Onredelijk en onbillijk winkelverbod AH aan hoog bejaarde zonder uitleg
Onredelijk en onbillijk winkelverbod AH aan hoog bejaarde zonder uitleg
Een hoogbejaarde man, 83 jaar, heeft een winkelverbod gekregen bij de Albert Heijn, omdat hij een vriendelijk tikje met zijn voet gaf aan een voor hem bekende vakkenvuller die op de grond zat. Hij kende deze vakkenvuller uit het verleden en wilde haar zo grappig groeten. De medewerkster groette ook vriendelijk terug, aangezien het een bekend gezicht was. Een paar dagen later gaat de man zijn boodschappen doen, omdat deze Albert Heijn pal tegen over zijn huis staat en hij niet erg goed meer ter been is. Vervolgens wordt hij gelijk bij de deur aangesproken door de filiaalmanager en of hij mee wil komen. In een kamertje met nog een manager en inmiddels ook de toevallig in de buurt zijnde wijkagent worden de video beelden van 3 dagen geleden bekeken. Daarop is het voorval duidelijk zichtbaar waarin de man de medewerker een uiterst licht tikje geeft bij wijze van groet. De manager geeft aan meneer het lokaal winkelverbod. De meneer verzoekt nog of hij het mag of kan uitleggen aan de medewerkster en/of zijn verontschuldiging mag aanbieden, als het verkeed gevallen is. Echter blijft de manager bij zijn oordeel en de medewerkster wil niet naar de winkel komen om het uit te leggen of uit te praten. De politie agent verklaard dat hij wel drie gekeken heeft naar de beelden en ook hij ziet niets meer dan een vriendelijk tikje bij wijze van grappige groet. Nu is de 83e jarige man overdonderd door het winkelverbod, terwijl hij nog nooit in zijn hele leven iets strafbaars heeft gedaan en gaat naar huis en zit nu mentaal in de put. Hij heeft een verbod van 12 maanden gekregen. Hij weet niet hoe verder op zijn oude dag. Beseft de manager wel hoeveel 12 maanden zijn op het resterende leven van een 83 jarige?! Is het nou echt noodzakelijk dit op te lossen met een winkelverbod? Ik zou graag bezwaar willen maken voor deze meneer. Kan iemand mij hierbij helpen?
Grootste vraag is: "waarom wil de betreffende medewerkster niet naar de winkel wil komen". Ik vermoed dat zij het geen prettige ervaring heeft gevonden, hoe klein het tikje ook was. Ik zou het als 83-jarige niet in mijn hoofd halen, (ben zelf ook 83) ook al "kende" ik de medewerkster, met de voet 'als grapje' iemand te begroeten. Ze heeft het kennelijk wel als slecht/vernederend ervaren, anders zou het hele verhaal niet bij de bedrijfsleider zijn gekomen. Ja, ik vind de straf veel te fors, maar ja, ik ben de bedrijfsleider niet. En leeftijd doet er dan kennelijk weinig toe. Triest verhaal.
De wijkagent ziet niets "verkeerd".. en de medewerster in kwestie zag-ziet er waarschijnlijk ook niets fout in maar...de medewerkster durft waarschijnlijk niet tegen die manager machtswellusteling in te gaan c.q hem af te vallen...
Geachte Jayand73,
Kunt u,ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?
Over welk filiaal gaat het (welke stad?)
Hoelang is het winkelverbod geldig?
Ik raad u nu alvast aan om geen tijd te verspillen aan een bezwaarschrift.
Gebruik uw tijd om uw kennis te helpen met de boodschappen.
Maak ook duidelijk aan uw kennis om geen winkelpersoneel te " groeten met de voeten"...
Er staat toch echt een verbod van 12 maanden in het topic.
Of het Den Haag is of Lutjebroek maakt niets uit. Volgende stap wordt dat de vakkenvuller schadevergoeding gaat krijgen. We zijn totaal aan het vertrutten. Als hij haar op haar kont had geslagen of anderzijds vastgehad san snap ik het nog.
Geachte JMA2
TS heeft zijn verhaal later aangepast: het stond er niet toen ik reageerde....
Dit lijkt mij overduidelijk een compleet verzonnen verhaal. Paast wel heel goed in de trend van 'fake news'. Compliment voor de bedenker, want het lokt inderdaad de nodige reacties uit.
@ G A, als je de topic vraag leest staat er 12 maanden en dat dat heel lang is voor een 83 jarige.
Wel is het een positieve inzet om de ts de boodschappen te laten doen.
Als de 83 jarige slim is laat hij de boodschappen bezorgen............ dan is dat winkelverbod van die "aardige" manager overrulled. Per slot komt hij dan niet in de winkel .......
Thuis laten bezorgen is een prima idee, maar dan toch niet door AH lijkt mij. ;-))
Geachte Mahadma,
TS heeft de inhoud van de tekst veranderd.
Tegen een dergelijke beslissing staat geen bezwaar of beroep open. Je zou het wellicht bij de civiele rechter kunnen aankaarten maar ik ben bang dat die zijn vingers daar niet aan gaat branden.
De werkneemster heeft het gedrag kennelijk als zeer vernederend ervaren en dan kan ik de reactie van haar werkgever goed begrijpen.
Ik kan mij voorstellen dat dit niet het enige incident is geweest.
Hallo, het is een bijzonder vervelend voorval. Hoe het voor de klant is beschrijft u duidelijk. Meer dan ooit bedoeld.
De medewerker heeft het voorval blijkbaar heel anders en ook als heel erg vervelend ervaren.
Met alle respect maar ik lees het relaas van één kant en uit tweede hand. Het verhaal van de winkelmedewerker ontbreekt.
Ik kan er geen oordeel over hebben.
Wat misschien zou kunnen: laat iemand -misschien u?- een bos bloemen naar die medewerker in de winkel brengen met een kaartje met tekst en uitleg en excuses namens de klant.
Wat is er mis met gewoon "hallo" of "hoi" te zeggen als je iemand ziet die je kent? Ik vind een tik met een voet eigenlijk best wel raar. Dat de medewerkster vriendelijk terug groette zegt ook niets. Dat kan ook puur beleefdheid zijn geweest en dat ze op dat moment te verbouwereerd was over wat er gebeurde. Ook oude mensen moeten van anderen afblijven.
Als er niet bij bent geweest weet u alleen de kant van de man en niet wat er daadwerkelijk heeft plaats gevonden feit is wel dat de manager in het gebeurde een reden tot een winkelverbod heeft gezien.
Het gedrag van de man is m.i. ook onacceptabel geweest omdat de medewerkster uit het niets een tik tegen het lichaam kreeg en hoe goed bedoeld ook als zijnde zeer ongewenst ervaren kan worden ookal geeft de medewerkster in een schrikreactie de groeten terug.
Ongewenst gedrag zoals het met opzet aanraken van winkelpersoneel leidt tot een winkelverbod en zo'n winkelverbod is niet aan leeftijd gebonden en wordt éénmaal gegeven ook niet meer teruggedraait.
Heel spijtig voor die man maar de manager heeft terecht een winkelverbod van een jaar opgelegd want ongewenst gedrag in welke vorm dan ook wordt niet getolereerd.
De medewerkster geeft totaal geen reden op of er sprake is van vernedering of letsel. De manager ook niet. De politieagent ziet niets meer dan een onschuldige tik/groet. De medewerkster loopt wel na een paar minuten op de grond gezeten te hebben, mank weg op de camera, maar heeft geen letsel, want het was echt niet meer dan een schouderklop. Er is ook geen bezoek gebracht aan de huisarts of SEH. Iedereen die op de grond zit om vakkken te vullen heeft even moeite met opstaan. (vraag me af of dat sowieso toegestaan is volgens de ARBO-wet). Ik begrijp dat het anders ervaren kan worden, echter gelijk een winkelverbod voor 12 maanden voor een schijnvertoning aan iemand die niet nog veel maanden voor zich heeft,....vind ik echt onevenredig. Tevens omdat er niks onderbouwd wordt en geweigerd wordt om in gesprek te gaan of om een excuses te aanvaarden. Als er nou sprake was van diefstal of mishandeling o.i.d., dan kan ik het nog begrijpen, maar dit slaat echt nergens op. De manager had kunnen volstaan met een waarschuwing.
Geachte Jayand73,
Dat is uw mening.
Om welk filiaal en in welke stad gaat het?
De medewerker en manager hoeft ook geen verdere uitleg te geven.
De manager/filiaalhouder mag geheel zelf bepalen wie er in zijn winkel welkom is en welke gedragingen van klanten hij accpeteert.
Zomaar opzettelijk een werknemer aanstoten, terwijl de werknemer in kwestie dat letterlijk en figuurlijk niet zag aankomen, vindt de manager kennelijk niet acceptabel. En dat is mijns inziens geheel terecht. Ik zou het ook niet fijn vinden als iemand die mij 'kent uit het verleden' en mij daar op zijn minst ongemakkelijk bij voelen. Ik kan mij goed voorstellen dat dat gevoel bij een (vermoedelijk jonge) vakkenvuller nog veel sterker is en ongetwijfeld zal hierover gesproken zijn tussen de medewerker en de manager. Want een winkelverbod opleggen is voor een ondernemer een zwaar en duur middel. Het kost namelijk directe omzet. Maar ook reputatieschade bij familie en kennissen van degene die het winkelverbod heeft gekregen. Wat mogelijk ook indirect nog een hoop omzet kost.
En me dunkt dat er geen bezoek aan de huisarts of SEH is gebracht. Als dat wel zo zou zijn, dan zou meneer ook nog een aangifte wegens geweldigpleging kunnen verwachten. En zou hij zich binnenkort voor de rechter moeten verantwoorden. Gelukkig is daar geen sprake van.
Het verhaal blijft wel veranderen. Lees nu dat de medewerkster "iewat mank" wegloopt. (Kan ook van lang op de grond zitten om de onderste vakken te vullen). Weet nu helemaal niet meer wat al dan niet waar is. U wil uw kennis helpen maar ook: u hoort het maar van kant en uiteraard is men dan geneigd op het verhaal van de vriend/kennis te geloven. Zag ik een "bekende" vakkenvulster op de grond zitten had ik gezegd: hallo, lang niet gezien; hoe gaat het? Al kent men iemand op het oog, kennen is natuurlijk niet "oude jongens krentenbrood".
Zo bekrompen is de maatschappij geworden. Je mag dan filiaal manager zijn maar enig verstand en levenservaring en omgang met mensen heeft deze dus duidelijk niet. En wat die nietszeggende wijkagent daar moet is me ook een raadsel, die heeft zich mooi voor het karretje van AH laten spannen.
Als er voor zo een futiliteit zo'n heisa wordt gemaakt dan ging ik, ook 83, op een stoeltje met een groot bord voor AH demonstreren.
Vooral de oude man heeft kennelijk geen fatsoensnormen als het gaat om omgaan met mensen.
Wanneer je iemand "uit het verleden kent" zal je normaal gesproken niet begroeten met een fysiek contact. Zeker niet als diegene aan het werk is en jou nog niet gezien en/of herkend heeft.
De manager heeft in mijn ogen een wijs besluit genomen door voor zijn personeel op te komen.
Hallo Jayand73 ,
Neem eens contact op met het hoofdkantoor , niet geschoten is altijd mis .
Het adres:
Provincialeweg 11
1506 MA Zaandam
Het postadres:
postbus 3000
1500 HA Zaandam
Tel : 075 616 4298
Klantenservice:
Van maandag t/m zaterdag kan je ons via de chat bereiken van 7:00-23:00
Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag t/m vrijdag 9:00-18:00
Je vindt alle contactopties onderaan op deze pagina.
Dank je. Hier ben ik al mee bezig. Ik ga uit van de redelijkheid van AH.
Graag gedaan , suc6
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer