Nieuw product besteld maar 2dehands product gekregen van webwinkel
Tot mijn grote schrik heb ik een 2dehands product gekregen van de webwinkel Bouwsteenwinkel terwijl ik een nieuw product heb besteld. Ik heb al vele malen geprobeerd contact op te nemen via de telefoon en via e-mail maar er wordt helemaal niet gereageerd. Op de website staat dat nieuwe ongeopende producten retour gestuurd kunnen worden maar 2dehands producten niet. Ik heb de doos niet geopend maar de webwinkel heeft het zelf met plakband dicht gemaakt. Maar ik heb helemaal geen 2dehands product besteld en de webwinkel reageert op geen enkele manier. Wat zijn mijn rechten? Ik wil gewoon het product retour sturen, uiteraard op hun kosten aangezien ik dit product niet heb besteld, en ik wil mijn geld terug. Wat kan ik doen?
Je recht is om het product retour te sturen.
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd
Bedankt voor de reactie, ik heb inmiddels een email gestuurd om de aankoop te ontbinden en mijn geld terug te vragen. Het blijkt dat ook aankoop van tweedehands producten ontbonden mogen worden.
Ze hanteren de voorwaarden van de Stichting Webshop Keurmerk, maar of ze daar werkelijk bij aangesloten zijn?
De set is in 2015 uitgebracht en zijn niet meer nieuw leverbaar.
Zij hebben de set als zijnde 'nieuw' aangeboden en dan verwacht ik uiteraard ook een nieuwe set.
Zit alles wat in de doos zit nog wel verpakt?
Zoals Costnix schrijft is het een oud niet meer leverbaar product wellicht lang in een magazijn op de plank gelegen waarna de verpakking kapot is gegaan. Verpakking geplakt door de leverancier en kan dan nog steeds als nieuw verkocht worden.
Maar als u het niet bevalt en je hebt het online besteld dan kan je zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen retour sturen.
Ik heb de doos niet open gemaakt maar ik heb nadrukkelijk een nieuw product besteld en verwacht dan geen tweedehands product te krijgen, de doos was duidelijk open geweest en vastgeplakt met plakband.
Nogmaals, een geplakte kapotte doos hoeft niet een tweede hands produkt te zijn. Maar als het je niet aanstaat dan stuur je het toch gewoon terug. Als je snel bent er zijn nog nieuwe te koop via bol.com voor 22,95 maar het gaat om de laatsten.
De winkel verhuurt ook sets. De door u gekochte set zou ook eerst verhuurd kunnen zijn.
Voor de rest verkoopt de winkel vrijwel alleen maal 2e hands sets.
De echte nieuwe sets hebben vaak een (veel) hogere prijs. Kan wel oplopen tot het ienvoudige. Er is een handel en speculatie in nieuwe sets.
Inmiddels heb ik de set teruggestuurd met een brief erbij om de aankoop te ontbinden. In de webwinkel staat bij de tweedehands artikelen een duidelijke vermelding en die stond er niet bij dit product bij aankoop. Voor mij is een dichtgeplakte doos geen nieuw product, de verzegeling van de Lego genummerde plakband was duidelijk geopend en dat maakt het een tweedehands product, of anders had het op de website bij het artikel vermeld moeten staan zodat een klant weet wat het kan verwachten.
Wat voor jou een tweedehands of nieuw produkt is doet wettelijk niet ter zake. Indien het produkt niet eerder is verkocht is het een nieuw produkt ook al is de doos beschadigd en dicht geplakt.
Voor mij is een niet gebruikt artikel geen tweedehands artikel, staat er los van of een stuk plakband op een doos zit.
Hallo Crezee ,
In hun voorwaarden verwijst Bouwsteenwinkel voor klachten naar Stichting Webshop Keurmerk , ik kan ze daar niet vinden .
Neem eens contact op met Stichting Webshop Keurmerk , klik op de rode regels .
https://www.keurmerk.info/nl/contact/
Lees ook hier ,
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/herroepingsrecht-bij-online-bestellingen-wat-kun-je-wel-en-niet-terugsturen/
Plaats een klacht op FB en Google ,
https://nl-nl.facebook.com/pg/bouwsteenwinkel/reviews/?ref=page_internal
https://www.google.nl/search?client=opera&q=Bouwsteenwinkel%2C+Bussum&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#lrd=0x47c614a19839f1b7:0xbbb519699b2d72ad,1,
Bedankt voor alle informatie en ik ga zeker contact opnemen en klachten plaatsen. Inmiddels heb ik wel via e-mail een brief gestuurd om de aankoop te ontbinden
Verstandig dat u de verpakking niet verbroken hebt, als er dan binnenin zakjes open zijn of er ontbreekt iets, hebt u een nog groter probleem.
2e hands producten zijn producten die eerder gebruikt zijn. Onder verwijzing naar o.a. de reactie van @EPCOT is mijn vraag dan ook: waar baseert u uw mening op dat het een gebruikt produkt betreft en gebruikt betekent in dit geval dat er met het produkt gebouwd moet zijn. U stelt zelf de doos niet te hebben opengemaakt.
Als ook al gemeld: nieuw kan hoe dan ook niet aangezien de set in 2015 is uitgebracht en niet meer leverbaar is (anders dan op basis van uit een nog bestaande voorraad van genoemde webshop of mogelijk als aankoop uit een faillissement van een andere speelgoedzaak.)
Waar u stelt dat de webshop de verpakking zelf met plakband heeft dicht gemaakt en u het niet zelf heeft geopend,
wat is dan het probleem m.b.t. terugzenden als aangegeven in de voorwaarden?
Aangezien Lego speciale plakband met nummers erop gebruikt en het is duidelijk dat die geopend zijn en je ziet gewone plakband erover heen geplakt. Daarbij verkoopt en verhuurt deze webwinkel ook tweedehand Lego. Bij elk tweedehand product staat met rode letters vermeld dat het tweedehand is en bij het product dat ik kocht stond die vermelding niet. En dan mag ik er dus vanuit gaan dat het een nieuw product is. Op hun website staat dat tweedehands producten niet terug gestuurd mag worden maar ik heb nu gelezen dat ook tweedehands producten terug genomen moeten worden door winkels.
De kleine lettertjes helemaal onderaan deze link:
LEGO® is een handelsmerk van de bedrijven van de LEGO Groep. Deze website wordt niet door de LEGO Groep gesteund, geautoriseerd of goedgekeurd
https://bouwsteenwinkel.nl/klantenservice
LEGO® is een handelsmerk van de bedrijven van de LEGO Groep. Deze website wordt niet door de LEGO Groep gesteund, geautoriseerd of goedgekeurd
U heeft wel het bestelde product ontvangen maar de staat waarin de verpakking verkeert maakt dat u het vermoeden heeft dat het product niet nieuw is. Binnen de herroepingstermijn kunt het product zonder er een reden bij te geven retour zenden maar de kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. De keuze is aan u want u mag de verpakking openen en controleren of de inhoud aan uw wensen voldoet en als dat niet het geval is de verpakking sluiten en retour sturen. Gezonde achterdocht is een schone zaak maar aan de verpakking alleen een conclusie stellen dat het product weleens tweede hands zo kunnen zijn is wel voorbarig.
Jarenlang heb ik in een winkel gewerkt. Daar verkochten wij ook wel eens huishoudelijke apparaten. Er zijn wel eens klanten die een doos openmaken om te kijken welke spullen er in de doos zitten. Hierdoor beschadigd een verpakking wel eens. Dus, eens in de zoveel tijd de winkel door met plakband om alle open dozen weer dicht te plakken. En dan denkt u dat het product dan ineens tweedehands is geworden?
Heel simpel, als de zakjes in de doos nog dichtzitten, dan is het gewoon een nieuw product. Aangezien ik u daar niet over hoor klagen is de enige klacht dat op de verpakking een plakbandje zit. Who cares? Tenzij u de set als speculatie wil gaan gebruiken, maar dan kunt u het beste speciale markten af gaan.
In de verzamelaarswereld maakt het heel veel uit of de verpakking nog origineel en onbeschadigd is.
Heb zelf LEGO gekocht waar de dozen van beschadigd en/of waren. Leverde me wel een korting op.
Alle onderdelen stickers, bouwplan waren aanwezig.
Vandaar dat ik het woordje 'tenzij' gebruikte. Maar echt bijzondere sets koop je niet online bij winkeliers. Wel bij veilingen of op beurzen.
In Gorinchem zit een gecertificeerde LEGO winkel, die ook zeldzame sets verkoopt voor verzamelaarsprijzen.
In de algemene voorwaarden van de webwinkel www.bouwsteenwinkel.nl wordt meerdere malen de naam 'Stichting Webshop Keurmerk' gebruikt.
O.a.: "Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Stichting Webshop Keurmerk (http://keurmerk.info/Home/MisbruikOfKlacht) De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Stichting Webshop Keurmerk gestuurd. Indien de klacht niet binnen een redelijke termijn dan wel binnen 3 maanden na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling."
Bij navraag bij de Stichting Webshop Keurmerk bleek dat www.bouwsteenwinkel.nl NIET bij hen is aangesloten.
Bij mij komt het over alsof zij de suggestie willen wekken dat zij wel bij voornoemde stichting zijn aangesloten en is, m.i., een vorm van misleiding.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer