Ye
door Yennester Nov 27, 2023 om 14:11
Winkels & webshops

Ervaringen met Poluno Amsterdam?

Ik heb wat besteld bij Poluno Amsterdam. Omdat ik een track&trace button kreeg die niet werkte en contact met klantenservice vreemd aanvoelde ben ik gaan zoeken bij revieuws.

Later vond ik ergens in een mail een track&trace code, die me verwijst naar een buitenlandse site en de status al 11 dagen hetzelfde is.
Bij Trustpilot zijn heel veel klachten over deze webshop.
Oa over verkeerde bestellingen, late of helemaal geen.
De antwoorden van de klantenservice zijn niet persoonlijk en vooral standaard.
Wie heeft hier ook ervaring mee?

16273 23 Rapporteer
ju
door juliomariner - Nov 27, 2023 om 14:14
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij een typische China dropshipper. Google daar maar eens op, er gaat een wereld voor u open

marita5
door marita5 - Nov 27, 2023 om 14:30
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Yennester ,

Dit is een dropshipper , spullen komen uit China .

 Aangezien onze goederen vanuit Azië worden verzonden, kunnen er langere transittijden zijn waarover wij geen controle hebben

 ALLE RETOURZENDINGEN WORDEN OP KOSTEN VAN DE KLANT NAAR ONS CENTRAAL MAGAZIJN IN AZIË GEZONDEN.

  • Adres: 1st Floor, No. 68 Tongyi Road, Zhuangshi Avenue, Zhenhai District
  • Stad: Ningbo
  • Postcode: 315000
  • Provincie: Zhejiang
  • Land: China
Voor bestellingen die worden geretourneerd omdat ze niet worden opgehaald bij de plaatselijke post of omdat het pakket niet wordt opgehaald bij de douane, omdat de levering wordt geweigerd of omdat het adres onvolledig of ongeldig is, worden 20% restockingkosten in rekening gebracht. Deze kosten worden afgetrokken van het totale restitutiebedrag .

https://webshopchecker.nl/alert/pas-op-poluno-com-vermijden/

Ervaringen op Trustpilot zegt genoeg ,

https://nl.trustpilot.com/review/www.poluno.com

Site is bekend bij de Politie ,

sira
door sira - Nov 27, 2023 om 14:36
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb geen ervaring met Poluno, omdat ik de vele waarschuwingen in de afgelopen 8 jaar heb gevolgd.
Maar ik kan u wel op voorhand vertellen dat u de advertentie van deze dropshipper op Facebook of andere social media hebt gevonden, dat u teveel geld voor de spullen heeft betaald en dat u geduld moet hebben, want de spullen komen uit China bij AliExpress vandaan.

U kunt de spullen op de site van ALiExpress googelen en dan kunt u uitrekenen wat u teveel heeft betaald.

Thecla58
door Thecla58 - Nov 27, 2023 om 14:37
856 Antwoorden / 3 Vragen

/ sarcasme aan Zucht...

Gefeliciteerd jij bent de 500e die dit onderwerp aan de orde stelt. /sarcasme uit

Wat anderen al zeggen... je bent in zee gegaan met in dropshipper. Pech al je geld weg.

Ye
door Yennester - Nov 27, 2023 om 14:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je JULIOMARINER en MARITAS en anderen (zag ik inmiddels)
Dit geeft even de extra bevestiging van mijn vermoedens.
Normaal gesproken ben ik bij voorbaat al wantrouwig en omdat ik nog niet zo lang internetaankopen doe, doe ik dit meestal bij de bekende aanbieders.
Dit keer dus niet in mijn enthousiasme.
Had eerder revieuws moeten lezen, weet nu hoe dat dat werkt en doe dus voortaan vooronderzoek.
Nou ja eens moet de eerste keer zijn en wellicht dan ook de laatste keer. :-)
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Overigens kom ik niet op social media. De advertentie kwam gewoon voorbij bij een site.

sjjoppy
door sjjoppy Nov 27, 2023 om 14:47
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Dank voor uw reactie.

ma
door mapo - Dec 1, 2023 om 12:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

Gisteren heb ik iets te overhaast een dure winterjas gekocht bij Poluno Amesterdam.

Vanuit een onderbuikgevoel ben ik direct na aankoop op zoek gegaan naar ervaringen met dit bedrijf. Achteraf had ik dit natuurlijk voor de tijd moeten doen.

Twee uur na aankoop heb ik het bedrijf gemaild met het verzoek tot herroeping van de aankoop. Ik heb aangegeven dat ik de koop ongedaan wil maken.

Enkele uren na mijn verzoek kreeg ik een bericht dat het door mij bestelde artikel verzonden is.

Omdat ik echt wil afzien van de koop heb ik zojuist een aangetekende brief gestuurd met opnieuw een verzoek tot herroeping.

Het bedrijf heeft nog niet gereageerd, wat ik gezien de korte tijdsspanne best begrijp.
Mijn vraag: Wat is wijsheid? Moet ik het verstuurde pakket weigeren of toch in ontvangst nemen?

Met vriendelijke groet,
Maarten

Ja
door JannyBoe Dec 1, 2023 om 12:21
519 Antwoorden / Vragen

U hebt geannuleerd voordat er verzonden is. Prima.
Maar of er bij deze webshop űberhaupt iets terug te krijgen is is maar de vraag.
Als u weigert dan hebt u sowieso niks.
Ook geen rechten meer voor zover daar sprake van was bij deze shop.
Als u met een creditcard of via PayPal betaald hebt kunt u een beroep doen op kopersbescherming.
Dan moet de verkoper zich niet houden aan de afspraken.

ma
door mapo Dec 1, 2023 om 13:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Dan kan ik inderdaad beter kiezen voor in ontvangst nemen, mocht het pakket toch geleverd worden.
Ik heb inderdaad geannuleerd voordat ik het berichtje kreeg dat het product verzonden was. Maar goed, dat zal waarschijnlijk niets uitmaken.

sw
door swenja Jan 16, 2024 om 14:24
Antwoorden / Vragen

goededag,
Mag ik misschien vragen hoe u dit nu heeft opgelost?? of is dat niet gelukt??
zit zelf beetje in het zelfde schuitje vandaar mijn vraag of geld terug krijgen van deze mensen mogelijk is...
Hoop van wel en iets van u te horen ;)
groetjes swenja

sira
door sira Jan 17, 2024 om 14:25
2347 Antwoorden / 24 Vragen

@Swenja
Dergelijke problemen zijn bij een dropshipper niet op te lossen.

1) De kans bestaat dat je geen artikel ontvangt. Indien je een creditcard hebt dan kun je het via de creditcardmaatschappij oplossen.
2) De wederverkoper op AliExpress stuurt je keurig het artikel, maar het past niet. Dan kun je het voor veel geld retour sturen, met de kans dat het niet aankomt in China, of de wederverkoper doet net of hij niets ontvangen heeft, of laat niets van zich horen.

In geval van punt 2 kun je beter je verlies nemen en het artikel op Marktplaats te koop zetten of anders weggeven.

Ga voortaan direct naar de site van AliExpress. Ik bestel er al sinds 2017 en er is nog nooit iets fout gegaan op 1 artikel na dat niet aankwam (envelop was stuk en artikel onderweg verloren gegaan), maar voor een bedrag van € 2,- ga ik verder geen moeite doen.

Ik betaal tegenwoordig (op betrouwbare webshops) alles met een creditcard, ook bij Bol, want daar zitten ook allemaal dropshippers. Vraag bij je bank een creditcard aan en dan eentje die aan je rekening is gekoppeld.

in
door intel08 - Dec 1, 2023 om 12:17
20 Antwoorden / 2 Vragen

U bent er helaas ingetuind, dit is een dropshipper.Zij bestellen rechtstreeks voor u bij bijvoorbeeld een AliExpress.

U hebt er nu niets meer aan maar controleer alstublieft een webshop alvorens een bestelling te doen. Controleer naam, KvK nummer, adres, levertijden en retour voorwaarden. Dit soort 'webwinkels' neem vaak vertrouwde namen aan (bijvoorbeeld een plaatsnaam erin zoals hier) en adverteren via Social Media of andere websites met prachtige advertenties en producten tegen lage prijzen. Of een goede deal zoals 1+1 gratis.

Controleer daarom goed de shop zelf. Als u China ziet staan, de levertijden 5-10 werkdagen of meer zijn en retourneren lastig, omslachtig of tegen hoge kosten is dan is het sowieso een dropshipper. Controleer ook altijd vooraf recensies via het internet, niet via de site zelf want dat zijn vaak nep recensies. Als ik deze site zie gaan bij mij alle alarmbellen af. Wellicht krijgt u het product nog, wellicht niet. Neem uw verlies en let de volgende keer goed op.

Co
door Coy 55 - Dec 9, 2023 om 13:26
1 Antwoorden / Vragen

Goedemiddag
Het is een dropshipper  die zijn spullen via alie express besteld . Kijk maar op op die side daar kost het vaak de helft. De maten van de herenjassen klopt totaal  niks van .  Zie de jassen die te koop staan op marktplaats . Slimme mensen zetten er niet bij  dat ze eigenlijk van alie express afkomen want dan krijgen ze nog maar een kwart van de poluno prijs. Staan er te koop voor de helft poluno prijs en dan betaal je nog te veel  ivm verzendkosten.  Vuile oplichters zijn het.
Prettig weekend

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 9, 2023 om 20:16
2067 Antwoorden / Vragen

Dropshippers, ach daar hebben al zoveel mensen over geklaagd. Gewoon wachten, meestal komt er wel wat hopelijk bevalt het want retourneren lukt meestal niet en dan tegen zodanige kosten dat het toch niet loont.

Joey B
door Joey B - Dec 27, 2023 om 11:56
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben al weken bezig met deze oplichters. Eind november truien en vesten besteld. Zit nog steeds op de helft  te wachten plus wat binnen is. Is te klein en van slechte kwaliteit vergeleken met de prijs.

Je moet echt dreigen om niet een geautomatiseerd antwoord terug te krijgen. En dusbvan een echt persoon een antwoord te krijgen

Proberen eerst 30% teruggave te bieden.
Met wat kortingen. Niet mee akkoord gegaan. Vervolgens bieden ze 70% teruggave. Zonder dat ik spullen retour hoef te sturen.  Ook moet mee akkoord gegaan.
Retourformulier gehad moet op eigen kosten verzonden worden. Maar heb na een maand nog steeds niet alles binnen en willen ze me verplichten op die spullen te wachten om  vervolgens pas retour te sturen. En dan nog een maand te wachten voordat ik mijn geld terug heb want dat krijg je Pas als de retour binnen is.

Ik ben met een jurist aan het kijken. Welke regels ze allemaal overtreden.

Er staat zelfs in hun voorwaarde dat ze zelf niet verantwoordelijk zijn voor onjuiste informatie op de website..  zijn echt een stelletje oplichters bij elkaar.

Plus de naam is misleidend denk maar niet dat ze in Amsterdam zitten hoor

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 3, 2024 om 20:29
2067 Antwoorden / Vragen

En als ze dan überhaupt niet 8n Nederland gevestigd zijn, wat denk je dan te gaan doen?

ju
door juliomariner Jan 18, 2024 om 10:23
1328 Antwoorden / 2 Vragen

echt kansloos dit. Een verstandige jurist begint hier ook niet aan want het is echt kansloos. Tegen wie zou je moeten procederen als de identiteit van de ondernemer niet bekend is.
Bespaar u de kosten van de jurist want dat is echt weggegooid geld.
En dreigen heeft ook geen zin daarlachen ze hartelijk om want u kunt ze toch niet vinden.

rj
door rjw - Dec 27, 2023 om 12:42
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Kan kassa niet middels AI een standaard antwoord op dit soort vragen maken en dan automatisch het topic op slot zetten. Het lijkt momenteel wel dat vrijwel alle klachten alleen nog maar hierover gaan.

Charloujayden
door Charloujayden - Jan 3, 2024 om 18:30
1 Antwoorden / Vragen

Poluno heeft zeer vreemde regels bij het retourneren van producten. De kwaliteit van het product is zo slecht dat ik wil retourneren. Ikmoet het product naar China sturen maar zewillen eventueel ook 10% van de aanschafwaarde aan mij vergoeden en dan mag ik het artikle houden. Retourneren is op mijn eigen kosten en de eisen die gesteld worden aan het retourneren zijn belachelijk. Is dit bedrijf wel legaal? En deze bedrijfsvoering? En wat doen ze in China terwijl ze aangeven in Amsterdam te zijn gehuisvest?

chris74
door chris74 Jan 3, 2024 om 18:41
564 Antwoorden / 44 Vragen

Welkom in de wereld van dropshipping. Poluno heeft helemaal geen vestiging in Amsterdam. Alle spullen komen gewoon van Ali express of Temu vandaan. En is daar vele malen goedkoper. Neem je verlies en koop nooit via facebook of andere social media.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 3, 2024 om 19:04
2067 Antwoorden / Vragen

U vraagt zich letterlijk de verkeerde dingen af. Een website is niet legaal of illegaal en het bedrijf is ook niet in Nederland gevestigd. Wat denkt u dan te verstaan onder het begrip "legaal". U kunt zich beter afvragen waarom u bestelt bij een website in China zonder dat door te hebben.

J.P.ten Veen
door J.P.ten Veen - Jan 10, 2024 om 16:30
1 Antwoorden / Vragen

Een kopie van de mailtjes die ik hun gestuurd heb
We willen nu eindelijk wel eens zien dat de €98.91 die we in afgelopen 22 oktober al betaald hebben voor 2 coltruien bestelnummer # PNL8647 worden geretouneerd zoals in jullie voorwaarden staat dat alles kostenloos kan worden geretouneerd binnen 14 dagen. De levering zou iets langer duren ,dat kan gebeuren
Na onvangst dezelfde dag nog contact met jullie gehad via mail en meteen naar Postkantoor gegegaan en met Track en Trace  verzonden voor het idiote bedrag van €20.75 dat weas op 7 november.
Nou ben ik in totaal €119.61 bij ingeschoten. Knap werk van jullie voor iemand die van een AOW tje  moet rondkomen zo te belazeren ,heb hier geen  fatsoenlijk woord meer voer over!!

Hun Reactie daarop, ze nemen geen eens de moeite om alles te controleren dan hadden ze geweten wat er aan de hand is met hun oplichtings praktijken TT

Hallo Jan Ten,

Helaas moeten we je helaas mededelen dat we volgens ons beleid op dit moment geen retouretiketten kunnen leveren of verzendkosten kunnen vergoeden voor internationale bestellingen.

Stuur de artikelen naar het volgende adres:

Adres:

1st Floor, No. 68 Tongyi Road, Zhuangshi Avenue, Zhenhai District
Ningbo, 315000 Zhejiang China

Voeg het retourformulier bij het pakket en voorzie ons van de traceerbare trackinginformatie en het ontvangstbewijs bij verzending. Let op: als u hier niet aan voldoet, kan de restitutie voor geretourneerde bestellingen komen te vervallen. Uw medewerking wordt op prijs gesteld.

Retourneer je pakket naar ons geautoriseerde magazijn in China voor restitutie. Retourzendingen die ergens anders naartoe worden gestuurd, komen niet in aanmerking voor restitutie.

Houd er rekening mee dat we de restitutie alleen kunnen verwerken als het pakket is afgeleverd bij ons retouradres.

We hebben echter een alternatieve optie: Na overleg met mijn manager willen we een gedeeltelijke terugbetaling van 20% van de totale waarde van je bestelling doen als compensatie als terugsturen voor jou niet haalbaar is. Dit betekent dat je de bestelling kunt houden of cadeau kunt doen.

Laat ons weten wat je ervan vindt. Als je akkoord gaat met deze oplossing, verwerken we het tegoed onmiddellijk. Als je er toch de voorkeur aan geeft om de bestelling te retourneren, volg dan de instructies hierboven.

Met vriendelijke groeten,

Dana

Klantenservice & Support
support@poluno.com

ne
door neodutchio Jan 10, 2024 om 16:40
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Het doel van een malafide dropshipper is geld verdienen. En natuurlijk gaan ze niets terugnemen of terug betalen. Dat deden ze jaren geleden al niet en doen ze nu nog steeds niet.
Eerst kijken waar u wilt kopen en dan dus heel snel naar een normale winkel gaan.

Em
door Emalise - Jan 25, 2024 om 13:44
1 Antwoorden / Vragen

Zelfde ervaring. 1e keer pakket kwijt geraakt, na contact moest ik zelf maar gaan uitzoeken waar mijn pakket is gebleven (was niet door de douane heen gekomen bleek).
Na aandringen is mij een nieuw pakket toegezonden. Deze is aangekomen , maar totaal niet wat ik verwacht had. Veel te klein en slechte namaak kwaliteit.
Retourbeleid: op eigen kosten naar een raar adres in China terug sturen, met allemaal voorwaarden. Of 20% geld terug en de kleding houden.
Niet te vertrouwen dus!

Bi
door Bici - Mar 7, 2024 om 15:09
1 Antwoorden / Vragen

Zelde ervaring opgedaan. Zag eerst wel goede revieuws. Site doet ook groots aan, overall reclame. In Januari winterkleding besteld en in maart een paar regenjassen gekregen. Heb vaak gemaild, telefonisch contact lukt niet. Tot nu toe nog niet opgelost. Riekt naar oplichting!

Ronn
door Ronn - Mar 8, 2024 om 17:43
1 Antwoorden / Vragen

Dit is bij mij ook gebeurt !
Hier niets kopen want je word opgelicht.

br
door bravehenk Mar 8, 2024 om 18:01
206 Antwoorden / 0 Vragen

Vanaf november wordt er al gewaarschuwd. Als je webshopchecker had gebruikt had je hier nooit besteld
Niemand leest de berichten hier vooraf maar waarschuwen achteraf.Tip bestel nooit bij de flitsende advertenties op facebook 99,9999999 % dropshippers. Of kijk voordat je toch iets wil bestellen eerst eens op Ali of TEMU kan heel veel geld en ergenis schelen/

pe
door peentjes - Mar 8, 2024 om 17:53
421 Antwoorden / 0 Vragen

..wie hier oomk ervaring mee hebben? Misschien die andere honderden klagers sinds ruim acht maanden, die ook pas gaan lezen als ze problemen krijgen?

pe
door peentjes - Mar 8, 2024 om 17:54
421 Antwoorden / 0 Vragen

..wie hier ook ervaring mee hebben? Misschien die andere honderden klagers sinds ruim acht maanden, die ook pas gaan lezen als ze problemen krijgen?

sira
door sira Apr 27, 2024 om 23:32
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Ja, die honderden Facebookgebruikers en klagers in de afgelopen 8 jaar.

rj
door rjw - Mar 8, 2024 om 19:38
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Toch maar eens gaan kijken op dit site. Ik vraag me alleen af wat er zo bijzonder aan is dat je hier iets zou bestellen. Het is niet extreem goedkoop, de kleding is dertien in een dozijn. Bij Bristol of zelfs WE koop je het voor minder.

Hendricxs
door Hendricxs - Apr 9, 2024 om 14:59
1 Antwoorden / Vragen

Eenmaal iets besteld bij Poluno ben je je geld kwijt. E-mails worden beantwoord met formats en je komt in een soort kringverwijzing terecht.

Enige wat je kunt proberen is bij het bedrijf langs gaan (VDW Distributors) en de eigenaar achter z'n bureau vandaan trekken. De bestuurder / eigenaar van dit bedrijf is Yevgeni [achternaam verwijderd, red.].

rj
door rjw Apr 9, 2024 om 19:44
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Haal even die persoonlijke gegevens weg. Dat is niet toegestaan.

Banaan12345
door Banaan12345 - Apr 27, 2024 om 19:57
1 Antwoorden / Vragen

Heb ook slechte ervaring met Poluno. Zijn idd dropshippers en belazeren de boel (zie Trustpilot (afbeelding hier als bijlage)

Jas besteld, verkeerde maat, klacht ingediend en je hoort niets meer.

Zeer onbetrouwbaar bedrijfje
Zie ook Trustpilot en de waarschuwing die zij geven!

Koop hier niets, want je bent je geld kwijt!

sira
door sira Apr 27, 2024 om 23:30
2347 Antwoorden / 24 Vragen

U bent niet belazerd, u heeft de goederen gekregen.

Als u de vele waarschuwingen de afgelopen 8 jaar in de echte media had gevolgd (dus niet Facebook en ook geen adverteerdes daar), maar u had rechtstreeks bij AliExpress besteld, had u rekening met de maatvoering kunnen houden.