pa
door patrickmasseur Mar 19, 2020 om 11:30
Winkels & webshops

Ik kan mijn bestelling niet ophalen doordat de winkel gesloten is ivm Corona. Waar heb ik recht op?

Nog voor de Corona chaos heb ik een online bestelling gedaan bij C&A. Hier heb ik gekozen voor de optie om mijn bestelling af te halen in de winkel. Mijn bestellingen is netjes bezorgd bij het betreffende filiaal, echter is deze momenteel niet meer open. Na telefonisch contact met de klantenservice van C&A blijft er geen andere optie over dan te wachten op de dag dat het filiaal weer open gaat. Ik kan de goederen niet retourneren aangezien ik ze niet in bezit heb en daardoor kan ik ook geen geld terugkrijgen. Het liefste wil ik mijn bestelling nu thuis ontvangen of ik wil mijn geld terug krijgen om de bestelling opnieuw te plaatsen en dan thuis te laten bezorgen. Ik ben van mening dat C&A in gebreken is en dat ik hierdoor de koop zou mogen ontbinden. Wat kan ik het beste doen?

5561 17 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

diumenge
door diumenge - Mar 19, 2020 om 12:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Het lijkt mij dat er momenteel wel grotere problemen zijn om je druk over te maken. Maar, inderdaad C&A blijft in gebreke, dus daar kan je naar handelen als dit momenteel je grootste zorg is...

panter22
door panter22 - Mar 19, 2020 om 12:47
6599 Antwoorden / Vragen
0

Maar even wachten dan en af en toe even op de site van C&A kijken of er iets verandert.
https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/service/covid-19

ma
door malty - Mar 19, 2020 om 13:08
1112 Antwoorden / 1 Vragen
0

U kunt de artikelen, als het nog dezelfde prijs is, evengoed nog eens bestellen en thuis laten bezorgen en als C&A open gaat stuurt u de eerdere zending retour.

ne
door neodutchio Mar 19, 2020 om 13:08
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Dat is eng, op hetzelfde moment dezelfde reactie schrijven.

ma
door malty Mar 19, 2020 om 13:26
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, wonderlijk.

panter22
door panter22 Mar 19, 2020 om 14:03
6599 Antwoorden / Vragen

Dan moet je wel 2 keer betalen

ne
door neodutchio Mar 20, 2020 om 12:45
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Een keer krijg je weer terug Panter.

panter22
door panter22 Mar 20, 2020 om 13:06
6599 Antwoorden / Vragen

Klopt, maar je zult eerst wel 2 keer moeten betalen en het kan wel 1 maand duren voordat je je geld van het eerste pakje weer terug hebt. Niet iedereen kan zich dat permitteren,

ne
door neodutchio - Mar 19, 2020 om 13:08
5157 Antwoorden / 12 Vragen
1

U kunt het gewoon opnieuw bestellen en thuis laten afleveren. Zodra de winkel weer open is gaatje daarnaartoe, haalt u het pakje op en stuurt het meteen weer terug.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 19, 2020 om 13:12
16867 Antwoorden / 202 Vragen
0

M.i. kan men regelen of anders gezegd zou men m.i. moeten regelen dat het pakket dan toch bij u wordt afgeleverd. Zie ook de tip die @NEODUTCHIO al gaf!.

Als u het artikel niet dringend nodig heeft zou ik echter maar even afwachten wat men bij C&A dedenkt omdat dit een nieuwe en onverwachte situatie is.

gerbera
door gerbera - Mar 19, 2020 om 13:56
7368 Antwoorden / 14 Vragen
1

Zou toch nog maar eens contact opnemen met de klantenservice alvorens het opnieuw te bestellen. Het kan nog wel even duren alvorens de winkels weer open gaan en u het bestelde kan ophalen. Het opnieuw bestellen en later terugzenden van het pakket uit de winkel zou wel eens problemen kunnen geven omdat de retour termijn dan is verstreken. En gelet op het feit dat de klantenservice zo reageert is het niet denkbeeldig dat het dan straks ook gebeurd.

justmeagain
door justmeagain - Mar 19, 2020 om 23:08
623 Antwoorden / 8 Vragen
3

Sorry hoor maar het gaat om iets van C&A. Dus geen voedsel of drinken of medicatie wat hoognodig is. U  heeftvast andere kleding genoeg toch?
Waar je je druk om kunt maken in deze tijd.

Gr
door Grunn1 - Mar 20, 2020 om 00:29
1427 Antwoorden / 18 Vragen
3

In een normale situatie zou het c&a filiaal niet gesloten zijn en had u uw bestelling kunnen ophalen maar.....zoals u weet is de situatie momenteel niet normaal. 

in gebreke stellen, ja normaal wel maar kan c&a er wat aan doen dat er op dit moment grotere problemen zijn ivm een hele grote gezondheidscrisis.
Alles gaat anders dan anders en er wordt van iedereen gevraagd om flexibel te zijn en mee te werken.
Dus wees flexibel en, wacht tot het filiaal weer open gaat of bestel opnieuw en laat thuis bezorgen en wacht tot het filiaal weer opengaat en vraag daar uw geld terug.

Persoonlijk zou ik gezien de hele situatie waarin Nederland en alle andere landen verkeren niet zo moeilijk doen maarja wie ben ik.

audb
door audb - Mar 20, 2020 om 12:30
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

C&A blijft NIET in gebreken door dat de winkel gesloten is en niet C&A overigens mogen ze zich beroepen op overmacht daar de omstandigheden daar naar is.

Ik kreeg zelf net een email van Hornbach dat de winkels as zondag dicht zijn denkelijk gaan die ook maatregelen nemen om de corona virus tegen te gaan.

alfatrion
door alfatrion Mar 21, 2020 om 14:16
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Er wordt gewoon tekortgeschoten. Dat kun je ze niet verwijten. Het herroepingsrecht geld onverkort.

pe
door pebk - Mar 20, 2020 om 14:28
581 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het is weer vrijdag middag hoor, gezien de reacties. Als TS zich hier druk om maakt is dat zijn zaak. Met al de beperkingen en het vele thuis zitten kan ik me best voorstellen dat je je hier druk om maakt.

Wat ik zou doen, mits financieel haalbaar, is het opnieuw bestellen zoal Neo en Malty al suggereren. Het pakket gewoon later annuleren of retour zenden.

dokun
door dokun - Mar 20, 2020 om 15:18
152 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als u uw pakketje helemaal niet gaat afhalen wordt het automatisch (ik neem aan als de winkel weer open is) teruggestuurd en krijgt u na verwerking van de retour uw geld gewoon terug gestort...

Gewoon geduld hebben en als u niet kunt wachten alles alvast opnieuw bestellen en thuis laten bezorgen. Ja dan heeft u wel 2 x betaald. Dit is een rare tijd ook voor C&A, wees blij dat u nog kunt bestellen..

mo
door mof - Mar 20, 2020 om 22:50
3619 Antwoorden / 3 Vragen
1

U kunt wel retourneren omdat uw 14 dagen recht op retourneren pas ingaat vanaf het moment dat u de bestilling heeft afgehaald.
als c en a door corona dicht zit, zorg er dan voor dat u dit kunt bewijzen. Dan kan c en a u uw retourrecht niet weigeren.

ma
door malty Mar 20, 2020 om 23:27
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De 14 dagen gaan in als het op het opgegeven adres, in dit geval een C&A winkel bezorgd is of moet je de aankoop fysiek in bezit hebben?

panter22
door panter22 - Mar 21, 2020 om 08:31
6599 Antwoorden / Vragen
0

Dit stond o.a. in de mail van C&A:

Samengevat:
- Levering aan huis is gratis voor alle bestellingen, zonder minimale bestelwaarde
- Verzending naar de winkels (Click&Collect) is tijdelijk stopgezet.
- We streven ernaar om hetzelfde niveau van dienstverlening te handhaven, maar de levertijden zouden langer kunnen zijn.
- Tot 7 dagen na heropening van de winkels kunnen de al bestelde online pakketjes nog worden opgehaald in de winkels.
Alvast bedankt voor uw begrip. 

1paul
door 1paul - Mar 21, 2020 om 09:04
3161 Antwoorden / 0 Vragen
0

Afwachten en de bestelling halen als winkel weer open is...

alfatrion
door alfatrion - Mar 21, 2020 om 14:13
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Je hebt de keuze uit wachten of herroepen. Het argument dat je niet kunt herroepen omdat je de spullen niet hebt is onzin. Je mag herroepen voordat je de goederen hebt ontvangen. C&A moet binnen 14 dagen terugbetalen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ha
hansenmarja - May 1, 2024 om 16:24
Huishouden & energie
Klacht online bij fysieke winkel

Klacht online bij fysieke winkel

Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik ... Lees meer

Va
VanJetje - May 2, 2024 om 20:48
Auto & vervoer

NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren

In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. 
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke ... Lees meer

Ke
Kees Velker - May 3, 2024 om 17:47
Auto & vervoer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer