Online aankoop
heb voor 5 maanden terug een tuinset gekocht bij Blokker van bijna €400. nu is een stoel stuk en niet meer leverbaar en willen ze me afschepen met €35.ik heb een nieuwe set geeist van dezelfde waarde of het aankoop bedrag terug. dit gaat zeiden ze omdat het alleen om een stoel ging, maar heb het toch gekocht als set?
Leuk bedacht, ja, het is verkocht als set, echter, u heeft één stoel die kapot is, dat wil zeggen dat als ze kunnen, dat ze die stoel exact vervangen. Kan dat niet (meer) dan wordt het een financiëel verhaal. U heeft geen recht op een totaal nieuwe set. Als dit een verzekerings verhaal was, zou u er 'beter' van worden omdat een 5 maanden oude set vervangen zou worden voor een nieuwe set, en dat gebeurd niet. De schade aan de ene stoel zou vergoed worden. Dus Blokker heeft gelijk dat ze u € 35 bieden. Dat is geen afschepen, maar terecht. Het gehele aankoopbedrag terug kan natuurlijk helemaal nooit. Ik denk trouwens, uitgaande van 4 stoelen en er zijn 5 mensen, dan is er gegarandeerd een niet passende stoel bijgezet bij die andere 4. Accepteer die euro's en leef vrolijk verder. U heeft geen been om op te staan in deze.
Vraagje: Wat is er precies kapot aan die ene stoel?
Waar leest u dat er 5 mensen zijn? Er staat 5 MAANDEN..... over mensen wordt niet geschreven.
Dat u slechts 1 stoel vergoed krijgt lijkt me correct. Wanneer u 4 glazen en een karaf koopt en er gaat er 1 kapot dan verwacht u ook geen nieuwe set toch?!. Dat de stoel (het in inmiddels herfst) niet meer leverbaar is, tja jammer dan, maar niet vreemd. Binnen een half jaar al kapot lijkt echter redelijk slecht fabrikaat. En Blokker dient derhalve wel de nieuwprijs van de stoel te vergoeden. De vraag is dus: Kosten de stoelen inderdaad -maar- € 35,= per stuk? De tafel in zijn eentje zou dan (bijna) 260,- kosten. Misschien is er meer te krijgen 'in euros'.
Marleenvanh:
Ik schreef: Ik denk trouwens, uitgaande van 4 stoelen en er zijn 5 mensen, dan is er gegarandeerd een niet passende stoel bijgezet bij die andere 4.Dit is een "stel dat situatie". Dus stel dat er 5 mensen zijn dan staat er ook een niet set stoel bij.
Je schrijft: Waar leest u dat er 5 mensen zijn? Er staat 5 MAANDEN..... over mensen wordt niet geschreven.
Bergrijpend lezen is wel zo handig. Ik weet dat er 5 maanden staat, ik kan lezen en ben niet doof (hoofdletters!=schreeuwen).
Bovendien is het topic door de vraagsteller al gesloten.
Topantwoord
set bestaat uit 4 stoelen en een tafel en 5 maanden oud,het vervelende is dat de stoel niet meer leverbaar is
Hoe komt het dat die stoel stuk is, fabrieksfout en dus garantiekwestie of is de stoel stuk gegaan door eigen toedoen?
de zitting laat los aan een kant terwijl er bijna niet op gezeten is daar ik alleenstaand ben dus ik neem aan een fabrieksfout. dit mag toch niet na 5 maanden?
Een zitting gaat natuurlijk niet zomaar kapot. Vreemd is wel dat het maar om 1 stoel gaat, bij een productfout zou je verwachten dat meerdere stoelen er last van zou moeten hebben.
Maar.... U zit nog binnen de 6 maanden van aankoop, dan ligt de bewijslast bij de verkoper. Zij moeten bewijzen wiens schuld het is dat de stoel kapot is gegaan. Mochten zij dit niet kunnen, dan mag je er van uit gaan dat het toch een productklacht is. Dan heeft u recht op herstel of vervanging. Beide zijn schijnbaar niet mogelijk, dan blijft ontbinding over.
U heeft het als set gekocht, maar is het ook een set die in 1 doos geleverd is, of is het bv een tafel met 4 losse stoelen? In het eerste geval zou de hele set terug kunnen, in het tweede geval enkel de stoel.
UItgaande van "maar is het ook een set die in 1 doos geleverd is, of is het bv een tafel met 4 losse stoelen?", ik vraag mij dan af hoe die doos eruit zou moeten zien. Een beetje tafel zal met zelf te monteren poten in een platte doos zitten. Dat zou kunnen als de stoelen een bouwpakket zouden zijn geweest.
vind dat je wel erg moeilijk doet, op de site van blokker stond de hele set aangeboden voor een vast bedrag dus niet per stoel of apart zonder tafel dus in het geheel 5 delig, kan het niet anders uitleggen
heb inderdaad de andere stoelen gelijk nagekeken en voor zover ik kan zien mankeert daar niets aan. tafel staat niet apart te koop en hoezo is het vreemd dat het maar om een stoel gaat? dat kan idd een productiefout zijn toch?
Het is niet moeilijk doen, het is uitzoeken hoe het precies zit. (Vergelijk het met een bestek set voor 6 personen, waarvan één mes, vork of lepel kapot gaat, het is dan niet reeel om de gehele set vergoed te krijgen). Het lijkt er nu op dat het (naar ik aanneem) een klaptafel moet zijn omdat die samen met de klapstoelen in één doos geverd zijn. En een zitting is wel mogelijk om te herstellen maar heeft u al gevraagd of dat kan?
het is geen klaptafel maar een tafel met 4 poten en een glazen blad en de stoelen zijn ook geen klapstoelen maar stoelen die je in vier standen achterover kunt doen. de stoel is niet meer leverbaar dus kwamen ze met het voorstel van €35 korting
En dat zat allemaal in één doos?
ja en de doos was zo groot dat ik er niet overheen kon kijken, maar waarom is het zo belangrijk hoe het verpakt was? ik heb het als een set gekocht en zo is het ook geleverd
@LEnovo
Vergelijk het met een bestek set voor 6 personen, waarvan één mes, vork of lepel kapot gaat, het is dan niet reeel om de gehele set vergoed te krijgen
En waarom dan niet? Dan vergelijk ik het eens met een home cinema set met 4 speakers waarvan 1 speaker kapot gaat binnen 5 maanden. Geld terug voor 1 speaker en niks meer hebben aan je home cinema set? Flauwekul.
Voor wat betreft de tuinset ik zou zeggen kijk eens of die stoel te repareren is voor dat geld en zo nee informeer eens bij het juridisch loket over je rechten.
ga ik ook doen, dacht hier het juiste antwoord te krijgen maar het gaat hier hoofdzakelijk om hoe groot de doos was waarin het verpakt zat.en het eerste antwoord wat ik hier kreeg begon al met , ja hoor leuk bedacht en een stoel gaat niet zomaar kapot, pffff ben een vrouw van 70 jaar dus heb er echt niet op staan te dansen
Het gaat niet om de doos of grootte, maar hoe en wat er verkocht is. Een tuinset is altijd 1 tafel met 4 stoelen. Er zijn sets die je echt alleen als set kan kopen. Dus geen losse stoelen er bij. Wat je ook hebt is dat je tafel x hebt met 4 stoelen y. De tafel is los verpakt en je krijgt 4 losse verpakte stoelen. Stel dat de verkoper nog tafels overhoud omdat mensen graag 6 stoelen kopen, of 2 voor het balkon, dan kan diezelfde tafel weer als setprijs aangeboden worden met andere stoelen.
Om het vergelijk van het bestek erbij te pakken. Je kan een box kopen met een bestekset voor 4 personen. Dit is alleen in een dichte box te kopen. Is er dan een productklacht op bv 1 vork, dan mag de hele box terug. Stel dat er een actie is dat je zelf uit het schap 4 vorken, 4 lepels, 4 messen en 4 theelepels pakt voor een bepaalde setprijs, dan kan alleen het kapotte artikel terug.
Als voorbeeld: https://www.keessmit.nl/forza-barga-bravo-220cm-dining-tuinset-7-delig-114608.html?gclid=EAIaIQobChMIvJuggra83QIVx7TtCh0r5w_3EAQYByABEgLOfvD_BwE. Dit wordt als setprijs aangeboden, maar je koopt 1 tafel met 6 stoelen. Ook al is het een setprijs, garantie geldt op elk los onderdeel. Je koopt namelijk tafel Barga met 6 stoelen Bravo. Je kan, als je wilt, ook andere stoelen bij deze tafel krijgen, of een andere tafel bij deze stoelen.
Dit is een tuinset waar je dan weer geen losse onderdelen van kan krijgen: https://www.tuinpizzaoven.nl/index.php?option=com_hikashop&ctrl=product&task=show&cid=37&name=houten-tuinset-met-stalen-onderstel-zwart&Itemid=119&category_pathway=15. Het wordt ook als set verkocht, maar hier is het dan weer niet mogelijk om bv 2 banken met rugleuning te krijgen, of een extra bank. Of wellicht een bank met een andere kleur.
Een setprijs zegt dus niet zo veel. Heeft u wellicht de kassabon nog dat u de artikelnummers en/of de namen van de tafel en stoelen kunt delen?
Ik heb ervaren, welliswaar een aantal jaren geleden, dat er een aanbieding was: "Een film set". Bestaande uit verschillende merken camera, filmzon, statief, projector, tafel, viewer, plakpers, scherm, batterijen en films. Dit stond ook geprijsd als "set". Maar dit terzijde.
en hoe was dat verpakt, allemaal in een doos en hoe groot was die doos? en was alles nog heel of????
het stond als een set op de website en is geleverd in een doos en nogmaals , er is bijna geen gebruik van gemaakt
Was het een bouwpakket? Of was het gemonteerd geleverd?
gemonteerd geleverd
Dan kan dat m.i. nooit in één doos geleverd zijn. Dan zal het om vervanging van die ene stoel gaan of financieel geregeld worden voor één stoel.
ja hoor, de stoelen kan je inklappen, het werd aangeboden als een tuinset dus heb het zo besteld en niet afzonderlijk van elkaar
Maakt helemaal niets uit hoe het geleverd is. Het is een tuinset. Dát is het product. Niet vier stoelen en een tafel.
bedankt voor je advies tros, hier kan ik wat mee, niet met die onnozele antwoorden die ik hiervoor kreeg. tjee zeg wat een moeilijk geval is dat.volgens mij denkt hij dat ik om vergoeding van een doos vraag
Hermien, heeft u een link naar het artikel dat u gekocht heeft, of een naam van de set?
Het is wel degelijk van belang om te weten wat u exact gekocht heeft. Een setprijs is iets anders dan een vaste set gekocht hebben. Dat zeg ik niet om u dwars te zitten, het is belangrijk dat u de juiste informatie krijgt. Dat er helaas 1 persoon is die uitspraken doet die nog niet controleerbaar zijn, maar wel uw kant op praat is zonde. Dit kan u ook verkeerde hulp opleveren.
Zoals ik al eerder schreef heeft u in het geval van een vaste set (dus geen losse tafel met 4 losse stoelen die als setprijs aangeboden wordt) recht op ontbinding, maar als het een 'gemaakte' set is (dus tafel x met 4 stoelen y), dan niet.
Even als voorbeeld: https://www.vidaxl.nl/e/8718475969860/vidaxl-tuinset-inklapbaar-aluminium-zwart-7-delig. Dit wordt verkocht voor een bepaalde prijs. Alleen als u die tafel met 6 stoelen koopt is het die setprijs. Maar in feite zijn het losse onderdelen. De stoel kan je immers ook los kopen: https://www.vidaxl.nl/e/8718475969808/vidaxl-tuinstoelen-inklapbaar-2-stuks-aluminium-zwart. De tafel kan ik zo snel even niet vinden. Maar je kan dus ook een andere tafel kiezen met deze stoelen. De setprijs is echter alleen geldig op die afgebeelde tafel. Maar het is dan geen vaste set in de zin van 1 product.
Dus een setprijs wil niet zeggen dat het een vaste set is. Daarom is het van belang te weten over welke meubelen we hier spreken.
Ik vind € 35 voor een stoel wel erg weinig. Stel dat een tafel € 150 kost, dan kost een stoel al € 62,50.
Kunt u daar zien wat een tafel ongeveer moet kosten? U moet toch minstens het bedrag voor een stoel terugkrijgen.
Kunt u altijd nog een andere stoel bijkopen als u dat wilt. Set terug zal niet lukken.
Zijn de andere stoelen echt nog wel volkomen goed? Zou dat maar eerst zorgvuldig controleren.
Ja, Hermien, ik snap wat je bedoelt. De verpakkingsdiscussie is in dit geval niet van belang en leidt af van waar het echt om gaat. U kocht een tuinset, vijfdelig. Het product wordt op die manier beschreven op de website van Blokker en dezelfde omschrijving staat ook op een factuur of een garantiebewijs of misschien wel op bijgeleverde documentatie van de fabrikant. Dat het product uit vijf delen bestaat is bijzaak, het is en blijft één, ondeelbaar, product.
U heeft recht op een deugdelijk product, een tuinset. Omdat het defect (aan een deel van het product, nl. één stoel) zich binnen 6 maanden na aflevering heeft geopenbaard, zegt de wet dat wordt vermoedt dat het product bij aflevering al niet in orde was. De verkoper zal (onder de wettelijke garantie) moeten zorgen voor reparatie of vervanging van het product tenzij hij afdoende kan bewijzen dat het product bij aflevering wél in orde was, bijvoorbeeld door te laten zien dat het defect is ontstaan door onjuist gebruik.
Wat zegt Blokker hierover? Ze doen u een voorstel, maar hebt u, liefst zwart op wit, ook de erkenning van Blokker dat dit defect onder wettelijke garantie verholpen zou moeten worden? Of laat men zich daar niet over uit, of, nog ongunstiger, doet men u dit aanbod 'uit coulance'? Als niet ter discussie staat dat deze stoel het product 'tuinset' ondeugdelijk maakte, dan dient Blokker dit op te oplossen. De tuinset dient tot 'conform product' gemaakt te worden door het defecte onderdeel (één van de stoelen) te repareren of te vervangen. Indien dat, zoals hier gebleken niet mogelijk is, zou u de overeenkomst kunnen ontbinden, maar misschien krijgt u niet het gehele aankoopbedrag terug.
Dat iets als 5 delige set wordt aangeboden wil niet zeggen dat het ook een vaste set is. Als je een bed koopt met matras, lattenbodem, dekbed en overtrekset kan er prachtig bijstaan dat het bed als 5 delige set verkocht wordt. Nu gaat het dekbedovertrek kapot. Dezelfde kleur is niet meer te leveren, denkt u dan echt dat je het hele bed terug kan geven? Ook al is het een set, het bestaat uit verschillende onderdelen.
Ander voorbeeld, een toiletset. Je kan in de bouwmarkt een complete doos kopen met hangend toiletpot, spoelknop, inbouwreservoir en toiletbril. Dit is 1 set voor 1 prijs. 1 type naam met 1 artikelnummer. Gaat daar 1 onderdeel van kapot die niet meer te leveren is kan de hele set terug. Mits binnen garantie en aan alle voorwaarden voldaan. Als er een actie is van 'stel uw eigen pot samen', dan pak je uit het schap pot a, kan je kiezen uit bedieningspaneer b, c, d, e of f, inbouwreservoir g en toiletbril h, i of j. Je koopt dan losse onderdelen die ook als losse onderdelen op de bon staan. Ook al betaal je een setprijs, het blijven losse producten. Gaat er dan 1 onderdeel kapot, dan kan je alleen daar garantie op claimen.
Een stuk naar boven heb ik 2 voorbeelden gegeven van 2 verschillende tuinsets.
Blokker kennende verkopen ze loungesets. Dit zijn vaste pakketten van tafel bank en stoelen. Dit is 1 set en kan je geen losse onderdelen van krijgen. In het geval van standenstoelen worden er setprijzen gemaakt voor een set. Een setprijs wil niet zeggen dat het ook als 1 vaste set verkocht wordt. Tafel x kan je kopen met 4 stoelen y voor een prijs, maar je kan ook kiezen voor stoelen z bij tijfel x voor een prijs. Maar als je wil kan je ook 2 losse stoelen y kopen voor op het balkon. Je bent dus neit verplicht om alleen die set te kopen.
Waar u ook de fout mee in gaat, als een artikel niet conform is en je ontbind de overeenkomst krijg je het gehele aankoopbedrag terug. Dus niet van je krijgt misschien niet alles terug. Echter is het van belang om te weten of het 1 artikel is geweest wat verkocht werd (vaste set, niet los te krijgen voor 1 prijs), dan mag e de de hele set inleveren. Of dat het losse artikelen zijn die voor een bepaalde prijs aangeboden is, dan kan alleen de stoel terug.
'Dat iets als 5 delige set wordt aangeboden wil niet zeggen dat het ook een vaste set is.'
Het ging om dit geval en de wijze waarop Blokker het aanbiedt en omschrijft. Een vaste set. Er staan zelfs artikelnummers bij, per tuinset één nummer.
Uw beddenvergelijking raakt kant nog wal. Niemand zou claimen dat in dat geval alles teruggenomen moet worden. Een betere vergelijking zou zijn: je koopt een dekbedovertrekset bestaan staande uit een dekbedovertrek en twee kussenslopen. Allemaal in met hetzelfde bloemetjesmotief. Eén van de kussenslopen blijkt ondeugdelijk. Reparatie is onmogelijk en exact hetzelfde bloemetjesmotief wordt niet meer geleverd. Voldoet de verkoper dan aan zijn verplichtingen als hij het defecte kussensloop vervangt door een effen rood exemplaar?
Het is een interessante juridische kwestie (wat is een product, is dat deelbaar/ondeelbaar, wanneer kan het wel/niet als samenstelling van losse delen beschouwd worden etc.) waarin argumenten gewisseld kunnen worden maar waarin het lastig een onderbouwing te geven: bij mijn weten staat er niets over in de wet en is er ook geen jurisprudentie bekend. Uiteindelijk geven die juridische aspecten de doorslag als het gaat om wat mag en wat niet mag. Een discussie hierover is het nemen van een voorschot op een uitspraak van een rechter: hoe zou die moeten beslissen in dergelijke zaken en vooral waarom, wat zijn de relevante criteria? De voorbeelden die u geeft helpen zeker bij het helder krijgen wat kan en wat mag.
De situatie met 'stel uw eigen 'aankoop' samen' is duidelijk: het zijn inderdaad losse producten.
De sets die Blokker aanbiedt op haar website behoren tot het andere uiterste: ze worden aangeboden als 'set, x-deling' en er wordt beschreven waar ze uit bestaan en er staat zelf één artikelnummer bij. Het artikelnummer van die set dus. Dat in zo'n geval (niet dit geval) je óók bepaalde delen van de aangeboden set los zou kunnen kopen, is verder niet relevant.
In principe heb je bij ontbinding in dit soort gevallen natuurlijk recht op het volledige aankoopbedrag terug. Van de informatie dat dat niet altijd en overal zo is, vond ik bevestiging op Consuwijzer.nl: Vraag: 'Wat gebeurt er als ik de koopovereenkomst ontbind? Antwoord: 'U moet het product teruggeven. Dan hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product een lange tijd gewoon hebt kunnen gebruiken.' Ik sluit echter niet uit dat deze informatie van Consuwijzer onjuist is. U stelt dat er geen uitzonderingen zijn en de consument altijd recht heeft op het volledige aankoopbedrag terug. Waarop baseert u dat?
En u heeft geroken om welke artikelen het gaat? Zelfs na meerdere keer vragen krijg ik geen antwoord op welk artikel TS gekocht heeft.
Dat het 1 artikelnummer heeft zelf ook niets. Wij gebruiken ook verzamelnummers. Je besteld 1 nummer en daar onder komen automatisch alle artikelnummers van de nodige artikelen.
'Wij gebruiken ook verzamelnummers'.
Wie is wij en waarom is dat relevant?
Ik heb onderzocht om welk artikel het zou kunnen gaan. Dat kunt u ook doen. En dan komt u mogelijk tot dezelfde conclusie als ik.
Het is een tuinset, verkocht en geleverd door Blokker (dus niet door een andere partij via het platform van Blokker).
Dan blijven er een aantal mogelijkheden over op de website en kunt u uw conclusies trekken.
Een aantal mogelijkheden? U kunt terug kijken wat de Blokker 5 maanden geleden midden in het zomerseizoen voor artikelen had staan? Nu wordt al het assortiment voor de zomercollectie van 2019 gemaakt. Deze artikelen zullen na de Kerst al geleverd gaan worden in het magazijn van Blokker. Zodra het de winkel in gaat, medio februari, zal de verkoop beginnen. dan vind ik het knap dat u nu kan zien welke artikelen er in april nog te krijgen waren.
En graag zal ik je les willen geven in hoe het werkt met artikelnummers en bestellen. Elk individueel artikel heeft een artikelnummer. Dan heb ik het niet over de EAN code, maar elke winkelier hangt een eigen artikelnummer aan elk artikel. Aan dat nummer kan de verkoper achterhalen waar het vandaan komt, wat de inkoopprijs is, de verkoopprijs, voorraad, verkoop, locatie in het magazijn, enz enz. De tafel heeft een apart artikelnummer en de stoelen ook. Zoals u in mijn eerdere link als voorbeeld kon zien zijn de stoelen ook los te leveren. Blokker heeft geen dubbele voorraden liggen. Dus niet dezelfde stoel op locatie 1 met tafels en op locatie b met alleen stoelen. Hetzelfde met de tafel, ook die ligt op 1 locatie in het magazijn.
Op het moment dat Blokker een actieprijs maakt voor 1 tafel met 4 stoelen kan je dit administratief verwerken door een rekenmodule in het kassasysteem in te bouwen dat als er 4 keer een stoel x i.c.m. 1 keer tafel y daar een bepaalde korting op gegeven moet worden. Dit is niet uitvoerbaar. Ook zal de klant zelf op de webshop beide artikelen moeten selecteren om zowel de tafel als stoelen te krijgen. Dit werkt dus niet. Daar wordt een verzamelnummer voor aangemaakt. In 1 nummer wordt als omschrijving meegenomen wat er in de actieprijs zit. Automatisch valt onder dit nummer meerdere artikelnummers. Dit is nodig om het administratief te verwerken. De computer heeft immers geen inkoopprijs en voorraadgegevens van dat verzamelnummer. De klant heeft het voordeel dat die maar 1 artikel hoeft te selecteren en het magazijn ziet meerdere nummers en van welke locatie welke artikelen gepicked moeten worden. Op de factuur van de klant zal staan welk type stoel er geleverd gaat worden en welk type tafel.
Een tuinset is in uw ogen 1 artikel. Dat hoeft het dus niet te zijn. Je kan namelijk stoel x combineren met tafel y, maar ook met tafel z. Om met uw vergelijk te spreken, koopt u een dekbedovertrekset in 1 verpakking, dan is dat een vaste set. Als er een bord boven een schap hangt met tekst "kies uw eigen set", dan gaat het om losse artikelen. Kussensloop in het wit/zwart/rood/roze/paars/groen/geel kost € 1,00 en de dekbedovertrek in het wit/zwart/rood/roze/paars/groen/geel € 2,00. Maar als u nu witte kussensloop met zwarte dekbedovertrek koopt betaal je € 2,50. Heb je 2 kussens neem je een dus extra kussensloop mee, iets wat bij de vaste set niet kan. Je kiest je eigen kleur dekbedovertrek en je eigen kleur kussensloop. De een wil een rode kussensloop met een roze dekbedovertrek, die betaald € 3,00 en een ander wil een combinate van zwart en wit en betaald de actieprijs van € 2,50
Oftewel in dit geval kost een stoel een bepaalde prijs en de tafel een bepaalde prijs. Kiest u stoel x bij tafel y, dan krijgt u nu een special actieprijs.
Je kunt gewoon zien hoe Blokker haar eigen tuinsets aanbiedt. Dat is consequent op dezelfde wijze.
Ik zeg nergens dat iedere samenstelling van stoelen en tafel die je kunt gebruiken als zgn. tuinset 1 artikel is, maar als iets wordt aangeboden als 1 artikel dat beschreven wordt als 'meerdelig', nota bene aangeduid met uniek artikelnummer, en gepresenteerd onder de motto 'dit is een tuinset, dan is dat natuurlijk 1 artikel.
Dat je delen van dat artikel ook los zou kunnen krijgen, is voor de beoordeling daarvan niet relevant.
Pas als er zou staan: 'stel zelf uw tuinset samen', dan hebben we het mogelijk over een andere situatie.
Leest u mijn vorige reaktie nou eens terug. En lees ook even de reactie van Lenovo van 18:07 die een stukje naar boven staat.
Dat iets als set wordt aangeboden wil niet zeggen dat het een vaste set is. Ik heb onlangs een eetkamerset gekocht. Oftewel, gewoon een tafel met 4 stoelen. Het is een set omdat de stoelen bij de tafel passen. Maar dat wil niet zeggen dat ik de tafel kan terug geven als ik een probleem met de stoelen heb. Overigens komt de tafel bij een andere winkel vandaan als de stoelen. En toch is het een set.
Dat ook iets als set wordt aangeboden bij Blokker wil niet zeggen dat ik ook perse die stoelen bij die tafel wil. Als ik andere stoelen wil hebben kan dat gewoon. En ook dat is weer een set. De term set zegt dus helemaal niets.
Maar ik laat mij graag verrassen door u. Dus kom alstublieft met de folder van 5 maanden geleden waarin de aanbieding van TS staat.
Online worden tuinsets aangeboden door een partner van Blokker, Vidaxl.
Mocht je bij een partner hebben gekocht, dan moet je bij die partner klagen.
Een tuinset met 3 stoelen met er voor die €35 een andere stoel bij kopen,dat staat niet.
Je hebt een tuinset gekocht, geen losse stoel.
Je hebt nog garantie, maar Blokker biedt alleen €35 compensatie omdat de stoel niet meer leverbaar is.
Daar ga je niet mee akkoord, dus zul je moeten proberen met Blokker hier uit te komen.
Heb je de klacht wel schriftelijk ingediend?
Zo niet, dan nog maar even doen.
Kijk hier voor een voorbeeldbrief:
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/aankoop/voorbeeldbrief-herstel-vervanging-ondeugdelijk-product-binnen-garatieperiode
Je hebt de tuinset online gekocht, van toepassing zijn de algemene voorwaarden van Thuiswinkel org.
Kijk voor de klachtenregeling bij artikel 16.
https://www.blokker.nl/klantenservice/algemene-voorwaarden
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer