Abonnement opzeggen wegens verhuizing naar het buitenland
Ik heb een kappersabonnement afgesloten in febr 2023, dit loopt voor 12 maanden.
Wegens verhuizing naar het buitenland wil ik dit abonnement nu opzeggen, maar dat word door de kapper niet geaccepteerd, domweg omdat het een jaar abonnement is.
In de voorwaarden staat niets over een verhuizing of andere voorwaarden waaronder het abonnement opgezegd kan worden , laat staan verhuizing naar het buitenland.
Het is in mijn ogen onlogisch en onjuist van de kapper om toch te verlangen het abonnement door te betalen, dit zijn onvoorziene omstandigheden, op alle regeltjes en gewoontes zijn uitzonderingen natuurlijk.
Alle andere instanties zien in dat verhuizing naar het buitenland het logischer wijze onmogelijk maakt gebruik te blijven maken van de diensten via het abonnement, dus is het niet reeel om voor niet geleverde diensten toch doorbetaald te krijgen.
Wat is mijn recht in deze?
ANKO geeft alleen maar aan naar de geschillen comissie te stappen, dat is toch absurd en buiten alle redelijkheid voor een kappersabonnement ?
Ik zou de kapper voorstellen om op moment van definitief vertrek nog 1 maand (als opzeg termijn) te betalen en ze daarna veel plezier te wensen. Het is absurd en onlogisch om bij vertrek buitenland je zo te gedragen als kapper.
Topantwoord
Als het andersom zou zijn zou je dat dan ook gewoon accepteren? Stel je hebt een jaarcontract en je werkgever stopt er mee en gaat na 3 maanden naar het buitenland en verbreekt alle overeenkomsten.
Topantwoord
Een verhuizing onvoorzien noemen? Zoiets plan je. En zeker naar het buitenland doe je niet even.
U bent een overeenkomst aangegaan. Voor beide partijen gelden regels waar beide partijen zich aan moeten houden. En dat voor de duur van de overeenkomst. De kapper kan en wil zijn deel van de overeenkomst nakomen en dat is ook zijn plicht. Dat u dat niet meer wilt wil niet zeggen dat u onder de overeenkomst uit kan.
Stel dat u een baan hebt met een jaarcontract. En na een paar maanden zegt de werkgever dat die gaat verhuizen en u op straat zet. Zou u dat accepteren? Of in dit geval dat de kapper na een paar maanden wil opzeggen, wat had u dan gedaan?
U vindt het niet redelijk, maar wat is er niet redelijk aan het willen nakomen van een overeenkomst? Het enige recht dat u hebt is betalen tot einde contractdatum. Tenzij in de overeenkomst staat dat verhuizen een reden is tot opzeggen.
Een verhuizing over de grens kan in mijn visie best wel opkomen als k*kken, en dan zou er minimaal "over te praten moeten zijn". Als de "vriendelijke" kapper dan zijn hakken in het zand zet kan hij/zij in theorie alles kunnen laten betalen, echter of dàt nu goede reviews zou geven en fijne klanten overhoud is voor mij de vraag. Daarom zie mijn eerdere reactie.
Ik heb je bericht honderd keer gelezen ik snap nog steeds niet wat je bedoelt met kakken. Wat zeg je in hemelsnaam? :P
Contract is contract, u wilde de korting dan krijgt u ook de verplichting. Wel een beetje rigide van die kapper, kunnen jullie het verschil niet delen?
Als u 1 maand extra betaald terwijl de kapper er niets voor hoeft te doen, zal dàt voordeel wel snel verdampen.
beste mensen, het gaat om een simpel kapperscontractje.... nogal een verschil met serieuze zaken zoals een arbeidscontract met andere rechten en plichten ..alsof de kapper failliet gaat of ernstige schade lijdt door een contract opzegging... te gek voor woorden, je kunt zoveel voorwaarden verzinnen als je kunt bedenken, dat wil nog niet zeggen dat het redelijk en toepasselijk is in alle gevallen , de voorwaarden van de kapper zijn slecht en onvolledig te noemen daar er geen enkele gangbare onrtbindende voorwaarden in staan, deze houding van de kapper staat in geen enkele verhouding tot de geldige en aanneembare reden voor opzegging , nml vertrek uit NL
Het gaat niet om de abonnements kosten , maar de houding en onredelijkheid van de kapper in deze, typisch nederlandse bekrompenheid, een van de redenen waarom we weg gaan... alles moet, en niets mag... hokjes mentalitiet ten top !
Het gaat niet om verzonnen voorwaarden, het gaat om de wet. En de wet is heel helder, een overeenkomst is een overeenkomst. En beide partijen moeten zich hieraan houden. Daar mag in positieve zin van afgeweken worden, maar dat is een keuze van de professionele partij. Geen verplichting dus.
Er is hier een overeenkomst voor de duur van 12 maanden, dan zit je daar dus ook 12 maanden aan vast. Sterker, zelfs bij overlijden kan de overeenkomst doorgaan op erfgenamen. Wettelijke gezien dan.
@KRBB66, als u een jaarabonnement op een krant had genomen had u, geloof mij maar, ook het hele jaar uit moeten zitten, lees ervoor betalen. Vergeet vooral niet om uw abonnement bij de kapper op te zeggen, anders zou u er zomaar nog langer aan vast blijven zitten.
Typische Nederlandse bekrompenheid? Naar welk land emigreert u en denkt u dat daar geen regeltjes gelden?
Zou het kunnen dat de kapper uw verhaal ongeloofwaardig vindt en daarom niet mee wil werken. Meestal zijn dit soort verhuizingen niet binnen een paar maanden geregeld en twijfelt hij hieraan.
Geachte KRBB66,
Om welke kapper gaat het?
Wat maakt dat uit? Ga je er zelf even heen?
Waarom wil de Geboren Amsterdammer altijd weten om wie of welk bedrijf het gaat?
Geachte CPV en Driver56,
Misschien staat er iets in de algemene voorwaarden?
Vraag dat dan, dat kan zonder naam en adres van de kapper.
Als in de voorwaarden niets vermeld staat over "verhuizen" of "tussentijds opzeggen" dan is het contract simpelweg niet tussentijds op te zeggen. Ook niet vanwege een verhuizing.
En nee, daar is niets onredelijks aan. Die keuze voor de verhuizing maak je als klant zelf, met alle gevolgen die dat heeft.
Bovendien bedenk je een verhuizing naar het buitenland doorgaans niet zomaar ineens.
U vind een 'kapperscontractje' geen 'serieuze zaak' maar daar zou de kapper maar zo eens heel anders tegenaan kunnen kijken.
De abonnementsvoorwaarden van het Kappersabonnement zien er helder en redelijk uit: u krijgt scherpe tarieven vanwege een abonnement en u kunt na 12 maanden maandelijks opzeggen. Daar hoeft niks over verhuizen in te staan, het mág wel.
Consuwijzer schaart dit ook onder gangbare voorwaarden en meldt: 'Hebt u een abonnement voor een vaste periode, bijvoorbeeld 6 maanden of 1 jaar? Dan zit u daaraan vast. U kunt het bedrijf vragen of u eerder mag stoppen. Maar u hebt hier geen recht op.'
De kapper houdt zich aan het contract. Dat getuigt niet van veel flexibiliteit.
Maar hij/zij heeft wel het recht dat te doen.
Als een kapper abbonement een simpel dingetje is, waarom leest u dan de voorwaarden pas achteraf en niet vooraf?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Glasvezel voor de prijs van een auto!!
Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer