Misleiding reclame valgomed
In de advertentie van Valgomed teenspreider, wordt aangegeven dat, in geval men niet tevreden is met het product, geld retour wordt gegeven.
Ik was totaal ontevreden en had last van pijn. Valgomed wil geen geld teruggeven, maar wel een ander product aanbieden, ter compensatie.
Men gaat er bij Valgomed vanuit dat ze geen gebruikte producten kunnen terug nemen. Onmogelijk iets uit te proberen zonder het uit de verpakking te halen, lijkt mij. Nu blijft Valgomed herhalen dat het ze spijt maar gebruikte producten niet kunnen terugnemen en derhalve ook geen geld terug geven. Wel een ander product aanbieden. Als een soort mantra wordt dit herhaalt, i.p.v. antwoord te geven op door mij gestelde vragen.
Wat raadt u mij aan?
Esther
Moet er niet aan denken een gebruikte "teenspreider" te gebruiken al krijg ik die gratis! Hoeveel mensen lopen er niet rond met zwemmersexceem of schimmelinfecties. Heel goed dat de firma dit ding niet terugneemt of geld teruggeeft. Maar dat had je zelf wel kunnen bedenken want dat is met allerlei artikelen op het gebied van hygiëne van toepassing.
Topantwoord
Heeft u het hier gekocht?
https://www.valgomed.com/nl-official-site_1e/step2.php
Er wordt inderdaad beloofd dat u geld retour krijgt als u niet tevreden bent. Ik ben het met u eens dat daarmee wordt gesuggereerd dat u het kunt uitproberen.
Zo wordt het wel verteld maar als je reclameerd geven ze echt niet thuis. Steeds een amerikaanse mail over de voorwaarden. Waardeloos product dat al na 2 uur stuk was. Hoe kan ik daar vertrouwen in hebben dan ?
Niet! Ik heb nog een keer die site bekeken. Ze hebben er (nu?) ook van die verzonnen klantenervaringen en zogenaamde voor/na foto's op staan. De foto's van de "dokter" en van de "klanten" zijn van internet geplukt. Maar afgezien daarvan is er van alles mis met die website. Wanneer u het met een creditcard gekocht heeft, kunt u met de creditcardmaatschappij contact opnemen.......... Mocht u nog een keer iets online willen kopen neem dan eerst een kijkje op b.v. deze websites om te zien waar u op kunt letten: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://veiliginternetten.nl/themes/situatie/welke-betalingsmogelijkheden-zijn-veilig/ .
Nogmaals er wordt aangegeven dat, indien ontevreden over product, geld retour wordt gegeven.
Niet aan de orde is of gebruikt product opnieuw verkocht wordt.
Esther
kijk bij de algmene voorwaarden onder restituties.
dan zie je dat het onmogekijk is te retourneren als de verpakking open is geweest en het zegel is verbroken.
https://www.valgomed.com/nl-official-site_1e/terms.php
Rudi
Ik vind dit ook misleiding. Men belooft nl dat bij niet tevredenheid het geld retour gaat. Het heeft dus niets met het gewone herroepingsrecht te maken, maar met een garantie. Het product hoeft daarom ook niet gebruiksklaar te zijn voor een volgende consument. Net zoiets als dat ik een zak chip koop waarbij ik mijn geld terug krijg als ik de chips niet lekker vind smaken. In feite is de ondernemer zo overtuigd van zijn product, dat hij zo'n risico wil nemen.
Er staat letterlijk
Wanneer u Valgomed koopt, ontvangt u een tevredenheidsgarantie wat betekend dat u volledig zal worden terugbetaald als u niet tevreden bent.
(staat ook nog een domme taalfout in, maar oké)
Dus antwoorden die het hebben over een volgend gebruik slaan daarom nergens op. Die gaan over gewone algemene voorwaarden bij een herroepingsrecht. Dit gaat over een garantie die niet wordt nageleefd.
U kunt hierover een klacht indienen bij de ACM, dat kan via consuwijzer, de ACM kan (hoge) boetes opleggen, maar dat doen ze alleen als er veel klachten zijn, dus probeer andere ontevreden klanten ook te mobiliseren.
klik HIER
Ik zie nu dat het een Amerikaans bedrijf is, dan heeft melden bij de ACM (consuwijzer) niet veel zin.
Helaas bent u gewoon slachtoffer van misleiding.
Helemaal met u eens, een waardeloos product dat na 2 uur al uitgescheurd was voor mijn dure geld. Niet goed geld terug gaat ineens niet meer op. Steeds een herhaalde Amerikaanse mail over de voorwaarden. Nederlands gaat wel bij bestellen maar daarna houdt het op. Ook kan ik geen telefoonnummer ontdekken om te bellen. Bah voor het eerst maar nu nooit meer iets op internet bestellen
Indien u hier een principiële zaak van wilt maken kan ik u aanbevelen een screenshot van de advertentie te maken en samen met uw bevindingen naar de Stichting Reclame Code op te sturen. In Nederland moet reclame aan een aantal regels voldoen. Deze regels staan in de Nederlandse Reclame Code. Eén van de regels is dat een reclame niet misleidend mag zijn. In een misleidende reclame zegt een adverteerder dingen die niet waar zijn.
Klachten melden zie hun website. >>HIER <<
100 andere meningen over Scam (bedrog): >> Reviews (E)<<
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer