
Mag een webshop retouren weigeren bij foute levering?
Ik heb een blouse online gekocht, waarbij ik aangegeven heb maat M te willen. Na lange levertijd kreeg ik maat L. De blouse paste natuurlijk niet dus ik heb een dag of twee erna een mailtje gestuurd voor retour aanvraag omdat op de website niks stond. Geen reactie. Na nog twee mailtjes en bijna een maand geen reactie heb ik de webshop via Facebook opgezocht en benaderd. Ik kreeg reactie dat retouren niet geaccepteerd werden wegens hun inkoopbeleid en geen voorraad en dat dit op de site zou staan (heb ik niet kunnen vinden). Na uitleg van het foute artikel met een foto van de pakbon en het kaartje kreeg ik een aantal dagen geen antwoord, en na dreiging dat ik het op Facebook zou zetten werd me verteld dat ze maat L verpakt hadden omdat de maten anders vielen maar dat retour nogsteeds niet mogelijk was. Daarop heb ik gereageerd dat er nergens staat dat de maten anders vallen, dat ik een M besteld had en het zeker niet op prijs stel dat zij dus voor mij gingen bepalen wat er om mijn lichaam zou moeten passen. Inmiddels heb ik een impasse bereikt waarin zij niet reageren en ik niet meer weet hoe ik het aan moet pakken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Komt zeker uit China of zo? Zal wel weer iemand zijn meteen webshop op zolder.
Hoe heet die tent?
Site zag er goed uit maar zou inderdaad kunnen. Ik weet alleen niet of het is toegestaan om namen van webshops te plaatsen :p

Zeker mag dat. En ook al zou het ern goede levering zijn, dan mag een retour, op uitzonderingen na, niet geweigerd worden.
De webshop heet Stylez7. Ik heb hen ook al verteld dat het niet gaat om simpel ‘het is niet leuk genoeg’ maar om een fout aan hun kant. Het kwam op mij ook over dat de uitleg van de verschillende maten een slecht smoesje was om maar niet terug te hoeven nemen

Site zag er goed uit?
Je weet niet eens waar je koopt. Geen naam adres, helemaal niets.
Staat niet ingeschreven bij de kamer van koophandel.
De verkoper wil kennelijk anoniem blijven omdat je zo niet een webshop kunt beginnen.
Zet die bloes maar op marktplaats. Je geld ben je kwijt

Dat een webstek er goed uit ziet zegt niets. Maar hier vind je een mailadres van de eigenaar. Het is een hotmail adres. Heel professioneel voor een webwinkel. NIET! https://www.sidn.nl/whois?q=stylez7

Gezien het label inderdaad uit China, vermoedelijk dropshipping. Nee, dat mag niet, maar probeer je recht maar eens te halen. Dus dan maar naam en rugnummer noemen.

U schrijft : Site zag er goed uit.
Wat vindt u er goed uit zien? Ik kan geen adres vinden op die site, geen KvK, geen btw nummer, geen telefoonnummer en ook nog geen algemene voorwaarden. Dus alles ontbreekt om iets te controleren.
Daarnaast is dat shopje gevestigd op een woonadres. Alle bellen hadden moeten gaan rinkelen voordat u daar iets bestelde.
Probeer die bloes maar te verkopen, levert hij nog wat op.
Heb op de site gekeken, er viel mij al een aantal dingen op géén KVK, géén adres gegevens, géén telefoonnummer.
Alleen maar facebook en instagram, en je kan alleen maar betalen via Paypal. Gaan bij mij al alarmbellen rinkelen om daar niet te kopen.
Met zo weinig gegevens moet je nooit daar iets bestellen want daar ben je rechtenloos.

Om op de titelvraag te reageren: nee, dat mag niet.
Maar probeer je gelijk maar eens te halen bij zo'n neppe webshop.
Ter info: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kopen-op-afstand/voorbeeldbrief-online-verkoper-betaalt-geld-niet-terug
En een volgende keer maar gewoon in een echte winkel kopen.
Nee, een webshop mag dit niet weigeren. Echter, om uw gelijk te halen zal u een jurist in de arm moeten nemen. Dit soort zolderkamerhobbiesten houden zich niet aan de wet.
U kunt natuurlijk wel bluffen en de verkoper kenbaar maken dat het herroepingsrecht wettelijk bepaald is. U hebt op tijd gereageerd en u hoeft dan alleen het artikel nog maar terug te sturen. Geef aan dat u binnen het wettelijke termijn het geld terug wil hebben. Mocht dat niet gebeuren kunt u dreigen met een incassoburo en deze zelfs inschakelen.
Geef ze dat eens aan en hopelijk komt er een reactie.

Hallo Ivl ,
Wat een flutsite , en onzin wat deze webshop allemaal beweerd ,
Retouren kan helaas niet bij Stylez7 omdat er maar van alles 1 of 2 producten worden ingekocht , dus is de voorraad niet zo groot waardoor we niet alles op voorraad hebben .
In de voorwaarden staat duidelijk vermeld :
5.3 De afnemer is verplicht de geleverde zaken bij ontvangst onmiddellijk te controleren.
Indien blijkt dat de afgeleverde zaak verkeerd, ondeugdelijk of incompleet is, dan dient de afnemer (alvorens over te gaan tot terugzending aan Stylez7) deze gebreken onmiddellijk schriftelijk te melden aan Stylez7. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde goederen dienen en kunnen uiterlijk tot maximaal 2 maanden na levering aan Stylez7 schriftelijk te worden gemeld.
Terugzending van de zaken dient te geschieden in de originele verpakking (inclusief accessoires en bijbehorende documentatie) en in nieuwstaat verkerend. Ingebruikneming na constatering van gebreke, beschadiging ontstaan na constatering van gebreke, bezwaring en/of doorverkoop na constatering van gebreke, doet dit recht tot reclameren en terugzending geheel vervallen.
Lees hier de voorwaarden , klik op de rode regels .
http://www.stylez7.nl/Algemene-voorwaarden-Stylez7.html
Het adres is een woonhuis , contactpersoon : melissa_lovergirl**@hotmail.com
. , https://www.google.nl/maps/place/Doctor+Mollerstraat+5A,+5041+CA+Tilburg/@51.5660178,5.0859436,3a,75y,243.78h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1sOdMBNlFbAKWl9r6h4W3dkw!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DOdMBNlFbAKWl9r6h4W3dkw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D243.781%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x47c6be2c2ecb47a5:0xf71354b8b7fbb4b2!8m2!3d51.5659514!4d5.0857263?hl=nl
Lees ook hier ,
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/herroepingsrecht-bij-online-bestellingen-wat-kun-je-wel-en-niet-terugsturen/
Dien een klacht in bij consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-consuwijzer

Dat e-mailadres staat gewoon op SIDN open en bloot ;-)
https://www.sidn.nl/whois?q=stylez7

Ja , weet ik , vandaar de naam lovergirl ;-)) ik vermeld hier nooit een volledig e-mailadres
Waneer u via Paypal betaald hebt zou bij Paypal een klacht in kunnen dienen en uw geld terug eisen.
Ze geven, indirect, hun fout toe.
Je hebt recht op retourzending en geld terug.
Ik zou nooit meer bij dat bedrijf iets aankopen,
Ook al gedreigd met KASSA en je melding in het kassaforum?

Wat valt daar mee te dreigen? Een normaal mens koopt daar toch al niet? En de forumleden al helemaal niet.
Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kalktabletten
Ik krijg op advies van mijn huisarts ook vitamine D voorgeschreven maar deze tabletten worden sinds 1 jan. niet meer vergoed door mijn zorgverzekering CZ. Tot zover geen probleem want dan betaal ik zelf die € 29,46 voor 90 stuks. (Is voor 3 maanden) Tot mijn verbazing kreeg ik (voor het eerst dit jaar) een nota van mijn apotheek van € 40,09. Daarop staat het bedrag voor de tabletten van ... Lees meer

Dell.com haalt kapotte pc niet op
Op 9 november van vorig jaar heb ik een Dell Inspiron computer gekocht bij Dell. Die bleek stuk te zijn. Er is veel gebeld en overlegd, maar niemand kreeg de Dell aan de praat. Het was een "maandagmorgen-produkt" en ik kreeg een gloednieuwe.
Die nieuwe doet het prima, maar de toezegging om de defecte Inspiron op te halen, is nog steeds niet nagekomen (sinds vorig jaar). Mijn dossier is gesl
...
Lees meer
Via indeed is er geld afgescheven op mijn CC ik wil dit bedrag graat terug zien
Via indeed heb ik destijds voor mijn bedrijf waar ik werkte een vacature geplaatst, nu is er in feb (515 euro van mijn cc gehaald) terwijl indeed ook zag dat deze vacatures al heel lang niet meer open staan en zelf het bedrijf permantent gesloten is. hoe kan ik dit geld terug krijgen ? Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer