ka
door karin65 Aug 9, 2019 om 17:22
Winkels & webshops

Opgelicht door verhuisbedrijf

Ik moest snel verhuizen omdat ik het huis uit getrapt werd door mijn ex vriend die de relatie beindigde. Ik ben invalide en kan niet alles inpakken dus ik nam een verhuisbedrijf in de arm die dat voor mij deed .Hiervoor moest ik 3600 euro betalen en er zouden 6 man komen. Toen het moment daar was kwamen er maar 4 man 1 1/2 uur te laat aan. Het verliep heel chaotisch en veel dingen gingen stuk. Er werd zelfs nog gedouched omdat ze bezweet waren. Na 8 uur werken, waarvan een uur eten, gingen ze weg want de vrachtwagens waren vol. Tot mijn grote verbazing stond de helft van mijn spullen nog in het huis en er was behoorlijk wat schade aan de houten vloer, tv meubel, kunsstof tuinhuisje, traplift, laminaatvloer en de vitrinekast. De spullen werden ook zomaar in de dozen gegooid en ik moet maar afwachten hoe de spullen straks uit de opslag komen. Ik heb ze gebeld over hoe nu verder en er werd mij verteld dat voor 2500 euro ze over 2 dagen de rest zouden ophalen maar het moest wel ingepakt zijn. Ik ben hier niet mee akkoord gegaan want het eerste bedrag was all-in. Ik heb ze verschilende e-mails gestuurd maar er word niet gereageerd. Hoe kan ik nu een schadevergoeding krijgen voor de schade en de spullen die achter zijn gebleven want die ben ik gewoon kwijt. Dit geintje gaat flink in de papieren lopen. Ten eerste de verhuizing en dan de spullen die achter gebleven zijn en de dingen die ze gesloopt hebben. En hoe pak ik dit bedrijf aan?

8328 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 9, 2019 om 17:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Blijkbaar hebt u een louche bedrijf ingeschakeld en waarschijnlijk ook vooraf betaald.

Zijn ze nergens bij aangesloten?

Het huis uitgetrapt en dan neemt u de laminaatvloer mee?

gerbera
door gerbera Aug 9, 2019 om 21:44
7364 Antwoorden / 14 Vragen

dan neemt u de laminaatvloer mee?

Waar staat dat, er is o.a. schade aan de laminaatvloer.

ka
door karin65 Aug 13, 2019 om 16:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik moest voor 6 uur betaald hebben en dan konden ze de volgende dag komen. De laminaatvloer is ook van mij maar die heb ik laten liggen. Als het kon had ik die ook meegenomen.

marita5
door marita5 - Aug 9, 2019 om 17:36
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Karin65 ,

Welk verhuisbedrijf is dit ?

Mosterd na de maaltijd , klik op de rode regel .

https://radar.avrotros.nl/columns/item/een-verhuisbedrijf-inschakelen-hier-moet-je-op-letten/

ka
door karin65 Aug 13, 2019 om 16:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het bedrijf heette Clever Movers

edrick3
door edrick3 - Aug 9, 2019 om 17:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hals-over-kop een verhuisbedrijf via google ingeschakeld?
Waarschijnlijk dan dus nergens bij aangesloten; stelletje beunhazen.
Douchen bij de klant .... het moet toch niet gekker worden.
Ben bang dat je je geld kwijt bent.
Je hebt zeker niets zwart op wit?
Rechtsbijstandverzekering?

Ter info: https://www.erkendeverhuizers.nl/wat-te-doen-bij-schade

ka
door karin65 Aug 13, 2019 om 16:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb heel veel bedrijven benaderd maar deze was de enigste die de klus 2 dagen later kon klaren. Ik bezit alleen de offerte die ze mij gemaild hebben en heb geen rechtsbijstandsverzekering. Ze werken samen met All-safe opslg en ze staan bij de KvK dus ik dacht dat het wel goed zat

diumenge
door diumenge - Aug 9, 2019 om 18:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Om hoeveel spullen ging het? Je hebt het over volle vrachtwagenná 7 uur arbeid en toen stond de helft van de spullen er nog. Klinkt een beetje alsof je een compleet, oningepakt, woonhuis van drie etages ofzo wilde laten verhuizen. Ik kan mij natuurlijk vergissen, dus kom eens met wat feiten.

Het klinkt in ieder geval als een klus die voor 3600 euro onmogelijk was.

ka
door karin65 Aug 13, 2019 om 16:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Behalve de bank, salontafel, koel en vrieskast, droger en tv was alles van mij. We woonde 4 jaar samen en ik heb het meeste betaald wat in huis stond. Het waren idd 3 etages en een hele volle hobbykamer. Ik ben zelf niet in staat om in te pakken en nam daarom een bedrijf die dat voor mij kon doen en als het niet voor dat bedrag kon hadden ze geen deal met mij moeten sluiten. Ze adverteren met een all-in service en moeten de zorg uit handen nemen maar dat viel dus vies tegen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 9, 2019 om 18:25
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Als u dit wilt aanpakken zult u allereerst met goede bewijzen moeten komen dat de door u ingehuurde verhuizers een wanprestatie hebben geleverd. Vragen: 1. 1. had u vooraf een schriftelijke offerte?
2. is er sprake van een erkend verhuisbedrijf Aangesloten bij een geschillen regeling)

En u geeft aan uit het huis te zijn getrapt door uw ex. vriend. Dat op zich lijkt mij al een goede zaak om aangifte te doen, strafrechtelijk. Is het dan toch uw huis waar u uit bent getrapt?  Als hert niet uw huis heeft, dan bent u toch niet aansprakelijk / verantwoordelijk en zal uw ex. vriend dat dan getrapt moeten uitzoeken. Verhuizers die douchen omdat ze bezweet waren??? En dan € 2.500 vragen om ook de rest op te halen?

Het lijkt mij dat indien uw relaas inderdaad waar is er maar één manier is en dat is via een advocaat een civiele procedure aanspannen en daarbij ook laten nagaan of er aangifte kan worden gedaan wegens inderdaa: oplichting. Vraag daarom advies bij: www.juridischloket.nl.

ro
door ron503 - Aug 9, 2019 om 19:29
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Met excuus maar het lijkt mij er op dat de gehele woning in uw opdracht ontruimd moest worden en dat op zeer korte termijn. Vier mannen zijn 8 uur lang met het ontruimen bezig geweest en de vrachtwagens zijn vol met goederen geladen. Een normale verhuizing is door 2 verhuizers binnen 8 uur te doen en bij spoed binnen 4 uur maar dan dienen de persoonlijke zaken wel ingepakt te zijn. Kan het niet zo zijn dat rancune voor wat betreft uw nu ex vriend een rol speelt en u zoveel als mogelijk goederen die misschien niet eens aan u toe behoren mee wil nemen en dat plan in duigen is gevalllen.

ka
door karin65 Aug 13, 2019 om 16:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik ben geen dief. Er zijn zelfs spullen van mijn ex vriend, die ik apart gezet had, meegenomen naar de opslag maar die krijgt hij gewoon terug zodra ik de spullen uit de opslag kan halen. Hij bezat amper wat. De meeste spullen komen uit een vorige relatie en wat ik nog bij hem heb aangeschaft

Magnum007
door Magnum007 - Aug 9, 2019 om 19:55
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Karin,

Om welk bedrijf gaat het?
Hoe ben je aan dit bedrijf gekomen?
Heb je foto’s van de situatie gemaakt?

ka
door karin65 Aug 13, 2019 om 16:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat om Clever Movers en ik heb het op het internet gevonden.Er zijn wel foto's van hoe ze het achter gelaten hebben met een paar dingen waar schade aan is

Magnum007
door Magnum007 Aug 13, 2019 om 17:39
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Karin,

Je kunt een afweging maken of het de moeite waard is om tijd/energie en geld te steken in een rechtszaak of dit gebruiken voor je nieuwe woning en je verlies voor lief nemen....

marita5
door marita5 - Aug 13, 2019 om 17:29
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@karin65 ,

Dit bedrijf Clever Movers is nergens bij aangesloten .

De voorwaarden :

8.1 De betaling dient contant te gebeuren direct aan het einde van de opdracht, tenzij anders afgesproken. Wij behouden ons het recht 10 % meer van het totaal factuurbedrag aan te rekenen indien u de dag van de verhuizing niet contant betaald.

9.10 In geval van schade dient de opdrachtgever in aanwezigheid van de verhuizers deze schade te specificeren en dit schriftelijk vaststellen. De aansprakelijkheid vervalt na het vertrek van de verhuizers en indien deze niet schriftelijk is vastgesteld.

9.11 Klant mag onder geen beding aan schuldvergelijk doen. Factuur dient ten alle tijd te worden vereffend ongeacht er schade is ontstaan. Schade dient achteraf geregeld te worden.

9.12 Schade aan planten, aquariums, dieren, trapzalen blijft uitgesloten van de aansprakelijkheid van de opdrachtnemer uitgesloten(Indien anders in de opdracht overeengekomen).

9.13 Bij schade dient opdrachtgever ten alle tijde de originele bon te sturen. Wanneer de originele bon niet beschikbaar is, dient opdrachtgever bij de leverancier een waardebewijs op te vragen.

Lees hier de volledige voorwaarden , klik op de rode regels .

 https://cdn.clevermovers.nl/wp-content/uploads/2019/02/Alg.-Voowaarden-Clevermovers-1.pdf

Neem eens contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente ,

 https://www.juridischloket.nl/contact/#

ka
door karin65 - Feb 26, 2020 om 17:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het bedrag van de verhuizing was inclusief 3 maanden opslag van 50m3. Dit werd mij door het bedrijf verzocht om het te plaatsen anders zouden ze me aanklagen voor laster omdat ik dit de eerste keer niet vermeld heb. Bij deze dan

hutch
door hutch Feb 26, 2020 om 18:58
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dus u wordt ook nog eens gechanteerd....????

Tr
door Trostomaat Feb 27, 2020 om 01:29
239 Antwoorden / Vragen

Nee, niet gechanteerd. Er is gevraagd de aanvankelijk onjuist gegeven informatie te corrigeren. Keurig opgevolgd door TS. En zo hoort het ook.

tijger1
door tijger1 - Feb 26, 2020 om 18:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een idioot bedrijf. Laster, het moet niet gekker worden.

Redacteur
door Redacteur - Feb 27, 2020 om 09:30
1054 Antwoorden / 62 Vragen

Hoi @Karin65,

Zou je je verhaal op de mail willen zetten - inclusief het telefoonnummer waarop je overdag bereikbaar bent - naar belbus@bnnvara.nl? Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groeten,
Carmen
Internetredactie Kassa