di
door dikkemick Apr 27, 2005 om 13:08
Voeding & gezondheid

Zelfbruinende zonnebrand

Hoewel ik best van een zonnige dag hou, kan ik er niet echt tegen om te gaan bakken in de zon. Buiten de migraine die dit opleverd wordt ik dus ook bijna niet bruin

Dit jaar wil ik toch graag een kleurtje en wil mijn toevlucht zoeken in de zelfbruiners. Wie heeft hier ervaring mee? met de smeersels de casules en de doekjes. wie geeft raad?

23525 14 Rapporteer

de
door deoude - Apr 28, 2005 om 09:29
1 Antwoorden / 2 Vragen

Neem een goede en dure zelfbruiner. Test eerst een klein stukje huid in je nek of op je onderarm en kijk dit een dag aan. Ik heb al twee keer gehad met zelfbruinende cremes dat mijn gezicht hobbelig , overgevoelig en ruw werd omdat ik te ongeduldig was om het eerst te testen met het resultaat dat ik zeker twee weken voor aap liep. En een zogenaamde zongebruinde huid is tegenwoordig eerder een teken van ongezondheid. In ieder geval...succes ermee.

sanvw
door sanvw - Apr 28, 2005 om 09:39
32 Antwoorden / 9 Vragen

Hoii,

Ik las laatst ergens dat je het beste eerst je huid met een lotion kan insmeren en daarna de zelfbruiningscreme. Het schijnt dat je huid dan minder vlekkerig wordt.

Zelf nog niet geprobeerd.. misschien het proberen waard.

Groeten San

ch
door chameleons - Apr 29, 2005 om 19:08
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi, ik heb ooit ergens een test gelezen: in zoiets als de Flair, door medewerkers van het desbetreffende blad zelf getest. Hierbij kwam de Hema zelfbruiner als niet duur en goed uit... ik heb hem ook zelf gebruikt en heb er geen enkel nadelig iets van ondervonden. Mooi bruin, geen vlekken en zeer betaalbaar. Tot enkele malen toe een goede ervaring! Succes met de rest....

ol
door olympicton - Apr 29, 2005 om 19:41
63 Antwoorden / 16 Vragen

wat goed werkt, kost 1,99 voor 2 tissues is van Lóreal,Bronze  .... waarvoor op TV ook rekleme wordt gemaakt!!

wel goed met de tissue verdelen.Wordt mooi zonder rare vlekken, en je kunt goedkoop proberen!! Groeten,Ton

mo
door moniq - Apr 29, 2005 om 20:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik altijd Soleil van Lancome (kleur Auto bronzant). Dit is een hele goede. Je hebt geen last van vlekken als je het normaal uit smeert. Wel goed je handen wassen na afloop. De tip die ik de eerste keer kreeg was: eerst scrubben. Op droge huid wordt het na het smeren namelijk donkerder. Hij is niet goedkoop, maar zeer zeker goed en niet na 2 dagen al weg. Je kan er ook mee in het water.

vlo
door vlo - Apr 29, 2005 om 21:25
5 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi,

Ook ik gebruik momenteel Hema zefbruiner. trouwens alle cosmetica producten zijn goed van de Hema. Ook Etos en Kruidvat gebruik ik regelmatig.Begin zuinig!  Om een goede verdeling te krijgen gebruik ik eerst  bodylotion, hierdoor wordt het beter verdeeld en is de eerste keer niet zo intensief. dit voer je langzaam op al naar gelang hoe diep gekleurd je wilt worden. let wel op plekken met weing vlees want die worden direct donker; knie en elleboog .Omgekeerd kan je ook eerst zelfbruiner en dan creme of bodylotion gebruiken. Boen na elke keer je handen heel zorgvuldig met voldoende zeep om verkleuring in hand te voorkomen. Creme is het beste;Gel vind ik niet prettig omdat het de handen snel bruin maakt. Veel succes er mee.

po
door poezen1 - Apr 29, 2005 om 21:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik word zelf altijd heel snel bruin, maar heb geen geduld meer om lang te zonnen, dus gebruik van het merk GARNIER Ambre solaire perfect bronzer, na 2 dagen al behoorlijk bruin. Alleen na het opbrengen je handen aan de binnenkant goed wassen.

Ik ben zeer tevreden

Ineke Limburg

ni
door nietwiet - Apr 30, 2005 om 00:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Zelf heb ik van Etos zelfbruinende bodylotion gebruikt. Smeert makkelijk uit, en als je het goed gebruikt geeft het geen vlekken. Goed uitsmeren is dus een must (geldt voor alle producten lijkt me) en niet te veel in 1 keer gebruiken. Wel lange droogtijd nodig, anders geeft het af op kleding. Ook na het douchen moest ik me droog deppen ipv wrijven, anders gaf het af. Als je hiermee rekening houdt, is het prima spul. Eerst elke dag gebruiken, tot de gewenste kleur (was bij mij binnen 1,5 week) daarna 2 a 3 keer per week herhalen (ze bevelen zelf 1 a 2 keer per week aan, maar dat hielp bij mij niet)

elenay
door elenay - Apr 30, 2005 om 18:52
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Je hoeft absoluut geen dure spullen te gebruiken. Zelf gebruik ik Gezond&Wel en die van de Hema. Scrub eerst je huid door zout met olijfolie (Aldi) in een potje te mengen en daarmee te scrubben. Smeer je handen eerst in met olie en ga dan voorzichtig smeren. Goed uitsmeren en knieen en ellebogen maar eventjes aanraken anders wordt het te donker. Twee keer per week is voldoende. Smeer je huid voordat je gaat douchen of baden eerst in met olijfolie en was je met sebamedzeep (is geen zeep!). Door de olie kun je makkelijk met een scheermesje over je huid en ben je zo geschoren, zonder die scheermiddelen te hoeven gebruiken. Lekker goedkoop en goed voor je huid! Je huid wordt zalig zacht en gevoed met vitamine E.

pi
door piek - May 1, 2005 om 10:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

aanrader lóreal sublime bronze gel absoluut mooi en zonder vlekken heerlijk zacht op de huid! gebruik het al een paar maanden.niet te dik aanbrengen geeft het meest natuurlijke resultaat.

pd
door pduppie - May 1, 2005 om 11:44
1 Antwoorden / 5 Vragen

ik gebruik de zelfbruiner van de reformwinkel en die werkt prima en is niet duur.

pduppie

zo
door zonnetje1958 - May 2, 2005 om 11:32
13 Antwoorden / 13 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Waar ik niemand over hoor is de vreselijke geur die je verspreidt als je een zelfbruinende creme van bepaalde merken op je huid hebt. Ik heb meegemaakt dat een verkoper letterlijk een stap achteruit deed toen hij te dicht bij me kwam. (En ik gaf hem geen ongelijk!) Die doe ik dus niet meer op. (Kan hier helaas het merk niet meer geven, want ik heb hem bij Klein Chemisch Afval gedaan). Ook een kennis van mij zoekt al jaren naar een niet-stinkende zelfbruiner. Maar omdat we allebei jarenlang niets anders konden vinden dan stinkende varanten hebben we het zelfs een tijdje opgegeven. Maar sinds een jaar ontdek ik ineens allerlei niet-stinkende en zelfs lekker ruikende merken! Eindelijk hebben de fabrikanten daar dus iets op gevonden.

Ook lees ik nergens iets over het al dan niet bevatten van een UV-filter van de zelfbruinende cremes. Dat is m.i. wel heel belangrijk als je het s morgens opbrengt en daarna naar buiten gaat! Er zijn nl. ook merken ZONDER UV-filter!

Hier volgen enkele merken die WEL lekker ruiken en die mooi bruin maken.

Ambre Solaire Protect Bronzeur visage, UV-factor 8, tube 75ml.

Nivea Sun- Sun Touch zelfbruinende creme, ZONDER UV-filter, pompje 50ml.

LÓreal Plenitude Sublime Bronze Gezicht, UV factor 8, flacon 125ml.

Wat de prijs betreft: ik heb zowel de tube Ambre Solaire als het pompje Nivea Sun bij Zeeman gekocht, die daar op verschillende momenten een partij van hadden staan. Ik heb het dus voor enkele euro's kunnen uitproberen. Loop af en toe eens binnen bij Zeeman, ze hebben regelmatig zoiets staan.

Tot slot: Ik gebruik geen lotion of olie of andere dingen, ik breng het gewoon op een schone huid op, goed uitsmeren, prima resultaat, mooi bruin, geen vlekken. Dit geldt voor alle drie de genoemde merken.

Veel succes.

me
door metafora - May 5, 2005 om 22:18
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al jaren de Bruin zonder zon Notenmelk van het Kruidvat. Heb nog 3 flessen staan, want op een gegeven moment was het alleen maar in cremevorm te krijgen. De Notenmelk smeert echter veel beter uit. Vlekt niet en is gemakkelijkk met de handen aan te brengen. Wel je handen aan de binnenkant wassen na afloop. Het geeft niet af en kan zeer gelijkmatig verdeeld worden. Ook geschikt voor gezicht, lichaam.Mijn benen begin ik te behandelen zodra het lente wordt. Kleurt snel op en is voor mij de beste en goedkoopste manier om niet teveel in de zon te hoeven liggen en toch een gezond kleurtje te hebben. P.s. Het is nu weer als Melk te verkrijgen.

je
door jeria - May 9, 2005 om 01:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook altijd problemen gehad met bruin zonder zon (vlekken),sinds vorig jaar meng ik bruin zonder zon met gewonwe body lotion en gaat het altijd goed.Ik heb nooit meer vlekken.Wel altijd de handen wassen na behandeling.

Succes ermee. Groetjes van Ria