Ervaring met fietsenwinkel.nl
Ik heb in april een fiets gekocht bij fietsenwinkel.nl. Helaas was de fiets in mei al kapot, spaken los, slag in het achterwiel. In de winkel afgegeven in Nijmegen en daar werd beloofd dat dit onder de garantie zou vallen. Uiteindelijk 2 weken niets gehoord, terug naar de fietsenwinkel en door een onvriendelijke medewerker te horen gekregen dat ik toch echt iets met de fiets gedaan moest hebben, dat het nu al kapot is, wat echter niet het geval was. Met de klantenservice gebeld, 1 uur in de wacht, daarna opgehangen. E-mail: Na 5 weken nog geen reactie, 2e e-mail geschreven, heel onbeschoft benatwoord en herhaald wat de medewerker in de winkel zei. Mijn advies is: afblijven van fietsenwinkel.nl, heel slechte klantenservice.
Heeft u de fiets hier gekocht:
https://www.fietsenwinkel.nl
Ze zijn aangesloten bij het Thuiswinkel Waarborg. En u heeft, uiteraard recht op reparatie. De 'onvriendelijke' medewerker in de winkel zal zijn dag niet gehad hebben, tja, kan gebeuren; u wordt duidelijk aan het (lange) lijntje gehouden. Wat onacceptabel is. De fiets heeft garantie, sowieso. U hoeft ons geen advies te geven: geef uzelf het advies: de aanhouder wint, want deze praktijken zijn onacceptabel. Dus schrijft desnoods een brief waarin u hen sommeert de fiets te repareren, zeg, geef hem 14 dagen de tijd en dat u anders de koop ongedaan wilt maken.
Hallo Gamal32 ,
Ik heb in april een fiets gekocht bij fietsenwinkel.nl
Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is .Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product .
Voor verdere informatie klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Je kunt sowieso een klacht over deze gang van zaken indienen bij Thuiswinkel.org https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen Die gaat dan bemiddelen voor je.
Zou stoppen met mailen, dat heeft geen enkele zin. Je bent niet met de fiets stoep af, stoep op gereden? Een goede, degelijke fiets kan wel tegen zo'n stootje, maar een goedkope, slechte kwaliteit fiets niet.
Een fiets koop je bij de fietsenboer om de hoek. De ondernemer die durft en goede service geeft. Kopen bij bedrijven die alsmaar veel geld aan reklame op tv e.d. besteden zou ik beslist niet doen en al helemaal niet via internet.
Kan ook in de winkel gekocht zijn.
Maar wel de keten van de dure reklame zonder service..... en dat is niet de 1-manszaak om de hoek die je band voor 7 euro plakt.... Die kan daar helemaal niet tegenop.
Nou, de eenmanszaak bij mij 'om de hoek' (zit er al zo'n 40 jaar) die plakt mijn band echt niet voor 7,- euro. Da's een fractie van wat ik betaalde. Al jaren plakt hij ze niet eens meer, maar gooit er een nieuwe band om heen. Maar ben het met je eens, voor de aankoop van een fiets zou ik niet naar fietsenwinkel.nl gaan.
Tschjaa, zelf plakken? Of anders naar Groenewegen in de Rivierenbuurt in Amsterdam gaan?
Heeft u de fiets online gekocht, of in de winkel? En hoe is de fiets geleverd? Een fiets moet altijd afgemonteerd en geheel nagelopen worden. Als een fiets gemaakt wordt wordt alles in elkaar gezet, maar niet afgemonteerd. Spaken e.d. zitten dus nog los. Als hier niets mee gebeurd krijg je vrij snel een slag in het wiel. Simpelweg een fiets uit de doos halen, trappers en zadel erop en stuur rechtzetten is er dus niet bij.
Het ligt er dus helemaal aan hoe de fiets verkocht is aan u. Via internet zo uit de doos (dan zit er een beschrijving bij of is te vinden via de website https://www.fietsenwinkel.nl/klantenservice/#/support/solutions/articles/3000021132-hebben-jullie-ook-een-handleiding-of-gebruiksaanwijzing- wat u aan de fiets moet doen), of via een winkel waar u, op advies van de verkoper, fietsend naar buiten kon?
Lijkt mij dat die fiets voor aflevering geen servicebeurt heeft gehad, want spaken knappen niet zomaar en wielen rij je niet zomaar krom.
Na een half jaar nog een reactie?
Wat zeik je nou om mijn reactie man, ik zit niet hele dagen op het forum zoals jij, kijk niet naar de datum, hou je bij de vraag ipv op een ander te reageren.
Holstein heeft volkomen gelijk met zijn reactie over de fiets maar heeft over het hoofd gezien dat de vraag,heel vreemd, van 2 aug was.
Kan iedereen overkomen want dat verwacht je niet. Kassa noemt het onterecht een nieuwe vraag. Een instinker.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer