Mag de webshop mijn retour weigeren?
Hallo!
een vraagje. Op de website petitezara wat kleding besteld voor mijn dochter. Helaas te klein en moest geretourneerd worden. Op vrijdag 28 juli heb ik het pakket ontvangen. En ik heb dit geretourneerd op 10 augustus. Volgens hun valt dit buiten het zichttermijn van 14 dagen. Mag de webshop mijn retour weigeren?
Er word ook in de eerste mail gezegd dat het pakket op 12 augustus is ontvangen en twee mails later is het pakket op 11 augustus ontvangen. Volgens de track en trace van PostNL is het pakket alleen gesorteerd..
Topantwoord
KLIK HIER
28 juli ontvangen, 10 aug naar post gebracht = 14 dagen, echter het is dan nog niet ontvangen bij de verkoper.
Ze publiceren btw en KvK nummers. Maar als ik het adres bekijk, zie boven heb ik mijn twijfels. Maar u bent te laat.
Hallo, op Consuwijzer van de ACM staat inderdaad wat anders zoals u aangeeft.
U laat binnen 14 dagen weten dat u het product niet wild houden en daarna hebt u nog 14 dagen de tijd om dat daadwerkelijk terug te sturen.
Zie de website van Consuwijzer.
Dat kunt u de shop laten weten middels voorbeeldbrieven op die website.
Mocht men niet akkoord gaan dan een melding bij de ACM maken.
Succes!
Heeft ze het retour aangemeld? Of is het zonder aanmelding retour gegaan?
Topantwoord
Ja, dit wordt een moeilijke. Als de kleding te klein was, waarom retourneert u het dan pas op het laatste moment?
U kunt op de track en trace zien wanneer het is afgeleverd bij petitezara.
Zou dan om te beginnen een mail sturen dat u niet akkoord gaat met hun standpunt en voegt de link van Consuwijzer, dat verwijst naar de 14 dagen zichttermijn, toe aan de mail. Voeg ook een kopie van de track en trace toe.
Blijven zij bij hun standpunt, geeft u aan dat u de klacht zult melden bij Consuwijzer.
Nu maar even afwachten wat zij doen.
Ik weet niet wat de waarde van het pakket was en of dit in verhouding is met het inschakelen van een jurist. Naar ik vermoed heeft u ook de gehele bestelling geretourneerd, dat is vaak ook tegen het zere been. Er zijn zelfs webshops die klanten op een "zwarte lijst "zetten. Waarom niet geruild tegen de juiste maat? Of in eerste instantie een grotere maat besteld, daar kunnen kinderen in groeien, want ze zijn er ook zo weer uit gegroeid.
Het is niet moeilijk: de consument staat in haar recht. Niet akkoord gaan en dat laten weten.
Dat weet ik ook wel, maar je recht krijgen is een ander verhaal. Vandaar dat ik naar de waarde van het pakket vraag.
Eerst maar eens beginnen met reclameren en schrijven.
Daarna eventueel een melding naar de ACM.
Er is nog lang geen sprake van een jurist.
First things first.
Overigens had ik ookal een maat groter besteld maar alsnog te klein. Dat is ook weer per merk verschillend en altijd lastig via internet. Maar het is een leuke webshop verder en had er ook wel wat anders uit willen zoeken mocht het echt zo'n enorm probleem zijn dat ik niet op tijd ben volgens hun maar ik krijg die optie ook niet. En op de t&t staat alleen pakket gesorteerd niet wanneer ontvangen.
Ik was opgenomen wegens zwangerschapsvergiftiging dus ik was het pakket bijna vergeten maar dacht nog op tijd te zijn en heb mijn moeder dit nog laten retourneren. Heeft de webshop verder geen boodschap aan en begrijp ik ook. Het was een pakket van waarde 273 euro maar er waren dingen te klein en bij de meeste kleinere boutiques moet je producten opnieuw bestellen maar heb ook geen tijd gehad om daar naar te kijken wat bij hun de mogelijkheid was, ik had alleen niks aan te kleine kleding natuurlijk. Nu ben ik zelf weer thuis en de webshop had mij ook de keus kunnen geven om iets te ruilen maar er werd niks gevraagd alleen pakket word niet geaccepteerd. Ik zal ook niet de beroerdste zijn om andere producten uit te zoeken maar er word geen andere keus gegeven alleen dat ik het pakket op kan halen of weer opnieuw verzenden met de kosten voor eigen rekening.
Het pakket heeft best wel een waarde.
Ik zou het zonder meer melden bij Consuwijzer en, zoals Janiieboe zegt bij de ACM, maar wel de winkel eerst een mailtje..
Maar wilt u doorgaan tot het gaatje met veel ergernis en alles wat daarbij komt. Ik was vroeger wel zo. Ik ervaar dergelijke problemen tegenwoordig nooit, maar zou het wel zo zijn, ben ik daar toch anders in geworden. Wel zou ik zo'n bedrijf laten weten dat het een bijzonder verhaal voor op verjaardagen is en dat u zelfs familie in Best heeft wonen, dus slechte reclame.
U kunt ook Jannieboe vragen om u daarmee te helpen, want het is allemaal niet zo moeilijk.
Als je binnen 14 dagen hebt laten weten dat je terug ging sturen dan is er niks aan de hand. Correspondentie, retourlabel, bonnetje Post.nl?
Dat helpt allemaal.
De webshop stelt zich nogal star op.
Wat is er mis met een beetje service?
En het is inderdaad niet zo moeilijk. Als je je recht wilt halen moet je de stappen van Consuwijzer volgen. Dat kunt u prima zelf...
Het uiterlijk van de webshop komt op mij over als een dropshipper, maar ze hebben wel een winkel.
Vraag mij overigens af of zij de naam Petite Zara mogen gebruiken.
Je hebt het op de 14e dag verstuurd dus ze hebben het op z'n vroegst op de 15e dag ontvangen.
Binnen 14 dagen laten weten dat je en product niet wild houden en daarna hebt u nog 14 dagen de tijd om dat daadwerkelijk terug te sturen.
Zie de website van Consuwijzer.
ik vraag mij altijd af wie de eigenaar van zo'n bedrijf is?
Vroeger had je een middenstandsdiploma nodig, tegenwoordig kan iedere boerenl*l een winkel en/of webshop starten.
Aanvulling: De reden dat ik mij dat afvraag is, omdat ik jaren bij een bedrijf (winkel) heb gewerkt en ik runde daar de webshop. Ik deed er nooit zo moeilijk over, mits ze de retour wel hadden aangemeld. Een tevreden klant maakt positieve reclame.
Ik hoef niet eens zo zeer mijn geld terug. Omruilen iets anders uitzoeken was ik ook al mee geholpen. Maar helaas word die keus me ook niet aangeboden.
Dan morgen maar even in de "pen" kruipen voor dat mailtje.
Dit is gewoon een dropshipper. Plaatjes van de winkel en het assortiment zijn gewoon van internet geplukt. Verder...AV in 2 talen...heel gebruikelijk...
Sterkte...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer