jl
door jltimmermans Oct 26, 2011 om 15:42
Voeding & gezondheid

Wachttijd Tandarts

Ik wacht op 'n oproep van 't ziekenhuis
om onder narcose m'n tanden te laten trekken.Maar de wachttijd is ong. 23
weken.Erg lang vind ik,is hiervoor een
kortere weg?

429 9 Rapporteer

su
door susannef - Oct 26, 2011 om 16:17
303 Antwoorden / 9 Vragen

Ik denk het wel. U kunt bij uw ziektekostenverzekering navraag doen of voor dezelfde behandeling in andere ziekenhuizen een kortere wachttijd geldt.
Succes en sterkte!

birdies
door birdies - Oct 26, 2011 om 16:23
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......is hiervoor een kortere weg?........

1. Bel eens wat andere ziekenhuizen, mss hebben zij een kortere wachttijd.
2. Je gebit onder plaatselijke verdoving bij de tandarts laten trekken.

su
door susannef - Oct 26, 2011 om 16:29
303 Antwoorden / 9 Vragen

@birdies Het laten trekken van tanden onder volledige narcose gebeurt meestal niet zomaar; ik neem aan dat TS er een goede reden voor heeft om dit niet onder plaatselijke verdoving bij de tandarts te laten doen.

Rondbellen naar andere ziekenhuizen moet je voorzichtig mee zijn; niet alle ziektekostenverzekeraars hebben namelijk een contract met elk ziekenhuis waardoor je dan de kans loopt de rekeningen zelf voor te moeten schieten.
Dat zou toch een ongename verrassing zijn...

birdies
door birdies - Oct 26, 2011 om 16:31
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@susannef: dat laatste heb je gelijk in, even niet aan gedacht. Komt omdat ik bij mijn zorgverzekeraar in alle Nederlandse ziekenhuizen terecht kan.

su
door susannef - Oct 26, 2011 om 16:34
303 Antwoorden / 9 Vragen

@birdies Jammer dat er hier geen reclame gemaakt mag worden;)

Wellicht dat TS ook nog naar België of Duitsland uit kan wijken; ik woon zelf op redelijke afstand van België en weet dat veel mensen voor het bezoek aan een specialist naar Gent, Brugge of Antwerpen uitwijken.

tenormin
door tenormin - Oct 26, 2011 om 16:48
16927 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=susannef schreef op woensdag 26 okt 2011, 16:34]@birdies Jammer dat er hier geen reclame gemaakt mag worden;)

Wellicht dat TS ook nog naar België of Duitsland uit kan wijken; ik woon zelf op redelijke afstand van België en weet dat veel mensen voor het bezoek aan een specialist naar Gent, Brugge of Antwerpen uitwijken.

Wordt dit dan vergoed vanuit aanvullende verzekering of valt dit onder operatiekosten en vergoeden ze dit ook in buitenland? (wil even meeliften of vraag van TS).

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 26, 2011 om 17:14
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou zeggen lees je polis eens door.

su
door susannef - Oct 26, 2011 om 17:18
303 Antwoorden / 9 Vragen

@tenormin Mijn ziektekostenverzekeraar (CZ) heeft een contract met een aantal buitenlandse ziekenhuizen. Bij mijn weten worden de behandeling uit hetzelfde verzekeringsdeel (hetzij basisverzekering, hetzij aanvullende verzekering) betaald als wanneer je je in Nederland zou laten behandelen.

tenormin
door tenormin - Oct 26, 2011 om 17:22
16927 Antwoorden / 108 Vragen

susannef, okay, thanks.
@sonjaatje, beetje lazy, maar doe ik.