Onlineshopping59
Ik heb een bestelling ontvangen van onlineshopping59 maskers.
Dit pakletje heb ik direct retour afzender gedaan.
Het bedrijf heeft het pakketje ontvangen alleen buiten de termijn van 14 dagen.
Onlineshopping wil nu dat ik €149-, betaal terwijl het bedrijf het product in bezit heeft.
In de brief word gedreigd met beslaglegging op me bankrekening
Wat moet ik doen?
Zie Consuwijzer: https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd
De verzenddatum telt
Het product kan pas na afloop van de bedenktijd bij de ondernemer terechtkomen. Dat maakt niet uit want het gaat om de verzenddatum. Verstuurde u het product binnen de bedenktijd? Dan bent u op tijd.
Heeft de bezorgdienst er 14 dagen over gedaan om het pakketje bij de webshop te bezorgen want u heeft het direct retour gestuurd.
En had u het wel besteld en zegt de webshop wel dat ze het ontvangen hebben, u heeft, neem ik aan, een verzendbewijs van de retourzending waarmee u kunt aantonen dat u het op tijd verzonden hebt.
Op hun site staat dat retourzendingen binnen 30 dagen retour moeten zijn dus hoe u komt aan 14 dagen termijn?
Laat u niet bang maken, een webshop kan geen beslag op uw bankrekening leggen.
Wanneer u kunt aantonen dat u het op tijd retour gestuurd hebt, hoeft u niets te doen.
Stuur anders een kopie van uw verzendbewijs naar de webshop,
Als u het pakketje binnen de termijn van 14dagen teruggestuurd hebt dan bewijst de retourbon waar de datum op staat dit.
Verzendbewijs lange tijd bewaren.
Een fraai bedrijf dat dreigt met beslaglegging. Dat niet alleen om een onrechtmatige reden aangezien de wetgeving niet aangeeft fat het pakketje binnen 14 dagen moet zijn ontvangen maar wel binnen 14 dagen moet zijn terggezonden. U kunt dat bewijzen middels het verzendbewijs en neem aan dat u dat ook heeft.
Het tweede aspect is dat de dreiging van beslaglegging ook feitelijk een bedreiging in strafrechtelijke zin betekent maar hier teken ik wel aan dat het de vraag is hoe lang dit al is geleden en of, zo ja welke, tussentijdse communicatie heeft plaats gevonden. Het derde aspect is dat men het pakket in bezit heeft, aannemend dat dat door hen is bevestigd. En dat levert m.i dan een ander strafbaar aspect op.
In alle gevallen adviseer ik u twee dingen:
a. NIET betalen en u niet gek laten nmaken door dit soort dreigementen.
b. verder geen actie ondernemen aangezien men als men echt beslag wil leggen op ouw bankrekening daar een vonnis vioor nodig heeft van een rechter na een zitting waarvoor u via een deurwaardersexploit voor moet zijn opgeroepen. Zo dat onverhoopt het geval is, in ieder geval dan wel naar de zitting gaan.
Gaat u niet dan loopt u het risico van een verstekvonnis terwijl u voor zover ik nu kan afleiden over meer dan voldoende argumenten beschikt dat het bedrijf 'van een zeer koude kermis zal thuiskomen'.
U kunt eventueel ook nog nader advies vragen bij www.juridischloket.nl en uiteraard daar nooit meer iets kopen.
Ik zie net ook de reactie van @PANTHER22 en uiteraard is het hoe dan ook wel een advcies dat indien u dat niet heeft gedaan het berokken bedrijf schriftelijk, aangetekend verzenden en met bewijs van ontvangst dat u gebruik heeft gemaakt van uw herroepingsrecht. Daarbij het bewijs van terugzenden voegen.
Estland is lid van de eu dus gelden in ieder de europesche regels m.b.t. dit soort aankopen.
Geen advies om aangifte te doen van de genoemde strafbare feiten?
De vraag is van 19 juni jl., bent u nu pas wakker? En nog niet wakker genoeg om ook de eerste zin van de tweede alinea te lezen?
Heb je zo´n blackhead killer mask gekocht van €29,95?
Als de verkoper nu €149 wil hebben, dan loopt de zaak al een tijdje en is een incassoburo ingeschakeld?
Heb je schriftelijk laten weten dat je gebruik wilde maken van het herroepingsrecht? Of heb je het pakket gewoon teruggestuurd naar onderstaand adres en is het pakket na 14 dagen aangekomen?
Aliaz P.O. Box No 7044
75306 Lehmja, Harjumaa, Estonia
Postal Licence No. 221 ,
Email: mail@onlineshopping59.com
https://onlineshopping-59.com/pages/terms-and-conditions
Hallo Angel86 ,
Retourneren ( Google Vertaling )
Ons beleid duurt 30 dagen. Als 30 dagen na de aankoop van zijn gegaan door, helaas kunnen we niet bieden u een terugbetaling of omruiling.
Om in aanmerking te komen voor een terugkeer, moet uw product ongebruikt en in dezelfde staat dat je het ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking.
Om uw rendement te voltooien, vragen we een ontvangstbewijs of aankoopbewijs.
Gelieve niet uw aankoop terug naar de fabrikant te sturen.
Verzenden
Om uw product terug te sturen, moet u uw product mailen naar: Online Shopping 59, C / O Aliaz, Aasa tee 3, Loo alevik, Jõelähtme vald, Harju maakond, 74201, Estland
U bent verantwoordelijk voor het betalen voor uw eigen verzendkosten voor het retourneren zijn je object. Verzendkosten worden niet terugbetaald. Als u een terugbetaling te ontvangen, zullen de kosten van terugzending worden afgetrokken van uw teruggave.
Afhankelijk van waar je woont, de tijd die het kan duren voordat uw uitgewisseld product om u te bereiken, kan variëren.
U moet overwegen het gebruik van een traceerbare verzendservice of de aankoop van de scheepvaart verzekering. We kunnen niet garanderen dat wij uw geretourneerde artikel ontvangen
Neem eens contact op met ECC , klik op de rode regel .
https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op
In de brief word gedreigd met beslaglegging op me bankrekening
Dreigende toon
Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.
Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen.Heeft de vragensteller Angel68 nog een pakket dat ze terug wil sturen?
Als u een bewijs heeft bewaard van het retourzenden MET datum, dan bent u op tijd geweest om terug te sturen.
Heel eenvoudig u heeft recht op 14 dagen zicht en als u het via post.nl retour heb gestuurt heeft u ook een bon gekregen met daarop de datum.
Maar dat hun het na 14 dagen hebben ontvangen maakt niets uit als u kan aantonen dat u het optijd hebt verzonden dan kunnen ze dreigen wat ze willen u staat in uw recht.
Maar nu komt het mooiste, als ze niet dreigen met een gerechtsdeurwaarder dan is het zelfs een strafbaar feit dat heet namelijk afdreiging (afpersing in de volks mond) en daarvan kan u dan aangifte doen bij de politie.
Stuur ze een aangetekendebrief of email met daar in een copie van de bon waar de datum op staat waneer u het verzonden heeft en zet daar duidelijk in dat u op grond van de wet kopen op afstand heeft gehandeld en dat u van hun verlangt niet langer dreig brieven te sturen en hun excusses aanbieden.
Ook zet u er duidelijk in dat als ze blijven dreigen u naar de politie stapt en aangifte doet van afdreiging.(mits ze niet dreigden met een gerechts deurwaarder).
Ook moet u er in zetten dat uw rechtsbijstands verzekering u bij gaat staan bij een rechtzaak en hun al aangeven dat u niets te vrezen heeft.
Ik zie net dat het een buitenlandse shop is maar de Nederlandse/Europese wet geld ook daarvoor.
Wilt u het product of de dienst niet? Laat dan binnen de bedenktijd weten dat u de koop wilt ontbinden. U hoeft niet uit te leggen waarom. Ook niet als de verkoper daarom vraagt.
Let op
Het terugsturen van een product is niet genoeg. U moet de verkoper laten weten dat u van de koop af wilt.
U kunt hiervoor het ‘modelformulier voor ontbinding’ gebruiken. Dat kreeg u vóór de koop van de ondernemer, of u kunt het bij hem aanvragen. U mag ook een andere manier kiezen, bijvoorbeeld mailen, een brief schrijven of bellen. Zolang maar duidelijk is dat u de koop of het contract ongedaan wilt maken. Of gebruik onze voorbeeldbrief:
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd?utm_campaign=3.S_Kopen_op_afstand&utm_medium=adwords&utm_source=google&utm_term=%2Bherroepingsrecht
Het komt er op neer dat als je de verkoper geen bericht hebt gestuurd dat je gebruik wilde maken van het herroepingsrecht en het pakket is na 14 dagen aangekomen, dan ben je te laat zul je moeten betalen.
Het is de vraag of het herroepingsrecht wel duidelijk genoeg vermeld is door de webwinkel.
Neem contact op met consuwijzer:https://www.consuwijzer.nl/?utm_source=google&utm_medium=adwords&utm_campaign=1.S_Branded&utm_term=consuwijzer
Wat heel veel webwinkeliers niet weten ( ik ben er zelf 1 dus ik ken de regels )
Zonder herroep formulier mag je een productie binnen 14 dagen na koop ontbinden en aanmelden voor retour en terugzenden.
Naast de 14 dagen aanmelden heb je daar boven op wettelijk nog 14 dagen om het te retourneren.
Dus wat deze f.a. doet en zegt druist tegen alle wettelijke regels in.
Overigens mogen ze niet dreigen met beslaglegging. Verwijs ze naar de wettelijke algemene voorwaarden ( deze kun je ook op webwinkelkeur vinden )
Ik ga er niet vanuit dat de website lid is van Webwinkelkeur, maar hieronder een opsomming van retour voorwaarden , zoals deze wettelijk horen te zijn.
Ik zou dus de webwinkel hierop wijzen. Bij een wandeling naar een rechtszaak zullen zij zeker geen gelijk krijgen.
Immers de wettelijke regels gelden boven de algemene voorwaarden ( indien de webwinkelier deze naar eigen hand heeft geschreven )
Informatie rondom garantie & retour
Retourneren
Je hebt het recht jouw bestelling binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te herroepen.
Na herroeping heb je nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen.
Gedurende deze termijn kun je datgene met het product doen wat redelijkerwijs nodig is om het product te beoordelen. Het is toegestaan het product uit te proberen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou doen. Daarbij kun je het product uit de verpakking halen, tenzij de verpakking een verzegeling bevat. Heb je meer gedaan dan nodig was om het product te proberen, dan kunnen wij je daarvoor kosten in rekening brengen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je, of een door jouw aangewezen derde anders dan de vervoerder, het product in bezit heb gekregen. Als je in één bestelling meerdere goederen met verschillende levertijden heb besteld, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop je het laatste product of onderdeel heb ontvangen.
Op het moment dat je met ons een regelmatige levering van producten bent overeengekomen verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop je of een door jouw aangewezen derde, het eerste product fysiek in bezit krijgt. Om gebruik te maken van jouw herroepingsrecht verzoeken wij je de bij de bestelling geleverde brief of het modelformulier te gebruiken,
Wij verzoeken je het product zoveel als mogelijk in de originele verpakking te retourneren.
Terugbetaling
In geval van een herroeping ontvang je alle betalingen, inclusief leveringskosten voor de heenzending, zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen nadat je heb aangegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht, terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee je betaald heb, tenzij je een andere methode met ons afspreekt. Je draagt zelf de kosten voor de retourzending. Wij schatten dat deze kosten maximaal € 55,00 zullen bedragen, afhankelijk van het door jouw bestelde product.
Raadpleeg voor de exacte tarieve van gewone pakketten de website van postNL of en van grotere zendingen jouw vervoerder.
Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via ( e-mail adres webwinkelier). Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Onze retourvoorwaarden
- Je dient zorgvuldig om te gaan met het artikel dat je retour wil sturen.
- Het artikel is, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking
- Stuur het artikel met alle geleverde toebehoren terug conform de retourinstructies die je van ons ontvangt bij het retour melden van je artikel.
- Wanneer een product in onredelijke staat retour is ontvangen behouden wij het recht de door hier ontstane kosten in mindering te brengen op het te crediteren bedrag.
- Je dient zelf de retournering te verzorgen, tenzij anders is overeengekomen.
- De kosten voor de retournering zijn voor eigen rekening, tenzij anders is overeengekomen.
Uitzonderingen retourneren
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
c. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
d. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
Garantie
Op producten die zijn gemaakt uit tweedehands verkregen materiaal is alleen de wettelijke garantie van toepassing. Dit houdt in dat je recht heb op een goed en deugdelijk product en dat deze dient te voldoen aan de verwachtingen die jij er redelijkerwijs van mag verwachten.
Klachten
Het is natuurlijk vervelend als je een klacht heb over een product of onze dienstverlening, zoals je die ervaren heb. Toch vragen wij je vriendelijk om jouw klacht aan ons door te geven. Dit kan per e-mail , reguliere post en / of telefonisch ( wij zijn te bereiken tussen 15:00 - 17:00 ). Wij zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid op te lossen.
Na ontvangst van jouw klacht ontvang je van ons een bevestiging. Wij zullen deze binnen 5 werkdagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte brengen,
Indien een klacht niet in onderling overleg opgelost kan worden kan je je wenden tot Stichting Webwinkelkeur (www.webwinkelkeur.nl ), deze zal gratis bemiddelen.
Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heb je de mogelijkheid om jouw klacht te laten behandelen door de door Stichting Webwinkelkeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindenden zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschill aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dient te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europese ODR platform ( http://ec.europa.eu/odr)
Identiteit ondernemer
Webwinkelkeur? Niet gelezen dat ze in Estland zitten?
Wat heel veel webwinkeliers niet weten ( ik ben er zelf 1 dus ik ken de regels )
het woordje dus kun u wel weglaten, is niet zo vanzelfsprekend gezien her eerste deel van de zin !
Er moet wel een bericht richting verkoper gegaan zijn waaruit ondubbelzinnig blijkt dat je wilt herroepen. Dat mis ik een beetje in het verhaal.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer