Hello Fresh wil me laten betalen voor iets wat ik niet heb ontvangen.
Bij mijn allereerste box van Hello Fresh had ik een menu met garnalen besteld waar ik € 9,- extra voor moest betalen. Dit extra bedrag werd op de dag van levering afgeschreven. Alleen het menu met de garnalen werd niet geleverd, hiervoor kwam een heel andere maaltijd die ik niet besteld had. Dus boekte ik de € 9,- terug, want ik betaal niet voor iets wat ik niet heb ontvangen. Ik heb dit via de chat aan Hello Fresh gecommuniceerd. Hello Fresh gaf aan dat de € 9,- op mijn account kwamen te staan, plus € 14,00 voor een verkeerde geleverd menu. Ik heb aangeven dat ik niet akkoord ging met deze oplossing. Ik wil geen geld op een account en wil niet betalen voor iets wat ik niet heb ontvangen. Op 8 maart krijg ik een herinnering voor de betaling van € 9,-. Hierop heb ik gereageerd via het beantwoordende van de mail. Nu heb ik wederom een herinnering gekregen met een boete van € 3,-. Hierover heb ik telefonisch contact opgenomen om het probleem op te lossen. Maar hierin krijg ik helemaal geen medewerking. Ik heb nog het voorstel gedaan om dan toch maar die € 9,- te betalen, maar hier gingen ze niet mee akkoord. Ik moet nu € 12,- betalen. Uit frustratie heb ik Hello Fresh opgezegd. Desondanks moet ik € 12,- betalen, terwijl er een tegoed op mijn account staat van € 23,-. Nu is er gedreigd als ik niet betaal zal het bedrag alleen maar hoger worden. Ik heb hierover een heel vervelend gevoel. Is dit terecht wat Hello Fresh doet, moet ik die € 12,- betalen?
Je hebt eenzijdig, zonder afspraak of overeenkomst met de andere partij, geld teruggeboekt. Dan is het logisch dat dit gevolgen heeft. Je kunt het niet met hun manier van werken eens zijn, maar als het proces zo werkt moet je toch echt eerst overeenstemming hebben voordat je gaat storneren. Scheelt een hoop gedoe.
Ben het helemaal eens met uw verhaal over Hello Fresh. Soortgelijk probleem zelf ook aan de hand gehad. Maar heb niet gestorneerd en... het mijn niet bestelde menu wel door laten gaan. Want het was mijn eerste keer dat ik daar bestelde; tevens de laatste. Het is jammer dat u gestorneerd heeft; de kosten lopen nu telkens op. Vergeet even uw principe, wilde ik eerst ook doen maar dacht: dit is een gebed zonder end. Ik heb sinds kort van mijn "eigen Supermarkt" verspakketten; nieuw daar; daar kan ik in ieder geval wel van op aan.
U bent een abonnement met Hello Fresh aangegaan. Als in de voorwaaden voor dit abonnement niet staat dat u de kosten van een niet geleverde bestelling kunt storneren maar dat verrekening via uw account plaats vindt dan staat Hello Fresh volledig in haar recht.
U kunt niet eenzijdig voorwaarden in uw voordeel gaan aanpassen.
Ik vermoed zomaar dat u de voorwaarden niet of nauwelijks gelezen heeft.
Heeft u bijvoorbeeld ook gecontroleerd of u het abonnement zonfer kosten per direct kon opzeggen?
Zoals gezegd: u kunt niet zomaar storneren en/of opzeggen zonder de voorwaarden op te volgen. Ik zou maar betalen voordat het bedrag nog hoger wordt. Zoek ook in de voorwaarden naar hoe en op welke termijn opzeggen.
Kijk ook eens hier:
Dus eigenlijk hoefde je dat verkeerd geleverde menu ook niet te betalen, want naast die € 9,00 ook nog € 14,00 naar je account . Dus een gratis maaltijd, tenzij je het hebt weggooid...
Ik neem ook aan dat je het niet bij één bestelling wilde houden, dus waarom dan zo enorm moeilijk doen? Met dat tegoed had je alsnog op een andere datum het menu met garnalen kunnen bestellen.
Wanneer een levering niet goed gaat, moet u als consument altijd eerst de leverancier de mogelijkheid geven om de foutieve of ontbrekende producten alsnog goed te leveren. Doordat u direct het bedrag gestorneerd heeft, heeft u HelloFresh niet gegeven.
Daar tegenover staat dat HelloFresh de waarde van het niet geleverde plus nog 14 euro extra op uw tegoed heeft bijgeboekt. U had daarmee dus opnieuw de gewenste producten kunnen bestellen, zodat deze alsnog geleverd zouden worden. HelloFresh heeft dus op een redelijke wijze de mogelijkheid gegeven om het gewenste product alsnog te bestellen en u hebt zelfs de mogelijkheid om een ander product te bestellen met het tegoed, in het geval u nu afziet van de garnalen.
Hiermee blijft de overeenkomst gewoon in stand, dus uw plicht om te betalen ook. Juridisch heeft HelloFresh zover ik het kan overzien dan ook volledig het gelijk aan haar zijde.
En gezien gebruikers van HelloFresh normaal gesproken periodiek een maaltijdbox afnemen, is het in mijn ogen ook zeker niet onredelijk om de compensatie in de vorm van een tegoed te geven. Dan hoeft er geen geld teruggeboekt te worden, maar kan de klant de volgende keer gratis of tegen een veel kleinere betaling zijn bestelling plaatsen. Zo'n oplossing scheelt een hoop administratieve kosten en uiteindelijk wordt niemand er financieel slechter van.
Tenzij je ten onrechte een betaling storneert zoals in dit geval...
Tja, zoals ik het interpreteer lijkt hier sprake te zijn van het niet geleverd hebben gekregen van een juiste bestelling en zou u moeten betalen voor of wel een niet goedgeleverde dienst of anders gezegd een wanpreestatie. Ik kan uw gedachtengang en handelwijze wel volgen. U zou in dat geval een in gebreke stelling kunnen doen maar.... Zoals u aangeeft heeft men zijdens Hello Fresh u wel compensatie aangeboden door het boeken van € 23,00 op uw account. En helaas voor u is het risico dan erg groot dat aan u wanprestatie zal worden verweten en dat alsdan 'heen en weer 'gekissebis' zal u dan mogelijk meer geld kosten naast tijd en verdere ergernis.
Ik wijs u er daarbij op dat voor een ingebreke stelling op basis van wanprestatie er ook aanleiding moet zijn voor aantoonbare reeële schade.
Dit alles overwegend kunt u besluiten alsnog schriftelijk te reageren en zie dan bijv deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ waarvan het aangetekend verzenden u al € 13,50 zal kosten.
Ik adviseer u echter, zoals ook o.a. @TENORMIN en @AURORA al aangeven met hun reden om het bedrag ad. € 12,00 te betalen. Vervolgens is het dan ook aan u om al of niet ooit nog eens een bestelling te doen bij 'Hello Fresh'.
Jaren geleden eens geprobeerd Hello Fresh. Altijd gezeur en niet leveren wat je vraagt.
Er is zo te zien nog niets verbeterd bij deze club.
Er wordt zonder dat het bedrijf een oplossing aanbied zelf actie ondernomen in de vorm van storneren. Deze handeling geeft standdaard heel veel problemen.
Die twaalf euro gewoon betalen, wordt anders alleen maar meer en dat is echt zonde van al het geld en tijd.
Als ik bij C&A heren kleding bestel en kreeg een Jurkje? Sorry, dit jaar geen Carnaval dus ga dat niet dragen.
Met eten zelfde, ik lust zeker niet alles en andere leveren dan besteld?
Wel leuk dat je €23,- kreeg maar €9,- niet geleverd dus netto maar €14,-
En wat doen ze een volgende keer?
Helaas na enige zoeken en veel leeswerk gevonden, hun regels zijn vooraf te vinden, maar ik rekende hier ook niet op.
Zelf had ik bij een foute levering + niet geleverde Garnalen gewoon volle bedrag terug geboekt en retour gestuurd.
Ik bepaal wat ik eet en bij de Chinees gelden betere voorwaarden.
Vooral met een vriezer vol uit eigen tuin dus zit op bepaalde goederen niet te wachten.
Na de Oogst juist veel uitgedeeld omdat Vriezer vol zat en dat ga ik echt nooit kopen.
Hallo, ik geef gratis Verse... en dan heb ik ook dat lust ik niet buren.
Gewoon prima, daar heb ik respect voor
Denk dat dit Topic hun vele klanten gaat kosten.
En of ze ooit een rechtzaak starten.... voor niet geleverde + bewezen niet bestelde geleverd?
Denk dat elke Rechter hier broodje Gehakt bal van zal maken.
Jezus wat een kletspraat.
Daar zijn Jehova's voor...
Ik meld hoe ik er over denk.... 1 Garnalen niet en 2 foute niet bestelde dus Topic starter kreeg foute binnen.
Ik had alles retour gestuurd en niets betaald.
Als je met voorwaarden dit gaat regelen, de Afhaal Chinees heeft die ook niet, gewoon Sorry als het fout ging...
@somms, je kan beter gewoon voor je houden hoe je er over denkt , je voegt echt niets toe met onsamenhangende gebrabbel.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer