the outlaws
door the outlaws Feb 15, 2016 om 01:13
Winkels & webshops

Ondeugdelijk horloge

ik heb in september een zakhorloge gekocht bij zakhorloge.nl.
nou liep dit horloge twee minuten per dag voor en zette ik m om de twee dagen terug vreselijk irritant maar ok t was niet anders
na een poosje wou de knop niet goed uit en trok ik de gehele pen eruit, dus kapot gemeld en ik moest m maar opsrturen verzonden zij m naar duitsland
heb hun gemeld dat ik niks met die duitsers van doen had maar daar werd niet op gereageerd
t horloge is dus een maand ter reparatie geweest en ik kreeg m deze week terug dat ze m onder garantie/coulance gemaakt en gereguleerd hadden.
nou hoopte ik dat reguleren betekende dat ie op tijd zou lopen maar niks is minder waar hij loopt nopg steeds twee minuten voor
heb hun nou een email gestuurd dat ik er niet meer gelukkig mee ben en dat ik als zij het niet kunnen/willen repareren onder garantie de koop ongedaan zou willen zien
nu dan mn vraag wat voor rechten heb ik er zit een jaar garantie op t horloge en nu ook op de reparatie maar die is niet naar tevredenheid gedaan.
ik ben bang dat het dus weer misgaat en dat er dan van  coulange geen sprake meer is

4840 8 Rapporteer

door 1953 - Feb 15, 2016 om 01:53
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Wat kostte de horloge en welk merk?

Er is u duidelijk een ondeugdelijk product verkocht en de wet is hier stellig in: binnen zes maanden defect na de aankoop dan moet de verkopende partij aantonen dat zij een deugdelijk product hebben geleverd, m.a.w. u moet niets bewijzen, de verkopende partij moet uw grantieaanspraak afhandelen middels herstel of een gelijkwaardig nieuw en kosteloos product te verschaffen met 2 jaar wettelijke garantie.

Het is fout dat u 1 jaar garantie op het horloge heeft, wettelijk is dit twee jaren na de aankoop.

Ben bang dat u tussen wal en schip bent geraakt met deze aankoop v.w.b. de ondeugdelijkheid van het product en met onwillige honden valt (viel) weinig hazen te vangen.

marita567
door marita567 - Feb 15, 2016 om 06:06
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo The Outlaws ,

Hier kunt u zien wat u rechten zijn tijdens garantie ,  en wat u kunt doen ,

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

De wettelijke garantie periode in Europa ,

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa

hutch
door hutch - Feb 15, 2016 om 09:22
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik neem aan dat u zakhorloges.nl bedoelt. Zakhorloge.nl (zonder 's') staat te koop.

Van coulance is in deze geen sprake. Zakhorloges.nl moet deze gewoon goed repareren, of duidelijk aantonen/bewijzen dat het mankement aan uw doen en/of laten te wijten is.

Zij geven zelf het volgende aan, indien u niet tevreden bent: "Een klacht over een product of onze service kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier van de website van de Stichting Webshop Keurmerk". Klik * hier * voor dat formulier.

Als u er niet uitkomt met deze webwinkel, kunt u altijd nog naar de Geschillencommissie Webshop stappen.

hansje klein
door hansje klein - Feb 15, 2016 om 10:18
3037 Antwoorden / 62 Vragen

.....en vergeet  niet alvast een klacht te melden op Klacht.nl en/of Klachtenkompas.nl, waardoor navolgende kopers alvast worden gewaarschuwd dat ú niet tevreden bent met de garantie-afwikkeling.

the outlaws
door the outlaws - Feb 15, 2016 om 10:39
11 Antwoorden / 6 Vragen

ja klopt t is zakhorloges.nl heb zonet bij het klacht.nl mn klacht neergelegd
ik dank jullie allen voor het helpen
vriendelijke groeten
Rieks

the outlaws
door the outlaws - Feb 15, 2016 om 10:42
11 Antwoorden / 6 Vragen

voor 1953
t horloge koste 50 euro maar dat is niet zo van belang denk ik voor de een is dit veel en voor de ander weinig
t merk is een Claude Pascal

the outlaws
door the outlaws - Feb 15, 2016 om 10:51
11 Antwoorden / 6 Vragen

1953 bekijk net de bevestigingsmail t was een horloge van 73 euro incl verzendkosten

simon55
door simon55 - Feb 15, 2016 om 12:48
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Jack Spijkerman heeft ooit eens n conference gehad en die belde naar verschillende winkels of zei misschien wijzerwappers hadden zodat ie z n klok op tijd kon laten lopen