
GRANDADO weigert een trimmer terug te nemen omdat ik hem heb uitgeprobeerd
ik bestelde bij webwinkel GRANDADO een hondentrimmer
ik moest eerst betalen vooraleer zij de trimmer stuurde
na een halve minuut uitproberen werd het me duidelijk dat de trimmer niet werkte
ik wil hem terug sturen, maar dat accepteren zij niet omdat ik hem gebruikt heb en dat zou voor de volgende klant niet hygiënisch zijn
ik voel me opgelicht
is hun argument steekhoudend?

Hallo Mooiniet ,
Producten die de webwinkel níet mag uitzonderen - en dus retour moet nemen:
- Aanbiedingen
- Producten die de winkel speciaal voor de klant besteld heeft (Dit is niet hetzelfde als maatwerk - zie verderop bij uitzonderingen)
- Tweedehands producten
- Hygiënische producten zonder verzegeling
- Producten waarvan de verpakking is geopend
- Producten met een beschadiging (Heb je het product beschadigd tijdens je bedenktijd? Dan mag de winkel de schade bij jou in rekening brengen. Terugname weigeren mag echter niet.)
Deze zaken moet de webwinkel dus gewoon terugnemen als je ze binnen de bedenktijd retourneert, ook al zou je dat misschien niet verwachten.
Voor verdere informatie , klik op de rode regel
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/herroepingsrecht-bij-online-bestellingen-wat-kun-je-wel-en-niet-terugsturen/
Lees ook deze klachten ,
https://nl.trustpilot.com/review/grandado.com
na een halve minuut uitproberen werd het me duidelijk dat de trimmer niet werkte
Uitsluiting van retouren: producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben; Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn voor retourzending en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
Ps : Grandado.com is gevestigd in Honkong , dus Chinese rommel
Identiteit van het bedrijf
Ps : Grandado.com is gevestigd in Honkong , dus Chinese rommel
Dit is natuurlijk een onzinnige opmerking. In China kunnen ze iedere kwaliteit produceren die je maar wilt hebben. Vaak zelfs beter dan wat wij kunnen. Het is maar net wat de opdrachtgever vraagt.

Het is maar net wat de opdrachtgever vraagt. juist , Ts heeft een apparaat gekregen wat niet werkt dus rommel .
Maar niet rommel OMDAT het uit China komt, zoals jij suggereert.

Ja en nee.
Ja, als de trimmer niet bevalt (en, zoals hierboven aangegeven, deze verzegeld was toen je 'm ontving).
Nee, als de trimmer echt niet werkt. Maar dan wordt het een garantiekwestie.
Je voelt je misschien opgelicht, maar dat ben je niet.

Bedrijf is gevestigd in Hongkong , dus Chinese rommel .

Zelfde Chinese 'rommel' als van de Action en soortgelijke zaken dan. Er komen overigens ook prima spullen van dit soort bedrijven.

@diumenge , lees ook deze klachten https://nl.trustpilot.com/review/grandado.com

Ik ken dat grandado verder niet, valt denk ik in dezelfde categorie als wish. Bij wish kan je ook 'action'-kwaliteit verwachten, maar het kost dan ook weinig. Bij bijvoorbeeld Gearbest leveren ze in het algemeen prima spullen.

Ik ken deze site ook niet .

Even over "Chinees rommel", hopelijk heb je geen electronische aparatuur in huis, 90% komt uit... China
Noem maar een groot merk zoals Philips tvs, en koffie zetters die gewoon alles laat produceren dan wel inkopen in China dus niet alles is rommel.
Sterker nog er komen daar producten vandaan die dan wel goedkoper zijn maar een hele goede kwaliteit hebben.
Overigens laat Apple daar zijn telefoons maken net als alle andere spul wat ze verkopen.

Ondanks dat ze van alles beweren, zoals o.a. 100 dagen proberen, 100 dagen bedenktijd en niet goed geld terug verwacht ik niet veel van ze. Blijkt wel uit de tegenstrijdigheid met waarmee ze u afschepen. U bent niet opgelicht, u heeft immers ontvangen wat u besteld heeft. Jammer dat u vooraf niet ff aan het google bent geweest. lees hier
Hier staat dat u de hondentrimmer 100 dagen mag uitproberen en kwam ook nog afterpay tegen.
https://www.grandado.com/search?q=Hondentrimmer

Afterparty? Afterpay neem ik aan :-).
Zie hun AV:
Uitsluiting van retouren: producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben; Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn voor retourzending en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
https://www.grandado.com/pages/general-terms-conditions
Afterparty gecorrigeerd. ;-). Ik zie toch echt 100 dagen proberen bij de gezochte hondentrimmer staan.

@shoppy, + 10. Een schrijffout is zo gemaakt. Dus moet men je niet op afrekenen.
Is ook niet gebeurd hoor @tenormin, er stond een begripvolle smiley naast.
De autocorrectie was mij te vlug af.;-)

@sjoppy, ja inderdaad bij de trimmer staat 100 dagen proberen, dat maakt het wel verwarrend. Eveneens dat er ergens op dit site staat dat ze retouren niet opnieuw verkopen, maar weggeven aan het goede doel, dus dan gaat het 'volgende klant' argument ook niet op. Maar ja, probeer maar eens je gelijk te halen bij zo'n leverancier uit Verweggistan.

De trimmer kost € 25,-, pakketje retourneren naar Hong Kong kost plm. € 25,-. Misschien heeft uw buurvrouw er nog iets aan voor de haren op haar tanden.

10 euro? Link graag.
Ik zie een prijs van bijna 25 euro hier: https://www.grandado.com/products/oplaadbare-low-noise-kat-hond-haar-trimmer-elektrische-huisdier-tondeuse-remover-cutter-grooming-huisdieren-kapsel-machine

Had het al gecorrigeerd.

Het is een webwinkel die niet in de EU is gevestigd en die hoeft zich dus ook nergens aan te houden. Al zouden ze het weer als argument gebruiken. Dat is een risico wat je welbewust neemt als je via internet bij een niet-EU leverancier bestelt.
Dat is onjuist. Een webwinkel die zich richt op de Nederlandse/Europese markt dient zich te conformeren aan de Nederlandse/Europese wetgeving. Het officiële vestigingsadres is daarbij niet van belang.
Alleen: zie je gelijk maar eens te krijgen. Zelfs al zou je ze met succes voor de rechter dagen en de zaak winnen, dan zit je alsnog met een onuitvoerbaar vonnis als het bedrijf en vestigingsland niet meewerken aan de nakoming van dat vonnis.

@IVO_W
"Een webwinkel die zich richt op de Nederlandse/Europese markt dient zich te conformeren aan de Nederlandse/Europese wetgeving"
Hoe kom je bij die onzin?
Ivo w verkondigd wel vaker onzin.
De wet telt waar het bedrijf is gevestigd en niet waar men levert.
Dat probleem dat ze zich niets van wet en regelgeving aantrekken heb je ook bij Nederlandse bedrijven b.v. Bol.com. Sturen tot 2 keer toe het verkeerde product schuiven de verantwoording gewoon af op de partner ondernemer. Je koop op de site van Bol.com waar een foute vermelding op staat, betaalt aan Bol.com, met kadobonnen van Bol.com maar als er iets geregeld moet worden dan schuiven ze het zo het pand uit naar de partner. Ik heb altijd begrepen dat het Nederlands consumentenrecht zegt dat je zaken doet met het bedrijf waar je bestelt/betaald. Kennelijk kunnen grote reuzen zich daar onderuit wurmen.

@NewMikey @deduivel, is geen onzin. https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/tips-voor-het-kopen-bij-een-buitenlandse-webwinkel
"Voor aankopen bij webwinkels buiten de EU heb je deze rechten niet, tenzij de webshops zich op Nederlandse of Europese consumenten richten. De webwinkels hebben vaak eigen garantievoorwaarden, maar die zijn meestal een stuk slechter. En als de webwinkels hun voorwaarden niet naleven, zal het in praktijk bijna niet lukken je recht te krijgen."Dus ga eerst even na voordat je iemand van 'onzin' beticht. Misschien verkondig je zelf wel onzin.
Dank zoekster voor de juiste teksten.

Wel even volledig quoten ipv selectief. De volgende regel van de tekst van de Consumentenbond luidt "En als de webwinkels hun voorwaarden niet naleven, zal het in praktijk bijna niet lukken je recht te krijgen."

Ja natuurlijk. Zich opgelicht voelen is iets anders dan opgelicht zijn.
Trouwens, dat woord wordt nogal eens ten onrechte gebruikt.

Aanvullend op de al gegeven antwoorden: volgens de wet en regelgeving bent u gerechtigd om zonder enige reden iets dat u besteld heeft terug te zenden.
Dan is er ook nog wetgeving (BW 7 art 17 en verder) en zie ook www.consuwijzer.nl dat indien een product niet voldoet u recht heeft oop reparatie (als dat zinvol is en of een nieuw vervangend product. Als de verkoper GRANDADO daar niet aan voldoet is er feitelijk maar één manier om alsnog uw recht te verkrijfgen en dat is een civiele vordering instellen en daarmee een civiele procedure te starten. Om enig recht te hebben is het hoe dan ook noodzakelijk dat u de trimmer wel degelijk terugzend aan GRANDADO maar dan is hoe dan ook al de vraag of die terugzending dan gratis kan en het hoe dan ook zinvol is om dan verzekerd retour te zenden opdat er niet kan worden gemeld 'dat het niet werd ontvangen'.
Tja, dat kan maar dat zal naar mijn mening ook betekeken dat dat ten eerste kostbaar zal zijn en ik ook zeer grote twijfel heb of het wel tot resultaat leidt. Zij zijn niet aangesloten bij een webwinkel keurmerk en u kunt daar dus niet terecht.
Ergo: mijn advies is neem uw verlies en kijk in het vervolg goed uit waar u dit soort zaken koopt, hier is duidelijk sprake van goedkoop is duurkoop.
Ik denk niet dat ze hier in Hongkong van onder de indruk zijn. Ze zullen er hooguit smakelijk om lachen

De webwinkel is in Nederland gevestigd maar daar zal men er ook vanuitgaan om te kunnen lachen omdat procederen meer zsl kosten.
De webwinkel is niet gevestigd in NL maar in Hong Kong.
Ze bedienen alleen de NL markt niks meer niks minder.
Je besteld in China dat is duidelijk, en je zal voor een proces dan toch in Hong Kong mogen procederen en dat voor 25 euro.
Dat kost 100x meer op zijn minst.
Mensen moeten zelf eens leren lezen en nadenken.
En dat een klant roept dat iets niet werkt wil niet zeggen dat dat zo is, vaker is het verkeerd gebruik en dan werkt het inderdaad niet.
Dit risico loop je gewoon als je in het buitenland besteld, het kan meezitten of het kan tegenzitten.

Ok en ook zeer mee eens.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Basisbeurs voor master na HBO-opleiding 2023-2024?
Ik begin september 2023 aan een master nadat ik mijn HBO opleiding heb afgerond onder het leenstelsel. Ik probeer informatie te vinden over of ik dan recht heb op een basisbeurs, aangezien deze dit jaar weer ingaat, voor mijn master opleiding. Maar hier is nergens informatie over te vinden, alles is heel erg vaag. Weet iemand meer? Lees meer

Produkt niet geleverdProdukt bij Voucher vandaag
OP029-08-2023 heb ik feest valonnen gesteld en beyaald, Al tot 2 keer toe gemaild. Nog steed geen reactie van ze gehad. Verder heel slecht bereikbaar, Lees meer
Zorgverzekering hheft mijn aanvullende verzekering er uit gegooid mag dat
Heeft al jaren een aanvullende zorgverzekering. Nooit problemen gehad. Nu kwam ik bij toeval erachter dat mijn verzekering is gestopt in november 2022. Idepender heeft geregeld dat de verzekering automaties van Ditzo naar ASR ging. Maar hebben vergeten ook mijn aanvullende verzekering door te geven. Zowel Independer als ASR weigeren dat als nog te doen. Heeft een nieuw klikgebit nodig en massage v ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer