Du
door Dubbelgeleverd Sep 25, 2017 om 13:47
Winkels & webshops

Dubbelgeleverde goederen webshop retourneren

Omdat het bestelde matras niet op de afgesproken tijd kwam en zoek was in het bestelproces heeft de lidlwebshop een ander matras toegestuurd. Een paar dagen later werd het oorspronkelijk bestelde matras afgegeven. Helaas was ik niet thuis, want nu zit ik met 2 matrassen. Lidl kan dit door dhl alleen op werkdagen overdag komen ophalen. Er kan vooraf ook geen tijdstip of tijdsindicatie voor opgegeven worden. Ben ik verplicht om een dag vrij te nemen en de hele dag thuis te blijven of moeten ze een andere oplossing zoeken?
En hoe lang moet ik dit grote pakket voor ze bewaren?

1835 16 Rapporteer

Topantwoord

ge
door george321 - Sep 25, 2017 om 13:50
390 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou vragen of het bij de buren/familie kan worden afgehaald met duidelijke vermelding bij wie en dat voorleggen aan de web shop. De vraag  En hoe lang moet ik dit grote pakket voor ze bewaren? neem ik niet eens serieus.

Topantwoord

lo
door lovewinnie - Sep 25, 2017 om 13:56
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Wellicht de buren vragen?  Kleine moeite toch

Du
door Dubbelgeleverd - Sep 25, 2017 om 13:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hele dag thuis blijven durf ik echt niet aan mijn buren te vragen. Er moet toch tijdsindicatie te geven zijn?

ge
door george321 Sep 25, 2017 om 14:08
390 Antwoorden / 1 Vragen

heeft u dat geprobeerd? Mogelijk dat er iemand in de straat wel de hele dag thuis is? Een beetje actie/medewerking van uw kant zou wel handig zijn, des te langer zit u met dat grote pak wat u graag kwijt wilt ............ Dhl kent zo'n (niet) fijne indicatie, tussen 11 en 18 uur .......

Cookies
door Cookies - Sep 25, 2017 om 13:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kleine moeite? Een hele dag zitten wachten op een koerier, noem ik bepaald geen kleine moeite.

DOOR LOVEWINNIE - 25 SEP. 2017 OM 13:56
329 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

Wellicht de buren vragen?  Kleine moeite toch

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Sep 25, 2017 om 15:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

 Ben ik verplicht om een dag vrij te nemen en de hele dag thuis te blijven
Nee
moeten ze een andere oplossing zoeken?
Ja
Dus ik zou even contact opnemen met Lidl.

Graag wijzen we u erop dat voor wensen, opmerkingen, vragen u zich kunt richten tot onze telefoonservice via

maandag t/m vrijdag: van 08:00 uur - 21:00 uur
zaterdag en zondag: van 10.00 - 18.00 uur

getty
door getty - Sep 25, 2017 om 15:59
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U bestelt zelf een matras bij een webshop, dan zit u aan hun voorwaarden vast mbt levering en retourneren.

Als de verkeerde matras niet retour komt, zult u daarvoor moeten betalen. Toch maar gewoon de afspraak maken dus.

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2017 om 16:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En moest u dan voor de ontvangst van die matras ook een dag vrij nemen?

ne
door neodutchio - Sep 25, 2017 om 16:16
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe is het matras geleverd bij u? Of heeft u die dag wel vrij genomen? Mogelijkheden zat om een oplossing te krijgen.

Du
door Dubbelgeleverd - Sep 25, 2017 om 17:28
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bij het leveren kon je zelf in webshop dag en tijdstip kiezen, ook in de avonduren.  Dhl kwam echter op een heel andere dag. Toevallig was er toen iemand thuis. En er is al veel vuldig contact met Lidl hierover geweest, telefonisch en per mail. Voor ophalen kunnen zij geen tijdsindicatie aangeven. Dag vrijnemen en thuisblijven is ook riskant omdat Dhl kennelijk niet verplicht is om op afgesproken dag te komen. Wellicht ligt dat aan het contract wat ze hebben met de Lidl, want in opdracht van bv wehkamp komen ze perfect op tijd.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 25, 2017 om 17:45
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U heeft vast 100 plus WhatsApp contacten, misschien wel. 200 Facebook vrienden maar niemand kan u helpen? Triest

ri
door rietje328 Sep 25, 2017 om 20:53
27 Antwoorden / 0 Vragen

Van hoeveel van uw whatsapp en facebook contacten zou u zo'n gunst durven vragen? En ze wonen zeker ook allemaal bij u in de buurt?

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 25, 2017 om 21:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

IK heb geen. Facebook maar vrienden die me letterlijk snachts aan de andere kant van het land  komen helpen om na een aanrijding mijn vriendin en dochter op te halen.
Verder kan ik 100% zeker iedere dag een beroep op velen van hen doen.
En dat is geheel we

Cookies
door Cookies - Sep 25, 2017 om 17:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zou in dit geval de Lidl een deal voorstellen: voor 50% van de aankoopprijs behoud je het matras en dat verkoop je dan door op MP voor 75% van de aankoopwaarde. De Lidl heeft verkeerd geleverd, kunnen zij niet verwachten dat je een hele dag thuis gaat zitten (met bovendien het risico dat je voor niets zit te wachten.)

Ik vermoed dat de Lidl met een dergelijk voorstel best wel akkoord zal gaan.

ne
door neodutchio - Sep 25, 2017 om 18:22
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Lidl had natuurlijk ook even kunnen wachten met het verzenden van een nieuw matras. Ze hadden eerst onderzoek kunnen doen waar uw bestelling gebleven is. Heel netjes dat ze dat niet gedaan hebben en u direct een nieuwe gestuurd hebben. In het eerste geval was u hier gaan klagen dat het te lang duurde, en nu klaagt u dat u met een extra matras zit. Ik zou zeggen hulde voor Lidle dat ze meteen een nieuwe hebben opgestuurd om de overlast voor u zo veel mogelijk te beperken. Des te netter van uw kant om ook even mee te werken.

di
door dickster - Sep 25, 2017 om 19:15
69 Antwoorden / 2 Vragen

Deze situatie is een beetje dubbel. Het is goede service van lidl dat ze eerder een matras leverden, en u had degene die thuisbleef kunnen warschuwen dat een eventueel extra geleverd matras niet aangenomen moest worden. AAn de andere kant is een dag vrijneemn of buren opzadelen met deze klus ook geen goede optie, dhl is idd erg moeilijk met dit soort dingen. Wat ik nog wel weet uit de tijd dat ik zelf een bedrijf had is dat er dhl afhaalpunten of servicepunten zijn. Ik neem aan dat het ook mogelijk is daar zken af te geven. Je zou dat eens aan de klantenservice kunnen vragen. MOgelijk past het pakket in de auto als je de bank wegklacht(als je een auto hebt).

diumenge
door diumenge - Sep 25, 2017 om 21:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uiteraard moeten ze een andere oplossing zoeken. U hebt ook niets met hun voorwaarden te maken wat betreft de tweede ongevraagd geleverde matras lijkt mij. Dus stel ze een ultimatum, waarbij u zelf ook nog wel een bepaalde vorm van flexibiliteit kunt tonen uiteraard.

ne
door neodutchio Sep 25, 2017 om 23:05
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Er is niks ongevraagd geleverd, het eerste pakket is met een omweg bij de bezorger alsnog geleverd.

diumenge
door diumenge Sep 25, 2017 om 23:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er is één matras besteld, er zijn er twee geleverd. Dan is er dus één ongevraagd geleverd, dat door een foutje bij de logistiek komt doet daar niets aan af. Uiteraard betreft het geen ongevraagde levering in de vorm van levering met het doel om tot kopen te verleiden.

ne
door neodutchio Sep 26, 2017 om 10:25
5152 Antwoorden / 12 Vragen

De reden dat er een tweede is verstuurd is omdat de eerste vertraagd is. Dat noemt met service. Er komen veel vragen hier voorbij van mensen die wel moeten wachten op het onderzoek. Dat Lidl de klant niet wil laten wachten is zeer netjes te noemen. Er is dus in overleg besloten een tweede matras te versturen zodat de klant niet te lang hoeft te wachten. Er is dus niets ongevraagd gebeurd.

diumenge
door diumenge Sep 26, 2017 om 17:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Service is gewoon de eerste matras optijd leveren, dan is een tweede levering niet nodig.

panter22
door panter22 - Sep 26, 2017 om 08:47
6599 Antwoorden / Vragen

Je woont niet alleen. Iemand anders was thuis toen de matras bezorgd werd. En er is nu niemand die even kan wachten tot DHL die matras weer ophaalt? Die moeite is je te veel?
Wel klagen als de matras niet op tijd wordt geleverd en dan doet Lidl moeite om dit te herstellen, maar nu laat jij het afweten?
En nu wil je de matras houden of bij het grof vuil zetten? Wat is je bedoeling.

ge
door george321 - Sep 26, 2017 om 09:26
390 Antwoorden / 1 Vragen

En u heeft ook geen familie / ouders oid die één dag bij u thuis zouden kunnen zijn?