To
door Ton Friederichs Oct 22, 2023 om 11:59
Winkels & webshops

Beroep op privacy

Begin augustus hebben wij twee matrassen bij Emma besteld die uiterlijk 3 oktober zouden worden geleverd. Na twee maal contact met de klantenservice van Emma blijkt dat wegens logistieke problemen de matrassen op 23 oktober zullen worden geleverd. Afgelopen vrijdag heeft mijn vrouw contact opgenomen met de klantenservice met de vraag over de stand van zaken van onze bestelling. De dame van de klantenservice bleek niet bereid tot antwoorden omdat de bestelling op mijn naam stond - ondanks dat zij alle juiste geggevens, zoals betselnummer e.d. had aangegeven - zei zij dat ze dit niet kon vanwege de privacy. Een verzoek van mijn vrouw om een meerdere te willen spreken werd wegens drukte afgewezen. In de Algemene Voorwaarden vind ik niets over privacy. Kan Emma op grond van privacywetgeving weigeren de gevraagde status van de bestelling te geven? (Overigens is nog steeds onduidelijk wanneer de matrassen worden geleverd nadat ik zelf met de klantenservice belde.)

2723 13 Rapporteer
sjjoppy
door sjjoppy - Oct 22, 2023 om 12:29
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Als de matrassen morgen niet geleverd worden dan kunt u contact opnemen met Truspilot daar reageert
Emma Sleep.
Of per e-mail contact opnemen kan ook nog:  service@emma-sleep.nl

https://nl.trustpilot.com/review/emma-sleep.nl

sira
door sira - Oct 22, 2023 om 12:40
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Er zijn hier vast wel vrijwilligers die voor u zouden willen bellen, maar dan lopen we tegen hetzelfde probleem als uw vrouw.
Beste is dat u morgen dan maar zelf even belt.

Marc1975
door Marc1975 - Oct 22, 2023 om 12:48
8 Antwoorden / 1 Vragen

De privacy regels zijn flauwekul regels. Gewoon het bestelnummer en het adres doorgeven moet voldoende zijn.Gewoon een ultimatum stellen en anders de bestelling annuleren en zeggen dat je dan een review gaat plaatsen over hun klantenservice . Dit wel via mail doen,heb je bewijs. Moet wel een redelijke termijn zijn om.het te laten oplossen.Kan je ze in gebreke stellen.

rj
door rjw Oct 22, 2023 om 16:06
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Dus als jij iets hebt besteld vindt je het prima dat anderen de details op kunnen vragen. Vervolgens ontvangen zij de bezorger en nemen jouw spullen in ontvangst.... Misschien voortaan toch wat verder nadenken voordat je zegt dat iets flauwekul is.

Marc1975
door Marc1975 Oct 22, 2023 om 18:03
8 Antwoorden / 1 Vragen

Je geeft het adres door en het bestel formulier. Denk je nu echt dat ze weten hoe iemand klinkt aan de telefoon? Moet je wel door hetzelfde geslacht laten bellen. Kan je wel denken dan vragen ze het geboortejaar op,maar wat zullen ze eerder achterhalen het geboortejaar of het bestelnummer?

sw
door swat1500 - Oct 22, 2023 om 13:55
3787 Antwoorden / 0 Vragen

Ja de gevraagde informatie kan worden geweigerd te geven als men twijfelt over de persoon die de informatie vraagt.
Ik neem aan dat u ook niet zomaar prive informatie geeft aan derden.

rj
door rjw Oct 22, 2023 om 16:07
3266 Antwoorden / 5 Vragen

AVG moet natuurlijk alleen worden toegepast als het uitkomt voor TS....

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 22, 2023 om 14:01
2065 Antwoorden / Vragen

Als een bedrijf die gegevens niet zomaar wil geven is dat hun goed recht. Zwaar overdreven maar hun goed recht en het lijkt mij ook geen voorteken van het einde der tijden.

Ozymandias
door Ozymandias - Oct 22, 2023 om 14:21
167 Antwoorden / Vragen

In principe heeft het bedrijf gewoon gelijk. Je kan het overdreven vinden maar nu houd een bedrijf zich wel aan de regels, is het weer niet goed.

Misschien hebben ze er in het verleden wel een negatieve ervaringe mee gehad en is dat de reden dat ze zo streng zijn. Gelukkig is de oplossing zeer makkelijk. Gewoon zelf even bellen.

Thecla58
door Thecla58 - Oct 22, 2023 om 15:08
856 Antwoorden / 3 Vragen

Ze had ook kunnen bellen: "Hallo, mevrouw Friederichs ik bel over deze bestellling." Dan had je je antwoord al gehad en geen ergenis dat ze de avg in acht namen.  Simple comme bonjour.

marita5
door marita5 - Oct 22, 2023 om 16:16
11517 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ton Friederichs ,

Overigens is nog steeds onduidelijk wanneer de matrassen worden geleverd nadat ik zelf met de klantenservice belde.

4.3.

Wij zijn niet verantwoordelijk voor vertragingen buiten onze verantwoordelijkheid. Als de levering van het/de product(en) wordt vertraagd door een situatie waarop wij geen invloed hebben, nemen we zo snel mogelijk contact met je op om je dit te laten weten. We zullen stappen ondernemen om de gevolgen van de vertraging tot een minimum te beperken. Als we dit doen, zijn we niet aansprakelijk voor vertragingen die worden veroorzaakt door de situatie, maar als er een risico is op grote vertraging, kun je contact met ons opnemen om het contract te beëindigen. Je ontvangt dan een terugbetaling voor product(en) die je hebt betaald, maar niet hebt ontvangen.

4.4.

Mochten goederen niet beschikbaar zijn, dan wordt een eventueel voorschot onmiddellijk terugbetaald.

Emma is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels .

https://www.thuiswinkel.org/leden/emma-sleep/certificaat/

https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/

mahadma
door mahadma - Oct 22, 2023 om 18:46
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Het is mij eerder gebeurd dat als ik namens mijn partner belde dat mijn partner in het gesprek zich accoord moest geven voor wat ik voor haar moest regelen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 22, 2023 om 21:03
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ton,

Het antwoord op uw vraag is simpel : ja , de privacy regels zijn heel streng in Nederland.

Toen mijn partner en ik wilden praten over haar ouders bij hun huisarts, moest mijn partner haar moeder bellen voor toestemming, waar de huisarts bij was.

Mabelle
door Mabelle Oct 22, 2023 om 22:09
427 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is natuurlijk niet te vergelijken met een bestelling van een matras. Appels en peren. Een (huis)arts mag niet met anderen praten over zijn patiënten, ook niet met familieleden, tenzij met toestemming.

door 39Frank19 - Oct 23, 2023 om 12:26
2 Antwoorden / 3 Vragen

Ook problemen gehad met bestelling bij Emma. Werd maar niet geleverd met telkens de smoes dat het matras was "zoekgeraakt' bij de bezorger o.i.d. Uiteindelijk bestelling geannuleerd en geld teruggevraagd dat inderdaad binnen een week was teruggetort. Gezien ook de vele negatieve ervaringen met Emma.nl  bestel  NOOIT meer bij dit bedrijf. Kopen bij Beter Bed is een betere optie.

@q
door @qwerty@ - Oct 23, 2023 om 12:37
68 Antwoorden / 1 Vragen

Lees b.v. deze review eens: https://nl.trustpilot.com/reviews/6534479c876f6fdcd68df527 (van een dag geleden)
Gaat over leveren en helaas niet over privacy maar, dan weet je ongeveer hoe Emma werkt.

mo
door mof - Oct 23, 2023 om 12:47
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat kan. Echter, hoe stel je iemands identiteit vast over de telefoon?