ad
door adjek Sep 17, 2008 om 14:49
Voeding & gezondheid

Waar koop ik gist?

In veel deegrecepten moet gist, maar ik kan bijv. bij AH of Lidl of andere supermarkten dit produkt niet kopen, weet iemand waar wel?

Bij voorbaat dank voor uw tip.

adjek.

101598 8 Rapporteer

stacey
door stacey - Sep 17, 2008 om 14:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Droge gist is gewoon in zakjes bij de supermarkten verkrijgbaar (deka markt heeft het in elk geval), verse gist kun je veelal wel regelen bij de bakker.

Succes,

poltol
door poltol - Sep 17, 2008 om 14:52
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Gist koop ik altijd bij de warme bakker.

Vr.gr. poltol

stacey
door stacey - Sep 17, 2008 om 15:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Dr. Oetker Gist -Droge gist zit in een doosje met afzonderlijke zakjes (7 gr per stuk).

Doosje is rood als ik me goed herinner en ze liggen bij de bakproducten, hier naast de zakjes vanillesuiker ed.

Bij Lidl en Aldi verkopen het niet volgens mij, althans heb het daar nooit gezien maar AH, Vomar ed zou het wel gewoon moeten hebben volgens mij, het is een veelgebruikt product lijkt me.

brynnar
door brynnar - Sep 18, 2008 om 09:30
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Gedroogde gist is in praktisch elke supermarkt te krijgen, ook (en zeker) AH. Meest verkochte (en ook aangeboden) is Dr Oetker, 3 zakjes van 7 gram. Groene verpakking met de tekst GIST/LEVURE. Te vinden bij de bak- en meelproducten (dus bij broodmix, pannenkoekmix, etc). Goed zoeken, want het zijn maar kleine zakjes.

Verse gist, inderdaad, bij de warme bakker.

Mvgr - B

fr
door franssens - Nov 19, 2008 om 12:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Adjek

Verse gist is alleen verkrijgbaar bij bakkers die zelf nog brood bakken. Misschien niet expliciet te koop, maar als je er naar vraagt willen de meeste warme bakkers je best van dienst zijn hoor.

Alternatief 1: gebruik gedroogde gist, verkrijgbaar bij elke wat grotere supermarkt (dacht dat het merk Dr.Oetker was, maar ben niet helemaal zeker)

Alternatief 2: probeer eens zuurdesembrood. Zuurdesem is niet zo moeilijk te maken, maar kost wel tijd. Recepten daarvoor in elk biologisch kookboek te vinden.

Succes met het bakken.

''Enthousiaste broodbakker''

pe
door peeta - Jul 7, 2012 om 14:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

gedroogde gist is sterker dan verse gist, als je gedroogde gist gebruikt, moet je ongeveer de helft gebruiken van normale gist
meestal staat er op de verpakking van droge gist ook wel hoeveel gram gedroogde gist gelijk is aan hoeveel gram verse gist!

abarth
door abarth - Jul 7, 2012 om 15:21
845 Antwoorden / 19 Vragen

Peeta,
Goede tip maar het is niet nodig om topics van 4 jaar oud weer naar boven te halen.

Zet zoiets liever neer bij tips.

ma
door martin1970 - Dec 28, 2012 om 19:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kan de redactie de reactie van deze oliebol (aka abarth) even weghalen? Goede reacties zijn altijd welkom!