kiimberleee
door kiimberleee Aug 16, 2023 om 17:23
Winkels & webshops

Mag de webshop mijn retour weigeren?

Hallo!

een vraagje. Op de website petitezara wat kleding besteld voor mijn dochter. Helaas te klein en moest geretourneerd worden. Op vrijdag 28 juli heb ik het pakket ontvangen. En ik heb dit geretourneerd op 10 augustus. Volgens hun valt dit buiten het zichttermijn van 14 dagen. Mag de webshop mijn retour weigeren?

3605 18 Rapporteer
kiimberleee
door kiimberleee - Aug 16, 2023 om 17:28
12 Antwoorden / 8 Vragen
0

Er word ook in de eerste mail gezegd dat het pakket op 12 augustus is ontvangen en twee mails later is het pakket op 11 augustus ontvangen. Volgens de track en trace van PostNL is het pakket alleen gesorteerd..

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 16, 2023 om 17:38
7195 Antwoorden / 3 Vragen
2

De webshop heeft uw retour te laat ontvangen, niet binnen de 14 dagen dus.

Topantwoord

mahadma
door mahadma - Aug 16, 2023 om 17:41
11544 Antwoorden / 51 Vragen
12

KLIK HIER

2
8 juli ontvangen, 10 aug naar post gebracht = 14 dagen, echter het is dan nog niet ontvangen bij de verkoper.
Ze publiceren btw en KvK nummers. Maar als ik het adres bekijk, zie boven heb ik mijn twijfels. Maar u bent te laat.

kiimberleee
door kiimberleee - Aug 16, 2023 om 18:01
12 Antwoorden / 8 Vragen
0

Op consuwijzer staat wat anders?

Ja
door JannyBoe - Aug 16, 2023 om 18:15
520 Antwoorden / Vragen
1

Hallo, op Consuwijzer van de ACM staat inderdaad wat anders zoals u aangeeft.

U laat binnen 14 dagen weten dat u het product niet wild houden en daarna hebt u nog 14 dagen de tijd om dat daadwerkelijk terug te sturen.
Zie de website van Consuwijzer.

Dat kunt u de shop laten weten middels voorbeeldbrieven op die website.
Mocht men niet akkoord gaan dan een melding bij de ACM maken.

Succes!

sira
door sira Aug 16, 2023 om 18:24
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Heeft ze het retour aangemeld? Of is het zonder aanmelding retour gegaan?

Topantwoord

sira
door sira - Aug 16, 2023 om 18:22
2348 Antwoorden / 24 Vragen
13

Ja, dit wordt een moeilijke. Als de kleding te klein was, waarom retourneert u het dan pas op het laatste moment?

U kunt op de track en trace zien wanneer het is afgeleverd bij petitezara.
Zou dan om te beginnen een mail sturen dat u niet akkoord gaat met hun standpunt en voegt de link van Consuwijzer, dat verwijst naar de 14 dagen zichttermijn, toe aan de mail. Voeg ook een kopie van de track en trace toe.
Blijven zij bij hun standpunt, geeft u aan dat u de klacht zult melden bij Consuwijzer.

Nu maar even afwachten wat zij doen.

Ik weet niet wat de waarde van het pakket was en of dit in verhouding is met het inschakelen van een jurist. Naar ik vermoed heeft u ook de gehele bestelling geretourneerd, dat is vaak ook tegen het zere been. Er zijn zelfs webshops die klanten op een "zwarte lijst "zetten. Waarom niet geruild tegen de juiste maat? Of in eerste instantie een grotere maat besteld, daar kunnen kinderen in groeien, want ze zijn er ook zo weer uit gegroeid.


Ja
door JannyBoe Aug 16, 2023 om 18:26
520 Antwoorden / Vragen

Het is niet moeilijk: de consument staat in haar recht. Niet akkoord gaan en dat laten weten.

sira
door sira Aug 16, 2023 om 18:27
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Dat weet ik ook wel, maar je recht krijgen is een ander verhaal. Vandaar dat ik naar de waarde van het pakket vraag.

Ja
door JannyBoe Aug 16, 2023 om 18:31
520 Antwoorden / Vragen

Eerst maar eens beginnen met reclameren en schrijven.
Daarna eventueel een melding naar de ACM.
Er is nog lang geen sprake van een jurist.
First things first.

kiimberleee
door kiimberleee Aug 16, 2023 om 18:32
12 Antwoorden / 8 Vragen

Overigens had ik ookal een maat groter besteld maar alsnog te klein. Dat is ook weer per merk verschillend en altijd lastig via internet. Maar het is een leuke webshop verder en had er ook wel wat anders uit willen zoeken mocht het echt zo'n enorm probleem zijn dat ik niet op tijd ben volgens hun maar ik krijg die optie ook niet. En op de t&t staat alleen pakket gesorteerd niet wanneer ontvangen.

kiimberleee
door kiimberleee - Aug 16, 2023 om 18:29
12 Antwoorden / 8 Vragen
0

Ik was opgenomen wegens zwangerschapsvergiftiging dus ik was het pakket bijna vergeten maar dacht nog op tijd te zijn en heb mijn moeder dit nog laten retourneren. Heeft de webshop verder geen boodschap aan en begrijp ik ook. Het was een pakket van waarde 273 euro maar er waren dingen te klein en bij de meeste kleinere boutiques moet je producten opnieuw bestellen maar heb ook geen tijd gehad om daar naar te kijken wat bij hun de mogelijkheid was, ik had alleen niks aan te kleine kleding natuurlijk. Nu ben ik zelf weer thuis en de webshop had mij ook de keus kunnen geven om iets te ruilen maar er werd niks gevraagd alleen pakket word niet geaccepteerd. Ik zal ook niet de beroerdste zijn om andere producten uit te zoeken maar er word geen andere keus gegeven alleen dat ik het pakket op kan halen of weer opnieuw verzenden met de kosten voor eigen rekening.

sira
door sira Aug 16, 2023 om 18:38
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Het pakket heeft best wel een waarde.

Ik zou het zonder meer melden bij Consuwijzer en, zoals Janiieboe zegt bij de ACM, maar wel de winkel eerst een mailtje..

Maar wilt u doorgaan tot het gaatje met veel ergernis en alles wat daarbij komt. Ik was vroeger wel zo. Ik ervaar dergelijke problemen tegenwoordig nooit, maar zou het wel zo zijn, ben ik daar toch anders in geworden. Wel zou ik zo'n bedrijf laten weten dat het een bijzonder verhaal voor op verjaardagen is en dat u zelfs familie in Best heeft wonen, dus slechte reclame.

U kunt ook Jannieboe vragen om u daarmee te helpen, want het is allemaal niet zo moeilijk.

Ja
door JannyBoe Aug 16, 2023 om 18:40
520 Antwoorden / Vragen

Als je binnen 14 dagen hebt laten weten dat je terug ging sturen dan is er niks aan de hand. Correspondentie, retourlabel, bonnetje Post.nl?
Dat helpt allemaal.

De webshop stelt zich nogal star op.
Wat is er mis met een beetje service? En het is inderdaad niet zo moeilijk. Als je je recht wilt halen moet je de stappen van Consuwijzer volgen. Dat kunt u prima zelf...

sira
door sira Aug 16, 2023 om 18:47
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Het uiterlijk van de webshop komt op mij over als een dropshipper, maar ze hebben wel een winkel.
Vraag mij overigens af of zij de naam Petite Zara mogen gebruiken.

rj
door rjw - Aug 16, 2023 om 19:02
3267 Antwoorden / 5 Vragen
0

Je hebt het op de 14e dag verstuurd dus ze hebben het op z'n vroegst op de 15e dag ontvangen.

Ja
door JannyBoe Aug 17, 2023 om 08:18
520 Antwoorden / Vragen

Binnen 14 dagen laten weten dat je en product niet wild houden en daarna hebt u nog 14 dagen de tijd om dat daadwerkelijk terug te sturen.
Zie de website van Consuwijzer.

sira
door sira - Aug 16, 2023 om 19:16
2348 Antwoorden / 24 Vragen
2

ik vraag mij altijd af wie de eigenaar van zo'n bedrijf is?

Vroeger had je een middenstandsdiploma nodig, tegenwoordig kan iedere boerenl*l een winkel en/of webshop starten.

Aanvulling: De reden dat ik mij dat afvraag is, omdat ik jaren bij een bedrijf (winkel) heb gewerkt en ik runde daar de webshop. Ik deed er nooit zo moeilijk over, mits ze de retour wel hadden aangemeld. Een tevreden klant maakt positieve reclame.

kiimberleee
door kiimberleee Aug 16, 2023 om 19:53
12 Antwoorden / 8 Vragen

Ik hoef niet eens zo zeer mijn geld terug. Omruilen iets anders uitzoeken was ik ook al mee geholpen. Maar helaas word die keus me ook niet aangeboden.

sira
door sira Aug 16, 2023 om 19:58
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Dan morgen maar even in de "pen" kruipen voor dat mailtje.

Be
door Bewaklu - Aug 16, 2023 om 19:58
132 Antwoorden / 1 Vragen
1

Dit is gewoon een dropshipper. Plaatjes van de winkel en het assortiment zijn gewoon van internet geplukt. Verder...AV in 2 talen...heel gebruikelijk...
Sterkte...

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 16, 2023 om 22:22
2069 Antwoorden / Vragen
0

Nee, maar of ze zich daar wat van aantrekken ...

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 17, 2023 om 09:08
7195 Antwoorden / 3 Vragen
1
agapon1951
door agapon1951 - Aug 18, 2023 om 11:18
172 Antwoorden / Vragen
0

Tja slechte reclame is ook reclame (negatieve) voor dergelijke zaken. M.i.z. had U even de zaak moeten informeren dat u even in een overmachtssituatie verkeerde of een van de huisgenoten c.q. familie en aangevende dat U zo snel als het mogelijk was dit te retourneren. 
U vermeld een zwangerheidsvergiftiging - lijkt mij als deze zaak hiervan op de hoogte was geweest - er toch een zekere tolerantie mag worden getoond en begrip over de omstandigheden waaronder dit gebeurde. Heeft u er tekst en uitleg gegeven middels een mailtje?? 
Doe eventueel een voorstel om een tegoed waarde levering te verkrijgen zodat e.e.a. kan worden vercompenseerd met de waarde van het geretourneerde pakket. Er is gewoon sprake van overmacht en als deze zaak hiervan wist, is het weer de methaliteit van weinig emphatie tonen richting klant.

ze
door zeemannetje - Aug 18, 2023 om 11:53
120 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb geen oplossing maar als de vriezer niet meer geurvrij wil worden kun je die natuurlijk wel blijven gebruiken voor je kwastopslag in je werkruimte. En een nieuwe vriezer alleen voor voedsel in je leefruimte.

marita5
door marita5 Aug 18, 2023 om 12:21
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@zeemannetje , uw reactie is bij de verkeerde vraag geplaatst , moet deze zijn : https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/terpetinegeur-uit-vriezer-krijgen

mo
door mof - Aug 18, 2023 om 12:29
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Nee. Wettelijk moet u het artikel binnen 14 dagen retourmelden. Het hoeft niet binnen 14 dagen aangekomen te zijn. De webwinkel mag wachten wel wachten met terugbetalen tot het artikel is aangekomen. Op het moment dat het is aangekomen heeft de winkel 14 dagen tijd om het te inspecteren en uw geld, of het rechtvaardige deel daarvan (bij bijvoorbeeld schade) terug te betalen.

Belangrijk is dus de datum dat u het heeft retourgemeld in het kader van de Wet Koop op Afstand: dit kan bijvoorbeeld door in te spreken op de voicemail, een email, telefonisch, of met papieren post (en laat uw fantasie werken). Heeft u het zonder voorafgaande melding teruggezonden dan kan de webwinkel claimen dat u het te laat heeft retourgemeld en vervalt uw recht.
Handig om van de retourmelding inclusief datum een bewijsstuk te brewaren.
De 14 dagen gaan in op de dag nadat u het artikel heeft ontvangen.
De track and trace van PostNL geeft niet altijd de actuele situatie weer ... helaas.

mo
door mof - Aug 18, 2023 om 12:33
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Aanvuling: de 14 dagen is een wettelijke bedenktermijn, u mag op de 14de dag het artikel nog retourmelden en terugsturen. Er geldt geen wettelijke termijn voor hoe lang het duurt voor het artikele is aangekomen.
De autoriteit consument en markt levert veel interessante informatie (de onderstaande URL is eigenlijk voor de winkelier bedoelt maar u kunt zeker ook wel een gelijksoortige vinden met info voor de klant. Ook op onderstaande site vind u wel nuttige informatie)
https://www.acm.nl/nl/verkoop-aan-consumenten/klantenservice/bedenktijd

ma
door marleenvanh - Aug 19, 2023 om 16:05
452 Antwoorden / 1 Vragen
0

Inderdaad u heeft in totaal 4 weken om het weer bij de leverancier terug in huis te krijgen en u dient binnen 14 dagen na ontvangst van een zending te melden dat u het of een deel ervan niet behoudt. Wat ik me wel afvraag: Wanneer je op 28 juli een pakket ontvangt moet het dan 2 weken duren voor het gepast (en dus te klein bevonden) is?? Maar goed, ik denk inderdaad dat u ze wel even met hetgeen op Consuwijzer te lezen is 'om de oren mag meppen'.... Succes!

Ja
door JannyBoe Aug 19, 2023 om 17:46
520 Antwoorden / Vragen

Bijvoorbeeld omdat je opgenomen bent met een zwangerschapsvergiftiging zoal de vraagsteller hierboven al schreef.

Maar wat doet het ter zake?
Het gaat om termijnen en rechten.

Am
door Amberdvb - Sep 7, 2023 om 09:33
8 Antwoorden / Vragen
0

Hoi, 

De webwinkel heeft de plicht om de klant te informeren over het retourrecht. Dit moet via de algemene informatie op de website, bijvoorbeeld de veelgestelde vragen, een gerubriceerde informatiepagina of de sectie met uitleg over het bestelproces. Ook moeten de algemene voorwaarden de klant dit recht geven – of in ieder geval niets zeggen dat het tegenspreekt. Daarnaast moet na de aankoop de informatie nogmaals aan de klant verstrekt worden, dat mag op papier, maar dat mag ook per e-mail. Dat laatste is gemakkelijk, omdat de overeenkomst toch per mail bevestigd moet worden.
 
De informatie die verstrekt wordt moet in ieder geval het volgende bevatten:
 
- Het modelformulier voor herroeping (digitaal of als print), dit moet aangeboden worden, maar hoeft de klant niet te gebruiken.
- Informatie over de termijn zelf, dat is 14 dagen vanaf dat de consument of een door hem aangewezen derde het product heeft ontvangen.
- De terugbetaaltermijn voor alle betaalde bedragen, dit is uiterlijk 14 dagen na herroeping.
- Wie welke kosten betaalt. Er moet aangegeven worden wie de kosten voor het retour op zich neemt, inclusief kosteninschatting. Wettelijk zijn deze kosten helaas voor de klant.

Als je het product dus op 28 juli hebt ontvangen en op 10 augustus hebt teruggestuurd, heb je aan de termijn van 14 dagen voldaan. 

Zie: https://juristenblog.nl/moet-ik-betalen-voor-het-terugsturen-van-mijn-bestelling/

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ni
Niet-op-vakantie - May 2, 2024 om 11:05
Vakantie & reizen

Mag corendon dit zomaar doen?

Goedemiddag,

Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed ... Lees meer

ha
hansenmarja - May 1, 2024 om 16:24
Huishouden & energie
Klacht online bij fysieke winkel

Klacht online bij fysieke winkel

Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer