ga
door gamal32 Aug 2, 2017 om 19:12
Winkels & webshops

Ervaring met fietsenwinkel.nl

Ik heb in april een fiets gekocht bij fietsenwinkel.nl. Helaas was de fiets in mei al kapot, spaken los, slag in het achterwiel. In de winkel afgegeven in Nijmegen en daar werd beloofd dat dit onder de garantie zou vallen. Uiteindelijk 2 weken niets gehoord, terug naar de fietsenwinkel en door een onvriendelijke medewerker te horen gekregen dat ik toch echt iets met de fiets gedaan moest hebben, dat het nu al kapot is, wat echter niet het geval was. Met de klantenservice gebeld, 1 uur in de wacht, daarna opgehangen. E-mail: Na 5 weken nog geen reactie, 2e e-mail geschreven, heel onbeschoft benatwoord en herhaald wat de medewerker in de winkel zei. Mijn advies is: afblijven van fietsenwinkel.nl, heel slechte klantenservice.

10875 11 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 2, 2017 om 19:44
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Heeft u de fiets hier gekocht:
https://www.fietsenwinkel.nl

Ze zijn aangesloten bij het Thuiswinkel Waarborg. En u heeft, uiteraard recht op reparatie. De 'onvriendelijke' medewerker in de winkel zal zijn dag niet gehad hebben, tja, kan gebeuren; u wordt duidelijk aan het (lange) lijntje gehouden. Wat onacceptabel is. De fiets heeft garantie, sowieso. U hoeft ons geen advies te geven: geef uzelf het advies: de aanhouder wint, want deze praktijken zijn onacceptabel. Dus schrijft desnoods een brief waarin u hen sommeert de fiets te repareren, zeg,  geef hem 14 dagen de tijd en dat u anders de koop ongedaan wilt maken.

marita5
door marita5 - Aug 2, 2017 om 19:51
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gamal32 ,

Ik heb in april een fiets gekocht bij fietsenwinkel.nl

Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is .Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product .

Voor verdere informatie klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

tijger1
door tijger1 - Aug 2, 2017 om 19:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit is geen site voor advies, maar Vraag & Beantwoord.

Cookies
door Cookies - Aug 2, 2017 om 20:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kunt sowieso een klacht over deze gang van zaken indienen bij Thuiswinkel.org https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen Die gaat dan bemiddelen voor je.

Zou stoppen met mailen, dat heeft geen enkele zin. Je bent niet met de fiets stoep af, stoep op gereden? Een goede, degelijke fiets kan wel tegen zo'n stootje, maar een goedkope, slechte kwaliteit fiets niet.

aurora1
door aurora1 - Aug 2, 2017 om 20:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een fiets koop je bij de fietsenboer om de hoek. De ondernemer die durft en goede service geeft. Kopen bij bedrijven die alsmaar veel geld aan reklame op tv e.d. besteden zou ik beslist niet doen en al helemaal niet via internet.

Cookies
door Cookies Aug 2, 2017 om 20:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kan ook in de winkel gekocht zijn.

aurora1
door aurora1 Aug 2, 2017 om 20:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar wel de keten van de dure reklame zonder service..... en dat is niet de 1-manszaak om de hoek die je band voor 7 euro plakt.... Die kan daar helemaal niet tegenop.

Cookies
door Cookies Aug 2, 2017 om 20:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, de eenmanszaak bij mij 'om de hoek' (zit er al zo'n 40 jaar) die plakt mijn band echt niet voor 7,- euro. Da's een fractie van wat ik betaalde. Al jaren plakt hij ze niet eens meer, maar gooit er een nieuwe band om heen. Maar ben het met je eens, voor de aankoop van een fiets zou ik niet naar fietsenwinkel.nl gaan.

aurora1
door aurora1 Aug 2, 2017 om 20:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tschjaa, zelf plakken? Of anders naar Groenewegen in de Rivierenbuurt in Amsterdam gaan?

ne
door neodutchio - Aug 2, 2017 om 21:03
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Heeft u de fiets online gekocht, of in de winkel? En hoe is de fiets geleverd? Een fiets moet altijd afgemonteerd en geheel nagelopen worden. Als een fiets gemaakt wordt wordt alles in elkaar gezet, maar niet afgemonteerd. Spaken e.d. zitten dus nog los. Als hier niets mee gebeurd krijg je vrij snel een slag in het wiel. Simpelweg een fiets uit de doos halen, trappers en zadel erop en stuur rechtzetten is er dus niet bij.

Het ligt er dus helemaal aan hoe de fiets verkocht is aan u. Via internet zo uit de doos (dan zit er een beschrijving bij of is te vinden via de website https://www.fietsenwinkel.nl/klantenservice/#/support/solutions/articles/3000021132-hebben-jullie-ook-een-handleiding-of-gebruiksaanwijzing- wat u aan de fiets moet doen), of via een winkel waar u, op advies van de verkoper, fietsend naar buiten kon?

holstein
door holstein - Feb 6, 2018 om 20:46
922 Antwoorden / 16 Vragen

Lijkt mij dat die fiets voor aflevering geen servicebeurt heeft gehad, want spaken knappen niet zomaar en wielen rij je niet zomaar krom.

tijger1
door tijger1 Feb 6, 2018 om 21:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Na een half jaar nog een reactie?

holstein
door holstein Feb 7, 2018 om 15:18
922 Antwoorden / 16 Vragen

Wat zeik je nou om mijn reactie man, ik zit niet hele dagen op het forum zoals jij, kijk niet naar de datum, hou je bij de vraag ipv op een ander te reageren.

ge
door gewicht Feb 7, 2018 om 16:09
170 Antwoorden / 1 Vragen

Holstein heeft volkomen gelijk met zijn reactie over de fiets maar heeft over het hoofd gezien dat de vraag,heel vreemd, van 2 aug was.
Kan iedereen overkomen want dat verwacht je niet. Kassa noemt het onterecht een nieuwe vraag. Een instinker.

Grunnen.
door Grunnen. - Feb 7, 2018 om 15:23