es
door esther amsterdam Feb 10, 2016 om 16:36
Winkels & webshops

Misleiding reclame valgomed

In de advertentie van Valgomed teenspreider, wordt aangegeven dat, in geval men niet tevreden is met het product, geld retour wordt gegeven.
Ik was totaal ontevreden en had last van pijn. Valgomed wil geen geld teruggeven, maar wel een ander product aanbieden, ter compensatie.
Men gaat er bij Valgomed vanuit dat ze geen gebruikte producten kunnen terug nemen. Onmogelijk iets uit te proberen zonder het uit de verpakking te halen, lijkt mij.  Nu blijft Valgomed herhalen dat het ze spijt maar gebruikte producten niet kunnen terugnemen en derhalve ook geen geld terug geven. Wel een ander product aanbieden. Als een soort mantra wordt dit herhaalt, i.p.v. antwoord te geven op door mij gestelde vragen.
Wat raadt u mij aan?
Esther

42152 12 Rapporteer

costnix
door costnix - Feb 11, 2016 om 01:44
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat ze geen gebruikte producten retour nemen staat in de algemene voorwaarden onder de kop Restituties. U heeft die voorwaarden toch wel gelezen, voordat u tot aankoop overging?

di
door digioma - Feb 11, 2016 om 08:26
646 Antwoorden / 29 Vragen

Moet er niet aan denken een gebruikte "teenspreider" te gebruiken al krijg ik die gratis! Hoeveel mensen lopen er niet rond met zwemmersexceem of schimmelinfecties. Heel goed dat de firma dit ding niet terugneemt of geld teruggeeft. Maar dat had je zelf wel kunnen bedenken want dat is met allerlei artikelen op het gebied van hygiëne van toepassing.

Topantwoord

reflecs
door reflecs - Feb 11, 2016 om 09:12
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u het hier gekocht?
https://www.valgomed.com/nl-official-site_1e/step2.php

Er wordt inderdaad beloofd dat u geld retour krijgt als u niet tevreden bent. Ik ben het met u eens dat daarmee wordt gesuggereerd dat u het kunt uitproberen.

Ma
door Marja07 Aug 2, 2016 om 19:19
1 Antwoorden / Vragen

Zo wordt het wel verteld maar als je reclameerd geven ze echt niet thuis. Steeds een amerikaanse mail over de voorwaarden. Waardeloos product dat al na 2 uur stuk was. Hoe kan ik daar vertrouwen in hebben dan ?

reflecs
door reflecs Aug 3, 2016 om 09:53
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Niet! Ik heb nog een keer die site bekeken. Ze hebben er (nu?) ook van die verzonnen klantenervaringen en zogenaamde voor/na foto's op staan. De foto's van de "dokter" en van de "klanten" zijn van internet geplukt. Maar afgezien daarvan is er van alles mis met die website. Wanneer u het met een creditcard gekocht heeft, kunt u met de creditcardmaatschappij contact opnemen.......... Mocht u nog een keer iets online willen kopen neem dan eerst een kijkje op b.v. deze websites om te zien waar u op kunt letten: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://veiliginternetten.nl/themes/situatie/welke-betalingsmogelijkheden-zijn-veilig/ .

es
door esther amsterdam - Feb 13, 2016 om 23:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nogmaals er wordt aangegeven dat, indien ontevreden over product, geld retour wordt gegeven.
Niet aan de orde is of gebruikt product opnieuw verkocht wordt.
Esther

runet1
door runet1 - Jul 3, 2016 om 13:51
12 Antwoorden / 0 Vragen

kijk bij de algmene voorwaarden onder restituties.
dan zie je dat het onmogekijk is te retourneren als de verpakking open is geweest en het zegel is verbroken.
https://www.valgomed.com/nl-official-site_1e/terms.php

Rudi

zoekster1
door zoekster1 - Jul 3, 2016 om 14:12
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind dit ook misleiding. Men belooft nl dat bij niet tevredenheid het geld retour gaat. Het heeft dus niets met het gewone herroepingsrecht te maken, maar met een garantie. Het product hoeft daarom ook niet gebruiksklaar te zijn voor een volgende consument. Net zoiets als dat ik een zak chip koop waarbij ik mijn geld terug krijg als ik de chips niet lekker vind smaken. In feite is de ondernemer zo overtuigd van zijn product, dat hij zo'n risico wil nemen.

Er staat letterlijk

Wanneer u Valgomed koopt, ontvangt u een tevredenheidsgarantie wat betekend dat u volledig zal worden terugbetaald als u niet tevreden bent.

(staat ook nog een domme taalfout in, maar oké)

Dus antwoorden die het hebben over een volgend gebruik slaan daarom nergens op. Die gaan over gewone algemene voorwaarden bij een herroepingsrecht. Dit gaat over een garantie die niet wordt nageleefd.

U kunt hierover een klacht indienen bij de ACM, dat kan via consuwijzer, de ACM kan (hoge) boetes opleggen, maar dat doen ze alleen als er veel klachten zijn, dus probeer andere ontevreden klanten ook te mobiliseren.

klik HIER

zoekster1
door zoekster1 - Jul 3, 2016 om 14:35
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zie nu dat het een Amerikaans bedrijf is, dan heeft melden bij de ACM (consuwijzer) niet veel zin.
Helaas bent u gewoon slachtoffer van misleiding.

Ma
door Marja07 - Aug 2, 2016 om 19:22
1 Antwoorden / Vragen

Helemaal met u eens, een waardeloos product dat na 2 uur al uitgescheurd was voor mijn dure geld. Niet goed geld terug gaat ineens niet meer op. Steeds een herhaalde Amerikaanse mail over de voorwaarden. Nederlands gaat wel bij bestellen maar daarna houdt het op. Ook kan ik geen telefoonnummer ontdekken om te bellen. Bah voor het eerst maar nu nooit meer iets op internet bestellen

hansje klein
door hansje klein - Aug 3, 2016 om 10:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Indien u hier een principiële zaak van wilt maken kan ik u aanbevelen een screenshot van de advertentie te maken en samen met uw bevindingen naar de Stichting Reclame Code op te sturen. In Nederland moet reclame aan een aantal regels voldoen. Deze regels staan in de Nederlandse Reclame Code. Eén van de regels is dat een reclame niet misleidend mag zijn. In een misleidende reclame zegt een adverteerder dingen die niet waar zijn.

Klachten melden zie hun website. >>HIER <<

100 andere meningen over Scam (bedrog): >> Reviews (E)<<

hansje klein
door hansje klein - Aug 3, 2016 om 11:29
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Een ander optie om dit breed aan de kaak te stellen is via de oproep van de Consumentenbond >>HIER <<

Al
door Alamper - Oct 15, 2016 om 09:58
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb ook valgomed  gekocht 2 setjes na 1 week ging het al stuk kreeg ik een nieuw setje opgestuurd dit gebeurde tot 3 maal toe en toen eiste ik mijn geld terug. Kreeg ik niet ze verwezen mij naar de voorwaarde , belachelijk ze garanderen niet goed geld terug . Als ik 3 setje stuk heb dan vind ik dat ik niet tevreden ben en mijn geld  terug mag eisen . Heel erg slecht €59.00 betaald . Snap ook niet dat iemand tevreden kan zijn over dit product . Probeer wat op hun site te plaatsen maar dat lukt me niet. Oplichters.

anita

CD
door CD63 - Dec 13, 2016 om 16:09
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb heb de teenspreider niet eens uitgeprobeerd, maar teruggestuurd omdat ik aan het materiaal al wel zag dat je de teenspreider alleen maar in dichte schoenen kunt dragen (bij open schoenen flappert dat ding nl. van je voet en werkt het dus niet). Is dus misleidend t.o.v. de afbeelding die in de advertentie wordt gebruikt. Retournering van het geld zou binnen 3 maanden geschieden (wat wel erg lang is, want hoe moeilijk kan het zijn?), maar na 2 herinneringen van mijn kant, nog steeds niets ontvangen. Je moet trouwens in het Engels corresponderen, maar ze reageren niet (meer) toen ik om teruggave van mijn geld vroeg.