Misleiding reclame valgomed
In de advertentie van Valgomed teenspreider, wordt aangegeven dat, in geval men niet tevreden is met het product, geld retour wordt gegeven.
Ik was totaal ontevreden en had last van pijn. Valgomed wil geen geld teruggeven, maar wel een ander product aanbieden, ter compensatie.
Men gaat er bij Valgomed vanuit dat ze geen gebruikte producten kunnen terug nemen. Onmogelijk iets uit te proberen zonder het uit de verpakking te halen, lijkt mij. Nu blijft Valgomed herhalen dat het ze spijt maar gebruikte producten niet kunnen terugnemen en derhalve ook geen geld terug geven. Wel een ander product aanbieden. Als een soort mantra wordt dit herhaalt, i.p.v. antwoord te geven op door mij gestelde vragen.
Wat raadt u mij aan?
Esther
Moet er niet aan denken een gebruikte "teenspreider" te gebruiken al krijg ik die gratis! Hoeveel mensen lopen er niet rond met zwemmersexceem of schimmelinfecties. Heel goed dat de firma dit ding niet terugneemt of geld teruggeeft. Maar dat had je zelf wel kunnen bedenken want dat is met allerlei artikelen op het gebied van hygiëne van toepassing.
Topantwoord
![reflecs](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/c4b3cd8b0f8a6f96584fa9f5838dd6b518060ce71dbabc9cb3319b95c6db5eda.png)
Heeft u het hier gekocht?
https://www.valgomed.com/nl-official-site_1e/step2.php
Er wordt inderdaad beloofd dat u geld retour krijgt als u niet tevreden bent. Ik ben het met u eens dat daarmee wordt gesuggereerd dat u het kunt uitproberen.
Zo wordt het wel verteld maar als je reclameerd geven ze echt niet thuis. Steeds een amerikaanse mail over de voorwaarden. Waardeloos product dat al na 2 uur stuk was. Hoe kan ik daar vertrouwen in hebben dan ?
![reflecs](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/c4b3cd8b0f8a6f96584fa9f5838dd6b518060ce71dbabc9cb3319b95c6db5eda.png)
Niet! Ik heb nog een keer die site bekeken. Ze hebben er (nu?) ook van die verzonnen klantenervaringen en zogenaamde voor/na foto's op staan. De foto's van de "dokter" en van de "klanten" zijn van internet geplukt. Maar afgezien daarvan is er van alles mis met die website. Wanneer u het met een creditcard gekocht heeft, kunt u met de creditcardmaatschappij contact opnemen.......... Mocht u nog een keer iets online willen kopen neem dan eerst een kijkje op b.v. deze websites om te zien waar u op kunt letten: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://veiliginternetten.nl/themes/situatie/welke-betalingsmogelijkheden-zijn-veilig/ .
Nogmaals er wordt aangegeven dat, indien ontevreden over product, geld retour wordt gegeven.
Niet aan de orde is of gebruikt product opnieuw verkocht wordt.
Esther
![runet1](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/4a2da402949722cbb3e63d035ca993b46101f51ffbef9543fcc91b91271bf7eb.png)
kijk bij de algmene voorwaarden onder restituties.
dan zie je dat het onmogekijk is te retourneren als de verpakking open is geweest en het zegel is verbroken.
https://www.valgomed.com/nl-official-site_1e/terms.php
Rudi
![zoekster1](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/cce8ce6981654e48cfd2abe568f7f0f4272b8a40eb64c0797c0c119c5112e0b1.png)
Ik vind dit ook misleiding. Men belooft nl dat bij niet tevredenheid het geld retour gaat. Het heeft dus niets met het gewone herroepingsrecht te maken, maar met een garantie. Het product hoeft daarom ook niet gebruiksklaar te zijn voor een volgende consument. Net zoiets als dat ik een zak chip koop waarbij ik mijn geld terug krijg als ik de chips niet lekker vind smaken. In feite is de ondernemer zo overtuigd van zijn product, dat hij zo'n risico wil nemen.
Er staat letterlijk
Wanneer u Valgomed koopt, ontvangt u een tevredenheidsgarantie wat betekend dat u volledig zal worden terugbetaald als u niet tevreden bent.
(staat ook nog een domme taalfout in, maar oké)
Dus antwoorden die het hebben over een volgend gebruik slaan daarom nergens op. Die gaan over gewone algemene voorwaarden bij een herroepingsrecht. Dit gaat over een garantie die niet wordt nageleefd.
U kunt hierover een klacht indienen bij de ACM, dat kan via consuwijzer, de ACM kan (hoge) boetes opleggen, maar dat doen ze alleen als er veel klachten zijn, dus probeer andere ontevreden klanten ook te mobiliseren.
klik HIER
![zoekster1](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/cce8ce6981654e48cfd2abe568f7f0f4272b8a40eb64c0797c0c119c5112e0b1.png)
Ik zie nu dat het een Amerikaans bedrijf is, dan heeft melden bij de ACM (consuwijzer) niet veel zin.
Helaas bent u gewoon slachtoffer van misleiding.
Helemaal met u eens, een waardeloos product dat na 2 uur al uitgescheurd was voor mijn dure geld. Niet goed geld terug gaat ineens niet meer op. Steeds een herhaalde Amerikaanse mail over de voorwaarden. Nederlands gaat wel bij bestellen maar daarna houdt het op. Ook kan ik geen telefoonnummer ontdekken om te bellen. Bah voor het eerst maar nu nooit meer iets op internet bestellen
![hansje klein](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/f9b553a71cfd10f207bf1dd532434cce5b04e3b1a8a9c1f0a6c270cf60b836e5.png)
Indien u hier een principiële zaak van wilt maken kan ik u aanbevelen een screenshot van de advertentie te maken en samen met uw bevindingen naar de Stichting Reclame Code op te sturen. In Nederland moet reclame aan een aantal regels voldoen. Deze regels staan in de Nederlandse Reclame Code. Eén van de regels is dat een reclame niet misleidend mag zijn. In een misleidende reclame zegt een adverteerder dingen die niet waar zijn.
Klachten melden zie hun website. >>HIER <<
100 andere meningen over Scam (bedrog): >> Reviews (E)<<
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Legionella
Als ik de boiler een week uitzet moet ik dan de leidingen doorspoelen, of is dat alleen bij langer dan een week?
boiler op 55 gr. en dan alle leidingen 1 minuut doorspoelen? Of is beide niet nodig?
Lees meer
Liander
Hoi ,
Ik ben doof !!!
Afgelopen 29 Mei kreeg ik een brief van Liander. Er staat op dat slimme meter niet goed functioneren. Er staat op dat op Maandag 10 Juni om 10.45 - 12.45 uur een monteur bij mij langskomen om slimme meter te controleren.
Die duurt ongeveer anderhalf uur in beslag.
Vandaag ben ik om 11.00 uur thuis gekomen , was 1 kwartier te laat door gemiste t
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer