kr
door kranenburg7 Nov 26, 2006 om 13:17
Voeding & gezondheid

Wie betaalt

is collectief verzekeren basispakket via independer vertrouwd?tenslotte gaat voor niets alleen de zon soms op.

269 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Independer is GEEN zorgverzekering, doch een vergelijkingssite!

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

goed lezen! independer bied wel degelijk een verzekering aan met 10% korting van ohra

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja het is en blijft vertrouwd wat ze op die site beweren

Het gaat tenslotte om de euros die het scheelt en het pakket waarop je je verzekerd heb

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

dus wel goed de voorwaarden doorlezen waarvoor je je verzekrd bij hun

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Je kunt via bv Independer collectief verzekeren maar ook via werkgever soms of via FNV, kijk wat het beste aansluit bij je wensen/ de goedkoopste uitkomst geeft voor u.

----In 2006 hebben veel mensen zich collectief verzekerd. Bijna 40% van het totaal aantal verzekerden. Werkgevers hebben collectieve verzekeringen voor werknemers; patiëntenverenigingen, vakbonden en ouderenbonden voor hun leden. En andere organisaties, zoals onafhankelijke bemiddelaars, voor iedereen die zich aan wil sluiten.
Hoe groter een collectief, hoe sterker de onderhandelingspositie tegenover de zorgverzekeraars. --------

http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=61774#p5

Groetjes,

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag is hoogstens in hoeverre independer ook independent is of wel onafhankelijk. Zij bieden een aardige mogelijkheid via OHRA als al gemeld maar het is ook zaak om na te gaan of met die gunstige aanbieding ook wordt voorzien in al uw verzekeringsbehoeften en dat is een geheel andere zaak. Wees er ook van bewust dat mogelijk bij het oversluiten van de aanvullende verzekering (en daar gaat het met name om met betrekking tot de verzekeringswensen) dat dat na opzeggen bij de een niet door de ander daarna wordt geweigerd. het basispakket is overal gelijk, de aanvullende pakketten niet.

Ga dus goed na wat u nu verzekerd heeft en of OHRA u dat ook biedt via Independer.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

kranenburg,

independer isd inderdaad een vergelijkingssite, maar je hebt wel volledig gelijk. Ze bieden collectieve verzekeringen aan van onder adner Ohra, Unive en noem maar op.

Zij zijn echter straks níet de verzekeraar, maar slechts de zeg maar assurantie tussenpersoon. Zij bemiddelen tussen jou, de klant, en de verzekeraar. Omdat Independer veel mensen kan bereiken, kan onder andere Ohra een korting aanbieden voor een ieder die zich via independer verzekert.

Afhandeling van declaraties en dergelijke zullen gewoon via de verzekeraar lopen en de incasso van de premie zeer waarschijnlijk ook.

Linda

in kasse is hier vorige week een item over geweest, kijk dat nog eens na.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

het betekent wel dat mensen ,vooral ouderen,meer moeten betalen om de korting van anderen te compenseren

ve
door verwijderd - Jan 10, 2007 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Independer, maar ook andere Website's, gaf eind 2005 bij de invoering van de zorgverzekering aan mensen die niet via werkgever of vakbond in aanmerking kwamen voor een collectief contract de mogelijkheid om toch collectief, dus met korting, verzekerd te worden. Inmiddels bieden zorgverzekeraars al een collectieve verzekering aan ook al ben je nog geen lid/deelnemer van een collectief. Vraag hierbij; Zit er nog zoveel rek in de zorgpremies?

Maar je gaat altijd een overeenkomst aan met de zorgverzekeraar. In die overeenkomst is er verantwoordelijkheid voor de verzekerde en de verzekeraar voor de voorwaarden.

Via XXX afsluiten als dit korting oplevert, is als op een andere manier geen korting wordt ontvangen, een goede mogelijkheid. Om objectief te kunnen vergelijken; Vraag zelf een offerte aan en vraag via bv Independer een zelfde offerte aan. Leg beide offertes naast elkaar. Vergelijk en beslis