mo
door mooiniet Sep 21, 2019 om 21:22
Winkels & webshops
GRANDADO weigert een trimmer terug te nemen omdat ik hem heb uitgeprobeerd

ik bestelde bij webwinkel GRANDADO een hondentrimmer
ik moest eerst betalen vooraleer zij de trimmer stuurde
na een halve minuut uitproberen werd het me duidelijk dat de trimmer niet werkte
ik wil hem terug sturen, maar dat accepteren zij niet omdat ik hem gebruikt heb en dat zou voor de volgende klant niet hygiënisch zijn
ik voel me opgelicht
is hun argument steekhoudend?

10672 23 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 21, 2019 om 21:26
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mooiniet ,

Producten die de webwinkel níet mag uitzonderen - en dus retour moet nemen:

  • Aanbiedingen
  • Producten die de winkel speciaal voor de klant besteld heeft (Dit is niet hetzelfde als maatwerk - zie verderop bij uitzonderingen)
  • Tweedehands producten
  • Hygiënische producten zonder verzegeling
  • Producten waarvan de verpakking is geopend
  • Producten met een beschadiging (Heb je het product beschadigd tijdens je bedenktijd? Dan mag de winkel de schade bij jou in rekening brengen. Terugname weigeren mag echter niet.)

Deze zaken moet de webwinkel dus gewoon terugnemen als je ze binnen de bedenktijd retourneert, ook al zou je dat misschien niet verwachten.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/herroepingsrecht-bij-online-bestellingen-wat-kun-je-wel-en-niet-terugsturen/

Lees ook deze klachten ,

https://nl.trustpilot.com/review/grandado.com

na een halve minuut uitproberen werd het me duidelijk dat de trimmer niet werkte

Uitsluiting van retouren: producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben; Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn voor retourzending en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

Ps : Grandado.com is gevestigd in Honkong , dus Chinese rommel

Identiteit van het bedrijf

jo
door jorisw Sep 22, 2019 om 09:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ps : Grandado.com is gevestigd in Honkong , dus Chinese rommel

Dit is natuurlijk een onzinnige opmerking. In China kunnen ze iedere kwaliteit produceren die je maar wilt hebben. Vaak zelfs beter dan wat wij kunnen. Het is maar net wat de opdrachtgever vraagt.

marita5
door marita5 Sep 22, 2019 om 09:17
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Het is maar net wat de opdrachtgever vraagt. juist , Ts heeft een apparaat gekregen wat niet werkt dus rommel .

jo
door jorisw Nov 8, 2019 om 15:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar niet rommel OMDAT het uit China komt, zoals jij suggereert.

diumenge
door diumenge - Sep 21, 2019 om 21:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja en nee.

Ja, als de trimmer niet bevalt (en, zoals hierboven aangegeven, deze verzegeld was toen je 'm ontving).

Nee, als de trimmer echt niet werkt. Maar dan wordt het een garantiekwestie.

Je voelt je misschien opgelicht, maar dat ben je niet.

marita5
door marita5 Sep 21, 2019 om 21:42
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Bedrijf is gevestigd in Hongkong , dus Chinese rommel .

diumenge
door diumenge Sep 21, 2019 om 21:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zelfde Chinese 'rommel' als van de Action en soortgelijke zaken dan. Er komen overigens ook prima spullen van dit soort bedrijven.

marita5
door marita5 Sep 21, 2019 om 21:56
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@diumenge , lees ook deze klachten https://nl.trustpilot.com/review/grandado.com

diumenge
door diumenge Sep 21, 2019 om 22:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ken dat grandado verder niet, valt denk ik in dezelfde categorie als wish. Bij wish kan je ook 'action'-kwaliteit verwachten, maar het kost dan ook weinig. Bij bijvoorbeeld Gearbest leveren ze in het algemeen prima spullen.

marita5
door marita5 Sep 21, 2019 om 22:07
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ken deze site ook niet .

audb
door audb Mar 30, 2020 om 12:59
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Even over "Chinees rommel", hopelijk heb je geen electronische aparatuur in huis, 90% komt uit... China

Noem maar een groot merk zoals Philips tvs, en koffie zetters die gewoon alles laat produceren dan wel inkopen in China dus niet alles is rommel.

Sterker nog er komen daar producten vandaan die dan wel goedkoper zijn maar een hele goede kwaliteit hebben.

Overigens laat Apple daar zijn telefoons maken net als alle andere spul wat ze verkopen.

gerbera
door gerbera - Sep 21, 2019 om 21:55
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ondanks dat ze van alles beweren, zoals o.a. 100 dagen proberen, 100 dagen bedenktijd en niet goed geld terug verwacht ik niet veel van ze. Blijkt wel uit de tegenstrijdigheid met waarmee ze u afschepen. U bent niet opgelicht, u heeft immers ontvangen wat u besteld heeft. Jammer dat u vooraf niet ff aan het google bent geweest. lees hier

sj
door sjoppy - Sep 21, 2019 om 22:02
129 Antwoorden / Vragen

Hier staat dat u de hondentrimmer 100 dagen mag uitproberen en kwam ook nog afterpay tegen.
https://www.grandado.com/search?q=Hondentrimmer

diumenge
door diumenge Sep 21, 2019 om 22:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Afterparty? Afterpay neem ik aan :-).

Zie hun AV:

Uitsluiting van retouren: producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben; Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn voor retourzending en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

https://www.grandado.com/pages/general-terms-conditions

sj
door sjoppy Sep 21, 2019 om 22:15
129 Antwoorden / Vragen

Afterparty gecorrigeerd. ;-). Ik zie toch echt 100 dagen proberen bij de gezochte hondentrimmer staan.

tenormin
door tenormin Sep 21, 2019 om 22:20
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@shoppy, + 10. Een schrijffout is zo gemaakt. Dus moet men je niet op afrekenen.

sj
door sjoppy Sep 21, 2019 om 22:31
129 Antwoorden / Vragen

Is ook niet gebeurd hoor @tenormin,  er stond een begripvolle smiley naast.
De autocorrectie was mij te vlug af.;-)

diumenge
door diumenge Sep 21, 2019 om 22:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@sjoppy, ja inderdaad bij de trimmer staat 100 dagen proberen, dat maakt het wel verwarrend. Eveneens dat er ergens op dit site staat dat ze retouren niet opnieuw verkopen, maar weggeven aan het goede doel, dus dan gaat het 'volgende klant' argument ook niet op. Maar ja, probeer maar eens je gelijk te halen bij zo'n leverancier uit Verweggistan.

Donuts
door Donuts - Sep 21, 2019 om 22:03
1203 Antwoorden / 2 Vragen

De trimmer kost € 25,-, pakketje retourneren naar Hong Kong kost plm. € 25,-. Misschien heeft uw buurvrouw er nog iets aan voor de haren op haar tanden.

diumenge
door diumenge Sep 21, 2019 om 22:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen
Donuts
door Donuts Sep 21, 2019 om 22:09
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Had het al gecorrigeerd.

newmikey
door newmikey - Sep 21, 2019 om 22:25
830 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een webwinkel die niet in de EU is gevestigd en die hoeft zich dus ook nergens aan te houden. Al zouden ze het weer als argument gebruiken. Dat is een risico wat je welbewust neemt als je via internet bij een niet-EU leverancier bestelt.

Iv
door Ivo W Sep 22, 2019 om 10:38
729 Antwoorden / Vragen

Dat is onjuist. Een webwinkel die zich richt op de Nederlandse/Europese markt dient zich te conformeren aan de Nederlandse/Europese wetgeving. Het officiële vestigingsadres is daarbij niet van belang.

Alleen: zie je gelijk maar eens te krijgen. Zelfs al zou je ze met succes voor de rechter dagen en de zaak winnen, dan zit je alsnog met een onuitvoerbaar vonnis als het bedrijf en vestigingsland niet meewerken aan de nakoming van dat vonnis.

newmikey
door newmikey Sep 23, 2019 om 11:57
830 Antwoorden / 0 Vragen

@IVO_W
"Een webwinkel die zich richt op de Nederlandse/Europese markt dient zich te conformeren aan de Nederlandse/Europese wetgeving"
Hoe kom je bij die onzin?

de
door deduivel Sep 23, 2019 om 13:31
2 Antwoorden / Vragen

Ivo w verkondigd wel vaker onzin.
De wet telt waar het bedrijf is gevestigd en niet waar men levert.

Be
door Bentley2016 Nov 8, 2019 om 14:53
8 Antwoorden / 3 Vragen

Dat probleem dat ze zich niets van wet en regelgeving aantrekken heb je ook bij Nederlandse bedrijven b.v. Bol.com. Sturen tot 2 keer toe het verkeerde product schuiven de verantwoording gewoon af op de partner ondernemer. Je koop op de site van Bol.com waar een foute vermelding op staat, betaalt aan Bol.com, met kadobonnen van Bol.com maar als er iets geregeld moet worden dan schuiven ze het zo het pand uit naar de partner. Ik heb altijd begrepen dat het Nederlands consumentenrecht zegt dat je zaken doet met het bedrijf waar je bestelt/betaald. Kennelijk kunnen grote reuzen zich daar onderuit wurmen.

zoekster
door zoekster Dec 25, 2019 om 12:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@NewMikey @deduivel, is geen onzin. https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/tips-voor-het-kopen-bij-een-buitenlandse-webwinkel

"Voor aankopen bij webwinkels buiten de EU heb je deze rechten niet, tenzij de webshops zich op Nederlandse of Europese consumenten richten. De webwinkels hebben vaak eigen garantievoorwaarden, maar die zijn meestal een stuk slechter. En als de webwinkels hun voorwaarden niet naleven, zal het in praktijk bijna niet lukken je recht te krijgen."Dus ga eerst even na voordat je iemand van 'onzin' beticht. Misschien verkondig je zelf wel onzin.

Iv
door Ivo W Mar 30, 2020 om 09:00
729 Antwoorden / Vragen

Dank zoekster voor de juiste teksten.

newmikey
door newmikey Apr 1, 2020 om 08:35
830 Antwoorden / 0 Vragen

Wel even volledig quoten ipv selectief. De volgende regel van de tekst van de Consumentenbond luidt "En als de webwinkels hun voorwaarden niet naleven, zal het in praktijk bijna niet lukken je recht te krijgen."

go
door goededag - Sep 21, 2019 om 23:04
25 Antwoorden / 11 Vragen

je kan beter via ali bestellen veel goedkoper voor het zelfde

aurora1
door aurora1 - Sep 22, 2019 om 00:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja natuurlijk.

aurora1
door aurora1 - Sep 22, 2019 om 00:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja natuurlijk. Zich opgelicht voelen is iets anders dan opgelicht zijn.
Trouwens, dat woord wordt nogal eens ten onrechte gebruikt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 22, 2019 om 09:48
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend op de al gegeven antwoorden: volgens de wet en regelgeving bent u gerechtigd om zonder enige reden iets dat u besteld heeft terug te zenden.
Dan is er ook nog wetgeving (BW 7 art 17 en verder) en zie ook www.consuwijzer.nl dat indien een product niet voldoet u recht heeft oop reparatie (als dat zinvol is en of een nieuw vervangend product. Als de verkoper GRANDADO daar niet aan voldoet is er feitelijk maar één manier om alsnog uw recht te verkrijfgen en dat is een civiele vordering instellen en daarmee een civiele procedure te starten. Om enig recht te hebben is het hoe dan ook noodzakelijk dat u de trimmer wel degelijk terugzend aan GRANDADO maar dan is hoe dan ook al de vraag of die terugzending dan gratis kan en het hoe dan ook zinvol is om dan verzekerd retour te zenden opdat er niet kan worden gemeld 'dat het niet werd ontvangen'.

Tja, dat kan maar dat zal naar mijn mening ook betekeken dat dat ten eerste kostbaar zal zijn en ik ook zeer grote twijfel heb of het wel tot resultaat leidt. Zij zijn niet aangesloten bij een webwinkel keurmerk en u kunt daar dus niet terecht.

Ergo: mijn advies is neem uw verlies en kijk in het vervolg goed uit waar u dit soort zaken koopt, hier is duidelijk sprake van goedkoop is duurkoop.

ju
door juliomariner Sep 22, 2019 om 11:14
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk niet dat ze hier in Hongkong van onder de indruk zijn. Ze zullen er hooguit smakelijk om lachen

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 22, 2019 om 11:55
16828 Antwoorden / 202 Vragen

De webwinkel is in Nederland gevestigd maar daar zal men er ook vanuitgaan om te kunnen lachen omdat procederen meer zsl kosten.

de
door deduivel Sep 22, 2019 om 15:50
2 Antwoorden / Vragen

De webwinkel is niet gevestigd in NL maar in Hong Kong.
Ze bedienen alleen de NL markt niks meer niks minder.

Je besteld in China dat is duidelijk, en je zal voor een proces dan toch in Hong Kong mogen procederen en dat voor 25 euro.

Dat kost 100x meer op zijn minst.

Mensen moeten zelf eens leren lezen en nadenken.
En dat een klant roept dat iets niet werkt wil niet zeggen dat dat zo is, vaker is het verkeerd gebruik en dan werkt het inderdaad niet.

Dit risico loop je gewoon als je in het buitenland besteld, het kan meezitten of het kan tegenzitten.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 22, 2019 om 17:00
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Ok en ook zeer mee eens.

panter22
door panter22 - Sep 22, 2019 om 16:59
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je de trimmer wel opgeladen?

lo
door lovewinnie - Sep 22, 2019 om 17:16
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Kapot dan mag u ruilen.  Zelfs dan hoeft geld terug niet. Vervangend artikel is voldoende.

Niet willen, of werkt niet zoals u had gedacht heeft u pech. En eerlijk snap ik dat ook wel. Ze kunnen hem niet niet meer verkopen. Anders zou iedereen ipv trimmer ff z'n ding kopen, hond trimmen en terug sturen.
U zou u het vinden als u een gebruikte scheerapparaat koopt?

re
door red1 - Sep 23, 2019 om 13:22
329 Antwoorden / 1 Vragen

Een honden trimmer ?? koop een grasmaaier

marita5
door marita5 Sep 23, 2019 om 13:49
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Kunt u ook eens èèn keer een fatsoenlijke reactie geven ? i.pv. van altijd waardeloze reacties waar een Ts niks aan heeft . .

mo
door mof - Sep 23, 2019 om 15:40
3619 Antwoorden / 3 Vragen
Ro
door Rogier123 - Nov 8, 2019 om 14:20
2 Antwoorden / Vragen

Het grootste probleem met Grandado is dat hun in vergelijking met andere Dropshippers uit China, hun levertijd niet goed aangeven op de website. Ook op alle 250.000 advertenties die ze op Marktplaats hebben wordt nergens gesproken over levertijd. Dit is ronduit schandalig en zou verboden moeten zijn! Ze weten heel goed als ze wel de levertijden vermelden dat er veel minder orders per dag binnen komen. Ze hebben ook andere websites die bijna precies hetzelfde zijn, alleen wordt hier wel iets duidelijker aangegeven wat de levertijden precies zijn.

Het bedrijf plaatst producten op hun site, consumenten kopen deze, en Grandado plaatst vervolgens jou bestelling op o.a. Aliexpress. Letterlijk alles wat er verkocht wordt is minimaal 3x zo goedkoop op Aliexpress. Dus ook spullen van 100 euro! Sommige dingen gaan zelfs 12x over de kop! Dat is helemaal niet erg, maar je moet wel duidelijk en eerlijk tegen je klant zijn over de levertijden!

Retourneren wordt idd lastig, voor zover ik weet gebeurt dit ook nooit. Als een klant niet tevreden is normaal gesproken op Aliexpress dan kun je of je geld terugkrijgen of een gedeelte als je dat met de verkoper overlegt. Spullen naar China verzenden is enorm duur zeker met T&T en dat gebeurt dus bijna nooit. Grandado beloofd van alles maar komt niks na, het is een zeer onprofessioneel bedrijf en ik noem het dan ook gewoon criminelen. Ze kunnen doen wat ze willen en niemand stopt ze. Ook verschillende klachten naar Marktplaats gestuurd en uitgelegd dat ze levertijden niet vermelden in advertenties en op hun website. Je zou voor de gein is kunnen vergelijken op 2 websites die van hun zijn, myxlshop.nl en grandado.nl. Een zogenaamde bestelling plaatsten en een nep adres invullen, je zult zien dat myxlshop.nl wel de levertijd tijden bestellen aangeeft, en Grandado doet dit expres niet. Ook kun je op de homepagina nergens iets vinden over levertijden of iets dergelijks. Misschien moeten we gewoon aangifte doen bij de politie als er genoeg aangiftes zijn zullen ze toch wel een keer actie gaan ondernemen? Ik heb echt een hekel aan dit 'bedrijf'

Edit: Ongeopende enveloppen en/of dozen zou je wel retour moeten kunnen sturen, dit is namelijk gratis. Of het pakket nooit in ontvangst nemen. De vraag is dan maar of je je geld terugkrijgt, Grandado reageert op vele emails niet heb ik gehoort. Bestel zelf voortaan bij Aliexpress raad ik aan aan de gedupeerde. Waarom verkoop je je trimmer niet gewoon op Marktplaats? Ga gewoon net iets onder de prijs van Grandado

Ro
door Rogier123 - Dec 25, 2019 om 11:31
2 Antwoorden / Vragen

Goed nieuws, ik ben erachter gekomen welk bedrijf er achter Grandado.com, cheaptech.nl, myxlshop.nl, myxlshop.be, myxlshop.fr, My-xlshopDE en Tech66.nl zit.

J&S webshops
H.J.E. Wenckebachweg 150/C
1114AD, Amsterdam Duivendrecht
Kvk 60998504

Aangezien de politie helemaal niets doet al jaren, zou ik als boze klant er persoonlijk zijn heengegaan om verhaal te halen.

jp
door jpahlplatz - Mar 29, 2020 om 18:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo
Ik heb ook een bestelling gedaan bij deze firma. Heb betaald en krijg niets geleverd. Als je een klacht wil indienen hebben ze de site zo gemaakt dat het niet goed werkt. Soms zijn ze telefonisch bereikbaar maar komen dan met een antwoord wat niet klopt. Eenmaal heb ik een code gehad on te kijken waar het bestelde blijft en dan zie je een antwoord staan dat het bestelde besteld wordt maar daarna hoor je niets.
Wordt toch tijd dat iemand daar nakijkt en actie onderneemt.

panter22
door panter22 Mar 29, 2020 om 19:46
6599 Antwoorden / Vragen

De bestelling komt rechtstreeks uit China. Lees de mededeling op de site over het COVID-19 pandemie. Dat weet je waarom je nog even op je bestelling moet wachten.
https://www.grandado.com/?gclid=EAIaIQobChMIjrC05p3A6AIVV-J3Ch1z-QtREAAYASAAEgJBk_D_BwE

jp
door jpahlplatz - Mar 29, 2020 om 18:48
2 Antwoorden / 1 Vragen

Kassa kunnen jullie daar niets aan doen. Bedrijven moeten toch leveren wat je hebt besteld en hebt betaald. Ik krijg het gevoel dat ik belazerd wordt en vele mensen met mij mee.

ne
door neodutchio Mar 29, 2020 om 19:07
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wat moet Kassa daar aan doen? U besteld iets bij een bedrijf in Hong Kong. Alle waarschuwingen ten spijt, u hebt niet gekeken waar u ging kopen, waarom zou een ander dan iets moeten oplossen voor u. Iedereen is nog altijd verantwoordelijk voor zijn eigen daden.

Leveringen uit het verre oosten lopen enormde vertragingen op.

tijger1
door tijger1 Mar 29, 2020 om 19:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga voortaan ditect naar de Action, dan ziet u wat u koopt.

justmeagain
door justmeagain - Mar 30, 2020 om 00:37
623 Antwoorden / 8 Vragen

A u breekt in op deze vraag.
B ook hier leest u niet, het antwoord wordt u kant en klaar aangereikt maar dan reageert u weer dat Kassa hier iets aan moet doen. Dit zonder de link van@diumenge te bekijken.

mo
door mof - Mar 30, 2020 om 12:36
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Op grond van de 14 dagen retour regeling hoeft dit niet, het betreft een hygiene product.
ECHTER, u zegt dat het ding niet werkt, dan heeft u recht op garantie want het apparaat werkt niet, is elektronisch, en u zit nog in
de eerste 6 maanden na aankoop, dus de bewijslast ligt bij de verkoper. U heeft recht op een gelijkwaardig vervangend product, danwel reparatie
van uw apparaat, danwel uw geld terug.
Dit garantie recht heeft niets te maken met hygiene. U apparaat werkt gewoon niet.

chris74
door chris74 Mar 30, 2020 om 13:48
564 Antwoorden / 44 Vragen

Als u reageerd op het bovenste topic die is van sept 2019, of dat is opgelost is weten we niet. Maar er werden weer andere toegevoegd zodat deze weer boven aan komt te staan.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 30, 2020 om 14:31
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Plaatje van de trimmer bekeken.
Wat u gekocht heeft is helemaal geen hondentrimmer.
Dat is een mensenhaar tondeuze.
Ik heb er zelf een, werkt prima.

1paul
door 1paul - Mar 30, 2020 om 14:38
3134 Antwoorden / 0 Vragen

nee, dit moeten ze terug nemen, u heeft er recht op het product uit te proberen...

sp
door spikkel - Mar 31, 2020 om 22:47
148 Antwoorden / 5 Vragen

Ik weet niet hoe groot je hond is. In China hebben ze alleen hondjes die in je handtas passen. Dan werkt die misschien wel.
Een goede hondentrimmer kost al snel 100 euro. Goedkoop = duurkoop !