10:47
4 Antwoorden / Vragen

Elke vereniging die bij een bond is aangesloten, moet voor ieder lid een behoorlijke bijdrage betalen aan die bond; dus ook aan de KNHB. De leden moeten voor een bepaalde datum al ingeschreven zijn voor het volgend seizoen, dus worden of zijn er al kosten gemaakt. Die datum voor opzeggingen wordt niet voor niets vastgesteld.

ma
door marleenvanh - Jul 10, 2020 om 11:51
451 Antwoorden / 1 Vragen

U zou het kunnen proberen te vragen of ze met (bijvoorbeeld) 3 maanden doorbetalen accoord kunnen gaan. Dit ook afhankelijk van hoe veel de opzegging te laat was.(dagen? weken? -meer dan- een maand?), hoe lang uw dochter lid geweest is.... Maar wanneer ze hun poot stijf houden, tja, dan staan zij in hun recht want, legaal gezien: Uw 'fout'!

rj
door rjw Jul 12, 2020 om 09:52
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Het is een vereniging, dus TS hoort ook bij "ze".... Dit beleid is door de leden bepaald.

Bv
door BvdEvB - Jul 10, 2020 om 12:08
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het slimst is t om contact op te nemen met de penningmeester. Geef aan dat je 1 mei over t hoofd heb gezien. Het is nu begin juli er zijn nog niet heel veel extra kosten gemaakt. Geef aan dat je de gemaakte kosten uiteraard wil betalen en vraag verder om coulance. Ze hoeven het niet te doen maar het is meestal de toon die de muziek bepaalt.

Dat vind ik overigens ook van de reacties die soms gegeven worden....onnodig lelijk wordt er vaak gedaan. Maar dit terzijde

panter22
door panter22 Jul 11, 2020 om 16:19
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt dus wel een opzegdatum, maar als het even niet uitkomt, dan kom je er met een goede babbel bij de juiste persoon wel weer onderuit. Als dat zo gemakkelijk gaat, dan hoef je ook geen opzegdatum meer te hanteren.

diumenge
door diumenge Jul 11, 2020 om 18:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zie geen lelijke reacties, welke bedoel je?

rj
door rjw Jul 11, 2020 om 20:03
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Blijkbaar is het tegenwoordig al lelijk als je zegt "jammer maar helaas". Want dat is toch de strekking van de meeste antwoorden. Misschien dat er daarom ook zoveel mensen zijn die zich "onbeschoft" behandeld voelen. Enig tegengas bij de prinsjes en prinsesjes en ze zijn overstuur....

Je
door Jennebel - Jul 10, 2020 om 13:37
2 Antwoorden / Vragen

50 jaar geleden moest je op mijn handbalvereniging al voor 1 april opzeggen voor het volgende seizoen. Dat is niet alleen voor het afdragen van een gedeelte van de contributie aan de bond maar in de zomermaanden worden door vrijwilligers de nieuwe teams samengesteld. Terwijl de meeste leden lekker op het strand liggen, moeten er indelingen, schema's en meer van dit soort "saaie" dingen geregeld worden. Daar moet je op tijd bij zijn ⚽ ⚾ ????

aurora1
door aurora1 - Jul 11, 2020 om 19:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, daar kunt u niets mee. Te laat is te laat, anders kunnen alle data en termijnen wel doorgestreept worden. Maar als u nu opzegt voor volgend jaar bent u in ieder geval wel op tijd. Overigens vallen de kosten voor een heel jaar eigenlijk wel mee. En dan te bedenken dat dergelijke verenigingen in de regel alleen dankzij vrijwilligers kunnen bestaan. Van bardiensten tot bestuur, scheidsrechters etc.