ri
door riethw Aug 22, 2017 om 11:23
Winkels & webshops

Annulering aankoop stella e-bike

Stella fietsen doet niet alleen aan misleidende reclame maar ook aan misleidende voorlichting inzake terugbetaling voorschot na annulering fietsaankoop. Op 25 juli jl. was een vertegenwoordiger van Stella e-bikes hier aan de deur. Ik heb me toen -onder voorbehoud van annulering binnen enkele dagen- laten verleiden tot aankoop van een e-bike. Als ik de bestelling zou annuleren zou ik binnen enkele dagen het voorschot van € 100 euro teruggestort krijgen. op 28 juli jl heb ik de aankoop geannuleerd. Nu ruim 3 weken later en een aantal telefoontjes en beloftes tot spoedige terugbetaling heb ik nog steeds de aanbetaling van € 100 niet ontvangen!!!! Wat kun je hieraan doen???

11538 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 22, 2017 om 11:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog maar eens mailen of bellen dan.

En wat bedoelt u met "laten verleiden tot aankoop van een fiets"?  Ze kwamen toch niet ongevraagd aan de deur?

marita5
door marita5 - Aug 22, 2017 om 11:46
11515 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Riethw ,

De voorwaarden :

Artikel 6 – Herroeping

Bij aankoop van producten buiten verkoopruimte heeft de consument het recht om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende de periode van veertien dagen te rekenen vanaf de dag van levering van het product. De consument heeft het recht van herroeping uitsluitend indien de betreffende producten compleet, onbeschadigd en ongebruikt zijn en in originele verpakking teruggezonden worden, conform redelijke instructies van Stella Fietsen. Indien de consument gebruik maakt van het recht tot herroeping, komen de kosten van terugzending voor rekening van de consument. Stella Fietsen geeft bij het aanbod de kosten van terugzending indicatief op.

Eventuele schades of het kwijtraken van geretourneerde artikelen gedurende het retour transport zijn voor verantwoordelijkheid en rekening van de consument.

Indien de consument een bedrag heeft betaald, zal Stella Fietsen dit bedrag binnen 14 dagen aan de consument terugbetalen.

Indien het product maatwerk is, heeft de consument het recht op ontbinding niet. Onder maatwerk verstaat Stella Fietsen een product die volgens specificaties van de consument is vervaardigd, niet geprefabriceerd is en is vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd is. Stella Fietsen heeft de consument bij het aanbod, dan wel tijdig voor het sluiten van de overeenkomst hierop gewezen.

Bij aankoop van producten binnen verkoopruimte, heeft de consument geen recht op herroeping. .

Stuur een brief / mail naar Stella , zie hier voorbeeldbrief , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kopen-op-afstand/voorbeeldbrief-webwinkel-betaalt-geld-niet-terug

edrick3
door edrick3 - Aug 22, 2017 om 11:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik heb me toen laten verleiden tot aankoop van een e-bike.
Laten verleiden?
Een buikdansende fiets of zoiets?
Je zal die verkoper wel zélf uitgenodigd hebben; die komen niet zomaar langs.

Zou ze nog maar eens manen.

marita5
door marita5 - Aug 22, 2017 om 12:07
11515 Antwoorden / 15 Vragen

@edrick3 ,

Waarschijnlijk heeft Ts een proefrit aangevraagd ,

Waarom bieden jullie niet alle Stella e-bikes online aan?

Wij bieden vier van onze Stella e-bikes aan op onze webshop. Op deze manier laten wij zien dat elektrisch fietsen helemaal niet zo duur hoeft te zijn. De rest van het assortiment bieden wij niet online aan, omdat wij er van overtuigd zijn dat een goed advies op maat en het maken van een proefrit essentieel zijn bij het maken van de juiste keuze. Daarom raden wij aan om langs te komen in één van onze E-bike Testcenters of om een vrijblijvende proefrit aan huis te maken.

ne
door neodutchio - Aug 22, 2017 om 12:07
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Er komt iemand aan de deur zonder dat u dat wilde. Deze man boodt u een fiets aan die u eigenlijk ook niet nodig heeft. U praat over misleidende reclame, maar daar lees ik verder niets over in uw verhaal.
Waarom koopt u een fiets die u niet nodig heeft bij iemand die schijnbaar ongevraagd aan uw deur staat. Of is het verhaal iets anders?

tijger1
door tijger1 Aug 22, 2017 om 12:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De reclamecode commissie heeft Stella veroordeeld voor misleidende reclame. Daar refereert de Ts aan.

hansje klein
door hansje klein Aug 22, 2017 om 12:39
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... maar heeft met deze quasi-topic-klacht dus helemaal niets te maken.

Stella werd 'veroordeeld' omdat ze de speciale aanbieding steeds weer bleven verlengen (wat ze nog steeds bestrijden, omdat het aanbod steeds weer opnieuw werd opgestart) en niet omdat ze tijd nodig hebben om betaalde voorschotten terug te betalen.

M.i. niets anders dan een ongeduldige TS, die in de voorwaarden kan lezen hoe er een klacht moet worden ingediend ... bij Stella! Verder 'leen' ik een reactie van collega @Neodutchio van een andere topic: Heel simpel, een aangetekend schrijven sturen dat het geld binnen de 14 dagen op uw rekening moet staan. Na de 14 dagen de laatste waarschuwing sturen met daarbij de vermelding dat er na 7 dagen een incassobureau ingeschakeld zal gaan worden. Mocht er dan nog steeds geen geld binnen zijn kunt u een incassobureau opdracht geven tot incasseren.

tijger1
door tijger1 Aug 22, 2017 om 15:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Dat schrijf ik ook niet. Mijn reactie was voor @neodutchio. En gaat u nu steeds reacties van andere forumleden nog een keer plaatsen?

ne
door neodutchio Aug 22, 2017 om 15:54
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Dat de verkoper op de vingers getikt is heeft niets met het verhaal van doen. Feit is dat Ts iets gekocht heeft en wilt annuleren. Dat heeft niets met de reclame code commissie te maken.

ri
door riethw - Aug 22, 2017 om 15:15
14 Antwoorden / 10 Vragen

Ja ik heb zelf Stella uitgenodigd om langs te komen, dat klopt. Maar eerst een catalogus aangevraagd en ontvangen en dan wordt je door Stella een paar maal gebeld met het aanbod om een vertegenwoordiger langs te sturen. Omdat ik nogal twijfelde of ik een e-bike wilde kopen ben ik toch op hun aanbod ingegaan. Gewoon dom van mij want als dan iemand aan huis komt met "verkooppraatjes en korting" dan voel ik mij toch wat meer gebonden om er op in te gaan. Maar mijn twijfel heb ik bij de vertegewoordiger duidelijk aangegeven en hij heeft daar ook een aantekening van gemaakt op de aankoopbon. Is dus een goede les voor mij om me nooit meer te laten ompraten. Oke, dat is mijn schuld. Maar nu gaat het mij erom dat de belofte om mij binnen enkele dagen de € 100 terug te betalen niet wordt nagekomen en ik al 3 weken daarop wacht ondanks beloftes om dat zo gauw mogelijk te doen. Wat dat betreft krijgt Stella van mij een zeer slechte review!

ne
door neodutchio Aug 22, 2017 om 15:31
5154 Antwoorden / 12 Vragen

In dat geval een aangetekend schrijven sturen met daarin de tekst dat u conform de voorwaarden geannuleerd heeft en dat u binnen 14 werkdagen het verschuldigde bedrag terug wil. Is er na die 14 dagen niets binnen nogmaals een aantekende brief sturen dat ze in gebreke zijn en dat ze binnen 7 dagen moeten betalen waarna een incassobureau ingeschakeld wordt. En dat kunt u dan doen na deze 7 dagen.

mamamama
door mamamama Aug 22, 2017 om 15:36
67 Antwoorden / 7 Vragen

Heeft u ook gevraagd of te horen gekregen binnen hoeveel tijd u moet annuleren? Dit is n.l. wel essentieel om je geld terug te kunnen vorderen.Wens ik u veel succes.

ri
door riethw - Sep 8, 2017 om 19:21
14 Antwoorden / 10 Vragen

Wat een flauwe opmerking van Edrick over "buikdansende fiets" !!!! daar heb ik niet om gevraagd!!!!
Wel een waarschuwing aan iedereen die van plan is met Stella in zee te gaan. NOOIT!!!!! een aanbetaling doen. Nu, op 08-09-17, na heel veel telefoontjes en beloftes over terugbetaling van aanbetaling van € 100 die ik op 25-07-17 heb gedaan en een brief aan de directie van Stella heb ik deze aanbetaling nog altijd niet terugontvangen en ook geen antwoord op mijn schrijven. Opgelicht???

ne
door neodutchio Sep 8, 2017 om 20:56
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom nooit een aanbetaling doen? Als men een fiets besteld is er niets aan de hand. Als men overhaast een fiets besteld die eigenlijk helemaal niet nodig is moet u in de spiegel kijken.

Heeft u nog wel iets gedaan met mijn tip, want daar lees ik niets van terug. Telefoontjes lossen niets op, conform de richtlijnen handelen nu!

aurora1
door aurora1 Sep 8, 2017 om 23:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat overdreven gebruik van uitroeptekens is nergens voor nodig, ongepast, en niet toegestaan (lees de spelregels).
Boos en beledigd zijn over wat @edrick3 zegt slaat nergens op. Hij zegt precies hoe het zit en zat.
Hoe bedoelt u "opgelicht"?

marita5
door marita5 - Sep 8, 2017 om 21:30
11515 Antwoorden / 15 Vragen

@Riethw ,

Dien een klacht in bij consuwijzer , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer

wo
door woutjewachtmans - Sep 9, 2017 om 00:34
22 Antwoorden / Vragen
ne
door neodutchio Sep 9, 2017 om 00:49
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Dat een advertentie al dan niet misleidend zou zijn heeft niets te maken met de klacht van TS. Het is dus ook niet nodig om dit erbij te halen.

wo
door woutjewachtmans Sep 9, 2017 om 01:50
22 Antwoorden / Vragen

Als een bedrijf zich al schuldig maakt aan misleidende reclame zijn ze meestal ook in staat om de zaak te besodemieteren. Maar dat wist u al gezien uw keuze voor Mcafee. Daarmee sloeg u ook de plank mis.

ne
door neodutchio Sep 9, 2017 om 08:50
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Dit slaat kant noch wal. Nettorama heeft elke week dezelfde artikelen in hun folder staan. Al de hele zomer lang adverteren ze met een product waarvan de prijs 2 weken geldig is. De 2 weken wordt elke keer herhaald. In uw ogen zou deze supermarkt de klant op andere vlakken ook besodemieteren? Uw conclusie dat als de reclamecampagne niet juist is dat een ondernemer meestal ook op andere zaken zal besodemieteren is een losse flodder. Of kunt u dat onderbouwen?

En waarom sloeg ik de plank mis bij Mcafee?