adjepatatje
door adjepatatje Apr 20, 2004 om 13:52
Voeding & gezondheid

Verse Tonijn

Heeft iemand recepten voor het bereiden van verse tonijnfilet. Kan je dit rauw/rood eten en is diepvries net zo lekker als vers.

21836 4 Rapporteer

kapaan
door kapaan - May 7, 2004 om 18:48
11 Antwoorden / 2 Vragen

hallo

recepten heb ik zat voor je maar je moet is kijken op www.smulweb.nl over tonijn zels dit kan je rauw eten denk maar aan shusi invriezen kan ook maar is wel minder lekker dan vers en hij verliest zijn kleur

maryvon
door maryvon - Jun 4, 2004 om 13:43
99 Antwoorden / 44 Vragen

Dit is 1 van mijn favoriete recepten,

hij komt van de site, Tijd voor vis.zeker een aanrader,en tonijn kan je rauw eten, neem dan wel verse, maar voor dit recept kan je heel goed diepvries nemen.

Gegrilde tonijn met tomatenboter

4 tonijnmoten (175 g elk)
1 uitje
1 teentje knoflook
2 eetlepels olijfolie
2 theelepels tomatenketchup
2 eetlepels fijngeknipte bieslook
75 g zachte boter
zout, peper

Hak het uitje en de knoflook fijn.

Bak het uitje in 1 eetlepel olie op een laag vuur goudbruin (3-4 minuten). Voeg na 2 minuten de knoflook toe. Voeg de tomatenketchup toe en bak het geheel al roerende 2 minuten. Laten afkoelen.

Meng het koude tomatenmengsel met de bieslook, de zachte boter, een snufje zout, een snufje peper en een snufje cayennepeper.

Verwarm de grill voor op de hoogste stand. (Of steek de barbecue aan en laat deze goed heet worden.)

Spoel de tonijn met koud water af en dep de vis droog.

Bestrijk de tonijn met een beetje olie en laat de moten op of onder de grill aan beide kanten bruin en rose van binnen worden (2-3 minuten elke kant).

Bestrooi de vis met een beetje zout. Leg de moten op 4 borden en schep de tomatenboter erop.

Serveer met een gemengde salade en gekookte tagliatelle.

ko
door kookjuf - Oct 17, 2005 om 21:30
2 Antwoorden / 0 Vragen

tonijn is een zeer vetarme vis die zeer goed rauw te eten is. er zijn vele soorten tonijn te koop. in ned. koopt de gemiddelde consument de blue fin tonijn.

indien een stuk tonijn ingevroren is geweest kan deze droger zijn dan de verse moot. grill of bak tonijn altijd kort aan beide kanten. hij is het lekkerst als deze rood is van binnen.

probeer eens een tonijnburger met wasabi mayonaise en kikkomon soya saus.

vers gesneden rauwe tonijn salade, tartaar van tonijn met kappertjes, mosterd, pijnboompitjes, rucola sla fijn gesneden, peper en zout. heerlijk met een lekker stukje brood en wat mayo

groet een kookjuf

tovenaer
door tovenaer - Oct 29, 2006 om 13:21
3 Antwoorden / 3 Vragen

Recept voor een heerlijke tonijnsalade:

Tonijn, vers gekookt of uit blikKomkommer,Tomaten, mayonaise of slasaus,kropsla,stokbrood, boter, mais uit blik, beetje tomatenpuree,paprika, courgette,

Maak de kropsla even apart aan met wat olijfolie. Stokbrood in mandje, in hapklare brokken. Boter in schaaltje erbij.

De tonijn, komkommer, courgette, tomatenpuree, slasaus, tomaten en mais mengen als het kleingesneden is.Gekookt ei kan er ook nog bij. Maak het mengsel niet te nat, dat gaat moeilijker op het stokbrood.Dus onderwijl eens afgieten. Smullen maar. Dillespitzen en peper en zout erbij en tijm evt.