MH
door MHane Mar 25, 2021 om 19:04
Winkels & webshops

Hello Fresh wil me laten betalen voor iets wat ik niet heb ontvangen.

Bij mijn allereerste box van Hello Fresh had ik een menu met garnalen besteld waar ik € 9,- extra voor moest betalen. Dit extra bedrag werd op de dag van levering afgeschreven. Alleen het menu met de garnalen werd niet geleverd, hiervoor kwam een heel andere maaltijd die ik niet besteld had. Dus boekte ik de € 9,- terug, want ik betaal niet voor iets wat ik niet heb ontvangen. Ik heb dit via de chat aan Hello Fresh gecommuniceerd. Hello Fresh gaf aan dat de € 9,- op mijn account kwamen te staan, plus 14,00 voor een verkeerde geleverd menu. Ik heb aangeven dat ik niet akkoord ging met deze oplossing. Ik wil geen geld op een account en wil niet betalen voor iets wat ik niet heb ontvangen. Op 8 maart krijg ik een herinnering voor de betaling van € 9,-.  Hierop heb ik gereageerd via het beantwoordende van de mail. Nu heb ik wederom een herinnering gekregen met een boete van € 3,-.  Hierover heb ik telefonisch contact opgenomen om het probleem op te lossen. Maar hierin krijg ik helemaal geen medewerking. Ik heb nog het voorstel gedaan om dan toch maar die € 9,- te betalen, maar hier gingen ze niet mee akkoord. Ik moet nu € 12,- betalen. Uit frustratie heb ik Hello Fresh opgezegd. Desondanks moet ik € 12,- betalen, terwijl er een tegoed op mijn account staat van € 23,-. Nu is er gedreigd als ik niet betaal zal het bedrag alleen maar hoger worden. Ik heb hierover een heel vervelend gevoel. Is dit terecht wat Hello Fresh doet, moet ik die € 12,- betalen?

10637 17 Rapporteer

rj
door rjw - Mar 25, 2021 om 19:10
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Je hebt eenzijdig, zonder afspraak of overeenkomst met de andere partij, geld teruggeboekt. Dan is het logisch dat dit gevolgen heeft. Je kunt het niet met hun manier van werken eens zijn, maar als het proces zo werkt moet je toch echt eerst overeenstemming hebben voordat je gaat storneren. Scheelt een hoop gedoe.

tenormin
door tenormin - Mar 25, 2021 om 19:19
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Ben het helemaal eens met uw verhaal over Hello Fresh. Soortgelijk probleem zelf ook aan de hand gehad. Maar heb niet gestorneerd en... het mijn niet bestelde menu wel door laten gaan. Want het was mijn eerste keer dat ik daar bestelde; tevens de laatste. Het is jammer dat u gestorneerd heeft; de kosten lopen nu telkens op. Vergeet even uw principe, wilde ik eerst ook doen maar dacht: dit is een gebed zonder end. Ik heb sinds kort  van mijn "eigen Supermarkt" verspakketten; nieuw daar; daar kan ik in ieder geval wel van op aan.

sw
door swat1500 - Mar 25, 2021 om 19:32
3795 Antwoorden / 0 Vragen

U bent een abonnement met Hello Fresh aangegaan. Als in de voorwaaden voor dit abonnement niet staat dat u de kosten van een niet geleverde bestelling kunt storneren maar dat verrekening via uw account plaats vindt dan staat Hello Fresh volledig in haar recht.
U kunt niet eenzijdig voorwaarden in uw voordeel gaan aanpassen.
Ik vermoed zomaar dat u de voorwaarden niet of nauwelijks gelezen heeft.
Heeft u bijvoorbeeld ook gecontroleerd of u het abonnement zonfer kosten per direct kon opzeggen?

aurora1
door aurora1 - Mar 25, 2021 om 20:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zoals gezegd: u kunt niet zomaar storneren en/of opzeggen zonder de voorwaarden op te volgen. Ik zou maar betalen voordat het bedrag nog hoger wordt. Zoek ook in de voorwaarden naar hoe en op welke termijn opzeggen.
Kijk ook eens hier:

https://www.tafeltje-dek-je.nl/

https://www.maaltijdbox.com/

diumenge
door diumenge - Mar 25, 2021 om 20:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus eigenlijk hoefde je dat verkeerd geleverde menu ook niet te betalen, want naast die € 9,00 ook nog € 14,00 naar je account . Dus een gratis maaltijd, tenzij je het hebt weggooid...

Ik neem ook aan dat je het niet bij één bestelling wilde houden, dus waarom dan zo enorm moeilijk doen? Met dat tegoed had je alsnog op een andere datum het menu met garnalen kunnen bestellen.

Iv
door Ivo W - Mar 25, 2021 om 23:05
734 Antwoorden / Vragen

Wanneer een levering niet goed gaat, moet u als consument altijd eerst de leverancier de mogelijkheid geven om de foutieve of ontbrekende producten alsnog goed te leveren. Doordat u direct het bedrag gestorneerd heeft, heeft u HelloFresh niet gegeven.

Daar tegenover staat dat HelloFresh de waarde van het niet geleverde plus nog 14 euro extra op uw tegoed heeft bijgeboekt. U had daarmee dus opnieuw de gewenste producten kunnen bestellen, zodat deze alsnog geleverd zouden worden. HelloFresh heeft dus op een redelijke wijze de mogelijkheid gegeven om het gewenste product alsnog te bestellen en u hebt zelfs de mogelijkheid om een ander product te bestellen met het tegoed, in het geval u nu afziet van de garnalen.

Hiermee blijft de overeenkomst gewoon in stand, dus uw plicht om te betalen ook. Juridisch heeft HelloFresh zover ik het kan overzien dan ook volledig het gelijk aan haar zijde.
En gezien gebruikers van HelloFresh normaal gesproken periodiek een maaltijdbox afnemen, is het in mijn ogen ook zeker niet onredelijk om de compensatie in de vorm van een tegoed te geven. Dan hoeft er geen geld teruggeboekt te worden, maar kan de klant de volgende keer gratis of tegen een veel kleinere betaling zijn bestelling plaatsen. Zo'n oplossing scheelt een hoop administratieve kosten en uiteindelijk wordt niemand er financieel slechter van.

Tenzij je ten onrechte een betaling storneert zoals in dit geval...

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 26, 2021 om 09:28
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, zoals ik het interpreteer lijkt hier sprake te zijn van het niet geleverd hebben gekregen van een juiste bestelling en zou u moeten betalen voor of wel een niet goedgeleverde dienst of anders gezegd een wanpreestatie. Ik kan uw gedachtengang en handelwijze wel volgen. U zou in dat geval een in gebreke stelling kunnen doen maar.... Zoals u aangeeft heeft men zijdens Hello Fresh u wel compensatie aangeboden door het boeken van € 23,00 op uw account. En helaas voor u is het risico dan erg groot dat aan u wanprestatie zal worden verweten en dat alsdan 'heen en weer 'gekissebis' zal u dan mogelijk meer geld kosten naast tijd en verdere ergernis.

Ik wijs u er daarbij op dat voor een ingebreke stelling op basis van wanprestatie er ook aanleiding moet zijn voor aantoonbare reeële schade.

Dit alles overwegend kunt u besluiten alsnog schriftelijk te reageren en zie dan bijv deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ waarvan het aangetekend verzenden u al € 13,50 zal kosten.

Ik adviseer u echter, zoals ook o.a. @TENORMIN en @AURORA al aangeven met hun reden om het bedrag ad. € 12,00 te betalen. Vervolgens is het dan ook aan u om al of niet ooit nog eens een bestelling te doen bij 'Hello Fresh'.

tdmduc
door tdmduc - Mar 26, 2021 om 09:55
704 Antwoorden / 2 Vragen

Jaren geleden eens geprobeerd Hello Fresh. Altijd gezeur en niet leveren wat je vraagt.

Er is zo te zien nog niets verbeterd bij deze club.

va
door vanlotjegetikt - Mar 26, 2021 om 11:04
809 Antwoorden / Vragen

Er wordt zonder dat het bedrijf een oplossing aanbied zelf actie ondernomen in de vorm van storneren. Deze handeling geeft standdaard heel veel problemen.
Die twaalf euro gewoon betalen, wordt anders alleen maar meer en dat is echt zonde van al het geld en tijd.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Mar 26, 2021 om 12:53
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als ik bij C&A  heren kleding bestel en kreeg een Jurkje?   Sorry, dit jaar geen Carnaval dus ga dat niet dragen.

Met eten zelfde, ik lust zeker niet alles en  andere leveren dan besteld?
Wel leuk dat je  €23,- kreeg maar   €9,-  niet geleverd dus netto maar €14,-

En wat doen ze een volgende keer?

Helaas na enige zoeken en veel leeswerk gevonden,  hun regels  zijn  vooraf te vinden, maar  ik rekende hier ook niet op.
Zelf had ik  bij  een foute levering + niet geleverde Garnalen  gewoon volle bedrag terug geboekt en  retour gestuurd.

Ik bepaal wat ik eet en bij de Chinees gelden  betere voorwaarden.
Vooral  met een vriezer vol uit eigen tuin dus  zit op bepaalde goederen niet te wachten.
Na de Oogst juist veel uitgedeeld  omdat  Vriezer vol zat en dat  ga ik echt nooit kopen.

Hallo,  ik  geef  gratis Verse...    en  dan heb ik ook dat lust ik niet buren.
Gewoon  prima,  daar   heb ik respect voor
Denk dat dit Topic hun vele klanten gaat kosten.
En of ze ooit een  rechtzaak  starten.... voor niet geleverde + bewezen niet bestelde geleverd?
Denk  dat elke Rechter hier  broodje Gehakt bal  van zal maken.

manfromzaandam
door manfromzaandam Mar 26, 2021 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jezus wat een kletspraat.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Mar 26, 2021 om 15:32
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Daar zijn Jehova's voor...

Ik meld hoe ik er over denk.... 1 Garnalen niet  en 2  foute  niet bestelde dus  Topic starter kreeg foute  binnen.

Ik had  alles retour gestuurd en niets betaald.
Als je met voorwaarden  dit gaat regelen,   de Afhaal Chinees heeft die ook niet, gewoon Sorry als het fout ging...

diumenge
door diumenge Mar 26, 2021 om 21:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@somms, je kan beter gewoon voor je houden hoe je er over denkt , je voegt echt niets toe met onsamenhangende gebrabbel.

ka
door kaartendraak - Mar 26, 2021 om 13:18
184 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zie al enkele antwoorden die ik ook geef: niet zomaar iets storneren, tenzij je echt geen enkele opdracht ergens toe gegeven hebt. Je ahd gewoon eerst contact op kunnen nemen, dan was het prima geregeld met HF. Ik heb ook weleens iets niet geleverd gekregen, even contact opgenomen en werd netjes afgehandeld. Gewoon boete(rekening) betalen omdat je eenzijdig iets hebt gedaan zonder overeenstemming, goede leer voor de volgende keer.

mo
door mof - Mar 26, 2021 om 14:22
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als ze niet hebben geleverd wat u heeft besteld had bij hen het geld moeten terugvorderen. U had het niet eigenhandig mogen terug laten boeken. Op het moment dat u van een account heeft betaald dan hoeven ze het alleen op dat account terug te storten. Heeft u vanaf uw bankrekening betaald dan horen ze het geld terug te storten.

u kunt de 12€ betalen en ze alsnog voor de schade laten opdrAien door het geld terug te vorderen.

Da
door Damaya63 - Mar 26, 2021 om 15:06
3 Antwoorden / Vragen

U kunt beter betalen, want de kosten lopen zo alleen maar op. Hello Fresh mag dit omzetten in een tegoed waarvan u dan weer een maaltijd kunt bestellen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Mar 26, 2021 om 15:36
1389 Antwoorden / 10 Vragen

H F mag dat niet zomaar.

Zij maken een fout en  tegoed bij  een firma die fouten maakte?
De Topic starter  zal niets meer van hun willen hebben.

Deze betaalde  gewoon via de Bank dus ook zo terug op rekening.
Een Shop tegoed voor 1e keer?

Laat de kosten maar oplopen,  betere anti reclame kun je niet hebben.....
En of een rechter voor  zowel  1 niet geleverde  en 1 fout  geleverde  deze zal toewijzen?
Denk  dat  de klant word vrijgesproken en  het betaalde  terug betaald moet worden.

Deze voorwaarden van H F  zijn niet gebruikelijk elders, weet geen andere die dit ook zo doen.

panter22
door panter22 - Mar 26, 2021 om 18:04
6599 Antwoorden / Vragen

Tegoed

Soms krijg je van HelloFresh tegoed of krediet, bijvoorbeeld ter compensatie van een ontbrekend ingrediënt. Dit wordt automatisch op jouw online account gezet. Bij de volgende afschrijving wordt dit automatisch verrekend en je hoeft er niets voor te doen.

Heb je een kortingcode op je volgende box? Dan blijft het tegoed staan tot je geen boxen met korting meer hebt.

__HelloFresh tegoed is niet inwisselbaar voor geld __
https://www.hellofresh.nl/about/faq?categoryId=NL-FAQ-Betalingen-korting&questionId=NL-FAQ-Item-Betalingen-2

Je had dus niet moeten storneren. Met de volgende box kwam alles weer goed.
Nu ga je ingewikkeld doen met storneren. En moet je €12 betalen.\
Je zou gelijk hebben als je die €9 weer terug wilt hebben op je rekening als het zou gaan over koop en verkoop.
Je bent echter lid geworden van die club en ze hebben hun eigen voorwaarden.

MH
door MHane - Mar 28, 2021 om 14:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reakties. Nog even een aanvulling. Ik heb eerst met hun gecommuniceerd via de chat om er met hun uit te komen. Het geld op het account werd pas verrekend na een aantal weken omdat ik als beginnend klant maaltijdboxen ontving met korting. Het geld op het account wordt pas verrekend als je maaltijden afneemt zonder korting. Ik wist natuurlijk op dat moment nog helemaal niet of Hello Fresh me zou bevallen. Ik had er nog niet mee gekookt. Door hun reaktie op de chat was ik zo geschroken dat ik het bedrag zelf heb terug geboekt. Want het zou een aantal boxen duren voor het verrekend werd en ik wist niet of ik er dan nog wel gebruik van zou maken. Achteraf beviel het redelijk goed. Maar dat wist ik toen nog niet.

panter22
door panter22 Mar 28, 2021 om 19:07
6599 Antwoorden / Vragen

De recepten staan op hun website. Die maaltijden kun je nu ook wel maken Je moet alleen zelf de versproducten in de supermnarkt kopen.
Basisproducten moest je toch al in huis hebben.
Kijk eens op pinterest voor maaltijdrecepten.

ia
door ianfreddie - Mar 4, 2022 om 13:33
1 Antwoorden / Vragen

ik heb ook 3 gratis boxen gekregen pasgeleden. ook gewoon gekeken hoe het is. en om natuurlijk gratis eten te krijgen. en dan in een keer willen ze dat ik 90 euro betaal? ik ben nog minderjarig heb geen baan. dus heb ik contact opgenomen allemaal gezeur en die man heeft een ding gezegt. en dat is. er was 10euro korting op niks was gratis. en toen heeft hij de chat afgesloten ik heb geen idee wat ik moet doen. ik heb gewoon mijn account gedeactiveerd en dat is het. gratis is gratis ik ga niks betalen. met iets dat ik niet heb.

va
door vanlotjegetikt Mar 4, 2022 om 13:59
809 Antwoorden / Vragen

Eerst  GOED de voorwaarden lezen voordat je iets besteld.
En ga hulp vragen bij je ouders en/familie/vrienden, anders krijg je een deurwaarder aan je deur.

panter22
door panter22 Mar 4, 2022 om 14:17
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je je de boxen bij Hello fresh besteld of via een advertentie?
3 gratis boxen en geen abonnement hoeven nemen, is te mooi om waar te zijn.
Ben je minderjarig en je zit thuis op je kamertje stiekum dat rauwe eten op te smikkelen?
Als je nog thuis woont, dan moeten je ouders er van weten.
Woon je op jezelf, dan kun je zelf beslissingen nemen.
Wat je moet doen is je ouders vertellen wat je hebt gedaan.
Lees deze info, geldt ook voor je ouders:
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/kind-heeft-overeenkomst-gesloten-kan-ik-er-vanaf

Val je onder begeleid wonen, dan zul je contact op moeten nemen met je begeleider. Het account afsluiten helpt je niet.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 4, 2022 om 14:14
2093 Antwoorden / Vragen

Vermoedelijk bent u met het plaatsen van uw eerste bestelling akkoord gegaan met de voorwaarden en geeft het feit dat het allemaal niet zo uitpakte als u verwachte u niet het recht de voorwaarden alsnog af te wijzen. Tegelijkertijd klinken die voorwaarden ook wel een beetje op het randje dus er is iets voor te zeggen om de zaak te laten escaleren. Dan kunt u de zaak op een gegeven moment aan de kantonrechter uitleggen en als die het met u eens is kost het u niets.