mathijs_b
door mathijs_b Jun 11, 2016 om 23:18
Winkels & webshops

Klantbeoordeling. Wat is het nut?

Ik heb diverse malen een klantbeoordeeling ingevuld na een bestelling.
Mij valt op dat alleen GOEDE beoordelingen geplaatst worden, slechte worden verwijderd.
Ik heb heel slechte ervaringen met exploitatiebedrijf Wierts in Landgraaf, heb slechte beoordeling gegeven maar alleen beoordelingen met een dikke voldoende worden geplaatst.
Hetzelfde heb ik meegemaakt bij de On-Line shops in China. Ze smeken je op de blote knieën om een goede beoordeling te geven, maar mijn beoordeling met een 4 is nooit geplaatst geworden.

Ik denk dat de bedrijven zelf de meeste goede beoordelingen erop zetten.

Vraag: Kan ieder bedrijf ongestraft beoordelingen plaatsen, wijzigen of weglaten? Het gaat mij vooral om NL bedrijven, die Chinezen kun je toch niet aanpakken.

4628 15 Rapporteer

zoekster1
door zoekster1 - Jun 11, 2016 om 23:33
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Op hun eigen site kunnen ze doen wat ze willen.

tijger1
door tijger1 - Jun 11, 2016 om 23:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u dat op hun site zet, kunnen ze dat uiteraard weglaten. Ik geloof niet dat ik ooit een klantbeoordeling heb geplaatst.

Wat er staat, geloof ik sowieso niet.

tenormin
door tenormin Jun 12, 2016 om 00:13
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Waarom haalt, b.v. S&S al die slechte verhalen niet weg? En onnoemelijk veel andere sites? We geven vraagstellers toch altijd het advies eerst Google te gebruiken alvorens een bestelling te plaatsen. Of heb ik het nu verkeerd?

tijger1
door tijger1 Jun 12, 2016 om 00:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze kunnen natuurlijk alleen reviews van hun eigen site wrghalen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 12, 2016 om 00:14
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Reviews / beoordelingen koop je gewoon online in. Voor een paar cent wordt je Facebook geliked voor iets meer geld worden korte reviews geschreven. Zelf ff flink doorzoeken levert vaak meer op.
Diewilik

ha
door halex - Jun 12, 2016 om 00:47
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wat denkt u zelf wat een bedrijf doet als u een negatieve beoordeling op hun site zet? Een bedrijf bepaalt uiteraard zelf wat ze op hun eigen site zetten.

Ma
door Mat Matheij - Jun 12, 2016 om 07:41
986 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt zich via Google aanmelden om een recensie al dan niet voorzien van foto bij het betreffende bedrijf te plaatsen. Deze worden na beoordeling geplaatst -ook de negatieve. De beoordelingen bij vergelijkingssites als beslist.nl en kieskeurig.nl zijn nogal twijfelachtig. Gaat het om een product kunt U ook bij een bedrijf als Coolblue uw ervaring met het product plaatsen. Tot slot tweakersnet aldaar kunt U ook terecht met shopreviews.

hansje klein
door hansje klein - Jun 12, 2016 om 11:09
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wat is het nut? Hier leeft een complete, vaak onserieuze, review-industrie van.....

Ik heb ooit een tweeledige beoordeling van een stofzuiger (op verzoek na de aankoop) geplaatst.

1 - De negatieve opmerking was helemaal verdwenen

2 - De positieve opmerking werd qua tekst 1:1 overgenomen door een mij totaal onbekende reviewer

3 - Mijn reactie was onder mijn eigen naam dus helemaal verdwenen
________________________________________________________________________________________________

Een tweede ervaring was toen ik via een website om een kortingscode vroeg, waarna een toezegging van 20% kwam, echter pas 'nadat ik eerst een review zou hebben geplaatst' (dus nog vóór de bestelling!).

Marktbeïnvloeding en bedrog puur uit het werkelijke leven! De producenten en aanbieders doen er alles aan om 'geliked en gelikt' over te kunnen komen, zoals de koopman de beste ware voorin in de vitrine of het kraampje legt.

ADVIES: Vergeet die verloochene review-industrie zo snel mogelijk. Alhoewel er inmiddels een KEURMERK bestaat, maar WIE KEURT DAN DE KEURMERKEN?

ha
door harryromijn - Jun 13, 2016 om 12:29
272 Antwoorden / 0 Vragen

Daarom probeer ik altijd tussen de letters, de woorden en de regels punten te vinden, die wat minder positief zijn.
Verder zijn die beoordelingen OF fake OF onterecht OF onwaar

audb
door audb - Jun 13, 2016 om 13:01
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ken een heel goed voorbeeld er van : Vida XL daar zie je enkel positive beoordelingen en als je een negative instuurt nou dan heb je binnen de korste keren een mail waar je gevraagt wordt deze te verwijderen!.

Alleen Aliexpress is een web winkel die ook gewoon slechte ervaringen plaast maar het i saan het bedrijf zelf of ze iets wel of niet plaatsen.

Maar tekst wijzigen mag niet zonder toestemming het is jou verhaal dus ook acteurs rechten.

mo
door mof - Jun 13, 2016 om 13:12
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als het u opvalt dat alleen de goede worden geplaatst heeft u de vraag dus al beantwoord.
NEE, dit soort beoordelingen kun je beter overslaan. Tenzij ze op een onafhankelijke site staan zoals de consumentenbond of zo

frits
door frits - Jun 13, 2016 om 16:45
146 Antwoorden / 5 Vragen

Er zijn ook onafhankelijke sites waar je beoordelingen kunt plaatsen, dit moet je uiteraard niet doen op hun eigen site.

danath
door danath - Jun 13, 2016 om 17:00
88 Antwoorden / 1 Vragen

Je kan jouw beoordelingen ook op andere onafhankelijke sites plaatsen waar ze niet verwijderd worden zoals;

http://www.kieskeurig.nl/winkels
https://www.consuwijzer.nl/thema/winkelen-op-het-web
http://www.checkwebwinkel.nl/

Ex
door Expansievatje - Jun 13, 2016 om 17:17
31 Antwoorden / 1 Vragen

reviews op de betreffende site moet je altijd met een korrel zout nemen, want het is gewoon hun eigen etalage en reclamebord,  beter kun je eerst eens kijken op Klachtenkompas of Trustpilot,

wat altijd werkt is de betreffende firmanaam intikken en hierachter het woord "klacht"  ( en dan de hits op de firma-site zelf overslaan ) ......

jaapve
door jaapve - Jun 13, 2016 om 17:56
8 Antwoorden / 0 Vragen

het is vaak heel dubbel inderdaad met beoordelingen. Soms zie je dat er een concurrent bezig is een zaak neer te sabelen. Soms zijn het de familieleden [ofzo] die alles ophemelen. Op sites als tweakersnet kun je nog redelijk van revieuws opaan, maar ook dan is een korreltje zout soms nuttig omdat sommige klanten er ook alles aan doen om hun aankoop te laten mislukken. Ik kijk wel eens, maar denk er soms het mijne van. Ik had een hele goede koop bij een slecht beoordeeld bedrijf en ook goede service. Je kunt er gewoon niet van op aan. eigenlijk heel jammer want het zou mooi zijn.

Em
door Emmap - Jun 15, 2016 om 17:17
162 Antwoorden / 8 Vragen

heb vergelijkbare ervaringen met
hotelspecials, een beoordeling met zowel negatieve als positieve opm. werd niet geplaatst.
dinnersite Iens, een negatieve beoordeling werd geweigerd, in andere bewoordingen ongeveer hetzelfde gezegd, werd geaccepteerd (kan misschien ook aan degene liggen die jouw tekst moet beoordelen)

Ik probeer niet om de betr. firma af te kraken, maar wel het zo te omschrijven dat het specifiek is, persoonlijk en niet algemeen, soms in vragen i.p.v. stellingen, en aanknopingspunten voor verbetering biedt. Toch vinden ze kennelijk dat ze mijn tekst niet kunnen gebruiken...