Geld retour
Dinsdag 28 mei kocht ik bij de webshop van de Media Markt een vriezer € 219 ik heb meteen betaald via Ideal , er stond bij op voorraad en voor 23.59 besteld , morgen in huis . Echter woensdag om 10.30 uur heb ik contact opgenomen met de Media Markt om te vragen hoelaat de vriezer bezorgt werd ( nou niet dus , hij was niet op voorraad en dit ging enkele dagen duren op de site van de Media Markt stond hij echter nog , ik heb hier ook een screenshot van gemaakt ,ik heb de aankoop geannuleerd en gevraagd om mijn geld meteen retour te storten . Volgens de medewerker ging dit niet omdat ik met Ideal betaald heb , vraag ik mij af waarom het andersom wel werkt , mijn betaling kwam wel meteen aan , het is nu maandag 3 juni en ik heb het geld nog steeds niet retour , kan iemand mij uitleggen waarom ik niet meteen mijn geld terug krijg .
Een webshop heeft maximaal 14 dagen de tijd het geld terug te storten. U maakt het even over, maar voor een bedrijf gelden meer handelingen voordat iets terugbetaald kan worden.
Dus nog even geduld.
kan iemand mij uitleggen waarom ik niet meteen mijn geld terug krijg .
Omdat dat een aantal administratieve handelingen vraagt en dat kost even tijd.
Ter info van de site van de Consumentenbond:
Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de wet bent u verplicht om binnen veertien dagen na ontbinding van de overeenkomst het volledige aankoopbedrag (inclusief bezorgkosten) terug te betalen. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. Wilt u de regels nalezen? Kijkt u dan op de website van de ACM, www.acm.nl/bedenktijd.
Maar wettelijk kan de koop eerst worden ontbonden bij koop op afstand binnen 14 dagen na de ontvangst! Dit in de herhaling. Het betekent dat er een klein addertje onder het gras zit.
Na ontbinding, dus binnen 14 dagen na ontvanst kan het ontvangene zonder reden worden teruggezonden met dan recht op geld retour.
Tja, soms is wet- en regelgeving lastig.
Een deel van de tekst waar ik nu naar verwijs: Bedenktermijn en ontbinding koopovereenkomst
Je hebt bij een koop op afstand 14 dagen bedenktijd. De bedenktijd start één dag na de levering van het product. Je hoeft de levering echter niet af te wachten, je kunt ook eerder de aankoop annuleren. In deze periode kun je de koopovereenkomst ontbinden en heb je recht op teruggave van je geld. Het ontbinden van de overeenkomst is kosteloos en je hoeft hiervoor geen reden op te geven. De verkoper moet je wijzen op deze bedenktermijn en hij moet je een modelformulier voor ontbinding aanbieden. Dit is een onderdeel van zijn informatieplicht. Doet hij dit niet, dan wordt de bedenktermijn verlengd tot maximaal een jaar. Let op: er zijn uitzonderingen op dit recht, denk hierbij aan producten die snel bederven en losse kranten en tijdschriften.
Media Markt behoort hoe dan ook melding te maken van de bedenktermijn en men heeft dat afgaande op uw vraag niet gedaan.
Man, man, de Ts hoeft zich niet te bedenken.
Helaas, het blijkt dat de info op wetboek-on line gedateerd is en de info die Maxus geeft meer up to date is.
Mijn laatste aangeschafte wetboek blijkt helaas v.w..b. dit aspect ook niet meer up to date.
Ik kan de eerdere reacties niet meer bewerken en geef nu deze verwijzing die neer komt op al eerder gegeven reacties.
https://nl.hellolaw.com/consument-geld/consumentenrecht/koop-op-afstand
Het gaat om het retourneren van het geld!
TS wil dit METEEN, maar dat kan 14 dagen duren.
Ja, dat staat in de info waarnaar is verwezen.
@heremietkreeft
Opbouwende kritiek? U leest het topic niet. De Ts koopt en betaalt iets bij een webshop. Het is niet op voorraad, dus de Ts annuleert. Maar verwacht het geld per omgaande terug.
Waar komt u mee? Koop is koop. Dat de Ts 7 dagen de tijd heeft om het spul terug te sturen en dan ook nog iets over dat de Ts niet zou kunnen annuleren voordat het ontvangen is.
De Ts maakt helemaal geen gebruik van de bedenktijd. De Ts annuleert omdat de webshop het artikel niet heeft. Heel simpel.
Dus allemaal grote onzin uw reactie. En als klap op de vuurpijl een vervallen wetsartikel.
Zoals ik al schreef heeft die webshop maximaal 14 dagen de tijd om geld terug te geven. Dus het enige is geduld hebben.
a. Omdat de terugbetaling eerst administratief verwerkt moet worden. Je gaat nu uit van het moment dat je zelf betaalde, dat is appels met peren vergelijken.
b. De terugbetaling gaat uiteraard niet via iDEAL, tenzij je MM een betaalverzoek via iDEAL stuurt....
"Volgens de medewerker ging dit niet omdat ik met Ideal betaald heb , vraag ik mij af waarom het andersom wel werkt , mijn betaling kwam wel meteen aan , het is nu maandag 3 juni en ik heb het geld nog steeds niet retour , kan iemand mij uitleggen waarom ik niet meteen mijn geld terug krijg ."
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom iemand een vriezer koopt en als de volgende dag blijkt dat levering een paar dagen langer gaat duren deze direct geannuleerd wordt?
De verkoper kan het geld niet via iDeal terugstorten, zo werkt het systeem niet. De verkopende partij zal het geld moeten overmaken via een bankoverschrijving. Maar de overschrijving duurt niet langer dan 1 werkdag. Als het wel langer duurt, heeft de verkopende partij blijkbaar meer tijd nodig om het bedrag over te maken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer