mo
door mooiniet 21 sep. 2019 om 21:22
Winkels & webshops
GRANDADO weigert een trimmer terug te nemen omdat ik hem heb uitgeprobeerd

GRANDADO weigert een trimmer terug te nemen omdat ik hem heb uitgeprobeerd

ik bestelde bij webwinkel GRANDADO een hondentrimmer
ik moest eerst betalen vooraleer zij de trimmer stuurde
na een halve minuut uitproberen werd het me duidelijk dat de trimmer niet werkte
ik wil hem terug sturen, maar dat accepteren zij niet omdat ik hem gebruikt heb en dat zou voor de volgende klant niet hygiënisch zijn
ik voel me opgelicht
is hun argument steekhoudend?

6734 23 Rapporteer
door marita5 - 21 sep. 2019 om 21:26
8943 Antwoorden / 14 Vragen
2

Hallo Mooiniet , 

Producten die de webwinkel níet mag uitzonderen - en dus retour moet nemen:

  • Aanbiedingen
  • Producten die de winkel speciaal voor de klant besteld heeft (Dit is niet hetzelfde als maatwerk - zie verderop bij uitzonderingen)
  • Tweedehands producten
  • Hygiënische producten zonder verzegeling
  • Producten waarvan de verpakking is geopend
  • Producten met een beschadiging (Heb je het product beschadigd tijdens je bedenktijd? Dan mag de winkel de schade bij jou in rekening brengen. Terugname weigeren mag echter niet.)

Deze zaken moet de webwinkel dus gewoon terugnemen als je ze binnen de bedenktijd retourneert, ook al zou je dat misschien niet verwachten.  

Voor verdere informatie , klik op de rode regel 

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/herroepingsrecht-bij-online-bestellingen-wat-kun-je-wel-en-niet-terugsturen/  

Lees ook deze klachten , 

https://nl.trustpilot.com/review/grandado.com

na een halve minuut uitproberen werd het me duidelijk dat de trimmer niet werkte

Uitsluiting van retouren: producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben; Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn voor retourzending en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

Ps : Grandado.com is gevestigd in Honkong , dus Chinese rommel   

Identiteit van het bedrijf 

jo
door jorisw 22 sep. 2019 om 09:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ps : Grandado.com is gevestigd in Honkong , dus Chinese rommel   

Dit is natuurlijk een onzinnige opmerking. In China kunnen ze iedere kwaliteit produceren die je maar wilt hebben. Vaak zelfs beter dan wat wij kunnen. Het is maar net wat de opdrachtgever vraagt.

door marita5 22 sep. 2019 om 09:17
8943 Antwoorden / 14 Vragen

Het is maar net wat de opdrachtgever vraagt. juist , Ts heeft een apparaat gekregen wat niet werkt dus rommel .

jo
door jorisw 8 nov. 2019 om 15:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar niet rommel OMDAT het uit China komt, zoals jij suggereert.

door diumenge - 21 sep. 2019 om 21:29
11227 Antwoorden / 14 Vragen
1

Ja en nee.

Ja, als de trimmer niet bevalt (en, zoals hierboven aangegeven, deze verzegeld was toen je 'm ontving).

Nee, als de trimmer echt niet werkt. Maar dan wordt het een garantiekwestie.

Je voelt je misschien opgelicht, maar dat ben je niet.

door marita5 21 sep. 2019 om 21:42
8943 Antwoorden / 14 Vragen

Bedrijf is gevestigd in Hongkong , dus Chinese rommel .

door diumenge 21 sep. 2019 om 21:46
11227 Antwoorden / 14 Vragen

Zelfde Chinese 'rommel' als van de Action en soortgelijke zaken dan. Er komen overigens ook prima spullen van dit soort bedrijven.

door marita5 21 sep. 2019 om 21:56
8943 Antwoorden / 14 Vragen

@diumenge , lees ook deze klachten https://nl.trustpilot.com/review/grandado.com

door diumenge 21 sep. 2019 om 22:02
11227 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ken dat grandado verder niet, valt denk ik in dezelfde categorie als wish. Bij wish kan je ook 'action'-kwaliteit verwachten, maar het kost dan ook weinig. Bij bijvoorbeeld Gearbest leveren ze in het algemeen prima spullen.

door marita5 21 sep. 2019 om 22:07
8943 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ken deze site ook niet .

door audb 30 mrt. 2020 om 12:59
1522 Antwoorden / 5 Vragen

Even over "Chinees rommel", hopelijk heb je geen electronische aparatuur in huis, 90% komt uit... China 

Noem maar een groot merk zoals Philips tvs, en koffie zetters die gewoon alles laat produceren dan wel inkopen in China dus niet alles is rommel.

Sterker nog er komen daar producten vandaan die dan wel goedkoper zijn maar een hele goede kwaliteit hebben.

Overigens laat Apple daar zijn telefoons maken net als alle andere spul wat ze verkopen.

door gerbera - 21 sep. 2019 om 21:55
5706 Antwoorden / 10 Vragen
1

Ondanks dat ze van alles beweren, zoals o.a. 100 dagen proberen, 100 dagen bedenktijd en niet goed geld terug verwacht ik niet veel van ze. Blijkt wel uit de tegenstrijdigheid met waarmee ze u afschepen. U bent niet opgelicht, u heeft immers ontvangen wat u besteld heeft. Jammer dat u vooraf niet ff aan het google bent geweest. lees hier


sj
door sjoppy - 21 sep. 2019 om 22:02
129 Antwoorden / Vragen
1

Hier staat dat u de hondentrimmer 100 dagen mag uitproberen en kwam ook nog afterpay tegen.
https://www.grandado.com/search?q=Hondentrimmer

door diumenge 21 sep. 2019 om 22:03
11227 Antwoorden / 14 Vragen

Afterparty? Afterpay neem ik aan :-).

Zie hun AV:

Uitsluiting van retouren: producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben; Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn voor retourzending en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

https://www.grandado.com/pages/general-terms-conditions

sj
door sjoppy 21 sep. 2019 om 22:15
129 Antwoorden / Vragen

Afterparty gecorrigeerd. ;-). Ik zie toch echt 100 dagen proberen bij de gezochte hondentrimmer staan.

door tenormin 21 sep. 2019 om 22:20
15400 Antwoorden / 94 Vragen

@shoppy, + 10. Een schrijffout is zo gemaakt. Dus moet men je niet op afrekenen.

sj
door sjoppy 21 sep. 2019 om 22:31
129 Antwoorden / Vragen

Is ook niet gebeurd hoor @tenormin,  er stond een begripvolle smiley naast.
De autocorrectie was mij te vlug af.;-)

door diumenge 21 sep. 2019 om 22:48
11227 Antwoorden / 14 Vragen

@sjoppy, ja inderdaad bij de trimmer staat 100 dagen proberen, dat maakt het wel verwarrend. Eveneens dat er ergens op dit site staat dat ze retouren niet opnieuw verkopen, maar weggeven aan het goede doel, dus dan gaat het 'volgende klant' argument ook niet op. Maar ja, probeer maar eens je gelijk te halen bij zo'n leverancier uit Verweggistan.

Gr
door Graspollen - 21 sep. 2019 om 22:03
302 Antwoorden / Vragen
2

De trimmer kost € 25,-, pakketje retourneren naar Hong Kong kost plm. € 25,-. Misschien heeft uw buurvrouw er nog iets aan voor de haren op haar tanden.

door diumenge 21 sep. 2019 om 22:06
11227 Antwoorden / 14 Vragen
Gr
door Graspollen 21 sep. 2019 om 22:09
302 Antwoorden / Vragen

Had het al gecorrigeerd.

door newmikey - 21 sep. 2019 om 22:25
727 Antwoorden / 0 Vragen
1

Het is een webwinkel die niet in de EU is gevestigd en die hoeft zich dus ook nergens aan te houden. Al zouden ze het weer als argument gebruiken. Dat is een risico wat je welbewust neemt als je via internet bij een niet-EU leverancier bestelt.

Iv
door Ivo W 22 sep. 2019 om 10:38
179 Antwoorden / Vragen

Dat is onjuist. Een webwinkel die zich richt op de Nederlandse/Europese markt dient zich te conformeren aan de Nederlandse/Europese wetgeving. Het officiële vestigingsadres is daarbij niet van belang.

Alleen: zie je gelijk maar eens te krijgen. Zelfs al zou je ze met succes voor de rechter dagen en de zaak winnen, dan zit je alsnog met een onuitvoerbaar vonnis als het bedrijf en vestigingsland niet meewerken aan de nakoming van dat vonnis.

door newmikey 23 sep. 2019 om 11:57
727 Antwoorden / 0 Vragen

@IVO_W
"Een webwinkel die zich richt op de Nederlandse/Europese markt dient zich te conformeren aan de Nederlandse/Europese wetgeving"
Hoe kom je bij die onzin? 

de
door deduivel 23 sep. 2019 om 13:31
2 Antwoorden / Vragen

Ivo w verkondigd wel vaker onzin.
De wet telt waar het bedrijf is gevestigd en niet waar men levert.

Be
door Bentley2016 8 nov. 2019 om 14:53
5 Antwoorden / Vragen

Dat probleem dat ze zich niets van wet en regelgeving aantrekken heb je ook bij Nederlandse bedrijven b.v. Bol.com. Sturen tot 2 keer toe het verkeerde product schuiven de verantwoording gewoon af op de partner ondernemer. Je koop op de site van Bol.com waar een foute vermelding op staat, betaalt aan Bol.com, met kadobonnen van Bol.com maar als er iets geregeld moet worden dan schuiven ze het zo het pand uit naar de partner. Ik heb altijd begrepen dat het Nederlands consumentenrecht zegt dat je zaken doet met het bedrijf waar je bestelt/betaald. Kennelijk kunnen grote reuzen zich daar onderuit wurmen.

door zoekster 25 dec. 2019 om 12:15
10942 Antwoorden / 34 Vragen

@NewMikey @deduivel, is geen onzin. https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/tips-voor-het-kopen-bij-een-buitenlandse-webwinkel

"Voor aankopen bij webwinkels buiten de EU heb je deze rechten niet, tenzij de webshops zich op Nederlandse of Europese consumenten richten. De webwinkels hebben vaak eigen garantievoorwaarden, maar die zijn meestal een stuk slechter. En als de webwinkels hun voorwaarden niet naleven, zal het in praktijk bijna niet lukken je recht te krijgen."Dus ga eerst even na voordat je iemand van 'onzin' beticht. Misschien verkondig je zelf wel onzin.

Iv
door Ivo W 30 mrt. 2020 om 09:00
179 Antwoorden / Vragen

Dank zoekster voor de juiste teksten.

door newmikey 1 apr. 2020 om 08:35
727 Antwoorden / 0 Vragen

Wel even volledig quoten ipv selectief. De volgende regel van de tekst van de Consumentenbond luidt "En als de webwinkels hun voorwaarden niet naleven, zal het in praktijk bijna niet lukken je recht te krijgen."

go
door goededag - 21 sep. 2019 om 23:04
22 Antwoorden / 9 Vragen
1

je kan beter via ali bestellen veel goedkoper voor het zelfde

door aurora1 - 22 sep. 2019 om 00:47
14855 Antwoorden / 6 Vragen
0
door aurora1 - 22 sep. 2019 om 00:50
14855 Antwoorden / 6 Vragen
0

Ja natuurlijk. Zich opgelicht voelen is iets anders dan opgelicht zijn. 
Trouwens, dat woord wordt nogal eens ten onrechte gebruikt.

door heremietkreeft - 22 sep. 2019 om 09:48
11842 Antwoorden / 173 Vragen
0

Aanvullend op de al gegeven antwoorden: volgens de wet en regelgeving bent u gerechtigd om zonder enige reden iets dat u besteld heeft terug te zenden. 
Dan is er ook nog wetgeving (BW 7 art 17 en verder) en zie ook www.consuwijzer.nl dat indien een product niet voldoet u recht heeft oop reparatie (als dat zinvol is en of een nieuw vervangend product. Als de verkoper GRANDADO daar niet aan voldoet is er feitelijk maar één manier om alsnog uw recht te verkrijfgen en dat is een civiele vordering instellen en daarmee een civiele procedure te starten. Om enig recht te hebben is het hoe dan ook noodzakelijk dat u de trimmer wel degelijk terugzend aan GRANDADO maar dan is hoe dan ook al de vraag of die terugzending dan gratis kan en het hoe dan ook zinvol is om dan verzekerd retour te zenden opdat er niet kan worden gemeld 'dat het niet werd ontvangen'. 

Tja, dat kan maar dat zal naar mijn mening ook betekeken dat dat ten eerste kostbaar zal zijn en ik ook zeer grote twijfel heb of het wel tot resultaat leidt. Zij zijn niet aangesloten bij een webwinkel keurmerk en u kunt daar dus niet terecht.

Ergo: mijn advies is neem uw verlies en kijk in het vervolg goed uit waar u dit soort zaken koopt, hier is duidelijk sprake van goedkoop is duurkoop.


ju
door juliomariner 22 sep. 2019 om 11:14
578 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk niet dat ze hier in Hongkong van onder de indruk zijn. Ze zullen er hooguit smakelijk om lachen

door heremietkreeft 22 sep. 2019 om 11:55
11842 Antwoorden / 173 Vragen

De webwinkel is in Nederland gevestigd maar daar zal men er ook vanuitgaan om te kunnen lachen omdat procederen meer zsl kosten.

de
door deduivel 22 sep. 2019 om 15:50
2 Antwoorden / Vragen

De webwinkel is niet gevestigd in NL maar in Hong Kong.
Ze bedienen alleen de NL markt niks meer niks minder.

Je besteld in China dat is duidelijk, en je zal voor een proces dan toch in Hong Kong mogen procederen en dat voor 25 euro.

Dat kost 100x meer op zijn minst.

Mensen moeten zelf eens leren lezen en nadenken.
En dat een klant roept dat iets niet werkt wil niet zeggen dat dat zo is, vaker is het verkeerd gebruik en dan werkt het inderdaad niet.


Dit risico loop je gewoon als je in het buitenland besteld, het kan meezitten of het kan tegenzitten.

door heremietkreeft 22 sep. 2019 om 17:00
11842 Antwoorden / 173 Vragen

Ok en ook zeer mee eens.

door panter22 - 22 sep. 2019 om 16:59
3902 Antwoorden / Vragen
1

Heb je de trimmer wel opgeladen?

lo
door lovewinnie - 22 sep. 2019 om 17:16
899 Antwoorden / 1 Vragen
0

Kapot dan mag u ruilen.  Zelfs dan hoeft geld terug niet. Vervangend artikel is voldoende. 

Niet willen, of werkt niet zoals u had gedacht heeft u pech. En eerlijk snap ik dat ook wel. Ze kunnen hem niet niet meer verkopen. Anders zou iedereen ipv trimmer ff z'n ding kopen, hond trimmen en terug sturen.
U zou u het vinden als u een gebruikte scheerapparaat koopt?

re
door red1 - 23 sep. 2019 om 13:22
276 Antwoorden / 1 Vragen
0

Een honden trimmer ?? koop een grasmaaier

door marita5 23 sep. 2019 om 13:49
8943 Antwoorden / 14 Vragen

Kunt u ook eens èèn keer een fatsoenlijke reactie geven ? i.pv. van altijd waardeloze reacties waar een Ts niks aan heeft . .

mo
door mof - 23 sep. 2019 om 15:40
1806 Antwoorden / 3 Vragen
0
Ro
door Rogier123 - 8 nov. 2019 om 14:20
2 Antwoorden / Vragen
0

Het grootste probleem met Grandado is dat hun in vergelijking met andere Dropshippers uit China, hun levertijd niet goed aangeven op de website. Ook op alle 250.000 advertenties die ze op Marktplaats hebben wordt nergens gesproken over levertijd. Dit is ronduit schandalig en zou verboden moeten zijn! Ze weten heel goed als ze wel de levertijden vermelden dat er veel minder orders per dag binnen komen. Ze hebben ook andere websites die bijna precies hetzelfde zijn, alleen wordt hier wel iets duidelijker aangegeven wat de levertijden precies zijn.

Het bedrijf plaatst producten op hun site, consumenten kopen deze, en Grandado plaatst vervolgens jou bestelling op o.a. Aliexpress. Letterlijk alles wat er verkocht wordt is minimaal 3x zo goedkoop op Aliexpress. Dus ook spullen van 100 euro! Sommige dingen gaan zelfs 12x over de kop! Dat is helemaal niet erg, maar je moet wel duidelijk en eerlijk tegen je klant zijn over de levertijden!

Retourneren wordt idd lastig, voor zover ik weet gebeurt dit ook nooit. Als een klant niet tevreden is normaal gesproken op Aliexpress dan kun je of je geld terugkrijgen of een gedeelte als je dat met de verkoper overlegt. Spullen naar China verzenden is enorm duur zeker met T&T en dat gebeurt dus bijna nooit. Grandado beloofd van alles maar komt niks na, het is een zeer onprofessioneel bedrijf en ik noem het dan ook gewoon criminelen. Ze kunnen doen wat ze willen en niemand stopt ze. Ook verschillende klachten naar Marktplaats gestuurd en uitgelegd dat ze levertijden niet vermelden in advertenties en op hun website. Je zou voor de gein is kunnen vergelijken op 2 websites die van hun zijn, myxlshop.nl en grandado.nl. Een zogenaamde bestelling plaatsten en een nep adres invullen, je zult zien dat myxlshop.nl wel de levertijd tijden bestellen aangeeft, en Grandado doet dit expres niet. Ook kun je op de homepagina nergens iets vinden over levertijden of iets dergelijks. Misschien moeten we gewoon aangifte doen bij de politie als er genoeg aangiftes zijn zullen ze toch wel een keer actie gaan ondernemen? Ik heb echt een hekel aan dit 'bedrijf'








Edit: Ongeopende enveloppen en/of dozen zou je wel retour moeten kunnen sturen, dit is namelijk gratis. Of het pakket nooit in ontvangst nemen. De vraag is dan maar of je je geld terugkrijgt, Grandado reageert op vele emails niet heb ik gehoort. Bestel zelf voortaan bij Aliexpress raad ik aan aan de gedupeerde. Waarom verkoop je je trimmer niet gewoon op Marktplaats? Ga gewoon net iets onder de prijs van Grandado 

Ro
door Rogier123 - 25 dec. 2019 om 11:31
2 Antwoorden / Vragen
0

Goed nieuws, ik ben erachter gekomen welk bedrijf er achter Grandado.com, cheaptech.nl, myxlshop.nl, myxlshop.be, myxlshop.fr, My-xlshopDE en Tech66.nl zit. 

J&S webshops
H.J.E. Wenckebachweg 150/C
1114AD, Amsterdam Duivendrecht
Kvk 60998504

Aangezien de politie helemaal niets doet al jaren, zou ik als boze klant er persoonlijk zijn heengegaan om verhaal te halen.

jp
door jpahlplatz - 29 mrt. 2020 om 18:46
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo
Ik heb ook een bestelling gedaan bij deze firma. Heb betaald en krijg niets geleverd. Als je een klacht wil indienen hebben ze de site zo gemaakt dat het niet goed werkt. Soms zijn ze telefonisch bereikbaar maar komen dan met een antwoord wat niet klopt. Eenmaal heb ik een code gehad on te kijken waar het bestelde blijft en dan zie je een antwoord staan dat het bestelde besteld wordt maar daarna hoor je niets.
Wordt toch tijd dat iemand daar nakijkt en actie onderneemt.

door panter22 29 mrt. 2020 om 19:46
3902 Antwoorden / Vragen

De bestelling komt rechtstreeks uit China. Lees de mededeling op de site over het COVID-19 pandemie. Dat weet je waarom je nog even op je bestelling moet wachten.
https://www.grandado.com/?gclid=EAIaIQobChMIjrC05p3A6AIVV-J3Ch1z-QtREAAYASAAEgJBk_D_BwE

jp
door jpahlplatz - 29 mrt. 2020 om 18:48
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Kassa kunnen jullie daar niets aan doen. Bedrijven moeten toch leveren wat je hebt besteld en hebt betaald. Ik krijg het gevoel dat ik belazerd wordt en vele mensen met mij mee.

ne
door neodutchio 29 mrt. 2020 om 19:07
3451 Antwoorden / 11 Vragen

Wat moet Kassa daar aan doen? U besteld iets bij een bedrijf in Hong Kong. Alle waarschuwingen ten spijt, u hebt niet gekeken waar u ging kopen, waarom zou een ander dan iets moeten oplossen voor u. Iedereen is nog altijd verantwoordelijk voor zijn eigen daden.

Leveringen uit het verre oosten lopen enormde vertragingen op.

door tijger1 29 mrt. 2020 om 19:46
40507 Antwoorden / 21 Vragen

Ga voortaan ditect naar de Action, dan ziet u wat u koopt.

ju
door justmeagain - 30 mrt. 2020 om 00:37
220 Antwoorden / 3 Vragen
1

A u breekt in op deze vraag.
B ook hier leest u niet, het antwoord wordt u kant en klaar aangereikt maar dan reageert u weer dat Kassa hier iets aan moet doen. Dit zonder de link van@diumenge te bekijken.

mo
door mof - 30 mrt. 2020 om 12:36
1806 Antwoorden / 3 Vragen
0

Op grond van de 14 dagen retour regeling hoeft dit niet, het betreft een hygiene product.
ECHTER, u zegt dat het ding niet werkt, dan heeft u recht op garantie want het apparaat werkt niet, is elektronisch, en u zit nog in
de eerste 6 maanden na aankoop, dus de bewijslast ligt bij de verkoper. U heeft recht op een gelijkwaardig vervangend product, danwel reparatie
van uw apparaat, danwel uw geld terug.
Dit garantie recht heeft niets te maken met hygiene. U apparaat werkt gewoon niet.

door chris74 30 mrt. 2020 om 13:48
530 Antwoorden / 42 Vragen

Als u reageerd op het bovenste topic die is van sept 2019, of dat is opgelost is weten we niet. Maar er werden weer andere toegevoegd zodat deze weer boven aan komt te staan.

door wimmi20 - 30 mrt. 2020 om 14:31
2131 Antwoorden / 6 Vragen
0

Plaatje van de trimmer bekeken.
Wat u gekocht heeft is helemaal geen hondentrimmer.
Dat is een mensenhaar tondeuze.
Ik heb er zelf een, werkt prima.

door 1paul - 30 mrt. 2020 om 14:38
1223 Antwoorden / 0 Vragen
0

nee, dit moeten ze terug nemen, u heeft er recht op het product uit te proberen...

sp
door spikkel - 31 mrt. 2020 om 22:47
141 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ik weet niet hoe groot je hond is. In China hebben ze alleen hondjes die in je handtas passen. Dan werkt die misschien wel. 
Een goede hondentrimmer kost al snel 100 euro. Goedkoop = duurkoop !

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ma
Marcel-Koop - 3 jun. 2020 om 11:25
Elektronica & tv

Het gemis van een vast contact persoon WMO

Toen de gemeente Menaam door samen gaan met Franeker die nu het WMO beleid uitvoeren.
De gemeentes zijn samen en heten nu de Waadhoeke. Met het beleid van Franeker. Ik stuurde een mail en kon het probleem met toestemming het laten maken de automatische deur sluit niet goed doordat deze hem niet in het slot trekt. Jaren geen onderhoud Lees meer

ed
edwin72 - 4 jun. 2020 om 17:13
Geldzaken & recht

Datums GGN van verstuern kloppen niet

Ik heb laatst een brief van GGN gehad, ik moet een klein bedrag betalen omdat ik te laat was. maar per toeval had ik deze 25 mei betaald. wat was het geval op 26 mei kreeg ik deze brief van ggn. 1 dag na mijn telate betaling. in deze brief stond dat als ik het besrag voor 25 mei had voldaan geen incasso kosten had. boven aan deze brief stond een datum van 20 mei best raar als je deze pas 26 mei on ... Lees meer

Ca
Cassandra51 - 4 jun. 2020 om 15:17
Winkels & webshops

Bijbetalen omruilgarantie matras

Twee eenpersoonsmatrassen gekocht bij bekende beddenzaak. Tijdens de actie gold er van dit merk 1+1 gratis. Een matras willen omruilen binnen de garantietermijn. Echter hanteert de winkel de halve waarde van 1 matras, vanwege de actie. Dat betekent dat er voor een ander matras flink moet worden bijbetaald. Is dit rechtmatig? Lees meer