MC
door MCB75 Jul 31, 2018 om 21:21
Winkels & webshops

Artikel niet meer op voorraad in Mediamarkt webshop, wel in winkel

Ik heb een laptop besteld bij MM, levertijd 3-5 werkdagen. Nu is het artikel (voorlopig) niet meer leverbaar omdat het niet meer op voorraad is.
Dezelfde laptop is wel degelijk op voorraad bij diverse MM winkels, alleen nu wel 100 euro duurder. Het antwoord van MM is dat de winkels, incl de webshop hun eigen voorraad hebben. Ik moet dus maar afwachten of en wanneer de laptop nog leverbaar is. Ik kan natuurlijk wel de order annuleren, en dan zelf de laptop voor 100 euro meer in de winkel kopen.

Mag ik van MM verwachten dat zij het artikel leveren vanuit de voorraad van 1 van de winkels?
Desnoods haal ik de laptop zelf op (MM kan het naar mijn idee in de winkel reserveren met kenmerk 'betaling gedaan').
Groet,
Marco

4833 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jul 31, 2018 om 21:28
16829 Antwoorden / 108 Vragen

U zou MM het voorstel kunnen doen maar of ze daarop ingaan? Denk het niet. En ook, de ene MM winkel is de ander niet. Franchise ondernemers zitten daar ook tussen. Maar niet geschoten is altijd mis. Succes.

tijger1
door tijger1 - Jul 31, 2018 om 21:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U mag van alles vragen, maar volgens mij zijn sommige MM’s franchisenemers, dus u kunt het ze niet verplichten.

Ka
door Kassagebruiker - Jul 31, 2018 om 22:07
683 Antwoorden / 5 Vragen

(Uitgaande dat u de pc betaald heeft), annuleer de webwinkel order, laat het betaalde terug betalen en koop de pc in de winkel.

Gr
door Grunn1 Jul 31, 2018 om 23:20
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dan moet ts honderd euro meer betalen.

Ka
door Kassagebruiker Aug 1, 2018 om 00:42
683 Antwoorden / 5 Vragen

MM heeft toch laagsteprijs garantie op het web ook? Dus zullen ze die prijs toch simpel kunnen vinden.

ja
door jackyh Aug 1, 2018 om 10:25
953 Antwoorden / 4 Vragen

Lenovo, Dat is volgens mij BCC.

Ka
door Kassagebruiker Aug 1, 2018 om 18:58
683 Antwoorden / 5 Vragen

Wel ervaring mee gehad dat MM die garantie had, dus effe vragen.

tenormin
door tenormin Aug 1, 2018 om 20:26
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@jackyh, is inderdaad BCC.

bultn
door bultn - Jul 31, 2018 om 23:52
54 Antwoorden / 9 Vragen

Persoonlijk zou ik dit niet erg vinden en elders een laptop kopen.
De service bij de mediamarkt bij dit soort spullen is vrij ondermaats, genoeg over te vinden.
Ik weet niet waar de laptop voor is en zou je misschien een kans kunnen wagen als de laptop hooguit 'maar' 700 euro is.
Anders had ik bij een speciaalzaak een laptop gekocht.

Aan deze informatie heb je niet zo veel aan, maar weet waar je koopt.

marita5
door marita5 - Aug 1, 2018 om 00:02
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mcb75 ,

Mijn tip aan u  , kijk of dezelfde laptop ergens anders te krijgen is met een betere service . MM vind ik persoonlijk qua service knap waardeloos .

ne
door neodutchio - Aug 1, 2018 om 08:17
5152 Antwoorden / 12 Vragen

De meeste filialen van MM zijn franchisers. De prijzen worden gemaakt n.a.v. concurrenten in de omgeving. Dus ja, die kan afwijken van de landelijke webshop.
Echter, als u online al betaald heeft, dan is MM verplicht om te leveren. Zomaar afschepen met geld terug wordt vaak gedaan, maar hoeft niet. U kunt MM gewoon aan de overeenkomst houden en dan is het hun probleem hoe ze het voor elkaar krijgen.
Mocht niets werken kunt u altijd aangeven tot dekkingskoop over te gaan. MM blijft immers in gebreke door niet te leveren waardoor u elders kunt gaan kopen. De meerprijs zal dan voor rekening van MM zijn. Het zal wat adem gaan kosten, maar zo zou het wettelijk moeten gaan.

panter22
door panter22 - Aug 1, 2018 om 09:03
6599 Antwoorden / Vragen

Dan wacht je toch even totdat de laptop weer op voorraad is.
Kijk op kieskeurig of er nog meer winkels zijn die de laptop verkopen.
Misschien is het een model van een paar jaar terug, die niet meer gemaakt wordt. Wil je hem dan nog wel?
https://www.kieskeurig.nl/