zi
door zijlstra Nov 18, 2003 om 13:29
Voeding & gezondheid

Zelf ziekenhuis uitzoeken?

In april verwachten wij ons 2de kind. Nu wonen wij in de polder en hebben we van de verloskundige te horen gekregen dat de bevalling alleen in Lelystad plaats kan vinden. Veel liever zouden we naar Heerenveen gaan (is ongeveer evenver rijden). Dit ook mede omdat ik het ziekenhuis ken en daar onze fam. woont. Mag je zelf niet meer een ziekenhuis uitzoeken?

1236 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik woon in Tilburg en mocht wel kiezen uit de twee zieknhuizen die onze stad rijk is. misschien mag het niet van de verloskundige omdat het dan voor haar te ver is om tussendoor naar een andere bevalling te rijden. vraag het na en anders ook bij je ziekenfonds. succes met je zwangerschap!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, gefeliciteerd met je zwangerschap.
En ja hoor je mag ten alle tijde zelf je ziekenhuis uitzoeken.
Alleen heeft waarschijnlijk de verloskundige een afspraak met het ziekenhuis in Lelystad, dus zal ze niet met je mee gaan naar Heerenveen. Maar je kunt ten alle tijden contact opnemen met het ziekenhuis in Heerenveen en deze vraag voorleggen. Ik weet zeker dat er een oplossing voor is.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hadden dat probleem ook. Ik wilde niet in Lelystad bevallen, maar in zwolle. Uiteindelijk ben ik gewoon lekker thuis bevallen. Maar het is inderdaad wel zo dat je zelf mag kiezen. Alleen gaat de verloskundige dan niet mee naar het ziekenhuis en zal de gyn. de bevalling moeten doen. Maar of daar dan weer extra kosten aan verbonden zijn? Ik denk het wel. Maar laat je goed informeren door je verzekering en door het ziekenhuis.
Een goed bevalling en kraamtijd gewenst.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet niet of je zowiezo poliklinisch wil bevallen. Maar ga je voor de eerste instantie voor een thuisbevalling dan is het eerst afwachetn of er wel plaats is in het ziekenhuis van je keuze. Staat het van tevoren al vast dat je in het ziekenhuis bevalt is er volgens mij niks aan de hand.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

soms heb je niet zoveel te kiezen, weet ik uit ervaring. Als het puur om een poliklinische bevalling gaat, moet er maar net een verloskamer vrij zijn. En dan gaat het dus niet alleen om wat je wilt, maar is er plek? Ik hab aan den lijve ondervonden dat dat nog helemaal niet vanzelf sprekend is! Gaat de gyn het doen of de verloskundige? Neem je je eigen verloskundige mee, dan heb je grote kans dat je naar lelystad moet, omdat ze daar waarschijnlijk afspraken heeft gemaakt over het begeleiden van bevallingen en die heeft ze waarschijnlijk niet in heereveen.
In overleg kan veel, maar niet alles. Succes en een goede bevalling!

ve
door verwijderd - May 15, 2005 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

normaal gesproken mag je je eigen ziekenhuis uit kiezen ben zelf twee keer door medische indicatie bevallen in het zieken huis.

het ligt erook aan welke gyn bij welk zieknhuis is verbonden

ve
door verwijderd - Jul 14, 2005 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben over 6 weken uitgerekend van de tweede en moet ivm een keizersnede de eerste keer nu op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen.

Ivm een traumatische bevalling de vorige keer wil ik nu ook in een ander ziekenhuis (Zwolle) bevallen ook omdat daar 24 uur per dag een anestesist aanwezig is.

Mij is echter door het ziekenhuis gezegd dat dat alleen maar kan met een verwijzing van de verloskundigen of huisarts. Binnenkort heb ik een gesprek met de verloskundigen hierover..ik hoop dus dat ze me dat wel willen geven......

Meer informatie en ervaringen hierover hoor ik graag.