Klacht: Waardeloze service Samsung.com
Ik ben benieuwd wat ik zou kunnen doen als mijn klacht na vrijdag nog niet is opgelost, want ik heb er nog heel weinig vertrouwen in aangezien ik overal slechte reviews lees over Samsung. Hieronder het hele verhaal:
Ik heb Samsung Care voor mijn S9+, dat betekent dat die verzekerd is voor valschade enzovoort, maar toen hij daadwerkelijk kapot ging heb ik hem opgestuurd via de Samsung site, tot mijn verbazing kreeg ik een rekening van het hele bedrag, ongeveer €350,- (terwijl ik verzekerd ben?), destijds wel direct betaald want ik wou mijn telefoon, aangezien ik de week er na op vakantie ging.
Tijdens de vakantie dit proberen op te lossen, eerst via de Samsung Messenger, die stuurde mij door naar een telefoonnummer. Na de vakantie dus gebeld en na ongeveer een uur bellen en daarna nog teruggebeld te worden, dacht ik dat het probleem opgelost was en dat ik mijn geld zou krijgen, zoals beloofd. Niets bleek minder waar. Dit was ongeveer rond eind augustus.
Een maand later, geen geld nog op mijn rekening, gebeld, zouden ze naar kijken en mij later terug bellen (nooit gebeurd..)
Een week later weer gebeld en er werd mij verteld dat ze er weer naar zou kijken en dat ik de maandag er na werd teruggebeld.
Ik bel dinsdag weer, wordt mij dan dood leuk verteld dat ik een week moet wachten, ondanks de belofte...
Naja, dan maar vrijdag weer bellen. Nu gingen ze er wel mee aan de slag, weer heel veel tijd kwijt en het werd nu opgelost.
Hierna, 3 weken lang om de week ongeveer gebeld dat ze er nog mee bezig waren.
Nu is het 28 oktober, 3 oktober voor het laatst gebeld door Samsung dus maar weer de telefoon gepakt. 30 minuten aan de telefoon gehouden, om vervolgens te horen dat ik morgen wel weer gecontacteerd zou worden, want de collega die mij sinds 3 oktober niet meer heeft gebeld was er niet.
Alvast bedankt voor de hulp.
Houd eens op met dat bellen, stuur een mail met uw klacht. Hebt u die schade wel eerst bij de verzekering gemeld?
Dat klinkt makkelijk, alleen geeft Samsung geen email voor dit soort problemen, je kan via Messenger, Twitter of telefoon contact opnemen.
Had u wel de procedure van aanmelden e.d. gevolgd? En bent u volgens de voorwaarden die u gelezen heeft verzekerd voor de betreffende schade?
Wel een erg lang bijna uur-tot-uur verslag...
Kijk eens hier: https://www.samsung.com/nl/offer/care-plus/
Ik heb nog een verouderd iets, Samsung Care, zonder plus. Ik heb het gedaan zoals het in mijn voorwaarden stond, gewoon opsturen. Nogmaals dit is niet mijn fout meer, aangezien het al beloofd is dat ik het geld terug zou krijgen, alleen dat is nooit gebeurd. Ik ben ook verzekerd voor de betreffende schade... Je hoeft mij echt niet meer naar de Samsung website te verwijzen, dat heb ik maanden geleden al gedaan.
O, neem me niet kwalijk. Ik dacht te helpen, maar u weet het zelf. Blijf lekker bellen en leg adviezen en tips naast u neer. Zou ik ook doen met zoveel levenservaring. Ga naar een advocaat.
Er schijnt een Samsung community te zijn. Misschien wordt u daar beter geholpen.
Daar heb ik mijn verhaal ook gedaan al vandaag. Dit is meer voor als dat ook niet werkt.
Maar "dit" kan hier ook niets mee.
Ik stel gewoon een vraag? Waar kan je terecht als Samsung het niet oplost? Is dat allemaal nou zo moeilijk om te begrijpen in plaats van dom te reageren dat ik maar moet gaan mailen of naar de Samsung Community. Zeg dan gewoon niks, aan dat soort opmerkingen heb ik toch niks?
Schrijf eens een brief. Wij zijn Samsung niet.
Ik lees nergens in de voorwaarden dat specifiek valschade is verzekerd, wel over barsten breuken in het scherm. Dus lees de polisvoorwaarde er nog eens goed op na of dit wel gedekt is. Het laten vallen kan nml onder de cattegorie "ongeluk" gerekend worden. Dit staat er o.a.;
Indien Uw Mobiele Samsung-apparaat niet werkt en er geen ongeluk mee gebeurd is, is het misschien defect en gedekt door de tweejarige beperkte garantie van Samsung of hebt U misschien op grond van de consumentenwetgeving wettelijke rechten.
En voor alle duidelijkheid,"ook deze reactie zal niet in uw straatje passen maar "hier", dus de forumleden, kunnen dit niet voor u oplossen en leden bepalen zelf hoe ze reageren. Is uw vraag voor de redactie van Kassa bestemd scrol dan naar onder op deze pagina en klik op "Contact
Ja hier heb ik nog maals helemaal niks aan. Ik heb al de bevestiging gehad dat het gedekt is en al, zo staat het ook in mijn polis. Het gaat niet om de standaardgarantie maar een extra garantie voor water en valschade van 2 jaar. Maar bedankt voor de informatie dat jullie mij hier niet verder mee kunnen helpen. Had gehoopt dat dit soort problemen vaker zouden voorkomen hier en iemand misschien hetzelfde had.
Wat je misschien nog kan doen is langs een samsung repair centre gaan. Deze zitten her en der in het land, misschien kunnen zij u nog verder helpen.
@pino123, het is niet mijn telefoon dus hoef ik nergens langs te gaan;-)) maar gelet op de reacties van de TS zal ook uw tip wel nutteloos zijn.
Maar die iemand anders neemt de reacties tenminste serieus en doet er wat mee wat van u niet gezegd kan worden gelet op uw reacties.
Maar goed u heeft uw frustratie van u af kunnen schrijven en maar gewoon blijven bellen. Wat u blijkbaar niet begrijpt is dat met het bellen u steeds een ander aan de lijn krijgt die niet weet waar het over gaat dus eenieder lekker langs elkaar heen werkt. En dat kunnen ze maanden volhouden dus is de reactie van @tijger1 zo slecht nog niet.
Ja het spijt me dat ik zo bot reageer, maar iedereen beantwoord hier ook een vraag die ik niet stel. Ik hoef niet te weten op welke manieren je allemaal met Samsung contact op kan nemen.
Goede levensinstelling, komt u vast heel ver mee....
Beste @GERRITJAN1998, ondanks uw negatieve reactie die u geeft bij (o.a. @GERBERA) geef ik u deze verwijzing waar u mogelijk iets aan heeft https://www.samsung.com/nl/support/ Hierin vindt u een verwijzing naar de Samsung Community waar u ook al op werd gewezen en waar u, na het lezen van ook uw reactie kennelijk nog geen antwoord heeft of dat men het daar ook niet weet.. M.b.t. uw negatieve reactie merk ik dat wij vrijwilligers (niet aan BNNVARA gebonden anders dan via dit forum) zijn die op basis van kennis en ervaring vragen proberen te beantwoorden en/of adviezen te geven. Dat kunnen dan ook antwoorden zijn die u mogelijk niet adequaat vindt maar wij allemaal handelen zeer serieus!
En het is de toon die de muziek maakt!
Maar toch is er nog een ulime mogelijkheid en wel: zend een brief, aangetekend, met uw klacht aan Samsung als bellen niet helpt: het adres: http://www.zoekenvindalles.nl/leveranciers/Samsung-Hoofdkantoor-%7C-Nederland-Informatie-en-Telefoonnummer/21289
Ja, u ziet ook het kantooradres!
Je schrijft een heel verhaal over hoeveel keer je wel niet gebeld hebt, maar dat is niet relevant.
Gaandeweg wordt duidelijker wat er gebeurd is.
Je hebt de telefoon laten vallen en opgestuurd.
Daarna heb je een bevestigingsmail gekregen dat de schade volgens de verzekering gedekt is.
En toch kreeg je een rekening. En die heb je keurig betaald.
Geen telefoontje of bericht gestuurd dat je het er niet mee eens was. Pas na enkele weken ga je protesteren.
Dat is aan de late kant. Maar je hoeft toch alleen naar de mail te verwijzen en desnoods op te sturen?
Dat is toch je bewijs dat je niets hoeft te betalen. Of is er meer aan de hand.
Heeft u zwart op wit dat u uw geld terugkrijgt of is het een mondelinge toezegging? In de voorwaarden staat dat u voor val van telefoon verzekerd bent. Toen ze kwamen met rekening had u daar gelijk bezwaar tegen moeten tekenen. Nog steeds geldt zorg dat je zwart op wit toezegging hebt of anders neem gesprekken op, kan met een appje.Sta je sterker, als je weet via welke verzekeraar je telefoon verzekerd wordt, neem aan dat verz. via Samsung loopt??Bij dit soort dingen gelijk reageren en als je niet mee eens bent.Liefst schriftelijk.Misschien eens bij een rechtsbijstandswinkel of als een rechtsbijstandsverzekering heeft daar eens aankloppen of Belbus.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Boete betalen bij abbostop
Ik heb per ongeluk via Abbostop.nl mijn koboplus abonnement laten stopzetten. Ik dacht dat ik rechtstreeks bij Koboplus opzegde.
Kreeg direct een mail met een betalingsverzoek van 29.95. Direct gemaild dat het een vergissing was. Viel geen discussie over te voeren. Heb de afschrijving terug laten boeken. Dag later een mail met eis dat ik binnen 7 dagen 29,95 + 12,95 boete moest betalen. Via e
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer