student538
door student538 Nov 14, 2013 om 14:58
Voeding & gezondheid

Ziek door het gebouw?

Klimaatbeheersing of airco's op je werkplek. Sommige mensen worden er nogal ziek van. Zie ook kranten artikel: http://www.ziekenhuis.nl/forum/algemeen/ziek-door-sick-building-syndrome/item24357

Vandaag de dag is het nog steeds niets anders. Het klimaat is nogal verslechterd door toename aan werkplekken in dezelfde ruimte.

Wilt u de rapportage lezen van de arbeidsinspectie? 55 pagina's kunt u zien op:

http://www.filedump.net/dumped/langemarktstraat14leeuwarden1384435999.pdf

http://www.filedump.net/dumped/langemarkstraat14leeuwarden21384436298.pdf

Volgens een arbo-arts kan het ook zijn dat een paar mensen last van het klimaat hebben. Het is erg lastig om hier iets aan te doen. Dan moet soms iemand ander werk zoeken.

Zijn hier mensen op het forum die hier ook hinder van ondervinden? Eerder heeft Radar eens programma besteed aan de slechte ventilatie op basisscholen.

3888 14 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 14, 2013 om 15:47
16877 Antwoorden / 108 Vragen

KLIK. Hier wat reacties over de vraag.

pi
door pieterwolters - Nov 14, 2013 om 16:07
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het past wel in het rijtje ME en muisarmen. Hoor je ook niets meer over. Er zijn gewoon teveel mensen die geen echt werk te doen hebben, en dan ga je dit soort onderzoeken doen.

zwemmer
door zwemmer - Nov 14, 2013 om 16:08
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik denk dat hypochondrie en verbeelding een grote rol spelen bij het constateren van een ziekte. Een vage onvrede in het lichaam moet ergens aan toegewezen worden. En, dan gaan we weer met zakken vol zinloze medicijnen bij de apotheek weg. Alleen de farmaceutische industrie vaart er wel bij. Vergeet dat Sick-building-syndroom. Het is allemaal lariekoek.

Zwemmer

aurora1
door aurora1 - Nov 14, 2013 om 16:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als je (wederom) een discussie wilt beginnen over een algemene stelling dan is de rubriek Discussies geschikter. Ik zie geen concrete (persoonlijke) consumentenvraag.

pino123
door pino123 - Nov 14, 2013 om 16:10
2772 Antwoorden / 14 Vragen

Waar is de vraag..... Of gaan we het daarna weer over kattenverschrikkers hebben?

En wat ga je doen met de informatie over ventilatie.... Een hetse beginnen tegen airco?

kriekra
door kriekra - Nov 14, 2013 om 16:52
204 Antwoorden / 64 Vragen

Bij een voormalige werkgever stond na een interne verhuizing mijn bureau precies onder de airco, waardoor ik continue koude lucht in mijn nek geblazen kreeg. Daarnaast zat ik ook op de tocht. Ik had hierdoor vaak last van hoofdpijn en een stijve nek en schouders. (ook al trok ik een sjaal en warmere kleding aan). Ik mocht geen andere werkplek. Tot er op een gegeven moment weer een interne verhuizing kwam en ik een betere plek kreeg.

Bij weer een andere werkgever was het gebouw slecht geïsoleerd. Ik zat bij een raam met enkel glas een een kapotte verwarming. Het kon daar in de winter niet warmer worden dan 15 graden. Dat is erg koud voor werk waar je het grootste deel van de dag achter je bureau zit. Het was erg onaangenaam, vooral mijn handen waren ijsklompen, want je kan niet met handschoenen je toetsenbord bedienen, maar ik had niet het idee dat ik daar meer last had van verkoudheid ofzo,

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2013 om 17:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onzin.

student538
door student538 - Nov 14, 2013 om 18:14
16 Antwoorden / 14 Vragen

Onzin?! Ik vind dat respectloos door dit zo te stellen. Heeft u de kennis in pacht door dit te stellen? Er waren heel veel mensen op een gegeven moment ziek. Het is toen veranderd nadat er heel veel mensen in het gebouw er bij kwamen. Terwijl het daarvoor een de arbo normen voldeed. Als je meer mensen op een oppervlakte hebt dan moet er ook iets gewijzigd worden. Op de co2 meter stond 1800 ppm. Het was er een bedompte lucht. Ook de arbeidsinspectie heeft gezegd dat dit vaker voorkomt bij callcentra. Als u beweert het allemaal maar onzin is dan wil ik van u ook een wetenschappelijke onderbouwing! Kennelijk heeft u de klachten van de werknemers niet doorgenomen. Dus uw conclusie is al deze mensen lijden aan hypochondrie. Misschien overkomt het u ook eens in zo een situatie en dat u dan niet serieus genomen wordt.

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2013 om 20:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U stelt hier een vraag, maar haalt er van alles bij. Heeft u last op uw werk of school? Klaag dan bij die arbeidsinspectie.
Wat doet het er toe of anderen er ook last van hebben.

student538
door student538 - Nov 14, 2013 om 20:22
16 Antwoorden / 14 Vragen

De arbeidsinspectie doet inderdaad controle's maar niet alles kan iets voor op gevonden worden. Tros Radar heeft eens onderzocht bij basisscholen. Daaruit bleek dat de scholen niet goed geventileerd worden. Als dit onzin zou zijn dan zou een programma als Radar hier ook geen aandacht aan schenken. Ik haal er van alles bij? Dat is uw mening in deze. Als mensen hierop geen serieus antwoord willen geven dan heb ik liever ook geen antwoord.

pino123
door pino123 - Nov 14, 2013 om 21:13
2772 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=student538 schreef op donderdag 14 nov 2013, 20:22]De arbeidsinspectie doet inderdaad controle's maar niet alles kan iets voor op gevonden worden. Tros Radar heeft eens onderzocht bij basisscholen. Daaruit bleek dat de scholen niet goed geventileerd worden. Als dit onzin zou zijn dan zou een programma als Radar hier ook geen aandacht aan schenken. Ik haal er van alles bij? Dat is uw mening in deze. Als mensen hierop geen serieus antwoord willen geven dan heb ik liever ook geen antwoord.

Het zal heus in gebouwen niet altijd in orde zijn.... En nu? Wat wil je nu? Airco afschaffen, je persoonlijk ongerief weer eens spuien op het forum... Misschien moet je een katten verjager op je bureau zetten

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2013 om 21:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zit u dan nog op de basisschool? Laten de juffen en meesters het uitzoeken of de ouders.

de eelco
door de eelco - Nov 15, 2013 om 09:19
607 Antwoorden / 92 Vragen

Als mensen hierop geen serieus antwoord willen geven dan heb ik liever ook geen antwoord

hmmmmmmmmmmmmmm...
studentje als je serieuse antwoorden verwacht moet je ook serieuse vragen stellen en niet ivm 1 of andere onderzoekje die je moet gaan uitvoeren van je juffrouw...
en nou maar weer terug gaan naar je schooltje en kom maar eens terug als je volwassen bent..

costnix
door costnix - Nov 15, 2013 om 11:27
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Je zou de airco moeten vervangen door een arko.