Levertijd bed onbekend na 14 weken, annuleren?
Hoi!
Medio december heb ik, na contact via social media, een bed besteld bij de organisatie waar ik mijn huidige bed ook vandaan heb. De prijs/kwaliteit goed, het werd toen snel geleverd. Ik heb navraag gedaan en zij gaven een levertijd van 5-7 weken aan i.v.m. feestdagen tussendoor. Deze indicatie heb ik zwart op wit. Levertijd was voor mij perfect, volgende dag werd ik gebeld om de bestelling door te nemen en bleek het ineens maximaal 10 weken te zijn. Bestelling toch maar door laten gaan en het zou dan tweede helft van februari binnenkomen. Ik destijds contact gezocht en toen werd het ineens laatst maart. En nu paar dagen geleden kreeg ik een mail dat de levertijd onbekend is omdat stof niet besteld kan worden. Ik heb nog niets betaald gelukkig! Bedrijf heeft niet op mijn mail gereageerd met de vraag of ze een indicatie kunnen geven en ik het anders wil annuleren, en telefonisch klantenservice eraan krijgen is ook drama. Wat zijn mijn rechten? Kan ik ze mailen dat ik de koop annuleer?
![tijger1](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/81a3370d3b4bc701a42bb46c59d9cf28473920e9a849f5d273cc9f2f47fda61a.png)
Een bed via Social Media? Natuurlijk kunt u de bestelling per mail annuleren.
U zelt elders overigens ook wel weer een tijdje moeten wachten, behalve als u gewoon naar Ikea of zo gaat.
Nee, contact gehad via social media. Is gewoon een beddenzaak die ook fysieke winkels hebben. Ik zal even komma’s toevoegen. Bedankt voor uw reactie verder
Topantwoord
![tijger1](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/81a3370d3b4bc701a42bb46c59d9cf28473920e9a849f5d273cc9f2f47fda61a.png)
Maar als u bij een winkel een bed besteld hebt, ligt het anders. Dan moet u ze nog een tijd geven waarbinnen het bed geleverd moet worden, zeg 14 dagen, en als dat niet gebeurd u voor dan de bestelling annuleert.
Topantwoord
![marita5](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/27437faaaca3fff9e729f3ebf87dd4bb57c72f22b279f4b076b1f1f31b6afd3c.png)
Hallo Joxxaxx ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/aankoop-niet-geleverd
Super bedankt!
![marita5](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/27437faaaca3fff9e729f3ebf87dd4bb57c72f22b279f4b076b1f1f31b6afd3c.png)
Graag gedaan suc6
Topantwoord
![justmeagain](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/29e2867ce0b05f5b3f1c823f4153f4781a4be47fd8b7ac2a8c2748c2012172e2.png)
Misschien komt de stof uit het Oosten en daar liggen vele fabrieken plat vanwege covid19.
Dus voor heel veel artikelen geldt op dit moment "levertijd onbekend".
Maar als u nu ergens anders een bed gaat bestellen moet u ook weer opnieuw weken, zo niet maanden wachten.
Ja zoiets vermoed ik ook. Wil nu kijken voor een bed op voorraad!
Ja. Dat kunt u. Als zij niet kunnen aangeven wanneer ze leveren en wel een termijn bij de verkoop hebben aangegeven dan kunt u na 14 weken gewoon annuleren. Houd het er maar op dat u niet op de grond wil slapen.
![heremietkreeft](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8bb485b83a59f81d7492eb34177ee4da1dc2c245ffa03a64d122403e376f69b8.png)
Als al gezegd, u zou kunnen annuleren (in dat geval schriftelijk zie (ook) : https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopen/koop-ongedaan-maken/ maar ik zie dat u al aangeeft naar een ander bed te kijken dat mogelijk op voorraad is en waarvan als dat niet zo zo zijn de stof wel geleverd kan worden (of zoals mogelijk het geval is, niet uit een land afkomstig is waarvanuit door het Corona probleem geen fabricage en/of levering mogelijk is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?
In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer
Scootmobiel ellende
21-06-2024 Goede morgen Wij mijn man en ik rijden beide een scootmobiel vanuit de gemeente Heiloo WMO op zich zijn wij er blij mee dat die mogelijkheid bestaat . Ik rijd al 26 jaar en mijn man 11 jaar in het verleden bij Hulpmiddelencentrum ook het een en ander meegemaakt 3x een wiel verloren onder het rijden (3 wieler) en dat de scootmobiel of bij het sturen naar links of naa ... Lees meer
Apotheek declareert hoger bedrag dan toegestaan
In de opstelling van mijn zorgverzekeraar, wordt bij de declaratie medicijnen telkens een klein bedrag als niet betaald gemeld. Een voorbeeld: Medicijn X Notabedrag € 41,16 Niet vergoed € 1,42 Vergoed € 39,74 Het ‘Niet vergoed’ bedrag wordt vervolgens niet in rekening gebracht. Dit probleem is al enkele jaren aan de gang en opgeteld gaat het best om een behoorlijke bedrag. Navraa ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer